Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Εισήγηση στο Ανοικτό Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα «Κατασκευή ασφαλούς οδικού δικτύου στην Πατρών-Κορίνθου και στο Δυτικό Άξονα. Προτάσεις άμεσων βελτιωτικών μέτρων» Πάτρα 22-1-2005

2 2 Ορισμένοι παράγοντες επικινδυνότητας Οδικό Περιβάλλον  τα ατυχήματα σε εθνικές ή επαρχιακές οδούς και γενικά εκτός κατοικημένων περιοχών έχουν τις σοβαρότερες συνέπειες  σε κατοικημένες περιοχές, όσο σημαντικότερη ιεραρχικά είναι η διερχόμενη οδός τόσο μεγαλύτερη γενικά η σοβαρότητα των ατυχημάτων Οχήματα  υψηλότεροι δείκτες σοβαρότητας όταν υπάρχει εμπλοκή βαρέων οχημάτων ή μοτοσικλετών υψηλού κυβισμού Συμπεριφορά Οδηγών  χρήση αλκοόλ, μη χρήση ζώνης και κράνους  αντικανονική προσπέραση, λανθασμένη εκτίμηση κυκλ. συνθηκών  ακατάλληλη ταχύτητα, επιθετική οδήγηση  υποτίμηση του κινδύνου ή/και υπερτίμηση των ικανοτήτων των οδηγών και των δυνατοτήτων των οχημάτων Έλεγχος  μικρή πιθανότητα ελέγχου παραβάσεων και τιμωρίας

3 3 Επιπτώσεις ατυχημάτων στην ελληνική Εθνική Οικονομία Κόστος Ατυχημάτων 1999 ισοδυναμεί με:  2,1% του Α.Ε.Π.  60% αξίας εισαγόμενου Πετρελαίου  3,2 φορές το κόστος της Ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου  1,2 φορές το κόστος του Α/Δ «Ελευθέριος Βενιζέλος»

4 4 Οδική ασφάλεια: οι ελληνικές ιδιαιτερότητες  Χαμηλοί φόρτοι – Υψηλές ταχύτητες (μικρό ποσοστό συμφόρησης)  Υψηλός αριθμός δικύκλων  Υστέρηση στην ανάπτυξη του οδικού δικτύου αλλά και στη διαχείρισή του  Υστέρηση στους τομείς εκπαίδευσης οδηγών, πληροφόρησης οδηγών, τεχνικού ελέγχου οχημάτων, παροχής βοήθειας στους παθόντες  Αποσπασματικές προσεγγίσεις: oέλλειψη συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων φορέων oπεριορισμένη και προβλέψιμη αστυνόμευση oαπουσία συστηματικής παρακολούθησης προβλημάτων οδικής ασφάλειας και αποτελεσματικότητας των μέτρων  Σχετικά πρόσφατη (2000) και ευπρόσδεκτη εξέλιξη: Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας oΔιυπουργική Επιτροπή (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΜΕ, ΥΔΤ, ΥΥΠ) με Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων και Μηχανισμό Υποστήριξης oΠεριφερειακές υπηρεσίες και ΟΤΑ oΑρμόδιες υπηρεσίες λοιπών εμπλεκόμενων υπουργείων oΑΕΙ, ερευνητικά ινστιτούτα, ΜΚΟ

5 5 Μεγάλα Οδικά Έργα: Η λύση, αλλά όχι για όλα  Η σημερινή αλλά και η εκτιμώμενη κυκλοφορία του εθνικού οδικού δικτύου δεν δικαιολογεί «αυτοκινητοδρόμους παντού»  Ακόμη και σε ευνοϊκές περιόδους για τη χρηματοδότηση (ΚΠΣ) οι πόροι δεν είναι απεριόριστοι  Στην περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας, ακόμη και τα πιο «ώριμα» έργα δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2010. Μέχρι τότε, θα απαιτηθούν: 1. Άμεσα βελτιωτικά μέτρα  Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας / Ανάλυση Μελανών Σημείων και επεμβάσεις σε επικίνδυνες θέσεις (σήμανση, ασφάλιση, ηλεκτροφωτισμός, αντιολισθηρότητα, σηματοδότηση)  Ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιτήρησης – τροχαίας αστυνόμευσης και βελτίωση των συστημάτων καταγραφής και άμεσης αντιμετώπισης των οδικών ατυχημάτων 2. Μέτρα ασφάλειας στις θέσεις εκτέλεσης εργασιών

6 6 Παραδείγματα άμεσων βελτιωτικών μέτρων Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ  Ορθολογικότερος συνδυασμός αστυνόμευσης και ορίων ταχύτητας  Εφαρμογή διατομής «2+1» με μεσαία λωρίδα εναλλασσόμενη μεταξύ των δύο κατευθύνσεων Ν.Ε.Ο. ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ Ό,τι και στην Πατρών-Κορίνθου, και επιπλέον:  Εφαρμογή επενεργούμενης σηματοδότησης στους ισόπεδους κόμβους Ε.Ο. ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ  Ορθολογικότερος συνδυασμός αστυνόμευσης και ορίων ταχύτητας  Εφαρμογή επενεργούμενης σηματοδότησης στους ισόπεδους κόμβους  Μέτρα ασφάλειας για πεζούς στις κατοικημένες περιοχές που διασχίζει ο άξονας  Εφαρμογή τοπικών διαπλατύνσεων για διευκόλυνση προσπέρασης ανά τακτά διαστήματα ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ  Διερεύνηση αιτιών ατυχημάτων στις «μελανές θέσεις» και άμεση λήψη μέτρων σήμανσης, διαγράμμισης, ασφάλισης κ.ά. τοπικών επεμβάσεων


Κατέβασμα ppt "ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google