Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣάββας Μητσοτάκης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2
2
1.Οι τρόποι δημιουργίας και ανανέωσης του νεανικού λεξιλογίου. α) αλλαγή σηµασίας (π.χ. κόκαλο ‘µεθυσµένος’) α) αλλαγή σηµασίας (π.χ. κόκαλο ‘µεθυσµένος’) β) δανεισµός, κατά κύριο λόγο από τα αγγλικά (π.χ. χάι ‘κεφάτος, φτιαγµένος’) β) δανεισµός, κατά κύριο λόγο από τα αγγλικά (π.χ. χάι ‘κεφάτος, φτιαγµένος’) γ) επιλογές προτύπων σχηµατισµού λέξεων, π.χ. το επίθηµα -άς για κατηγορίες της νεανικής κουλτούρας µε αγγλική βάση (γκραφιτάς, σκινάς, µεταλάς, τσοπεράς κ.ά.) γ) επιλογές προτύπων σχηµατισµού λέξεων, π.χ. το επίθηµα -άς για κατηγορίες της νεανικής κουλτούρας µε αγγλική βάση (γκραφιτάς, σκινάς, µεταλάς, τσοπεράς κ.ά.) δ) τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σηµασίας, είτε µε επιθήµατα (τσιγάρο > τσιγαριά) είτε µε σύντµηση (µατσωµένος > µατσό) είτε µε µετάθεση φθόγγων ή συλλαβών, τα λεγόµενα ποδανά (‘ανάποδα’, π.χ. µεναγκό ‘γκόµενα’). δ) τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σηµασίας, είτε µε επιθήµατα (τσιγάρο > τσιγαριά) είτε µε σύντµηση (µατσωµένος > µατσό) είτε µε µετάθεση φθόγγων ή συλλαβών, τα λεγόµενα ποδανά (‘ανάποδα’, π.χ. µεναγκό ‘γκόµενα’).
3
Παραδείγματα ΑλλαγήσημασίαςΔανεισμός Επιλογές προτύπων σχηματισμού λέξεων Τροποποίηση λέξεων χωρίς αλλαγή της βασικής τους σημασίας «Μπόμπα» (ποτό) «Κουλ» (αγγλικά) «ροκάς» «μουγκαφόν» < μουγκαμάρα «Δεν παίζεται» (για μια κατάσταση) «γκουγκλάρω» (την παίρνουμε από τα αγγλικά και βάζουμε δικιά μας κατάληξη) «παιχταράς»«τάσακος»<τασάκι
4
Συμπέρασμα Παρατηρούμε ότι η γλώσσα των νέων παρουσιάζει πολλές ποικιλομορφίες. Οι νέοι δημιουργούν δικό τους λεξιλόγιο είτε παίρνοντας λέξεις από άλλες γλώσσες, είτε προσθέτοντας καταλήξεις, είτε επιθήματα, είτε χρησιμοποιώντας λέξεις με μεταφορική σημασία.
5
2.Παρατηρήσεις από το σκίτσο
6
Μπορείτε να καταλάβετε τι λέει ο νεαρός στο παραπάνω σκίτσο; Ποιον δείχνει και γιατί; O νεαρός λέει ότι ο κύριος στο πεζοδρόμιο τον κοιτούσε παράξενα και χρειάζεται ξύλο γιατί του είπε πως είναι σε κατάσταση αφασίας κάτι που είναι ακατανόητο γι’ αυτόν. O νεαρός λέει ότι ο κύριος στο πεζοδρόμιο τον κοιτούσε παράξενα και χρειάζεται ξύλο γιατί του είπε πως είναι σε κατάσταση αφασίας κάτι που είναι ακατανόητο γι’ αυτόν. Αναφέρεται στον άνδρα στο πεζοδρόμιο γιατί πιθανότατα του έκανε παρατήρηση σχετικά με το στυλ του. Αναφέρεται στον άνδρα στο πεζοδρόμιο γιατί πιθανότατα του έκανε παρατήρηση σχετικά με το στυλ του.
7
Τι δεν καταλαβαίνει ο μικρός που τον συνοδεύει και τι πιστεύετε ότι θέλει να δηλώσει ο σκιτσογράφος με αυτήν την απορία; Πώς αντιδρά ο ενήλικας; Ο μικρός που τον συνοδεύει δεν καταλάβει την λέξη ακατανόητα, η οποία είναι η μόνη λέξη που είναι σωστή. Ο σκιτσογράφος θέλει να δηλώσει πως οι νέοι πολλές φορές δεν κατανοούν την ελληνική γλωσσά όταν χρησιμοποιείται ορθά. Ο μικρός που τον συνοδεύει δεν καταλάβει την λέξη ακατανόητα, η οποία είναι η μόνη λέξη που είναι σωστή. Ο σκιτσογράφος θέλει να δηλώσει πως οι νέοι πολλές φορές δεν κατανοούν την ελληνική γλωσσά όταν χρησιμοποιείται ορθά. Ο ενήλικας φαίνεται να εκνευρίζεται με τον τρόπο τους καθώς και με την χρήση της γλωσσάς τους αλλά και με την απορία του μικρού καθώς θα του φαίνεται ανήκουστο να μην γνωρίζει τι σημαίνει ακατανόητα Ο ενήλικας φαίνεται να εκνευρίζεται με τον τρόπο τους καθώς και με την χρήση της γλωσσάς τους αλλά και με την απορία του μικρού καθώς θα του φαίνεται ανήκουστο να μην γνωρίζει τι σημαίνει ακατανόητα
8
Γιατί κατά τη γνώμη σας ο σκιτσογράφος τον αφήνει χωρίς συννεφάκι λόγου ή σκέψης; Παρατηρήστε πώς είναι ντυμένα τα παιδιά και πώς ο ενήλικας. Τι μπορεί να σημαίνει αυτή η επιλογή του καλλιτέχνη; Ο σκιτσογράφος αφήνει τον ενήλικα χωρίς συννεφάκι διότι μπορούμε να καταλάβουμε τις σκέψεις του από την έκφραση του. Ο σκιτσογράφος αφήνει τον ενήλικα χωρίς συννεφάκι διότι μπορούμε να καταλάβουμε τις σκέψεις του από την έκφραση του. Ο ενήλικας είναι ντυμένος επίσημα σε αντίθεση με τους νέους που φοράνε πιο απλά και άνετα ρούχα. Ο ενήλικας είναι ντυμένος επίσημα σε αντίθεση με τους νέους που φοράνε πιο απλά και άνετα ρούχα.
9
Τι κάνουν τα παιδιά και τι ο ενήλικας; Τι νομίζετε ότι συμβολίζει η τοποθέτησή τους στο κάδρο; Τα παιδία διασχίζουν το δρόμο ενώ ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο. Τα παιδία διασχίζουν το δρόμο ενώ ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο. Πιθανότατα ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο γιατί το φανάρι είναι κόκκινο ενώ οι νεαροί περνάνε με κόκκινο Πιθανότατα ο ενήλικας περιμένει στο πεζοδρόμιο γιατί το φανάρι είναι κόκκινο ενώ οι νεαροί περνάνε με κόκκινο
10
Ποια μηνύματα επιχειρεί να μεταδώσει ο σκιτσογράφος με τις επιλογές του; Ποιες στάσεις απέναντι στη γλώσσα των νέων καταγράφει; Ο σκιτσογράφος με την τοποθέτηση τους στο σκίτσο θέλει να δείξει ότι οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τους νόμους. Ο σκιτσογράφος με την τοποθέτηση τους στο σκίτσο θέλει να δείξει ότι οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για τους κανόνες και τους νόμους. Με αυτό το σκίτσο θέλει να δείξει την αρνητική στάση των ενηλίκων απέναντι στη γλώσσα των νέων και ότι οι νέοι δεν καταλαβαίνουν τα γλωσσικά λάθη που κάνουν. Με αυτό το σκίτσο θέλει να δείξει την αρνητική στάση των ενηλίκων απέναντι στη γλώσσα των νέων και ότι οι νέοι δεν καταλαβαίνουν τα γλωσσικά λάθη που κάνουν.
11
Τι άλλο έχετε να παρατηρήσετε; Ακόμα έχουμε να παρατηρήσουμε πως η χρήση της γλώσσας των νέων τους αποξενώνει από την εθνική τους γλώσσα και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την τροφοδοσία των νέων με χαμηλής ποιότητας λεξιλόγιο έτσι υπονομεύεται η υγιής πνευματική τους συγκρότηση. Ακόμα έχουμε να παρατηρήσουμε πως η χρήση της γλώσσας των νέων τους αποξενώνει από την εθνική τους γλώσσα και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την τροφοδοσία των νέων με χαμηλής ποιότητας λεξιλόγιο έτσι υπονομεύεται η υγιής πνευματική τους συγκρότηση.
12
Λεξιλόγιο Τζαμιροκουάι: καλή φάση Κόζαρε: κοίταζε ζεβουαζιόν: ο χαλαρός ζεβουαζιόν: ο χαλαρός Σάτα κιούτα: κλοτσομπουνίδια Χαλιαμπάλιας: ο χάλιας από εξωτερική εμφάνιση και ψυχολογικά Αλεμάο κάργα: «ότι να ναι» η φράση που δηλώνει αφασία
13
Συμπέρασμα από το σκίτσο Η γλώσσα των νέων και συχνά και η εμφάνιση τους είναι δυσνόητη από τους ενήλικες. Αν και πολλές φορές είναι χιουμοριστική εκπέμπει μια αμφισβήτηση. Παρατηρούμε ότι η χρήση της έχει αποξενώσει τους νέους από την εθνική τους γλώσσα και τους υποβιβάζει στο πνευματικό τους επίπεδο.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.