Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕλλάδιος Κεδίκογλου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Εισήγηση στο Ανοικτό Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα «Κατασκευή ασφαλούς οδικού δικτύου στην Πατρών-Κορίνθου και στο Δυτικό Άξονα. Προτάσεις άμεσων βελτιωτικών μέτρων» Πάτρα 22-1-2005
2
2 Ορισμένοι παράγοντες επικινδυνότητας Οδικό Περιβάλλον τα ατυχήματα σε εθνικές ή επαρχιακές οδούς και γενικά εκτός κατοικημένων περιοχών έχουν τις σοβαρότερες συνέπειες σε κατοικημένες περιοχές, όσο σημαντικότερη ιεραρχικά είναι η διερχόμενη οδός τόσο μεγαλύτερη γενικά η σοβαρότητα των ατυχημάτων Οχήματα υψηλότεροι δείκτες σοβαρότητας όταν υπάρχει εμπλοκή βαρέων οχημάτων ή μοτοσικλετών υψηλού κυβισμού Συμπεριφορά Οδηγών χρήση αλκοόλ, μη χρήση ζώνης και κράνους αντικανονική προσπέραση, λανθασμένη εκτίμηση κυκλ. συνθηκών ακατάλληλη ταχύτητα, επιθετική οδήγηση υποτίμηση του κινδύνου ή/και υπερτίμηση των ικανοτήτων των οδηγών και των δυνατοτήτων των οχημάτων Έλεγχος μικρή πιθανότητα ελέγχου παραβάσεων και τιμωρίας
3
3 Επιπτώσεις ατυχημάτων στην ελληνική Εθνική Οικονομία Κόστος Ατυχημάτων 1999 ισοδυναμεί με: 2,1% του Α.Ε.Π. 60% αξίας εισαγόμενου Πετρελαίου 3,2 φορές το κόστος της Ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου 1,2 φορές το κόστος του Α/Δ «Ελευθέριος Βενιζέλος»
4
4 Οδική ασφάλεια: οι ελληνικές ιδιαιτερότητες Χαμηλοί φόρτοι – Υψηλές ταχύτητες (μικρό ποσοστό συμφόρησης) Υψηλός αριθμός δικύκλων Υστέρηση στην ανάπτυξη του οδικού δικτύου αλλά και στη διαχείρισή του Υστέρηση στους τομείς εκπαίδευσης οδηγών, πληροφόρησης οδηγών, τεχνικού ελέγχου οχημάτων, παροχής βοήθειας στους παθόντες Αποσπασματικές προσεγγίσεις: oέλλειψη συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων φορέων oπεριορισμένη και προβλέψιμη αστυνόμευση oαπουσία συστηματικής παρακολούθησης προβλημάτων οδικής ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των μέτρων Σχετικά πρόσφατη (2000) και ευπρόσδεκτη εξέλιξη: Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας oΔιυπουργική Επιτροπή (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΜΕ, ΥΔΤ, ΥΥΠ) με Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων και Μηχανισμό Υποστήριξης oΠεριφερειακές υπηρεσίες και ΟΤΑ oΑρμόδιες υπηρεσίες λοιπών εμπλεκόμενων υπουργείων oΑΕΙ, ερευνητικά ινστιτούτα, ΜΚΟ
5
5 Μεγάλα Οδικά Έργα: Η λύση, αλλά όχι για όλα Η σημερινή αλλά και η εκτιμώμενη κυκλοφορία του εθνικού οδικού δικτύου δεν δικαιολογεί «αυτοκινητοδρόμους παντού» Ακόμη και σε ευνοϊκές περιόδους για τη χρηματοδότηση (ΚΠΣ) οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι Στην περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας, ακόμη και τα πιο «ώριμα» έργα δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2010. Μέχρι τότε, θα απαιτηθούν: 1. Άμεσα βελτιωτικά μέτρα Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας / Ανάλυση Μελανών Σημείων και επεμβάσεις σε επικίνδυνες θέσεις (σήμανση, ασφάλιση, ηλεκτροφωτισμός, αντιολισθηρότητα, σηματοδότηση) Ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιτήρησης – τροχαίας αστυνόμευσης και βελτίωση των συστημάτων καταγραφής και άμεσης αντιμετώπισης των οδικών ατυχημάτων 2. Μέτρα ασφάλειας στις θέσεις εκτέλεσης εργασιών
6
6 Παραδείγματα άμεσων βελτιωτικών μέτρων Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ Ορθολογικότερος συνδυασμός αστυνόμευσης και ορίων ταχύτητας Εφαρμογή διατομής «2+1» με μεσαία λωρίδα εναλλασσόμενη μεταξύ των δύο κατευθύνσεων Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ Ό,τι και στην Πατρών-Κορίνθου, και επιπλέον: Εφαρμογή επενεργούμενης σηματοδότησης στους ισόπεδους κόμβους Ε.Ο. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Ορθολογικότερος συνδυασμός αστυνόμευσης και ορίων ταχύτητας Εφαρμογή επενεργούμενης σηματοδότησης στους ισόπεδους κόμβους Μέτρα ασφάλειας για πεζούς στις κατοικημένες περιοχές που διασχίζει ο άξονας Εφαρμογή τοπικών διαπλατύνσεων για διευκόλυνση προσπέρασης ανά τακτά διαστήματα ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ Διερεύνηση αιτιών ατυχημάτων στις «μελανές θέσεις» και άμεση λήψη μέτρων σήμανσης, διαγράμμισης, ασφάλισης κ.ά. τοπικών επεμβάσεων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.