Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΙσίδωρος Βονόρτας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία
2
Τι είναι η σκέψη; Ο όρος σκέψη μπορεί να αναφέρεται στις ιδέες ή τη διάταξη των ιδεών που προκαλείται από τη νόηση, στην τέχνη της παραγωγής σκέψεων, ή στη διαδικασία της παραγωγής σκέψεων. Παρά το γεγονός ότι η σκέψη αποτελεί μία θεμελιώδης δραστηριότητα του ανθρώπου κοινή σε όλους, δεν υπάρχει μία γενικά αποδεκτή συμφωνία για το τι είναι ή το πώς δημιουργείται. ιδέεςνόηση ανθρώπου
3
Τι είναι η Γλώσσα; Σύστημα που διευκολύνει την απόκτηση, αναπαράσταση και έκφραση των εννοιών, δηλαδή της γνώσης και κατα συνέπεια τη λειτουργία της σκέψης.
4
Η Σκέψη: ΄Εσωτερική αναπαράσταση των γεγονότων. Προνόμιο όχι μόνο του ανθρώπου, αλλά και των ζώων (σκέψη απλής μορφής). Όχι δέσμευση από την χωροχρονική διάσταση της πραγματικότητας.
5
Σχέση Γλώσσας και Σκέψης: Οι βασικές αρχές προσδιορισμού της πραγματικότητας φαίνεται ότι είναι ίδιες σε όλες σχεδόν τις γλώσσες και επηρεάζει την ερμηνεία των εμπειριών του ατόμου και την έκφραση της σκέψης.
6
Κατευθύνεται η σκέψη από τη γλώσσα; Μπορούμε να σκεφτόμαστε χωρίς γλώσσα;
7
Σχέση Γλώσσας και Σκέψης: Θεωρίες Μπιχεβιοριστών και Whorf: Αιτιώδης, αλλά μονόδρομη. Θεωρία Piaget: Η σκέψη προηγείται της γλώσσας. Θεωρία Vygotsky: Ανεξάρτητη αναπτυξιακή πορεία.
8
Σκοποί Γλώσσας 1. Εξωτερική επικοινωνία ατόμου και συνανθρώπων. 2. Εσωτερικός χειρισμός των σκέψεων του ατόμου. Η ικανότητα αμοιβαίας μετάφρασης της σκέψης και γλώσσας δεν παρατηρείται στα ζώα.
9
Μπιχεβιοριστική Θεωρία Μάθηση είναι τροποποίηση της συμπεριφοράς ή αντικατάσταση της υφιστάμενης από μία νέα. Πρόδρομος αυτής της σχολής ο I. Pavlov Βασικοί εκπρόσωποί της οι J.B. Watson, E.L. Thorndike, και B. F. Skinner
10
Δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στις νοητικές καταστάσεις των υποκειμένων. Τα «πιστεύω» τους, οι προσδοκίες τους, οι προθέσεις τους όπως και τα κίνητρά τους δεν είναι προσβάσιμα. Το μόνο που προέχει να γίνει είναι η περιγραφή της συμπεριφοράς και όχι η εξήγησή της.
11
Ο άνθρωπος δεν διαθέτει εσωτερικές νοητικές διεργασίες, αλλά μόνο 'αντιδράσεις', οι οποίες προκαλούνται από ανάλογα ερεθίσματα. Η σκέψη είναι μη φωνούμενη γλώσσα και συνεπώς, όταν οι άνθρωποι σκέπτονται δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να μιλούν, εσωτερικά, στον εαυτό τους. Σύμφωνα με Watson:
12
Σύμφωνα με Vygotsky: Η γλώσσα εξυπηρετεί δύο βασικούς σκοπούς 1. Καθιστά δυνατή τη διεκπεραίωση της εξωτερικής επικοινωνίας. 2. Συμβάλλει στην εσωτερική τακτοποίηση των σκέψεών του. Τα παραπάνω διαφοροποιούν τους ανθρώπους από τα ζώα.
13
Συμπερασματικά: Η σχέση γλώσσας και σκέψης, αποτέλεσμα της ανθρώπινης ικανότητας να μεταφράζει τη γλώσσα σε σκέψη και αντίστροφα. Το άτομο που υστερεί στη γλωσσική λειτουργία, υστερεί και στην γνωστική ανάπτυξη. Η γλώσσα βοηθά το άτομο να αποκτά πληροφορίες.
14
Βιβλιογραφία Κανελλάκη, Σ. (2004). ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ. Αθήνα: Άτραπος. Πόρποδας, Κ. (1983). Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ. Αθήνα: [χ.ε.]. Πόρποδας, Κ. (1993). ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Αθήνα: [χ.ε.].
15
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας...
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.