Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυγένεια Νικολάκος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος 2015
2
Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών Σύνδεσή τους με: Τον στόχο του έτους για Μεγιστοποίηση Αποτελεσμάτων Την καθημερινή διδασκαλία, για εξορθολογισμό της διδακτικής πράξης Την κάθε είδους αξιολόγηση Το ελάχιστο/πυρηνικό πρόγραμμα Αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και διεύθυνσης
3
Τα Αναλυτικά Προγράμματα δεν άλλαξαν- Αναδομήθηκαν Οι Δείκτες προέκυψαν ως ανάγκη από την αξιολόγηση των ΑΠ και την Έκθεση της Επιτροπής Οι Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας δεν είναι καινοτόμες έννοιες ως προς το περιεχόμενο ούτε επιφορτίζουν με περισσότερη εργασία τους εκπαιδευτικούς Οι Δείκτες είναι εργαλεία διευκόλυνσης της εργασίας των εκπαιδευτικών και τίποτε περισσότερο ή λιγότερο
4
Με βάση: την Αξιολόγηση των ΑΠ το 2014 Την Έκθεση της Επιτροπής Αξιολόγησης (2014) το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού έχει συστήσει Επιτροπές Ανατροφοδότησης των υφιστάμενων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
5
Οι Επιτροπές ανατροφοδότησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων απαρτίζονται από: Επιστημονικούς Συμβούλους, οι οποίοι είναι ακαδημαϊκοί, ειδικοί στο γνωστικό αντικείμενο και ειδικοί στη Διδακτική του αντικειμένου Yπεύθυνους επιθεωρητές Mάχιμους εκπαιδευτικούς
6
Επομένως, τα υφιστάμενα Αναλυτικά προγράμματα, όλων των γνωστικών αντικειμένων, έχουν αναδομηθεί στη βάση Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας, Αναδιαμόρφωση της δομής από τη διδακτέα ύλη- στα Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και στα αντίστοιχα Διδακτέα για την επίτευξη των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων.
7
Οι Δείκτες Επιτυχίας = αναφέρονται στα Μαθησιακά Αποτελέσματα, τα οποία αναμένεται να επιτευχθούν, κατά μάθημα, τετράμηνο, τάξη ή συνδυασμό τάξεων, από την προδημοτική εκπαίδευση μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου, με προοπτική ανάπτυξης μέχρι και την Γ’ Λυκείου. Οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στο τι πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής, για να επιτύχει τα καθορισμένα Μαθησιακά Αποτελέσματα.
8
Επομένως, οι Δείκτες Επιτυχίας αναφέρονται στον μαθητή και τα επιτεύγματά του, ενώ οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στον εκπαιδευτικό και τα διδακτέα Εξορθολογισμός της διδακτικής πράξης Μαθητής Εκπαιδευτικός Προσδοκώμενα Α.Πρόγραμμα Αποτελέσματα Διδακτέα ΠΩΣ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
11
Οι Δείκτες περιλαμβάνουν όλα τα είδη μάθησης, ό, τι αναμένεται μέσα από τη διδασκαλια να αναπτύξει ο μαθητής, ως Μαθησιακά Αποτελέσματα, τα οποία πιστοποιούν την ανάπτυξη και τις ικανότητες του μαθητή σε κάθε τάξη και επίπεδο εκπαίδευσης: πληροφορίες, έννοιες, δεξιότητες, τρόπο σκέψης και στρατηγικές, στάσεις και αξίες
12
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας σε στάσεις διά βίου μάθησης, συμβίωσης και συνεργασίας, ούτως ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να παρέχουν τη βάση για ποιότητα ζωής και ουσιαστική δραστηριοποίηση στη σύγχρονη κοινωνία.
13
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ: Το διδακτέο Η ανάλυση των Δεικτών Επιτυχίας σε διδακτικές δεξιότητες, πληροφορίες, έννοιες και αξίες = Αξιόλογη γνώση ΙΕΡΑΡΧΙΕΣ ή προαπαιτούμενη γνώση για να επιτευχθεί κάθε φορά ο Δείκτης Επιτυχίας Συγκεκριμενοποιούν το ελάχιστο πρόγραμμα
14
Διδάσκω τον μαθητή Vs Διδάσκω την ύλη Μεγιστοποίηση Μαθησιακών αποτελεσμάτων Vs Κάλυψη της ύλης, περιεχομένου βιβλίου Διάβαζε περισσότερο Vs Συναίσθηση και διάγνωση των ελλείψεων Διδάσκω το Α. Πρόγραμμα Vs Μαθαίνει ο μαθητής
15
«Όλοι οι μαθητές μαθαίνουν» Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (Gagne, 1970, Vygotsky, 1978) Παροχή εκπαίδευσης ανάλογης με την Ανάπτυξη και Ετοιμότητα του Μαθητή
16
Διευκολύνουν και εξορθολογίζουν τη δουλειά τους Τους δίνουν μέτρα διάγνωσης αναγκών Τους βοηθούν να απαντήσουν στο ερώτημα «πώς βοηθώ τον κάθε μαθητή» Δεν τους περιορίζουν μόνο σε αυτά που περιλαμβάνουν οι Δείκτες= ελάχιστο πρόγραμμα Δίνουν εργαλεία για εφαρμογή της διαφοροποίησης σε τάξεις μικτής ετοιμότητας Απαντούν στο ερώτημά τους «σε τι θα αξιολογηθεί ο μαθητής» και τι είναι αξιόλογο για αξιολόγηση Αυξάνουν την παιδαγωγική τους αυτονομία, για να χρησιμοποιήσουν κατάλληλα τα εκπαιδευτικά υλικά και μέσα Τους αναπτύσσουν από αξιολογητές σε δασκάλους
17
Τους απελευθερώνουν από την αποστήθιση της ύλης Τους μαθαίνουν να σκέφτονται και να γίνονται αυτόνομοι Τους προσανατολίζουν σε αξιόλογη γνώση Συγκεκριμενοποιούν τα αναμενόμενα και τα απαραίτητα για επιτυχία Εκλογικεύουν την προσπάθειά τους, η οποία είναι προσανατολισμένη, σαφής και λογικά διαρθρωμένη Βοηθούν στην αύξηση του κινήτρου μέσα από εμπειρίες επιτυχίας Σέβονται την ετοιμότητα του κάθε μαθητή
18
Η αναδόμηση των ΑΠ με βάση τους Δείκτες στοχεύει στο να υλοποιήσει την αρχή που ανέκαθεν προτάσσαμε στο σκοπό της εκπαίδευσής μας: «O εκπαιδευτικός σέβεται τη μοναδικότητα του παιδιού και ανταποκρίνεται σε εγγενείς και επίκτητες ατομικές διαφορές, η έγκαιρη διάγνωση των οποίων αποτελεί αναγκαιότητα για κατάλληλο προγραμματισμό»
19
4. Δείκτες- Διδασκαλία- Αξιολόγηση οι Δείκτες Επιτυχίας αναφέρονται στον μαθητή και τα επιτεύγματά του, Σύνδεση με τη Διαγνωστική-διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στον εκπαιδευτικό και τα διδακτέα, Σύνδεση με τη Διδασκαλία και Διαφοροποίηση, Τη διαμορφωτική αξιολόγηση και την πρόοδο Του κάθε μαθητή
20
Αναμένεται να πλαισιωθούν από… Ουσιαστική ενημέρωση και επιμόρφωση Μεθοδολογικές προσεγγίσεις Υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο τάξης και σχολείου Ουσιαστική σύνδεσή τους με την κάθε μορφής αξιολόγηση του μαθητή Συνεχή ανατροφοδότηση των ίδιων των δεικτών και της εφαρμογής τους από τις Επιστημονικές Ομάδες Ανάπτυξης των Δεικτών και τους Επιθεωρητές στα σχολεία.
21
Δεν χρειάζεται ανησυχία αλλά εξοικείωση Στόχος η ανατροφοδότηση από τους διδάσκοντες και τα σχολεία Ευέλικτη εφαρμογή, ώστε οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν τους δείκτες ως εργαλεία για αποτελεσματικότητα στη δουλειά τους Συζήτηση των ενδοιασμών και δυσκολιών τους
22
Τι είναι η κοινότητα μάθησης “The three words explain the concept: Professionals coming together in a group—a community—to learn.” Shirley Hord, school leadership “Μια ομάδα εκπαιδευτικών που έχει τακτές συναντήσεις, μοιράζεται εμπειρίες, και εργάζονται συνεργατικά για να βελτιώσουν τη διδασκαλία και την επίδοση των μαθητών».
23
Ενθάρρυνση δράσεων σε σχέση με τους Δείκτες και αναστοχασμός σε αυτές Σχηματισμός ομάδων όσων διδάσκουν σε παράλληλα τμήματα και από κοινού σχεδιασμός μαθημάτων Συναίσθηση, ως πρώτο βήμα, ότι κάθε μέρα, όταν διδάσκουμε, έχουμε ένα Σκοπό (Δείκτες Επιτυχίας)= Αυτό/ αυτά που στο τέλος του μαθήματος ΟΛΟΙ οι μαθητές θα πρέπει να επιτύχουν
24
Η έρευνα δράσης διευκολύνει τη δράση του εκπαιδευτικού και την ανάλυση των εμπειριών του, σε αυθεντικό περιβάλλον του Δοκιμάζω, αναστοχάζομαι στη διδασκαλία, (συν)αξιολογώ, επανασχεδιάζω και διδάσκω Δεν υπάρχουν γνωρίζοντες και μη- μαζί διερευνούν, δοκιμάζουν Αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και διεύθυνσης
25
Ο ρόλος των διευθυντών… Η έρευνα έχει δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν αξία σε αυτά που η σχολική μονάδα, με πρώτο τον διευθυντή, θεωρεί ότι έχει αξία Χρειάζονται χώρο και χρόνο Συντονισμό για τακτές παιδαγωγικές συναντήσεις εντός του σχολείου Συνδιδασκαλίες μεταξύ συναδέλφων και ανταλλαγή απόψεων Ευκαιρίες Ανατροφοδότησης της δουλειάς τους- ανατροφοδότησης των δεικτών
26
Το σχολικό έτος 2015-2016 είναι έτος ευέλικτης εφαρμογής, παρακολούθησης και ανατροφοδότησης των δεικτών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.