Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων Β’2.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων Β’2."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων Β’2

2 Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονολογία στην οποία να αποδίδεται η εφεύρεση του ποδηλάτου, κι επομένως ούτε συγκεκριμένος εφευρέτης. Ωστόσο, πολύ πριν την εμφάνιση κάποιας κατασκευής που να φέρει τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου ποδηλάτου έχει καταγραφεί ένα ποικίλο φάσμα οχημάτων που εκμεταλλεύονταν μόνο την μυϊκή δύναμη του αναβάτη τους.

3 Draisienne Κατασκευάστηκε από τον Καρλ Φον Ντράις το 1817. H draisienne ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ξύλο. Δεν διέθετε πετάλια. Έτσι ο αναβάτης το έθετε σε κίνηση σπρώχνοντας με τα πόδια προς τα πίσω. Η draisienne έγινε γνωστή και ως hobby-horse, αντανακλώντας Την πεποίθηση των οπαδών της ότι θα αντικαθιστούσε το βασικό μεταφορικό μέσο του 19ου αι., το άλογο. Draisienne

4 Velocipede Κατασκευάστηκε το 1839 από τον Σκωτσέζο σιδηρουργό Κιρκπάτρικ Μακμίλαν. Ο Μακμίλαν βελτίωσε την κατασκευή του Φον Ντράις, εισάγοντας τη χρήση των πεταλιών, συνδεδεμένων με ράβδους με τον οπίσθιο τροχό. Με αυτό τον τρόπο, ο αναβάτης δεν ήταν πλέον αναγκασμένος να φέρνει τα πόδια του σε επαφή με το έδαφος, κάτι που περιόριζε σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος. Το 1860 ο Πιέρ Μισώ αλλάζει το σχέδιο της velocipede, συνδέοντας τα πετάλια απευθείας με τον μπροστινό τροχό. Αργότερα, ο Μισώ θα εισάγει τη χρήση συμπαγούς καουτσούκ στους τροχούς, δείχνοντας ουσιαστικά τον δρόμο προς τα γνωστά Velocipede στις μέρες μας λάστιχα. Velocipede

5 Ariel Το 1870 οι Βρετανοί Τζέιμς Στάρλεϋ και Γουίλλιαμ Χίλμαν σχεδιάζουν ένα ποδήλατο με αρκετά μεγαλύτερο μπροστινό τροχό. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν την εκπληκτική για την εποχή ταχύτητα των 24χλμ/ώρα. Το μοντέλο που κατασκεύασαν ήταν το πρώτο ποδήλατο εξ ολοκλήρου κατά- σκευασμένο από μέταλλο. Βασικό μειο- νέκτημα του μεγέθους του μπροστινού τροχού αποτελούσε η ιδιαίτερα υψηλή θέση της σέλας που, λόγω της κακής κα- τανομής βάρους, είχε ως αποτέλεσμα Ariel την μείωση της ασφάλειας του αναβάτη. Ariel

6 Τα επόμενα χρόνια, μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες και εφευρέσεις εφαρμόζονται στο ποδήλατο, βελτιώνοντας το συνεχώς: η μετάδοση κίνησης μέσω αλυσίδας, η χρήση ταχυτήτων, τα φρένα, ο ‘κούφιος’ σκελετός, το ‘δυναμό’ και η σαμπρέλα αποτελούν τις πλέον χαρακτηριστικές αυτών των εφευρέσεων. Έτσι, το 1885 είναι η χρονιά που κατασκευάζεται το μοντέλο ‘rover’, που συχνά χαρακτηρίζεται ως το πρώτο σύγχρονο ποδήλατο. Κατασκευαστής του ήταν ο Τζον Κεμπ Στάρλεϋ, ανιψιός του Τζέιμς Στάρλεϋ. Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885.

7 Θετικά της μετακίνησης με ποδήλατο Προφυλάσσει τον αναβάτη από τα τροχαία ατυχήματα. Η τακτική χρήση ποδηλάτου βελτιώνει την υγεία και αυξάνει το προσδόκιμο ζωής. Μειώνει τον χρόνο μετακίνησης, καθώς το ποδήλατο μπορεί να μετακινείται σε δρόμους οπού δεν μπορούν τα αυτοκίνητα. Ο αναβάτης αθλείται. Διώχνει το στρες και ενισχύει τον αναβάτη με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Μειώνει την ρύπανση του αέρα.

8 Αρνητικά της μετακίνησης με ποδήλατο Έρευνες αποδεικνύουν ότι σχετίζεται με την ανδρική στειρότητα. Αυτό οφείλεται κυρίως στην θέση του ποδηλάτη και στο είδος της σέλας. Υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσει πόνους στην πλάτη, στον αυχένα και στην σπονδυλική στήλη. Αυτό αποδίδεται στην λάθος θέση του σώματος, το ύψος του τιμονιού και το μέγεθος του ποδηλάτου. Ο ποδηλάτης είναι εκτεθειμένος στα καιρικά φαινόμενα.

9 ΕΙΔΗ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ

10 Αγωνιστικό ποδήλατο Τα αγωνιστικά ποδήλατα είναι μελετημένης αγωνιστικής γεωμετρίας - αγωνιστική θέση και κυρτό τιμόνι - πολύ χαμηλού βάρους και τέλειας κατευθυντικότητας. Ιδανικά για πολλά και γρήγορα χιλιόμετρα σε αποκλειστικά πολύ καλό δρόμο, για προπόνηση και αγώνες με σκοπό τις επιδόσεις.

11 Ποδήλατο πόλης Τα ποδήλατα πόλης είναι εξοπλισμένα με λίγες ταχύτητες (συνήθως εσωτερικές), με εσωτερικά ή εξωτερικά φρένα, ντυμένα με φτερά, φώτα, σχάρα κτλ. Είναι κατασκευασμένα με γεωμετρία που επιτρέπει την όρθια θέση του σώματος και με ρυθμίσεις που στοχεύουν στην άνεση του αναβάτη. Είναι ιδανικά για μετακινήσεις μέσα στην πόλη και για σχετικά μικρές αστικές αποστάσεις.

12 Ποδήλατο βουνού Το ποδήλατο βουνού (mountain bike) είναι ένα ποδήλατο ειδικά κατασκευασμένο για κίνηση μακριά από τους δρόμους της πόλης, σε έδαφος δύσβατο και με μεγάλες κλίσεις. Οι συνθήκες αυτές απαιτούν γερή κατασκευή (επεξεργασμένο ατσάλι (κράμμα) και αλουμίνιο),ειδικά τρακτερω- τά λάστιχα, πολύ δυνατά φρένα και αμορτι- σέρ και ειδικό σύστημα σασμάν με πολλές (18 έως 27) ταχύτητες. Το mountain bike ξεκίνησε από την Αμερική, πριν από είκοσι περίπου χρόνια. Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα, μιας και οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές. Από το 1996 ανήκει στα Ολυμπιακά αθλήματα.

13 Ποδήλατο BMX Tα ποδήλατα BMX είναι ιδιαίτερης γεωμετρίας με πλαίσιο one size από cromoly με τροχό 20 ιντσών. Μεπολύ ενισχυμένο πλαίσιο και εξοπλισμό καθώς και εφοδιασμένα με ρότορα στο τιμόνι για περιστροφή 360 μοιρών, προσφέρονται για δεξιοτεχνίες, στατικές φιγούρες και συνοικιακές βόλτες.

14 Ποδήλατο ταξιδιού Τα ποδήλατα tandems που ξεχωρίζουν για τους υπερμεγέθεις σωλήνες (σκελετούς) τους και τα ειδικά πιρούνια.

15 Τα Touring bike:Ποδήλατα τουριστικής και γενικής χρήσης, αρκετά ελαφριά για καθημερινή χρήση, ανθεκτικά για ανώμαλο δρόμο και αρκετά δυνατά για ποδηλατικό camping ή τουρισμό.

16 Τα ποδήλατα μακρινών αποστάσεων κατασκευάζονται κατά βάση από τα ίδια υλικά, τα οποία έχουν ως κοινό σκοπό τους την μέγιστη αντοχή, σταθερότητα και διάρκεια,ενώ συνοδεύονται και από ένα πλήθος απαραίτητων εξαρτημάτων. Ειδικότερα αποτελούνται από: Μακριές αλυσίδες Κράμα ατσαλιού Υποδοχές σχαρών και φτερών Κέντρα εσωτερικών ταχυτήτων Ειδικά λάστιχα Εμπρός / πίσω βαλίτσες ή trailer Εξώφυλλα βροχής για μη αδιάβροχες βαλίτσες Υποδοχές για μπουκάλι νερού ή πακέτου ενδυμάτωσης Καθρέφτη (τοποθετημένος στο τιμόνι)

17 Αναδιπλούμενο ποδήλατο πόλης Το κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Handlepost είναι κατασκευασμένο από σφυρήλατο αλουμίνιο, παρέχει μια άκαμπτη και ισχυρή σύνδεση του πλαισίου με το πιρούνι. Διπλώνει συμπαγώς σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα. Η γεωμετρία Dahon ΙΙ του πλαισίου προσφέρει μια ευχάριστη, ασφαλή και αρμονική οδήγηση.

18 Ηλεκτρικό ποδήλατο Τα ηλεκτρικά ποδήλατα (e-bikes) είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να υποβοηθούν τον ποδηλάτη με τη δύναμη ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, για περισσότερη άνεση και ξεκούραστες διαδρομές. Διατίθενται σε πολλούς τύπους σύμφωνα με την χρήση και είναι προορισμένα για να αποτελέσουν το εναλλακτικό μέσο μετακίνησης!

19 ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

20 Το ποδήλατο ανήκει στα αθλήματα μετατόπισης με βοήθεια, οπού το βάρος του σώματος πέφτει στην σέλα, με αποτέλεσμα την πιο ξεκούρα- στη μετακίνηση και την μείωση των κραδασμών. Η αγωνιστική ποδηλασία περιλαμβάνει αρκετά αγωνίσματα, αρκετά εκ των οποίων είναι ή υπήρξαν αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων. Η αγωνιστική ποδηλασία διαιρείται επίσημα σε: Ποδηλασία δρόμου (Αγώνες δρόμου, ατομική ή ομαδική χρονομέτρηση) Ποδηλασία πίστας (Ταχύτητα, χρονομέτρηση, καταδίωξη, αγώνας πόντων) Ορεινή ποδηλασία (Cross Country, μαραθώνιο, κατάβαση, τετραπλό 4Χ) Χωμάτινο BMX Cyclecross (CX) Καλλιτεχνική ποδηλασία

21 Η ποδηλασία στην Ελλάδα Στην Ελλάδα η ποδηλασία ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αι. Μάλιστα, η Ελλάδα κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην ποδηλασία δρόμου με τον Αριστείδη Κωνσταντινίδη στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες (1896). Στην Ελλάδα,υπεύθυνη για την οργάνωση και διάδοση του αθλήματος είναι η Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας (Ε.Ο.Π.) Ιδρύθηκε το 1973 και έχει ως έμβλημα ποδηλάτη με ποδήλατο δρόμου, με φόντο την Ελληνική Σημαία. Έδρα της είναι το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο, που περιλαμβάνεται στο αθλητικό συγκρότημα του Ο.Α.Κ.Α.

22 Ποδήλατο και ψυχολογία Η ποδηλασία έχει σημαντική χαλαρωτική επίδραση λόγω της ομοιόμορφης κυκλικής κίνησης που σταθεροποιεί τις σωματικές και συναισθηματικές λειτουργίες του οργανισμού.

23 Ομορφιά και ελκυστικότητα Η ποδηλασία επωφελή: το σωματικό βάρος την γράμμωση των μυών το δέρμα την σωματική αίσθηση και αντίληψη την φυσική κατάσταση

24 Ποιότητα ζωής Εξουδετέρωση του άγχους Εξουδετέρωση της κατάθλιψης Αντιμετώπιση ψυχολογικών προβλημάτων Ικανοποίηση της ανάγκης για δράση Εξισορροπεί την αυξημένη φόρτιση Συμβάλλει στην ψυχολογική ισορροπία

25 Ποδήλατο και περιβάλλον Οφέλη του ποδηλάτου προς το περιβάλλον

26 Το ποδήλατο: Δεν εκπέμπει ατμοσφαιρικούς ρύπους Δεν εκπέμπει θερμότητα Είναι αθόρυβο και κάνει τις πόλεις πιο ήσυχες και ανθρώπινες Είναι ‘καθαρό’ και ‘πολιτισμένο’ Δεν προκαλεί οπτική και αισθητική ρύπανση Χρησιμοποιεί ως ‘καύσιμο’ την τροφή που είναι η πιο ανακυκλώσιμη μορφή ενέργειας Καταλαμβάνει λιγότερο χώρο Είναι ανακυκλώσιμο Συμβάλλει στην αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας του πλανήτη Το ποδήλατο είναι το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον!

27 Ο γύρος του κόσμου με ένα ποδήλατο

28 Alastair Humphreys Ο Alastair Humphreys ακολουθώντας ένα ταξίδι 4 χρόνων κατάφερε να ταξιδέψει σε 5 ηπείρους και να επισκεφθεί 60 χώρες. Ταξίδεψε από την Αγγλία στην Κωνσταντινούπολη, στο Κάιρο, την Νότια Αφρική, την Παταγονία, την Αλάσκα και την Σιβηρία πριν την επιστροφή του στην πατρίδα του.

29 «Έφτασε λοιπόν η μέρα που οι βαλίτσες μου ήταν έτοιμες και δεν μπορούσα να σκεφτώ καμία πειστική δικαιολογία για να κάνω πίσω. Εκείνο το πρωινό ξύπνησα νιώθοντας κυριολεκτικά άρρωστος από τον φόβο μου. Δικαιολογίες για να το αναβάλλω στριφογύριζαν στο τρομαγμένο μου μυαλό. Σηκώθηκα από το κρεβάτι για τελευταία φορά, άνοιξα τις κουρτίνες για τελευταία φορά και κοίταξα την ωραία θέα από το σπίτι μου για τελευταία φορά! Συνειδητοποίησα ότι αν άρχιζα να μαζεύω όλες αυτές τις «τελευταίες φορές», θα με έπαιρναν τα κλάματα πριν καν προλάβω να φτάσω στην πόρτα, για τελευταία φορά!»

30 Ian Hibell Ένας άνθρωπος που γύρισε ολόκληρη την γη με το ποδήλατο του και άφησε την τελευταία του πνοή το 2008, σε ηλικία 74 ετών στην Εθνική Οδό της χώρας μας από ανεγκέφαλους που έκαναν ‘κόντρες’ με τα αυτοκίνητα τους.

31 Ο Βρετανός ποδηλάτης διήνυσε από την δεκαετία του 1960 περισσότερα από 400.000 χιλιόμετρα. Η ποδηλατική του περιπέτεια ξεκίνησε το 1963, όταν ζήτησε από τον εργοδότη το 2ετή σπουδαστική άδεια, και επέστρεψε 10 χρόνια αργότερα, έχοντας γίνει ο πρώτος που ταξίδεψε με ποδήλατο από την Γη του Πυρός έως την Αλάσκα. Συνολικά ταξίδεψε από τους πάγους της Ανταρκτικής στις ζούγκλες του Αμαζονίου, κι από τον Αρκτικό κύκλο στα πιο απομακρυσμένα νησιά της Ινδονησίας. Ακόμη έκανε την απόσταση Βρυξέλλες-Βλαδιβοστόκ με το πετάλι. Του άρεσε να φεύγει για ταξίδια μόνος και κάλυπτε τα έξοδα του αποταμιεύοντας τις λιγοστές του οικονομίες. Στα ταξίδια του έβρισκε στέγη και τροφή, ενώ είχε φιλοξενηθεί από τις περισσότερες μακρινές και νομαδικές φυλές των 5 ηπείρων.

32 «Κάθε τόσο ένα πουλί σηκώνεται και πετάει προς κάποιο μέρος που το τραβάει. Δεν νομίζω ότι μπορεί να σας πει γιατί, αλλά το κάνει όπως και να’χει.» Ian Hibell, 2005

33 Κρίστιαν Βαν Λίμπεργκεν Ο Κρίστιαν Βαν Λίμπεργκεν γεννήθηκε το 1951 στο Χάουτ Χάλλεν του Βελγίου. Μιλάει 8 γλώσσες, μία εκ των οποίων είναι και τα Ελληνικά. Σκοπός του είναι να κάνει τον γύρο της Ευρώπης με το ποδήλατο του.

34 Alison Davies «Ως δασκάλα με μεγαλύτερες διακοπές από τους φίλους μου, άρχισα περιοδεία με το ποδήλατο ως ένα φθηνό τρόπο να ταξιδέψω και να γεμίσω το καλοκαίρι. Μετά από ένα-δύο ταξίδια όπου έκανα το μήκος της Βρετανίας και, στην συνέχεια, έφτασα μέχρι τον ποταμό Ρήνο, πήρα ένα χρόνο άδεια από την δουλειά μου για να ταξιδέψω λίγο περισσότερο, ως την Σκανδιναβία και την Ισλανδία, πριν από την αναχώρηση σε ένα ιστιοφόρο από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Νότια Αμερική, όπου πέρασα έναν ή δύο μήνες κάνοντας ποδήλατο βόρεια της Παταγονίας.»

35 Rachel Banfield «Ήξερα τι ήθελα να κάνω, ήταν απλά δύσκολο να επιμείνω στις προσπάθειές μου και πραγματικά να το κάνω! Βαθιά μέσα μου πάντα ήθελα να εξερευνήσω τον κόσμο με το ποδήλατο και να κάνω ένα μακρύ ταξίδι. Πριν από αυτό, το μεγαλύτερο ταξίδι που είχα κάνει ήταν τεσσάρων εβδομάδων. Δεν ξέρω πολλά για τα ποδήλατα, απλά λατρεύω να ποδηλατώ. Η ενεργητικότητα μου και το πείσμα μου με κάνει να κερδίζω πάντα αυτό που θέλω. Είμαι στο δρόμο για 11 μήνες τώρα, διασχίζοντας 27.000 χιλιόμετρα μέσα σε 4 ηπείρους και 25 χώρες.»

36 Bianca Derka Η νεαρή Bianca αξίζει ένα βραβείο κινήτρου για τους νέους ποδηλάτες,στα 12 πριν αρχίσει καν το λύκειο, ταξίδεψε από το νότιο τμήμα των ΗΠΑ με συνοδεία από τον μπαμπά της. Η Bianca λέει «Το μόνο που ήξερα ήταν να οδηγώ ποδήλατο και πήρα το πρώτο δικό μου πέρυσι το καλοκαίρι. Αυτό δεν ήταν καν ένα καλό ή ακριβό ποδήλατο. Αλλά για εμένα ήταν κάτι πολύ περισσότερο, ήταν η ελευθερία στην πιο απλή μορφή, τουλάχιστον έτσι έμοιαζε!»

37 ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΤΕΧΝΗ

38

39

40

41 ΤΜΗΜΑ: Β΄2 ΚΑΝΤΑ Μ. ΚΑΡΔΑΣΗ Α. ΚΑΡΚΑ Κ. ΚΑΡΚΑΣ Ν. ΚΑΡΚΑΣ Σ. ΚΕΛΗ Ε. ΚΟΚΚΑΛΗ Κ. ΚΟΚΚΑΛΗ Μ. ΚΟΛΑΤΑΣ Α. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ Ε. ΚΟΡΩΣΗ Α. ΚΟΥΦΗ Α. ΚΟΥΦΗ Β. ΚΟΥΦΗ Π. ΛΑΓΙΟΣ Χ. ΛΕΛΗΣ Ι. ΛΕΟΝΤΗΣ Λ. ΛΟΥΚΑ Π. ΛΟΥΚΑΣ Π. ΜΑΝΕΤΑ Κ. ΜΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ Χ. ΜΑΡΓΕΤΗ Ε.


Κατέβασμα ppt "Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ 2ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων Β’2."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google