Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚύνθια Αργυριάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Slide 2.1 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Κεφάλαιο 2: Τον Πρώτο Λόγο έχει ο Τελικός Πελάτης
2
Slide 2.2 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011
3
Slide 2.3 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011
4
Slide 2.4 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Πελάτες και Καταναλωτές
5
Slide 2.5 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011
6
Slide 2.6 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Επανάσταση στο Χώρο της Πληροφορικής
7
Slide 2.7 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Συνέπειες για την Αλυσίδα Εφοδιασμού
8
Slide 2.8 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011
9
Slide 2.9 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Τρόποι Τμηματοποίησης της Αγοράς
10
Slide 2.10 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Χαρακτηριστικά των Τμημάτων Αγοράς
11
Slide 2.11 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Μείγμα Μάρκετινγκ
12
Slide 2.12 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Συμβολή των Logistics
13
Slide 2.13 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Πίνακας 2.2 Σύγκριση ανάμεσα στο μάρκετινγκ καταναλωτή και στο βιομηχανικό μάρκετινγκ
14
Slide 2.14 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Προβλέψεις Ζήτησης
15
Slide 2.15 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.2 Ο αντίκτυπος της αβεβαιότητας
16
Slide 2.16 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.3α Μοντελοποίηση της τάσης και της εποχικότητας
17
Slide 2.17 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.3β Μοντελοποίηση της τάσης και της εποχικότητας (συνέχεια)
18
Slide 2.18 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Συνιστώσες της Συνολικής (Αθροιστικής) Ζήτησης
19
Slide 2.19 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Συνιστώσες της Συνολικής (Αθροιστικής) Ζήτησης
20
Slide 2.20 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Ποιότητα της Εξυπηρέτησης
21
Slide 2.21 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.4 Απλουστευμένο μοντέλο για το χάσμα στην ποιότητα εξυπηρέτησης (Source: After Parasuraman et al., 1991)
22
Slide 2.22 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Αφοσίωση του Πελάτη
23
Slide 2.23 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Πλεονεκτήματα των Αφοσιωμένων Πελατών
24
Slide 2.24 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.5 Βασικοί κινητήριοι μοχλοί για την αφοσίωση του πελάτη (Source: After Parasuraman and Grewal, 2000)
25
Slide 2.25 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Αρχές της Αξίας
26
Slide 2.26 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Επίπεδα Δημιουργίας Δεσμών με Πελάτες
27
Slide 2.27 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.6 Διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες: παπιγιόν και διαμάντι (Source: After Payne et al., 1995)
28
Slide 2.28 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.7 Προσθήκη αξίας μέσω της ποιότητας εξυπηρέτησης
29
Slide 2.29 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Πίνακας 2.6 Επιλεγμένες μετρήσεις επιπέδου εξυπηρέτησης σε αλυσίδες εφοδιασμού λιανικών πωλήσεων (Source: After Rafele, 2004)
30
Slide 2.30 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Πίνακας 2.6 Επιλεγμένες μετρήσεις επιπέδου εξυπηρέτησης σε αλυσίδες εφοδιασμού λιανικών πωλήσεων (Συνέχεια) (Source: After Rafele, 2004)
31
Slide 2.31 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.8 Δημιουργία πλεονεκτήματος logistics: μια διαδικασία τεσσάρων σταδίων Source: (Harrison, 2010)
32
Slide 2.32 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Κατανόηση Αγοραστικής Συμπεριφοράς
33
Slide 2.33 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.9 Ανάλυση της επιρροής των χαρακτηριστικών της ζήτησης
34
Slide 2.34 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Ανάλυση Αξίας για τον Πελάτη
35
Slide 2.35 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011 Σχήμα 2.12 Κινητήριοι μοχλοί της στρατηγικής και οι επιπτώσεις τους στην στρατηγική των logistics
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.