Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚλειώ Αλεξιάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις κινήσεις τους ώστε να ανταποκρίνονται στις δυναμικές ιδιότητες του περιβάλλοντος
3
Κλειστές δεξιότητες Δεξιότητες που εκτελούνται σε ένα περιβάλλον σταθερό και προβλέψιμο Επιτρέπει στους εκτελεστές να σχεδιάσουν τις κινήσεις τους πριν από την εκτέλεση
5
Λίγες δεξιότητες βρίσκονται απόλυτα στα 2 άκρα Το επίπεδο προβλεψιμότητας του περιβάλλοντος βρίσκεται στις περισσότερες δεξιότητες σε ενδιάμεσο επίπεδο (μεταξύ απόλυτα προβλέψιμου και μη προβλέψιμου)
6
Κλειστές δεξιότητες Ανοικτές δεξιότητες Προβλέψιμο περιβάλλον Ημιπροβλέψιμο περιβάλλον Μη προβλέψιμο περιβάλλον Εκτέλεση ασκήσεων ενόργανης γυμναστικής Περπατώντας σε σχοινί σχοινοβασίας Παίξιμο ποδοσφαίρου ΔακτυλογράφησηΟδήγηση αυτοκινήτου Πάλη Κόψιμο λαχανικών Διάσχιση δρόμουΠιάσιμο μιας πεταλούδας
8
Η ικανότητα ενός ατόμου να παράγει το τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη βεβαιότητα και τη μικρότερη δαπάνη ενέργειας ή χρόνου και ενέργειας Guthrie (1952) Η ικανότητα ενός ατόμου να παράγει το τελικό αποτέλεσμα με τη μεγαλύτερη βεβαιότητα και τη μικρότερη δαπάνη ενέργειας ή χρόνου και ενέργειας Guthrie (1952)
9
Οι κινήσεις οι οποίες δεν έχουν κάποιο ξεχωριστό στόχο, δε θεωρούνται δεξιότητες (π.χ. το χτύπημα των δακτύλων στο τραπέζι)
10
βεβαιότητα της κίνησης Το να είναι ένα άτομο επιδέξιο υποδηλώνει οτι είναι ικανό να πετύχει το στόχο της κίνησης ή ένα τελικό αποτέλεσμα με τη μέγιστη βεβαιότητα
11
Αυτός είναι ο λόγος που θαυμάζουμε τους μεγάλους πρωταθλητές, οι οποίοι φαίνονται οτι είναι πάντα σε θέση να αποδώσουν στο ίδιο υψηλό επίπεδο όποτε τους ζητηθεί ανεξάρτητα απο την κατάσταση που έχουν να αντιμετωπίσουν
12
Κάποιοι εκτελεστές δεξιοτήτων επιβάλλεται να μειώσουν τη δαπάνη ενέργειας περιορίζοντας ή εξαλείφοντας τις περιττές ή μη επιθυμητές κινήσεις
13
Η αντίληψη για ελαχιστοποίηση της ενέργειας υποδηλώνει οτι οι επιδέξιοι εκτελεστές είναι σε θέση να οργανώσουν τις ενέργειες τους με τρόπο που να μειώνει τις πνευματικές απαιτήσεις της κίνησης Παράγουν τις κινήσεις αυτόματα και κατευθύνουν τη σκέψη τους στη στρατηγική, στη δημιουργική έκφραση
14
Επίτευξή του στόχου στον ελάχιστο χρόνο ! Κάποιες φορές οδηγεί σε λάθη
15
Μια εσωτερική διαδικασία ή κατάσταση που αντικατοπτρίζει την ικανότητα του ατόμου για την παραγωγή μιας συγκεκριμένης κίνησης, μια συγκεκριμένη στιγμή. Συνδέεται με την εξάσκηση ή την εμπειρία
16
Η παρατηρήσιμη παραγωγή μιας ενέργειας ή μιας κινητικής δεξιότητας Το επίπεδο απόδοσης επηρεάζεται ή μεταβάλλεται παροδικά από στοιχεία όπως η παρακίνηση, η συγκέντρωση, η κούραση, η φυσική κατάσταση
17
Ο καλύτερος τρόπος για τους εκπαιδευτές να αξιολογήσουν την κινητική μάθηση είναι να παρακολουθήσουν την κινητική απόδοση καταγράφοντας τις αλλαγές που εμφανίζονται συστηματικά με την εξάσκηση
18
Αρχικό στάδιο Η εκτέλεση των κινήσεων – ανακρίβεια, βραδύτητα, έλλειψη σταθερότητας, δύσκαμπτες κινήσεις Οι ασκούμενοι – έλλειψη αυτοπεποίθησης, διστακτικοί, αναποφάσιστοι Ακόμη και αν εκτελέσουν μία κίνηση σωστά, δεν είναι σίγουροι πως οδηγήθηκαν στη σωστή εκτέλεση
19
Προχωρημένο στάδιο μάθησης Μετά από εξάσκηση – η απόδοση γίινεται πιο ακριβής και σταθερή Αρκετά καλή ιδέα του γενικού μοτίβου κίνησης – μπορούν ν’αρχίσουν την τροποποίηση καιτην προσαρμογή της κίνησης για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος
20
Η φύση και οι συνθήκες εξάσκησης που οδηγούν σε ισχυρότερη μάθηση δεν θα είναι κοινές για διαφορετικά είδη δεξιοτήτων Για ανοικτές δεξιότητες (π.χ. οδήγηση αυτοκινήτου) είναι χρήσιμη η εξάσκηση σε ποικιλία από συνθήκες Αυτό δεν είναι σημαντικό για κλειστές Δεξιότητες (π.χ. Κατάδυση από βατήρα)
21
Μόνο μετά από σημαντική εξάσκηση οι άνθρωποι φτάνουν στο τελικό στάδιο μάθησης, που είναι η αυτοματοποίηση
22
Αυτοματοποιημένες κινήσεις Κινήσεις οι οποίες εκτελούνται με λίγη προσοχή ή συνειδητή επίγνωση της εκτέλεσής τους Ένα χαρακτηριστικό των προχωρημένων αθλητών, μαθητών
25
Ο αποτελεσματικός εκπαιδευτής πρέπει να είναι σε θέση να κάνει τις σωστές ερωτήσεις που αφορούν την εκτέλεση ή τη μάθηση: το άτομο, η δεξιότητα, το περιβάλλον
26
Κάθε άτομο κατέχει ένα μοναδικό σύνολο έμφυτων ικανοτήτων, ενα ιδιαίτερο επίπεδο ωρίμανσης, προηγούμενες κινητικές εμπειρίες, ένα ιδιαίτερο κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο, ένα επίπεδο παρακίνησης, ένα συναισθηματικό ψυχισμό.
27
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να επηρεάσουν το επίπεδο επιδεξιότητας Επομένως, η φύση της εξάσκησης πρέπει να προσαρμόζεται στο άτομο που μαθαίνει τη δεξιότητα
28
Μερικές δεξιότητες περιέχουν αισθητηριακές – αντιληπτικές απαιτήσεις όπως: η ανίχνευση της ταχύτητας και της κατεύθυνσης της μπάλας που πλησιάζει η ανάλυση του σχεδίου κίνησης των αντίπαλων παικτών
29
Οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει ο εκτελεστής σχετικά με το τι πρέπει να κάνει και πως πρέπει να το κάνει Οι απαιτήσεις εκτέλεσης της δεξιότητας οι οποίες βάζουν σε δοκιμασία την ικανότητα του ασκούμενου να παράγει το σωστό κινητικό μοτίβο
30
Ένα πετυχημένο χτύπημα στο τένις εξαρτάται από μία ακριβή ανάλυση των συνθηκών του περιβάλλοντος, μια έξυπνη απόφαση, έναν επιδέξιο προγραμματισμό, ενώ ένα αποτυχημένο χτύπημα είναι απότέλεσμα ελλείψεων σε μία ή περισσότερες από τις παραπάνω διαδικασίες
31
Που θα πραγματοποιηθεί η εκτέλεση της δεξιότητας; Που θέλει ο αθλητής να καταφέρει να πραγματοποιήσει την δεξιότητα; Η εκτέλεση θα πραγματοποιηθεί παρουσία θεατών; Το άτομο θα έχει διαθέσιμο όλο το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να εκτελέσει τη δεξιότητα; (π.χ. χτύπημα στο γκολφ)
32
άτομο δεξιότητα περιβάλλον
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.