Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛυσιστράτη Ευταξίας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η Καλλιθέα και οι κήποι της!!!
2
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Ιστορία της Καλλιθέας Κτήρια Καλλιθέας Τραγούδια Καλλιθέας Λαικό Τραγούδι Παραδοσιακό Μουσική Ρεμπέτικο Hπειρωτική παραδοσιακή μουσική! Φωτογραφίες
3
Ιστορία της Καλλιθέας!!! Ο σχηματισμός του σύγχρονου οικισμού της Καλλιθέας άρχισε το 1884-1885, με πρωτοβουλία μίας Οικοδομικής Εταιρίας. Μεταξύ των πρώτων οικιστών του νέου προαστίου συγκαταλέγονται ο νομικός Γεώργιος Φιλάρετος, ο έμπορος Λάσκαρις Λασκαρίδης και ο ιστορικός Γεώργιος Κρέμος. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 στην Καλλιθέα διεξήχθη το άθλημα της σκοποβολής, στο Σκοπευτήριο που χτίστηκε ειδικά για το λόγο αυτό. Η μεταπολεμική εξέλιξη της Καλλιθέας παρακολούθησε αυτή ολόκληρης της Αθήνας. Δεχόμενη το δικό της μερίδιο από την εσωτερική μετανάστευση, ήδη από τις δεκαετίες του '50 και του '60 η Καλλιθέα απέκτησε τα χαρακτηριστικά μεγαλούπολης, ενώ στη δεκαετία του '70 η ανοικοδόμηση των παλαιών κατοικιών με τη μέθοδο της αντιπαροχής οδήγησε σε νέα μεγάλη αύξηση του πληθυσμού, αλλά και τη στέρηση της πόλης από ελεύθερους χώρους.
4
Η Καλλιθέα υπέφερε όλα τα δεινά των δύσκολων χρόνων της γερμανο-ιταλικής κατοχής. Υπέφερε την πείνα και το κρύο του σκληρού χειμώνα του 1941 και άρχισε να συγκροτεί τους πυρήνες της αντίστασης. Στις 28 Αυγούστου 1944 έγινε από τους Γερμανούς το μεγάλο μπλόκο της Καλλιθέας στη μάντρα που βρισκόταν στη συμβολή των οδών Μαντζαγριωτάκη και Δοϊράνης. Εκτελέστηκαν 40 πατριώτες. Το μνημείο που στήθηκε αργότερα στο σημείο αυτό συμβολίζει τη θυσία τους.Την ίδια μέρα οι Γερμανοί έκαψαν σαράντα σπίτια στα Παλαιά Σφαγεία.
5
Κατά τη δεκαετία του '90, η Καλλιθέα έγινε τόπος εγκατάστασης αξιοσημείωτου αριθμού Ελλήνων Ποντίων από τις Δημοκρατίες της τέως Σοβιετικής Ένωσης. Με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η Καλλιθέα είναι και πάλι Ολυμπιακή πόλη, ενώ η οριστική απομάκρυνση του Ιπποδρόμου και η συστηματική προσπάθεια του Δήμου για τη διεύρυνση του δικτύου της κοινωφελούς υποδομής της δημιουργούν βάσιμη αισιοδοξία για την αναπτυξιακή της προοπτική στον 21ο αιώνα.
6
Κτήρια Καλλιθέας. Κοντά στην πλατεία Δαβάκη βρίσκεται η σκεπαστή αγορά της Καλλιθέας ή αλλιώς η αγορά των Ποντίων. Είναι σαν μια μυστική γωνιά της περιοχής, καθώς αν δεν γνωρίζεις την ύπαρξή της είναι αδύνατο να φανταστείς ότι μέσα στην Πλάτωνος θα βρεις την είσοδο για μία τόσο εναλλακτική αγορά, που αισθητικά διαφέρει πολύ σε σχέση με τα γύρω καταστήματα. Πέρα από το εντυπωσιακό κτίριο και την ποικιλία τροφίμων, ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ιστορία της.
7
Στην Καλλιθέα κατέφθασαν το 1922 περισσότεροι από 20.000 πρόσφυγες από τον Πόντο, την Καππαδοκία, την Κωνσταντινούπολη και τη Μικρά Ασία. Πόντιοι που έμεναν στα κοντινά αυτοσχέδια παραπήγματα, ζήτησαν το 1956 να αγοράσουν το οικόπεδο που βρίσκεται ανάμεσα στην Πλάτωνος και τη Γρυπάρη. Αφού το χώρισαν σε ισάριθμα κομμάτια, το μοιράστηκαν με κλήρο. Έκτοτε, περνούν τα καταστήματα από γενιά σε γενιά. Σήμερα κάποια έχουν ενοικιαστεί σε άλλους, κάποια έχουν πουληθεί σε τρίτους και κάποια αποτελούν οικογενειακή παράδοση. Μοναδικό τους βάσανο, οι πέντε λαϊκές αγορές της Καλλιθέας.
8
Το κοινωφελές Ίδρυμα Ευγενίδου συστάθηκε το 1956 με τη μορφή του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, υλοποιώντας τη διαθήκη του αείμνηστου εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη. Λειτουργεί με έδρα την Αθήνα, υπό τη μορφή του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου. Η δραστηριότητα του Ιδρύματος σύμφωνα με την ιδρυτική πράξη, έχει στόχο να συμβάλλει στην επιστημονική και τεχνική εκπαίδευση των νέων της Ελλάδας. Το Ίδρυμα διοικείται από τριμελή επιτροπή στην οποία συμμετέχει ο εκάστοτε Πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.).
9
Στην οδό Λασκαρίδου βρίσκεται το αρχοντικό που στεγάζει σήμερα τη Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας και λειτουργεί παράλληλα ως πολυχώρος καλλιτεχνικών εκδηλώσεων με δωρεάν είσοδο. Αυτό είναι το σπίτι που ανήκε κάποτε στην οικογένεια της ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου. Η Σοφία Λασκαρίδου ήταν η πρώτη Ελληνίδα που φοίτησε στην ανδροκρατούμενη ως το 1903, Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Από το σαλόνι αυτού του αρχοντικού έχουν περάσει οι πιο γνωστές φιγούρες της αστικής τάξης, όπως ο Κρέμος και ο Χαροκόπος, μας εξιστορεί ο Παναγιώτης Καρατζάς, που μένει στο απέναντι σπίτι. Επρόκειτο για μία ιδιαίτερα προοδευτική οικογένεια που αγαπούσε πολύ τις Τέχνες και τα Γράμματα. Θυμάται τη Σοφία, κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής της, να μένει κλεισμένη στο σπίτι και να κάθεται συχνά στο απέναντι παράθυρο.
10
ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ!
11
Λαϊκό τραγούδι (λαϊκό/παραδοσιακό τραγούδι) ονομάζεται εκείνο το τραγούδι των Ελλήνων, δωσμένο σε ελληνική γλώσσα, που είναι εναρμονισμένο στο ύφος της ελληνικής αστικής λαϊκής μουσικής, τόσο από την αρχαιότητα, όσο και μεταγενέστερα, μετά το τέλος της δεκαετίας του 1950, όταν μια νέα γενιά μουσικών αναπτύχθηκε από το ρεμπέτικο τραγούδι, στη λαϊκή μουσική της εποχής. Στη σημερινή εποχή το λαϊκό τραγούδι εξελίχθηκε από το δημοτικό με όλες του τις λαϊκές παραδόσεις και το ρεμπέτικο, και ενισχύθηκε με καινοτομίες όπως η χρήση των ενισχυτών ή κι άλλων οργάνων (τύμπανο και των τεσσάρων οργάνων σε συγχορδία μπουζούκι, ηλεκτρική κιθάρα και αργότερα αρμόνιο). Λαϊκό τραγούδι
12
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ!!! Η ελληνική παραδοσιακή μουσική περιέχει όλα τα τραγούδια, τους σκοπούς και ρυθμούς των περιοχών της Ελλάδας, της Κύπρου, της ΗΠΑ και αλλού. Τα ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια χαρακτηρίζονται από την περιοχή στην οποία παίζονται. Επίσης, ταξινομούνται με βάση το περιεχόμενο τους, την περίσταση και το μέτρο τους. Μια κατηγορία είναι τα δημοτικά τραγούδια τα οποία παίζονται συνήθως σε γάμους αλλά και σε πανηγύρια. Χωρίζονται στα Ακριτικά, Κλέφτικά,Ιστορικά, Παραλογές και Γαμήλια. Ωστόσο ενυπάρχουν και διάφορα όργανα όπως τα αερόφωνα, τα χορδόφωνα και τα κρουστά.
13
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ Ρεμπέτικο τραγούδι (ή γενικά στον πληθυντικό Ρεμπέτικα) ονομάζεται το ελληνικό αστικό λαϊκό τραγούδι που εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και απέκτησε τη γνώριμη μορφή του, περίπου μέχρι την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα. Εξελίχθηκε κυρίως στα λιμάνια ελληνικών πόλεων όπου ζούσε η εργατική τάξη (τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο) και στη συνέχεια πέρασε και σε άλλα αστικά κέντρα. Την ίδια περίπου εποχή αναπτύχθηκε στα Ταμπάχανα Πάτρας μια διαφορετική μορφή αστικού λαϊκού τραγουδιού.
14
Ο πλούτος και η ποικιλία των τοπικών μουσικών ιδιωμάτων που συνθέτουν την ηπειρώτικη μουσική παράδοση μας υπόσχεται μια ονειρική περιπλάνηση. Η μουσική της παράδοση αποτελεί έναν μεγάλο πολιτιστικό θησαυρό. Το ηπειρώτικο τραγούδι γεννήθηκε από την αυλή του Αλή Πασά. Το περιεχόμενο των τραγουδιών ποικίλει. Γίνονται αναφορές για ιστορικά και ηρωικά γεγονότα, αισθηματικά, γαμήλια, ποιμενικά, οδοιπορικά και πολλά για την ξενητειά. Ημειρωτική παραδοσιακή μουσική
15
Τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούν οι Ηπειρώτες είναι το βιολί, το κλαρίνο, το λάουτο, το ντέφι, η φλογέρα και τα κρουστά. Παλιότερα όμως τα αστικά της τραγούδια ερμηνεύονταν απο την βυζαντινή συναυλία με βιολιά, φλογέρες, κανονάκια ή σαντούρια, ούτια ή λάουτα και κρουστά. Στη σημερινή εποχή το σαντούρι το βρίσκουμε στη Πρέβεζα μόνο για τους τονικούς της σκοπούς.
16
ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ!
28
Παρουσίαση Project 2015 Τμήμα Α1 Υπεύθυνη Τμήματος : Τρουλάκη
29
Ομάδα 1 η : Ατματζίδου Ελπίδα Δράκου Γαλάνη Γεωργία Ιβάνοβα Πλαμίνα Κωνσταντινίδου Έλενα Καρατζούνη Κατερίνα Καρνάρου Κωνσταντίνα Ομάδα 2 η : Αυγουστής Θεόφιλός Αμπελίδου Χριστίνα Δημητριάδου Αλεξάνδρα Βλέτσας Βασίλης Ομάδα 3 η : Καλύβας Γρηγόρης Βασιλαροπούλου Αλίκη Γραμματικός Νίκος Γουίτικερ Γιώργος Ομάδα 4 η : Ανδρεάδης Γιάννης Αρκούδης Ορφέας Άρνης Αλέξανδρός Βασιλακάκης Διονύσης Ελευθεριάδης Γιάννης Ομάδα 5 η : Δεληβασίλης Μάριος Δημακόπουλος Θανάσης Δημητρίου Λευτέρης Ζαρωτιάδης Παναγίωτης
30
ΤΕΛΟΣ!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.