Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΖώσιμη Καραμήτσος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Κυριακή 24 Μαΐου 2015
2
Πώς ξεκινάμε να κάνουμε θέατρο της επινόησης; Το θέατρο της επινόησης μπορεί να έχει ως αφετηρία οτιδήποτε. Χαρακτηρίζεται και προσδιορίζεται από μια ομάδα ανθρώπων που αποφασίζουν να ερευνήσουν και να πειραματιστούν γύρω από έναν αρχικό άξονα με αφετηρία μια ιδέα, μια εικόνα, ένα θέμα ή ένα ερέθισμα. Ερέθισμα μπορεί να αποτελέσει ένας ήχος, μια μουσική, ένα κείμενο, ένα αντι-κείμενο, ένας πίνακας ή μια κίνηση.
3
Forced Entertainment Making Performance https://www.youtube.com/watch?v=m2fRfN5U7GA
4
Το θέατρο της επινόησης λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας μέσα στην οποία παράγεται. Την θεματική και την αισθητική των παραστάσεων του θεάτρου της επινόησης καθορίζουν: οι κοινωνικό-πολιτικές αλλαγές, τα καλλιτεχνικά ρεύματα, τα επίκαιρα γεγονότα και οι συνθήκες ζωής στις πόλεις όπου παράγεται.
5
Το θέατρο της επινόησης διαμορφώνει μια πολυπρισματική ιστορία που αντικατοπτρίζει τόσο την ιδέα – εμπειρία του κάθε μέλους της ομάδας για τον κόσμο που μας περιβάλλει, όσο και την συλλογική μνήμη των μελών.
6
Ανάλογα με τους εκάστοτε δημιουργούς ή τους θεατές αυτού του είδους το θέατρο μπορεί να παίξει με τους κώδικες της αποστασιοποίησης, της ταύτισης, του συναισθήματος, του γελοίου, του δραματικού, του κωμικού, συχνά με μέσα απροσδιόριστα και μη αναμενόμενα από το κοινό.
7
Complicite https://www.youtube.com/watch?v=uba-qzbZsV8
8
Επινόηση και στοιχεία της παραστασιακής πράξης Α. Το κείμενο Οι εμπειρίες των ηθοποιών, η ιδεολογία της εποχής, οι αστικοί μύθοι, η καθημερινότητα, οι συλλογικές μνήμες, αναπλάθονται και δημιουργούν ένα νέο αποτέλεσμα. Την βάση των περισσότερων παραστάσεων αποτελούν οι ιστορίες. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αποτελούν η αποσπασματικότητα και η αναφορά σε προσωπικά – αυτοβιογραφικά στοιχεία.
9
Β. Η σκηνοθεσία και η χορογραφία της παράστασης μπορούν να λειτουργήσουν μέσω επινοητικών τεχνικών τόσο στο στάδιο της έμπνευσης όσο και στη φάση της πρόβας και της παράστασης αυτής καθ’ εαυτής. Οι επαναλήψεις, η δημιουργία συγκεκριμένης εικονογραφίας, η σχέση με τον εκάστοτε χώρο της παράστασης έχουν στόχο την δημιουργία πολυδιάστατων και πολυεπίπεδων επιλογών και αναφορών.
10
Γ. Η επιλογή ή η κατασκευή των σκηνικών, των κοστουμιών, των σκηνικών αντικειμένων, του φωτισμού, του βίντεο, των ήχων και μουσικών των παραστάσεων μπορεί να έχει προκύψει μέσω επινοητικών διαδικασιών. Τα υλικά, ο τρόπος παρουσίασής τους, η ανακύκλωση τους και η δυνατότητα διαφορετικής χρήσης τους μέσα στην παράσταση καθιστά τις σκηνογραφικές, φωτιστικές και μουσικές επιλογές καίριας σημασίας στις παραστάσεις του θεάτρου της επινόησης.
11
Forced Entertainment How we work https://www.youtube.com/watch?v=pv5AUtbIiDM
12
Πότε δημιουργήθηκε το θέατρο της επινόησης; Οι ρίζες του θεάτρου της επινόησης ανιχνεύονται ιστορικά στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στη δεκαετία του ’70 με την γέννηση πολλών νέων ομάδων. Παράλληλα στο βρετανικό έδαφος διαμορφώνεται και το κίνημα «θέατρο στην εκπαίδευση» (theatre-in-education). Στη διαμόρφωση του θεάτρου της επινόησης συνέβαλλαν: τα happenings, η ανάπτυξη του χοροθεάτρου και του σωματικού θεάτρου, η δημιουργία ερασιτεχνικών ομάδων, η αποκέντρωση ως επιλογή συγκεκριμένων θιάσων αλλά και ως πολιτειακή πρακτική, η επιλογή μη κλασσικών θεατρικών οικημάτων.
13
1980-2000 ανάγκη για συστηματοποίηση των νέων τεχνικών μοίρασμα των ευθυνών της παραγωγής στα μέλη διαφοροποίηση του σκηνοθέτη – «επινοητή» 2000 - …
14
Ο ρόλος του σκηνοθέτη – επινοητή DV8 Physical Theatre https://www.youtube.com/watch?v=AsKtaMrxguE
15
Το θέατρο της επινόησης στην Ελλάδα Παραστάσεις – σταθμοί Bad Actors, Θέατρο του Νότου, 1998 Εθνικός Ύμνος, Theseum Ensemble, 2001 Μια σειρά από διαφωνίες (για το πώς θα πούμε τί), Τεχνοχώρος, 2002
16
Μερικές από τις πρώτες ομάδες που έκαναν παραστάσεις θεάτρου της επινόησης στην Ελλάδα α. η Ομάδα Θεάματος Η Άλλη Πλευρά, β. ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Prospecta, γ. η Θεατρική Ομάδα Νοητή Γραμμή, δ. ο καλλιτεχνικός οργανισμός F2 Performance Unit/MKULTRA, ε. η ομάδα Blitz
17
Blitz https://www.youtube.com/watch?v=0lPj27GC8D8
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.