Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΦαίδρα Κορωναίος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
« ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ » A.XA ΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK ΚΥΠΡΟΥ
2
To Έργο « Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Διασπορά » συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους ( πρόγραμμα ΕΣΠΑ ) υλοποιείται από το Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών ( Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ. Ε. του Παν / μίου Κρήτης
3
Επιστημονικά Υπεύθυνοι : Μ. Δαμανάκης, Ομότιμος Καθηγητής Παν / μίου Κρήτης Α. Χατζηδάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παν / μίου Κρήτης 2011- Μάρτιος 2012 Μάρτιος 2012- Ιούνιος 2014
4
Το Έργο αυτό … συνεχίζει τις δράσεις του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ( Β΄ και Γ΄ ΚΠΣ ) « Παιδεία Ομογενών » (1997- 2008). Και τα δύο προγράμματα αφορούν : την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού από μαθητές 4-18 ετών στο εξωτερικό την υποστήριξη των διδασκόντων τους, μέσω παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού και προγραμμάτων επιμόρφωσης.
5
Σκοπός του συγκεκριμένου έργου Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος κατάλληλου για ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) το οποίο θα συμβάλλει στην εξ αποστάσεως μάθηση / διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ 2/ ΞΓ και στην επικοινωνία μεταξύ των φορέων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά αλλά και μεταξύ Κέντρου και των φορέων αυτών.
6
Φορείς & μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης / Ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικό υλικό / Εκπαιδευτικοί 1. Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά : συνθήκες και προϋποθέσεις
7
Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (1/2) ( Δαμανάκης, 2007:79-88). Οργανωμένη εκπαίδευση στη Διασπορά : 65 χώρες στις πέντε ηπείρους Ποικίλες μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης Μαθητές ελληνικής και μη καταγωγής. Ποικίλουν οι φορείς που έχουν την ευθύνη διοργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
8
Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (2/2) ελληνικό κράτος χώρες διαμ ονής Εκκλη - σία π αροι - κιακές οργα - νώσεις
9
Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (1/5) Α. Αμιγή Ελληνικά σχολεία για ελληνικής καταγωγής μαθητές, με εφαρμογή του ελλαδικού κυρίως Α. Π., αποκομμένα από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας διαμονής εντοπίζονται στη Γερμανία
10
Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (2/5) Β. Ημερήσια σχολεία Δίγλωσσα - η ελληνική διδάσκεται για μέρος του προγράμματος με μαθητικό πληθυσμό είτε εθνοτικά ομοιογενή είτε ανοιομογενή υπό την ευθύνη άλλοτε κάποιας παροικιακής οργάνωσης, άλλοτε της Εκκλησίας, άλλοτε και των ίδιων των εκπαιδευτικών αρχών της χώρας διαμονής
11
Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (3/5) Γ. Δίγλωσσα κρατικά σχολεία δίγλωσσα με διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας για μέρος του ωρολογίου προγράμματος με μαθητικό πληθυσμό εθνοτικά ανομοιογενή οργανωμένα από τη χώρα διαμονής
12
Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (4/5) Δ. Τμήματα ελληνικής γλώσσας ( ΤΕΓ ) Απογευματινά και Σαββατιανά για μαθητές ελληνικής καταγωγής, αποκομμένα από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας διαμονής υπό την ευθύνη άλλοτε κάποιας παροικιακής οργάνωσης, άλλοτε της Εκκλησίας, συχνά του ελληνικού κράτους
13
Μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (5/5) Ε. Τμήματα ελληνικής γλώσσας ενταγμένα στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας διαμονής για μαθητές ελληνικής καταγωγής λειτουργούν υπ ’ ευθύνη των οικείων αρχών. ΣΧΟΛΕΙΑ αναγνωρισμένοι τίτλοι σπουδών ΤΜΗΜΑΤΑ έλλειψη αναγνώρισης
14
Ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικό υλικό ( Δαμανάκης, 2007:216-22): Στις τέσσερεις από τις πέντε αυτές μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ( πλην των ‘ αμιγών σχολείων ’) οι μαθητές προσεγγίζουν την ελληνική γλώσσα ως Δεύτερη ή ως Ξένη γλώσσα ( βλ. Δαμανάκης, 2007, K ατσιμαλή, 1999, Χατζηδάκη 2009).
15
Ομάδες - στόχος 1η1η Ομοεθνείς ελληνόγλωσσοι 2η2η Ομοεθνείς χωρίς γνώση της Ελληνικής 3η3η Αλλοεθνείς αλλόγλωσσοι
16
Ομάδες - στόχος και εκπαιδευτικό υλικό Η πρώτη ομάδα διδάσκεται την Ελληνική ως Γ 2, ενώ οι άλλες ως Ξένη γλώσσα. Έχει παραχθεί ( από το ‘’ Παιδεία Ομογενών ’’) εκπαιδευτικό υλικό για όλους τους μαθητές ανάλογα με το γλωσσικό τους υπόβαθρο και το πότε ξεκινούν την εκμάθηση της Ελληνικής www.uoc.gr/diaspora
17
Ενδεικτικοί τίτλοι εγχειριδίων Πράγματα και Γράμματα (6-12 ετών ) Βήματα Μπροστά (13-18 ετών ) Μαργαρίτα (6-12 ετών ) ---------------------- Ελληνικά με την παρέα μου (13-18 ετών ) Ελληνικά ως Γ 2 Ελληνικά ως ΞΓ
18
Εκπαιδευτικοί : μία ετερόκλητη ομάδα Πιθανόν καταρτισμένοι στη διδασκαλία μιας Γ 2/ ΞΓ ή είναι απλώς ομιλητές της Ελληνικής. Έχουν ελλείψεις στα ελληνικά. Δεν είναι καταρτισμένοι στη διδακτικής της ελληνικής ως Γ 2 ΞΓ Αγνοούν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες στη Διασπορά ομογενείςαποσπασμένοι
19
Διαφοροποιημένες επιμορφωτικές ανάγκες για τις δύο ομάδες ( πιθανή ) Ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα διδακτικής μιας Γ 2/ ΞΓ Ανάγκη μεγαλύτερης εξοικείωσης για την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό Ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα διδακτικής μιας Γ 2/ ΞΓ Ανάγκη εξοικείωσης με τις γλώσσες και τους πολιτισμούς των μαθητών ομογενείςαποσπασμένοι
20
« Ελληνόγλωσση Διαπολιτισμική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Διασπορά » 3. Παρουσίαση του Έργου
21
Στοχοθεσία του Έργου (1/2) Το προς ανάπτυξη σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης οργανώνεται έτσι ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους : α ) να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά προς τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία - μάθηση σε οργανωμένες μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, δηλαδή σε σχολεία και σε ΤΕΓ
22
Στοχοθεσία του Έργου (2/2) β ) να χρησιμοποιηθεί από έναν εκπαιδευτικό που θα βρίσκεται σε ένα σημείο Α για σύγχρονη ( και ασύγχρονη ) διδασκαλία μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές γ ) να χρησιμοποιηθεί από μεμονωμένους χρήστες / μαθητές για ατομική μελέτη και ενασχόληση με την ελληνική γλώσσα
23
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (1/6) Άξονας Α ’. Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και Προγράμματα Σπουδών η ανάπτυξη ( παραγωγή ) νέου εκπαιδευτικού υλικού, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή και ( Μαργαρίτα 7, Αλφαβητάρι, γραπτές δοκιμασίες ( τεστ ), Υλικό για την προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, Ιστορία του τρίτου χώρου, Φωτοϊστορίες, κλπ ) η αναθεώρηση του ήδη παραχθέντος
24
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (2/6) η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως εκπαίδευση ( ελληνική γλώσσα και στοιχεία Ιστορίας - πολιτισμού ) με βάση το εκπαιδευτικό υλικό και τα Προγράμματα Σπουδών που έχουν ήδη εκπονηθεί από το Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ.
25
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (3/6) Άξονας Β ’: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών - συμβατική και εξ αποστάσεως [1] δια ζώσης επιμόρφωση στην Ελλάδα - δεκαπενθήμερες επισκέψεις από ομογενείς εκπαιδευτικούς ( δυο φορές το χρόνο ) με στόχο να επιμορφωθούν πάνω στο εκπαιδευτικό υλικό του « Παιδεία Ομογενών » και να εντρυφήσουν στην ελληνική γλώσσα και κουλτούρα στο πλαίσιο μιας βιωματικής εμπειρίας.
26
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (4/6) Άξονας Β ’: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών - συμβατική και εξ αποστάσεως Τηλεπιμόρφωση : χρήση τηλεδιάσκεψης Θεματικές ενότητες / 15 σεμινάρια Επιμόρφωση πάνω στην παιδαγωγική αξιοποίηση του Περιβάλλοντος Ηλεκτρονικής Μάθησης ( ενδοσχολικές επιμορφώσεις )
27
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (5/6) Άξονας Γ ’: Υποδομές και μεθοδολογία ηλεκτρονικής μάθησης Επιχειρησιακός Σχεδιασμός για την ελληνόγλωσση διαπολιτισμική εκπαίδευση στη διασπορά Συγκρότηση και λειτουργία Κοινοτήτων Μάθησης Πλαίσιο σπουδών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης / επιμόρφωσης ( Περιβάλλον εκπαιδευτικού και μαθητή, Βάση δεδομένων του υλικού ) Τηλεκπαίδευση εκπαιδευτικών (‘ συνδέσμων ’)
28
Δράσεις του Έργου / Τέσσερεις άξονες (6/6) Άξονας Δ ’: Δημοσιότητα και αξιολόγηση του έργου H μερίδες, συμπόσια, συνέδρια Διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης
29
Το Έργο έχει συνταχθεί στη βάση της συνεργασίας διαφόρων τύπων δικτύων 4. Δίκτυα συνεργατών:
30
Δίκτυα συνεργασίας (1/2) α ) Δίκτυα συνεργατών του Ε. ΔΙΑ. Μ. ΜΕ. Πανεπιστημιακοί, ερευνητές και στελέχη της εκπαίδευσης εντός και εκτός Ελλάδας, με πλούσια προηγούμενη εμπειρία σε θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Επίσης, συμμετέχουν - σε συγκεκριμένα υποέργα - τα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων.
31
Δίκτυα συνεργασίας (2/2) β ) Δίκτυα σχολείων ( ημερησίων και κρατικών, λ. χ. Charter schools στις ΗΠΑ ) γ ) Δίκτυα Τμημάτων ελληνικής γλώσσας δ ) Δίκτυα Συντονιστών εκπαίδευσης ε ) Δίκτυα γονέων στ ) Δίκτυα Εκπαιδευτικών ( δίκτυα πρακτικής ) ζ ) Δίκτυα μαθητών ( που οργανώνονται σε Κοινότητες Μάθησης )
32
Σχέσεις αμφίδρομες και συμπληρωματικές Αναγκαία η συνεργασία μεταξύ του ελλαδικού Κέντρου και των διαφόρων δικτύων στη διασπορά Βιωσιμότητα της παρέμβασης και επιτυχία του Έργου
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.