Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ένα βασικό σχέδιο μάρκετινγκ. π Το θεμέλιο του μάρκετινγκ είναι να γνωρίζετε σε ποιους πελάτες στοχεύετε και με ποιο αποτελεσματικό τρόπο να τους προσεγγίζετε.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ένα βασικό σχέδιο μάρκετινγκ. π Το θεμέλιο του μάρκετινγκ είναι να γνωρίζετε σε ποιους πελάτες στοχεύετε και με ποιο αποτελεσματικό τρόπο να τους προσεγγίζετε."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ένα βασικό σχέδιο μάρκετινγκ

2 π Το θεμέλιο του μάρκετινγκ είναι να γνωρίζετε σε ποιους πελάτες στοχεύετε και με ποιο αποτελεσματικό τρόπο να τους προσεγγίζετε. Για τα περισσότερα εστιατόρια είναι εύκολο να αποφασίσουν ποιοι είναι οι πελάτες στους πελάτες οποίους στοχεύουν. Οι πελάτες που αποτελούν στόχους είναι οι πελάτες που αντιπροσωπεύουν το υψηλότερο ποσοστό από τους πελάτες του εστιατορίου Οι πελάτες που αποτελούν τους στόχους είναι οι πελάτες που αντιπροσωπεύουν το υψηλότερο ποσοστό από τους πελάτες του εστιατορίου. Αυτοί οι πελάτες έχουν κοινά δημογραφικά, χαρακτηριστικά (ηλικία, φύλο, εισόδημα κ.α.) Παρόλο που ο πελάτης που στοχεύετε δεν είναι ο μόνος πελάτης που προσελκύετε, δεν θα ήταν ωφέλιμο να ξοδεύετε το 50% από το προϋπολογισμό > Για να ανακαλύψετε ποιος είναι ο πελάτης που στοχεύετε, να κάνετε μια εκτίμηση βασισμένη σε προσωπικές παρατηρήσεις. Ένας ταμίας, υπάλληλος υποδοχής ή κάποιος άλλος προκαθορισμένος υπάλληλος μπορεί να κατατάσσει τον κάθε πελάτη σύμφωνα με το φύλο, ηλικία, το αν είναι υπάλληλος ή εργάτης, και διάφορα άλλα κριτήρια καθώς ο πελάτης θα μπαίνει ή θα φεύγει από το εστιατόριο ή μπορεί να γίνει μια μικρή έρευνα αγοράς. Για του περισσότερους ανεξάρτητους επιχειρηματίες, η ακρίβεια μια έρευνας αγοράς δεν είναι και τόσο σημαντική όσο είναι για τα εστιατόρια αλυσίδες επειδή οι passant πελάτες δεν βασίζονται στον ίδιο βαθμό στη διαφήμιση όσο οι αλυσίδες δείγμα :  Να σημειώσετε με ένα Χ για κάθε άτομο ή ομάδα π.χ. φύλο: άνδρας-------γυναίκα---- 1. Φύλο : Άνδρας--------------------------------

3 Έρευνες αγοράς Υπάρχουν δυο βασικές μορφές ερευνών αγοράς, δηλ. οι έρευνες που γίνονται στο εσωτερικό του εστιατορίου και αυτές στο εξωτερικό. Οι πρώτες μπορούν να διεξάγονται από έναν υπάλληλο ή κατά προτίμηση από κάποιον που δεν εργάζεται στο εστιατόριο. Το άτομο που διεξάγει την έρευνα δεν θα πρέπει να φοράει ρούχα που τον συνδέουν με το εστιατόριο. Οι ερωτήσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι τύπου :  Να σημειώνετε με ένα Χ για κάθε άτομο ή ομάδα 1.Φύλο : Aνδρας----------------------------------- Γυναίκα---------------------------------- 2.Ηλικία : 17 και λιγότερο 18 έως 34--------------------------------------- 35 έως 49--------------------------------------- 50 έως 64-------------------------------------- 65 και άνω-------------------------------------- 3.Παντρεμένα ζευγάρια με παιδιά ----------------------- 4.Υπάλληλοι (στελέχη, διευθυντές, υπάλληλοι γραφείου, κ.α.) 5.Εργατικό προσωπικό (οικοδόμοι, τεχνίτες χρησιμοποιήστε την κρίση σας)

4 Η καλύτερη στιγμή για να ζητάτε από τις πελάτες εάν θα ήθελαν να απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις ποικίλλει σε κάθε εστιατόριο. Σε μερικά ο καλύτερος χρόνος θα ήταν την ώρα που ο πελάτης περιμένει για του φαγητό του, σε ένα άλλο μπορεί να είναι την ώρα που φεύγει από το εστιατόριο. Μια άλλη μέθοδος για την έρευνα που διεξάγεται στο εσωτερικό του εστιατορίου είναι ζητάτε από τους πελάτες να συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο έρευνας. Δίνεται στον πελάτη στον πάγκο όπου γίνεται η παραγγελία, στα εστιατόρια self service και από το maitre ή σερβιτόρο στα εστιατόρια full service. Ζητείται από τον πελάτη ναν συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο της έρευνας και να το αφήσει σε ένα προκαθορισμένο κουτί ή να το δώσει σε ένα υπάλληλο. Η διεύθυνση του πελάτη είναι σημαντική για τις έρευνες διότι σας λέει που μένουν οι περισσότεροι από του πελάτες σας και που θα πρέπει να εστιαστούν οι προσπάθειες της διαφήμισης. Ως κίνητρο το εστιατόριο μπορεί να κάνει κλήρωση χρησιμοποιώντας τις έρευνες ή τα ερωτηματολόγια όπου ο νικητής λαμβάνει ένα δωρεάν γεύμα για 2 ή 4 άτομα. Οι δεύτερες έρευνες μπορούν να γίνονται σε ένα κεντρικό εμπορικό σημείο της πόλης και σε μεγάλα super markets και καταστήματα στην περιοχή όπου βρίσκεται το εστιατόριο σας. Να φροντίζετε φυσικά και την άδεια των διευθυντών αυτών των καταστημάτων. Ο αριθμός των πελατών που θα πρέπει να ερευνηθούν ποικίλλει, αλλά ένας ασφαλής ελάχιστος αριθμός είναι 3 φορές ο μέσος αριθμών πελατών ανά ημέρα. Οι έρευνες που γίνονται μέσα στο εστιατόριο από συγκεκριμένο άτομο, θα πρέπει να γίνονται σε διαφορετικές στιγμές για αρκετές μέρες για να έχετε αντιπροσωπευτικό δείγμα. Το υπόδειγμα ερωτήσεων στο έντυπο που ακολουθεί αφορά κυρίως έρευνες που γίνονται στο εσωτερικό του εστιατορίου, αλλά μπορούν να τροποποιηθούν και για έρευνες εκτός. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι και πιο συγκεκριμένες π.χ. > δείγμα :

5 ΩΡΕΣΔΕΥΤΕΡΑΤΡΙΤΗΤΕΤΑΡΤΗΠΕΜΠΤΗΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΗ 6-880100120 8-11150145130 11-13400420450 13-17553045

6 Οι απαντήσεις που δίνονται στις ερωτήσεις της έρευνας θα πρέπει να αποκαλύπτουν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των πιο τακτικών πελατών του εστιατορίου δηλ των πελατών τους οποίους έχετε ως στόχο. Μπορεί να υπάρχουν δύο ή περισσότερες ομάδες που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των πελατών του εστιατορίου. Αυτές μπορεί να επισκέπτονται σε συγκεκριμένες στιγμές. Π.χ ο πελάτης στον οποίο στοχεύετε για το γεύμα μπορεί να είναι ένας υψηλόμισθος διευθυντής και για το δείπνο μπορεί να είναι μια οικογένεια με μέσο εισόδημα. Η έρευνα θα πρέπει επίσης να καλύπτει και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του εστιατορίου π.χ. την ποιότητα του φαγητού, την ποικιλία, τις τιμές, και το service που αρέσει και δεν αρέσει στον πελάτη.

7 Εμπορική περιοχή Πριν προσδιορίσετε με ποιον τρόπο θα προσεγγίσετε τους πελάτες στόχου, αποφασίστε που βρίσκονται. Κατά μέσο όρο τα 2/3 των πελατών έρχονται από την εμπορική περιοχή της επιχείρησης σας, δηλ από μια ακτίνα 3-8 km γύρω από το εστιατόριο. Αυτή η υπόθεση μπορεί όμως να μην είναι σίγουρη και μπορεί να επηρεασθεί από παράγοντες, π.χ. συνήθειες διατροφής των ανθρώπων στην περιοχή, το είδος του φαγητού που σερβίρει το εστιατόριο, ο ανταγωνισμός, τα τεχνητά και γεωγραφικά εμπόδια το πόσο μακριά είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν για να γευματίσουν έξω, και η συγκεκριμένη θέση του εστιατορίου. Για παράδειγμα εάν το εστιατόριο είναι το μόνο εστιατόριο που σερβίρει υψηλής ποιότητας θαλασσινά στην περιοχή τότε η εμπορική περιοχή του μπορεί να επεκταθεί σε μια ακτίνα 16km. Από την άλλη πλευρά εάν το εστιατόριο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και σερβίρει sandwich τότε η εμπορική περιοχή του μπορεί να είναι μια ακτίνα 800μέτρων. Συνήθως υπάρχουν > πελατών που λέγονται γενεσιουργοί παράγοντες κίνησης που δίνουν το εστιατόριο ή έχουν τη δυνατότητα να δώσουν στο εστιατόριο ένα μεγάλο αριθμό πελατών. Αναλύστε αυτούς τους γενεσιουργούς παράγοντες που μπορεί να είναι εμπορικά κέντρα, γραφεία, μαγαζιά σχολές και πανεπιστήμια, για να δείτε εάν τα δημογραφικά τους στοιχεία περιλαμβάνουν κάποιους από τους πελάτες στους οποίους στοχεύει το εστιατόριο ένα όντως έτσι είναι, τότε να βρείτε έναν τρόπο με τον οποίο το εστιατόριο θα μπορέσει να τους προσελκύσει όσο το δυνατόν πιο οικονομικά. Μια εξέταση της εμπορικής περιοχής θα αποκαλύψει τα δημογραφικά της χαρακτηριστικά. Να συγκρίνετε αυτές τις πληροφορίες με την έρευνα αγοράς για να προσδιορίσετε αν το εστιατόριο εστιάζει την κεντρική του ιδέα πάν ω στον αντιπροσωπευτικό πληθυσμό. Ένα υπάρχει μια ομάδα από πιθανούς πελάτες που αυτήν την στιγμή δεν έρχονται στο εστιατόριο, να σκεφτείτε κάποιες μικρές ή σημαντικές αλλαγές π.χ. αλλαγές στο μενού ή την ατμόσφαιρα Ο διευθυντής του εστιατορίου θα πρέπει να κάνει τα πάντα για να ενισχύει τη θέση του εστιατορίου στην εμπορική περιοχή διότι αυτό είναι το σημείο που θα κρίνει την επιτυχία ή την αποτυχία του εστιατορίου

8 Ανάλυση πωλήσεων Μια ανάλυση κατά μήνα, ημέρα ή βάρδια θα δείξει που είναι χαμηλότερες οι πωλήσεις, φανερώνοντας έτσι τα σημεία που κάποιο είδος διαφήμισης ή προώθησης μπορεί να βοηθήσει π.χ. ένα κουπόνι, μια έκπτωση, ή ένα ιδιαίτερο φαγητό θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να δοκιμάσετε να αυξήσετε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια μιας σιγανής περιόδου Πριν βελτιώσετε τον κύκλο εργασιών κατά τη διάρκεια των σιγανών περιόδων ελέγξτε αν το ύψος των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των πιο δυνατών σε κίνηση περιόδων είναι χαμηλότερο από τις δυνατότητες του εστιατορίου. Εάν όντως είναι να μην σκέπτεστε την προβολή μόνο για τις σιγανές περιόδους, αλλά αντιθέτως, δημιουργήστε ένα σχέδιο μάρκετινγκ το οποίο να προβάλει ταυτοχρόνως και τις δυο περιόδους. Εάν το εστιατόριο βρίσκεται κοντά στις δυνατότητες του κατά την διάρκεια των περιόδων με το μεγάλο φόρτο τότε μόνο τότε να δίνετε μεγαλύτερη έμφαση στις πιο σιγανές περιόδους Η ανάλυση πωλήσεων για τους μήνες και τις ημέρες είναι μια απλή σύγκριση των στοιχείων πώλησης για να προσδιορίσετε ποιοι είναι οι πιο αργοί μήνες και ημέρες. Π.χ. κάποια εστιατόρια μπορεί να ανακαλύψουν πως η Τρίτη εβδομάδα του κάθε μήνα ή τρείς μέρες πριν την ημέρα πληρωμής είναι αργές. Οι βάρδιες της ημέρα μπορούν να μπαίνουν σε πίνακα Μπορεί να είναι δύσκολο να αυξήσετε τον κύκλο εργασιών σας για οποιαδήποτε συγκεκριμένη σιγανή περίοδο. Εάν έχετε προσπαθήσει χωρίς επιτυχία να αυξήσετε τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των αργών περιόδων μέσω διαφήμισης και προώθησης τότε θα ήταν προτιμότερο να περιορίσετε τα έξοδα και να συγκεντρωθείτε στο λειτουργικό μάρκετινγκ

9 Ανάλυση του ανταγωνισμού Όταν ετοιμάζετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ, βοηθάει να γνωρίζετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας πως συγκρίνονται μαζί σας λειτουργικά και ως προς τον κύκλο εργασιών και τι είδους μάρκετινγκ είχε επιτυχία για το δικό τους εστιατόριο. Συμπληρώστε μια αναφορά ανταγωνισμού για όλα τα εστιατόρια στην εμπορική σας περιοχή. Εάν υπάρχουν παρά πολλά εστιατόρια στην περιοχή για να τα ερευνήσετε στο χρόνου που έχετε στη διάθεση σας, επικεντρωθείτε σε αυτά που μοιάζουν περισσότερο στο εστιατόριο σας ως προς το concept στοχεύουν στον ίδιο πελάτη, έχουν υψηλότερο κύκλο εργασιών και λειτουργούν με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Με αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να κάνετε μια καλύτερη αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των ευκαιριών του εστιατορίου. Επιπλέον αυτές οι πληροφορίες θα υποδείξουν το τι θα πρέπει να τονίσετε στο μάρκετινγκ και ποιοι τομείς χρειάζονται βελτίωση πριν ξοδευτούν χρήματα για να προσελκύσετε καινούργιους πελάτες. Γενικά οι ανταγωνιστές του εστιατορίου δεν θα σας ανακαλύπτουν τις πληροφορίες αυτές αλλά ένα δημιουργήσετε μια τυπική φιλία με τους διευθυντές ή τους ιδιοκτήτες εάν παρακολουθείτε τον τύπο του μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν και μπορείτε να κάνετε μια εκτίμηση για τον κύκλο των εργασιών τους ή τον αριθμό των πελατών τους, τότε μπορείτε να κάνετε μια αρκετά ακριβή αξιολόγηση για το αν οι προσπάθειες τους για μάρκετινγκ ήταν επιτυχημένες ή όχι. Εάν ένα εστιατόριο βρίσκεται στη δική σας εμπορική περιοχή μην αντιγράφετε τιε επιτυχημένες του για μάρκετινγκ. Τροποποιείστε τις ώστε να ταιριάζουν στο concept δικού σας εστιατορίου. Ένας κύριος λόγος γι α την ανάλυση του ανταγωνιστών είναι να αποφεύγετε την επανάληψη της αποτυχίας των άλλων επιχειρηματιών

10 Στόχοι του Μάρκετινγκ Οι πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής (ο πελάτης που στοχεύετε, η εμπορική περιοχή, η ανάλυση των πωλήσεων και η ανάλυση των ανταγωνιστών. Συντάξτε μια γραπτή αναφορά των στόχων σας με βάση τις πληροφορίες ή τις ευκαιρίες που εμφανίζονται από τα παραπάνω στοιχεία. Ψάξτε για ευκαιρίες που αποκαλύπτονται από τα στοιχεία, οι οποίες δεν έχουν άμεση σχέση με τη διαφήμιση, αλλά ή να σας επιτρέπουν να αυξήσετε το περιθώριο κέρδους ή να απλοποιήσετε τις λειτουργίες σας. Π.χ μπορείτε να αφαιρέσετε ορισμένα πιάτα με υψηλό κόστος από το μενού ή μπορείτε να αλλάξετε το μενού για να αντανακλά πιο άμεσα τις διατροφικές συνήθειες του πελάτη που στοχεύετε. Όταν δηλώσετε τους στόχους του μάρκετινγκ, φτιάξτε ένα κατάλογο με τις ευκαιρίες που έχετε για αύξηση των πωλήσεων. Για παράδειγμα:  Τα βράδια της Δευτέρας και Τρίτης είναι οι πιο σιγανές περίοδοι  Υπάρχει μεγάλος αριθμός συνταξιούχων και ατόμων τρίτης ηλικίας στην εμπορική περιοχή  Υπάρχει ένα πανεπιστήμιο με 20000 φοιτητές στην εμπορική περιοχή  Οι πελάτες ζητούν περισσότερο θαλασσινά  Ένα υψηλό ποσοστό άγαμων τρώνε στο εστιατόριο  Το 70% των πελατών ασχολείται με το διαδίκτυο  Οι πελάτες πιστεύουν πως το δικό μας hamburger είναι το καλύτερο στην πόλη  Ένας ανταγωνιστής ψήνει φρέσκο ψωμί για τους πελάτες  Ένα υψηλό ποσοστό πελατών στην εμπορική περιοχή πρέπει να τρώει γρήγορα διότι έχει μόνο 45 λεπτά για να γευματίσει

11  Στηριζόμενοι σε αυτές τις πληροφορίες, να αποφασίσετε ποια σημεία της λειτουργίας πρέπει να τροποποιήσετε για να πετύχετε μεγαλύτερα έσοδα και ταυτόχρονα να μη θίξετε το κόστος ή να το επηρεάσετε αρνητικά. Όσο αφορά τομείς που χρειάζονται προσοχή στη διαχείριση τους αντί για διαφήμιση να βάλετε τους διευθυντές ή τους υπαλλήλους να τους αντιμετωπίσουν  Οι προσπάθειες του μάρκετινγκ έχουν ταυτόχρονα γενικούς και συγκεκριμένους στόχους. Οι γενικοί στόχοι είναι να πείθετε τον κόσμο ότι τους αρέσει το εστιατόριο και το φαγητό του, να πείθετε τον κόσμο πως το φαγητό και τα ποτά που σερβίρετε είναι καλύτερα από αυτά του ανταγωνιστή και να προσελκύετε τον κόσμο στο εστιατόριο για να φάει. Οι συγκεκριμένοι στόχοι σας βοηθούν να αποφασίζετε ποιες πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνει η διαφήμιση. Οι στόχοι αυτοί θα πρέπει να δηλώνονται με ποσοτικούς όρους όπως:  Αύξηση όλων των πωλήσεων κατά 10%  Αύξηση των πωλήσεων των θαλασσινών κατά 20%  Αύξηση του αριθμού των πελατών τη Δευτέρα και την Τρίτη κατά 10%  Αύξηση των πωλήσεων για το φαγητό σε πακέτο κατά 10%  Εφόσον οι προϋπολογισμοί του μάρκετινγκ είναι συνήθως αρκετά περιορισμένοι θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τη φαντασία σας για τη χρήση της διαφήμισης στο να στοχεύσετε ταυτόχρονα σε αρκετές από τις ευκαιρίες που έχετε σημειώσει. Στηριζόμενοι στις ευκαιρίες που προηγουμένως αναφέραμε, το εστιατόριο θα μπορούσε να προσφέρει ένα ειδικό φαγητό από τα θαλασσινά τα βράδια της Δευτέρας και της Τρίτης και μια απευθείας διαφήμιση στους φοιτητές στο πανεπιστήμιο και στους συν ταξιούχους και στα άτομα τρίτης ηλικίας. Ο στόχος θα μπορούσε να αναφέρεται ως εξής: << θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις τα βράδια της Δευτέρας και της Τρίτης κατά 20% και να αυξήσουμε τον αριθμό των φοιτητών και των συνταξιούχων και των ατόμων της 3 ηλικίας πελατών κατά 30%. Όταν αναφέρεται ο στόχος με αυτόν τον τρόπο, οι στόχοι είναι μετρήσιμοι, κάνοντας πιο εύκολο για σας να προσδιορίσετε εάν η διαφήμιση ή η προώθηση είναι αποτελεσματική

12 Προϋπολογισμός Μάρκετινγκ Η πιο κοινή μέθοδος για τον υπολογισμό του προϋπολογισμού μάρκετινγκ του εστιατορίου είναι να αποφασίζετε με βάση ένα ποσοστό επί των πωλήσεων του εστιατορίου(ο μέσος όρος είναι περίπου 3%). Μερικοί επιχειρηματίες δεν ορίζουν προϋπολογισμό αλλά θα ξοδέψουν όποτε παρουσιαστεί η ανάγκη φροντίζοντας βέβαια πως δεν θα ξοδέψουν πάνω από το προκαθορισμένο όριο. Άλλοι επιχειρηματίες δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ και υπολογίζουν ποιο θα είναι το κόστος συνήθως με τη βοήθεια μιας διαφημιστικής εταιρίας. Εφόσον οι ανάγκες του κάθε εστιατορίου για μάρκετινγκ είναι τόσο διαφορετικές ο κάθε επιχειρηματίας θα πρέπει να αποφασίζει ποιο θα είναι το καλύτερο για κάθε περίπτωση. Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και τα οποία θα επηρεάσουν το ποσό που θα πρέπει να ξοδεύεται για τον κάθε προϋπολογισμό μάρκετινγκ για παράδειγμα : H τοποθεσία, γενικά όσο περισσότερη κίνηση έχει ένα εστιατόριο τόσο λιγότερα θα χρειαστεί να ξοδέψει για μαρκε. Αυτός ο χαμηλότερος προϋπολογισμός μάρκετινγκ συνήθως αντισταθμίζεται με ένα υψηλότερο ενοίκιο. Εστιατόρια σε λιγότερο καλές τοποθεσίες συνήθως πληρώνουν χαμηλότερα ενοίκια, αλλά πρέπει να ξοδεύουν περισσότερα στο μάρκετινγκ για να προσελκύουν πελάτες. Η διάρκεια που λειτουργεί ένα εστιατόριο. Ένα καινούργιο εστιατόριο γενικά θα πρέπει να κάνει περισσότερες διαφημίσεις από ένα πιο παλιό εστιατόριο που έχει καθιερωθεί Ο ανταγωνισμός όσο περισσότερο ανταγωνισμός υπάρχει ανάμεσα στα εστιατόρια για τους ίδιους πελάτες, τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη για μάρκετινγκ. Εστιατόρια που βρίσκονται σε αυτή τη θέση θα πρέπει να διαφοροποιούν τα φαγητά του μενού τους και κάθε τόσο το ντεκόρ τους από αυτό των ανταγωνιστών τους το κόστος των διαθέσιμων μέσων μαζικής παραγωγής. Ένα μικρό ανεξάρτητο εστιατόριο σε μια μεγάλη πόλη θα θεωρήσει πως στοιχίζει πολύ ακριβά το να διαφημιστεί μέσω των μέσω ΜΜΕ. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν χαμηλότερου κόστος διαφημίσεις π.χ flyers η μέσω δωρεάν αγγελιών Η εμπορική περιοχή όσο μεγαλύτερη,εμπορική περιοχή, τόσο περισσότερα χρήματα χρειάζεται το εστιατόριο για τον προϋπολογισμό του μάρκετινγκ Η σχέση μεταξύ τιμής και αγοράς, όσο περισσότερα λαμβάνει ο πελάτης για τα χρήματα του, τόσο καλύτερη είναι η διαφήμιση του εστιατορίου μέσω στόματος, μειώνοντας την ανάγκη για πληρωμένες διαφημίσεις. Αυτό βέβαια δεν απαιτεί ένα φαγητό να ξεχειλίζει από το πιάτο. Λογικές μερίδες, όμορφα διακοσμημένες είναι ένα αποδεκτό δεδομένο. Η αύξηση του μεγέθους μιας μερίδας λαχανικών ή προσθήκη μιας γαρνιτούρας είναι οικονομικοί τρόποι για την αύξηση της κάλυψης του πιάτου και επομένως της σχέσης τιμής και αξίας φαγητού Λειτουργικοί παράγοντες, όσο καλύτερο είναι το φαητό και το σέρβις τόσο λιγότερο θα χρειαστεί το εστιατόριο να εξαρτηθεί από τη διαφήμιση για να προσελκύσει τον πελάτη να περάσει το κατώφλι της πόρτας. Αυτό επίσης ισχύει για την καθαριότητα και την ατμόσφαιρα του εστιατορίου

13 Το Μήνυμα-Στρατηγική Η επιλογή του μηνύματος που θα χρησιμοποιηθεί είναι πολύ σημαντική για το σχεδιασμό οποιοσδήποτε διαφήμισης ή εκστρατείας προώθησης. Τα στοιχεία που έχετε συλλέξει μέχρι τώρα μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε πώς να οργανώσετε τη διαφήμιση ώστε να αγγίξει τον πελάτη που έχετε στοχεύσει. Π.χ. εάν η έρευνα αγοράς έδειξε πως το 50% των πελατών έχει λίγη ώρα για να γευματίσει και ο ανταγωνισμός δεν ικανοποιεί αυτή την ανάγκη την ανάγκη, τότε το εστιατόριο θα μπορούσε με ανάλογη ρύθμιση των λειτουργιών του, να δημιουργήσει μια διαφήμιση που τονίζει το γρήγορο service π.χ > Μια προώθηση που γίνεται μέσα στο εστιατόριο θα μπορούσε να γράφει, ή γρήγορο ή δωρεάν με μια επεξήγηση για το χρονικό περιορισμό όπως > ή για τα > γεύματα θα σερβίρονται μέσα σε 10λεπτά διαφορετικά είναι δωρεάν Το μήνυμα θα πρέπει να είναι σύμφωνο με την εικόνα του εστιατορίου. Π.χ. ένα φημίζεται το εστιατόριο ότι σερβίρει τοπικό φαγητό σε ένα ήσυχο περιβάλλον, τότε το μήνυμα θα πρέπει να μεταδίδει αυτό το συναίσθημα.

14 Τακτικές Οι αποφάσεις για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης,οι οποίες αναφέρονται και ως τακτικές επικοινωνίας, είναι σημαντικές διότι μεταφέρουν το μήνυμα στο στόχο που θέλετε και είναι το πιο δαπανηρό μέρος της διαφήμισης. Ένα υψηλό ποσοστό από τα χρήματα που πάνε στην διαφήμιση πάνε χαμένα διότι γίνεται κακή επιλογή των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η επιλογή των μέσων και η αγορά διαφημιστικού χρόνου θα πρέπει να γίνεται από επαγγελματίες δηλ. διαφημιστικές εταιρείες που γνωρίζουν ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για το κόστος της διαφήμισης, να φτάσετε στον πελάτη που στοχεύετε. Η διαφήμιση θα πρέπει να συνδυάζεται με έναν εκ των προτέρων προγραμματισμό του εστιατορίου, π.χ αγορές υλικών και προϊόντων, εκπαίδευση και σχεδιασμό προγραμμάτων εργασίας ώστε η τυχόν αύξηση της δουλειάς στο εστιατόριο, η εισαγωγή ενός νέου πιάτου στο μενού, δεν θα φέρει αναστάτωση στην υπόλοιπη λειτουργία

15 Αξιολόγηση Η αποτελεσματικότητα μιας εκστρατείας μάρκετινγκ πρέπει να αξιολογείται για να διαπιστωθεί εάν οι ενέργειες που έγιναν ήταν επικερδείς. Το τελικό προϊόν μιας εκστρατείας μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι μια συγκέντρωση των στατιστικών πληροφοριών, που θα χρησιμοποιηθούν για την λήψη καλύτερων αποφάσεων στο μέλλον. Βασικά το τελικό συμπέρασμα είναι το αν το επιθυμητό μήνυμα όντως μεταδόθηκε και ήταν αποτελεσματικό. Οι ακόλουθες ερωτήσεις είναι παραδείγματα από τις ερωτήσεις που πρέπει να απαντώνται όταν κάνετε την αξιολόγηση μιας εκστρατείας:  Πέτυχε τους στόχους της η εκστρατεία π.χ αυξήθηκαν οι πωλήσεις τα βράδια της Δευτέρα και της Τρίτης κατά 20% ή αυξήθηκε η δουλειά σε φαγητό σε πακέτο κατά 10% ?  Ήταν αποτελεσματικά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα διάφορα μέσα προώθησης; Ποιο είχε το καλύτερο αποτέλεσμα ;  Tι μάθατε από αυτή την εκστρατεία? Ήταν επιτυχημένη ? Ήταν αποτελεσματική για το κόστος θα πρέπει αυτή ή κάτι παρόμοιο να επαναληφθεί στο μέλλον;TI αλλαγές μπορεί να είναι απαραίτητες για να γίνει πιο αποτελεσματική;

16 Τελικά συμπεράσματα Η αναγνώριση της επωνυμίας της επιχ/σης, οι δημόσιες σχέσεις και άλλοι γενικοί στόχοι μάρκετινγκ είναι βέβαια σημαντικοί αλλά ο κύριος λόγος για την επένδυση που κάνετε στο μάρκετινγκ είναι να αυξήσετε τις τρέχουσες πωλήσεις. Είναι δύσκολο να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα των δαπανών μάρκετινγκ με απόλυτη ακρίβεια, αλλά ο ακόλουθος τύπος μπορεί να δώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα: Διαιρέστε τις δαπάνες μάρκετινγκ με το ποσοστό του κέρδους για κάθε ποσό πάνω από το νεκρό σημείο (break event point) π.χ για δαπάνες 300 ε διαιρούμενο με 0,35% είναι ίσον με 285. Με άλλα λόγια το εστιατόριο θα πρέπει να έχει μια αύξηση στις πωλήσεις ύψους των 285 ε για να πληρώσει για κάθε 300 ε που ξοδεύονται στο μάρκετινγκ


Κατέβασμα ppt "Ένα βασικό σχέδιο μάρκετινγκ. π Το θεμέλιο του μάρκετινγκ είναι να γνωρίζετε σε ποιους πελάτες στοχεύετε και με ποιο αποτελεσματικό τρόπο να τους προσεγγίζετε."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google