Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣταματία Νικολαΐδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου
2
ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι μια κοινωνική δομή που αποτελείται από άτομα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με έναν ή περισσότερους συγκεκριμένους τύπους αλληλεξάρτησης όπως η φιλία, η συγγένεια, τα κοινά ενδιαφέροντα, οι οικονομικές συναλλαγές κλπ.
3
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ «Μια ψευδαίσθηση επαφής ή μια κραυγή επικοινωνίας;» Στόχο έχουν την ανάπτυξη online εικονικών κοινοτήτων προσώπων που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες Η αυξανόμενη εμπλοκή των κοινωνικών μίντια στην καθημερινή ζωή τα καθιστά πλέον όχι απλά ένα εργαλείο αλλά εναλλακτικό τρόπο ζωής & επικοινωνίας
4
ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
5
ΤΟ FACEBOOK Ξεκίνησε το 2004 όταν ο τριτοετής φοιτητής του Χάρβαρντ Mark Zuckerberg δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό δίκτυο για την επικοινωνία μεταξύ των συμφοιτητών του Το 2006 η ιστοσελίδα έγινε προσβάσιμη σε όλο τον κόσμο και προκάλεσε επανάσταση στην επικοινωνία Η εγγραφή προϋποθέτει τη δημιουργία προσωπικών προφίλ με την καταχώρηση στοιχείων όπως: ονοματεπώνυμο, ηλεκτρονική διεύ/νση, ηλικία, κ.α. Οι χρήστες μπορούν να δημοσιοποιήσουν & να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, φωτογραφίες, βίντεο, μουσική, κ.α. Παρέχονται ψυχαγωγικές εφαρμογές, παιχνίδια ή υπηρεσίες προσομοίωσης (π.χ. εικονικές οικογένειες)
6
ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Μόνο το facebook είχε το 2011 περίπου 800.000.000 χρήστες απ’ όλο τον κόσμο 1 στους 3 Έλληνες (36%) χρησιμοποιεί σήμερα τα κοινωνικά δίκτυα με σκοπό να έρθει σε επικοινωνία με τους φίλους του, να εκφραστεί, να ψυχαγωγηθεί, να αποδράσει, να φλερτάρει και να εκτονωθεί Πηγή: Συνδέσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών 75% των παιδιών και εφήβων στην Ευρώπη χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο 1 στα 2 ελληνόπουλα, ηλικίας 9-16 ετών, διαθέτει προφίλ σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Πηγή: Ευρωπαϊκή Επιτροπή
7
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Δημιουργία δεσμών με μεγάλο αριθμό ατόμων Κατάργηση αποστάσεων Πολυφωνία/πολυπολιτισμικότητα Δυνατότητα σύμπραξης για κοινούς σκοπούς/πολιτικοποίηση Άμεση & συνεχής ενημέρωση Πρόσβαση σε εφαρμογές ψυχαγωγικού χαρακτήρα Πρόσβαση σε ψηφιακό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο)
8
ΔΙΚΤΥΩΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ο πλανήτης ένα παγκόσμιο χωριό όλα σε ένα κινητό Δικτυωμένες εξεγέρσεις Κινητοποιήσεις μέσω facebook
9
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΗΣ ONLINE ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Κακόβουλη χρήση των προσωπικών δεδομένων μας Κίνδυνος εξαπάτησης/παρενόχλησης/εκβιασμών Επαφή με επικίνδυνο ηλεκτρονικό περιεχόμενο: κακόβουλο λογισμικό, πορνογραφικό/βίαιο/ρατσιστικό υλικό, κ.α. Βομβαρδισμός με διαφημιστικά μηνύματα
10
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Περιορίζουμε την πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα & τις φωτογραφίες μας, χρησιμοποιώντας τις ρυθμίσεις απορρήτου Αποκλείουμε ενοχλητικές επαφές ή εφαρμογές Προσέχουμε από πού κάνουμε Log in Οτιδήποτε δημοσιεύουμε μπορεί να μας εκθέσει
11
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ & FACEBOOK Αλλάζει η μορφή & η λειτουργία των ανθρώπινων σχέσεων π.χ. «ηλεκτρονικό φλερτ» Οι δικτυακές επαφές λειτουργούν ως υποκατάστατο των πραγματικών σχέσεων κοινωνική αποξένωση Πολλοί χρήστες επιδίδονται σε ένα παιχνίδι «ηλεκτρονικού κουτσομπολιού»
12
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ & FACEBOOK Ο αριθμός των φίλων στο Facebook και τα wallposts στο προφίλ συσχετίζονται με τον ναρκισσισμό και με τη σύναψη ρηχών σχέσεων (Personality and Social Psychology Bulletin, 2011) Η πολύωρη χρήση συχνά οδηγεί σε κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, εσωστρέφεια Πολλοί αρθρώνουν στο facebook συναισθήματα που δε θα τολμούσαν να πουν στην πραγματική ζωή Όσοι επενδύουν πολύ χρόνο έχουν χαμηλή συμμετοχή σε δημιουργικές δραστηριότητες (έρευνα Πανεπιστημίου Αιγαίου)
13
Η ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ FACEBOOK Ελληνικά με ξένους χαρακτήρες (greeklish) Ύβρεις & χυδαιολογίες Συνονθύλευμα αγγλικών συντμήσεων & ελληνικών Χρήση emoticons :-) = χαρούμενος Εκτεταμένη χρήση της εγχώριας διαδικτυακής αργκώ: π.χ. γειτονέτ = το ξεκλείδωτο wireless internet ενός γείτονα, που προσφέρεται για τζάμπα χρήση
14
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ Μας απασχόλησαν: οι λόγοι για τους οποίους οι νέοι χρησιμοποιούν το Facebook, η τήρηση ή μη των κανόνων ασφαλείας, καθώς και η πιθανή επίδραση στις διαπροσωπικές τους σχέσεις Κατασκευάσαμε & χορηγήσαμε ερωτηματολόγιο σε 62 μαθητές της β΄ και γ΄ λυκείου του σχολείου μας, εκ των οποίων 35 ήταν αγόρια & 27 κορίτσια
15
ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ Η/Υ
16
ΧΡΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ 98% των μαθητών χρησιμοποιούν τέτοιου είδους υπηρεσίες Ώρες ενασχόλησης την ημέρα:
17
ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
18
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ
19
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
20
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΦΙΛΩΝ
21
ΤΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΣΑΣ ΕIΝΑΙ ΨΕΥΔΗ;
22
ΤΟ FACEBOOK ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ;
23
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Μικρό, μη αντιπροσωπευτικό δείγμα Δε μπορεί να γίνει γενίκευση των συμπερασμάτων
24
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ο δυτικός κόσμος δείχνει ήδη σημάδια κορεσμού από το facebook Ίσως σύντομα η μόδα του να περάσει και να αντικατασταθεί με κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον Κι ένα τραγούδι …
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.