Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καλές Πρακτικές Ευχρηστίας Τάσος Μακρής, M.Sc. Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καλές Πρακτικές Ευχρηστίας Τάσος Μακρής, M.Sc. Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καλές Πρακτικές Ευχρηστίας Τάσος Μακρής, M.Sc. Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής

2 http://www.worldusabilityday.org/

3 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής

4

5

6 www.worldusabilityday.org Εκπαίδευση: Σχεδιάζοντας για την Κοινωνική Αλλαγή Το 2011 θα εστιάσουμε στο πως οι οργανισμοί μας, οι κουλτούρες μας και ο κόσμος μας, επηρεάζουν την ευχρηστία. Θα εξερευνήσουμε και θα γιορτάσουμε: Πως σχεδιάζουμε με πρόθεση να προκαλέσουμε αλλαγή στη συμπεριφορά των ανθρώπων, στην επικοινωνία, στον τρόπο που φτιάχνουμε πράγματα στο κόσμο ; Πως η κουλτούρα επηρεάζει την ευχρηστία ;

7 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής «Peireas please ???»

8 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής

9 Κάποιοι από μας θα έχουν σίγουρα προσέξει κάποιες αλλαγές τα τελευταία χρόνια : Μπουκάλια στο ψυγείο μας, ή… s

10 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής ….. ή στα μπάνια μας

11 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής … στέκονται ανάποδα ! Ένα κλασσικό σχήμα αιώνων, αλλάζει στάση!

12 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Τι είναι αυτό λοιπόν που έκανε τα μπουκάλια να σταθούν ανάποδα? Η Ευχρηστία, φυσικά

13 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Πολλές νέες εφαρμογές Ευχρηστίας γύρω μας: Η βιομηχανία του «ΚΑΝΕ ΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ» Συσκευασίες Αυτόματες μηχανές πώλησης Εφαρμογές Web 2.0 Εκατοντάδες νέα ηλεκτρονικά gadgets

14 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Ας σταθούμε λίγο να μελετήσουμε πως αντιμετωπίζουμε αυτές τις αλλαγές; α. ως καταναλωτές β. ως σχεδιαστές

15 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Ο δεκάλογος Καλών Πρακτικών που ακολουθεί γράφτηκε πριν 2-3 χρόνια. Πολλά σημεία δεν έχουν ικανοποιηθεί για διάφορους λόγους, πχ: Απροθυμία (λόγω υποτιθέμενου κόστους) Υποτίμηση τηw αναγκαιότητας Ανώριμη τεχνολογία (πχ Self Teaching Interfaces)

16 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 16 Στην Ναυτιλία συνειδητοποιήσαμε ότι: Το Λογισμικό που δημιουργούμε για τα ποντοπόρα πλοία, αγγίζει όλες τις πλευρές της ζωής επί του πλοίου: εργασία, επικοινωνία,εκπαίδευση, διασκέδαση κλπ. Η παραγωγικότητα & η ασφάλεια των ναυτικών, η προστασία του περιβάλλοντος επηρεάζονται άμεσα από την χρήση αυτού του Λογισμικού. Έτσι αποφασίσαμε να προωθήσουμε τις «Βασικές Απαιτήσεις Ευχρηστίας» ώστε να γίνει η ζωή των ναυτικών πιο εύκολη, πιο άνετη, πιο παραγωγική. 11/11/2009

17 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 17 Απαιτήσεις για «αξιόπλοο» Λογισμικό 1) Το Λογισμικό χρησιμοποιεί στην διεπαφή την ίδια ορολογία που χρησιμοποιούν οι ναυτικοί, «απλή γλώσσα» και ποτέ τεχνική ορολογία. 2) Το Λογισμικό εγκαθίσταται εύκολα από τους ίδιους τους χρήστες και δεν έχει προβλήματα (bugs) στις βασικές του λειτουργίες. 11/11/2009

18 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 18 3) Επειδή τα σφάλματα είναι αναπόφευκτα, τα μηνύματα (error messages) πρέπει να εξηγούν στο χρήστη τι να κάνει για να συνεχίσει την εργασία του. Ο χρήστης δεν πρέπει να μένει στη μέση του ωκεανού αναρωτώμενος «ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ?» 11/11/2009

19 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 19 4) Το Λογισμικό έχει ενσωματωμένο κώδικα που επιτρέπει στο χρήστη να καταγράψει ένα πρόβλημα και να το αποστείλει στον κατασκευαστή με 2-3 απλές κινήσεις. (καταγραφή στοιχείων του λειτουργικού, του προγράμματος, της μηχανής, της οθόνης κλπ. Τα συμπιέζει και τα στέλνει) 5) Ο χρήστης δεν επιτρέπεται να χάσει την εργασία που έχει κάνει, ούτε να καταστρέψει με οποιοδήποτε τρόπο την ΒΔ. 11/11/2009 Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris

20 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 20 6) Το εγχειρίδιο του χρήστη να περιγράφει με λεπτομέρεια, βήμα προς βήμα, πως εκτελείται σωστά μια Διαδικασία. Εγχειρίδια που περιγράφουν απλώς τι κάνει κάθε εντολή στο Μενού, δεν βοηθούν τον νέο και τον μη εκπαιδευμένο χρήστη. (το εγχειρίδιο να ενσωματώνει την «άγραφη γνώση») 11/11/2009

21 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 21 7) On-line βοήθεια είναι διαθέσιμη σε κάθε βήμα. Βοήθεια που είναι ευαίσθητη στο περιεχόμενο και εξειδικευμένη για κάθε χρήστη (context sensitive & user specific). Το Λογισμικό μαθαίνει σταδιακά για το επίπεδο εμπειρίας του χρήστη - «Self-Teaching Interfaces» και τον βοηθάει ενεργά.. 11/11/2009

22 8) Το Λογισμικό υποστηρίζει ένα κατάλογο με «Συχνές Ερωτήσεις» και επιτρέπει στο χρήστη να τον εμπλουτίζει. Επίσης υποστηρίζει ένα κατάλογο με «Σωστές Λύσεις» που πλαισιώνει τον κατάλογο με τα «Συχνά Προβλήματα» που συντηρείται από τον κατασκευαστή και τον υπεύθυνο Πληροφορικής

23 Ημέρες Ευχρηστίαςροσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής 23 9) Το Λογισμικό συνοδεύεται πάντα από εκπαιδευτικό βίντεο (CBT). 10) Το Λογισμικό παρέχει ένα Αριθμό Τηλεφώνου Υποστήριξης, Ώρες λειτουργίας με Ζώνη, και υποστήριξη 24 χ 7 11/11/2009

24 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Καλές Πρακτικές: Βοήθεια

25 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Καλές Πρακτικές: online εγχειρίδιο

26 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Ίσως η Ευχρηστία είναι δυσεύρετη …

27 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής αλλά όταν βρεθεί μπροστά μας…

28 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Tasos Makris

29 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής … την αναγνωρίζουν ακόμα και τα μωρά !

30 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος ΜακρήςDigital Ship - Athens 2009 Tasos Makris

31 Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής Ευχαριστώ !


Κατέβασμα ppt "Καλές Πρακτικές Ευχρηστίας Τάσος Μακρής, M.Sc. Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google