Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠλούταρχος Βαρουξής Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα και όχημα κινητοποίησης για την ΕΕ. Το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο αποτέλεσε πεδίο εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου, παράδειγμα ενσωμάτωσης της ευρωπαϊκής πολιτικής για την ελεύθερη μετακίνηση εργαζομένων (υπόθεση Bosman). Αποτελεί παράδειγμα ευρωπαϊκής θεσμικής ολοκλήρωσης ( FIFA, CHAMPIONS LEAGUE, κ.λπ.) 1ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
2
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Σκοπός διδακτικής πρακτικής Οι μαθητές: Να ανακαλύψουν τα όργανα και τις πολιτικές της ΕΕ (ελευθερία) Να κατανοήσουν τη λειτουργία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου (υπόθεση Μποσμάν) Να αποκτήσουν στάσεις διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους ως πολίτες της ΕΕ. Να εξιδανικεύσουν τις αξίες της ελευθερίας και της αξιοσύνης 2ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
3
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Χρόνος Υλοποίησης Ένας μήνας (Από 15 Φεβρουαρίου-15 Μαρτίου 2012) Τόπος Υλοποίησης ΣΤ1 Τάξη του 11 ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου 3ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
4
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Βασικές Δραστηριότητες 1)Μελέτη γραφείου (με μορφή φύλλου εργασίας) 2)Έρευνα γραφείου (μέσω ανακαλυπτικής δραστηριότητας) 3)Μελέτη περίπτωσης (μέσα από διαλεκτική αντιπαράθεση και δημιουργική δραστηριότητα) 4)Βιωματική μάθηση (Visible thinking- Βλέπω- Σκέπτομαι- Αναρωτιέμαι) 5)Ερωτηματολόγιο (μετά την ενεργητική παρακολούθηση κιν/κής ταινίας) 4ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
5
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Παράλληλες δραστηριότητες Μέσα από τα ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ: α) Κοινωνική Πολιτική Αγωγή ΣΤ τάξης: ενότητα «Το άτομο στην ΕΕ» β) Γεωγραφία ΣΤ τάξης :ενότητα « Η Ευρώπη» Γ) Γλώσσα ΣΤ τάξης : ενότητα « Η ζωή σε άλλους τόπους» Μέσα από ευρωπαϊκές ιστοσελίδες π.χ. http://europa.eu/europago/explore/init.jsp?language=el http://europa.eu/europago/games/memory/memory.jsp?language=el http://ec.europa.eu/0-18/pool-quiz/pool-quiz_el.htm 5ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
6
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Μέθοδος Υλοποίησης Με συνεργατικές ομάδες μαθητών, που προέκυψαν από κοινωνιόγραμμα και παρατήρηση. 6ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
7
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 1 – Οι μαθητές: – Γνώρισαν τις πόλεις των ομάδων (αξιοθέατα, πολιτισμικά στοιχεία κ.λπ.) – Κατασκεύασαν τουριστικό χάρτη πόλης (κολάζ) – Συνέθεσαν ταξιδιωτική οδηγία (επιχειρηματολογικός λόγος) 7ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
8
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 2 Οι μαθητές: Κατανόησαν τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (Υπόθεση Μποσμάν) Ανέλυσαν την ευρωπαϊκή πολιτική ελεύθερης μετακίνησης εργαζομένων στην ΕΕ. 8ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
9
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 3 Οι μαθητές: Επιχειρηματολόγησαν για την ελευθερία μετακίνησης εργαζομένων Απέκτησαν στάσεις υπέρ των πολιτικών της ΕΕ. 9ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
10
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 4 Οι μαθητές: Ανέδειξαν εικαστικά τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους Αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα Διείσδυσαν αισθητικά σε έργο τέχνης. 10ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
11
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 5 Οι μαθητές: Κατανόησαν τις βασικές αιτίες ίδρυσης της ΕΕ. Εμπλούτισαν τον οπτικοακουστικό τους εγγραμματισμό. Άσκησαν την κριτική τους σκέψη. http://www.youtube.com/watch?v=zShAWruJiGA 11ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.