Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

2 Έθνος και Χώρα Ο όρος «έθνος» αναφέρεται σε μία μεγάλη ομάδα ατόμων που ανήκουν στην ίδια φυλή και χρησιμοποιούν την ίδια γλώσσα. Ο όρος «χώρα» αναφέρεται σε μία περιοχή που κατοικείται από ένα έθνος.

3 Nation branding Ο όρος «nation branding» αναφέρεται στην εφαρμογή στρατηγικών του branding και των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ για την προώθηση μίας εθνικής εικόνας.

4 Παραδείγματα Nation branding ΠαράδειγμαΣε τι κάνουμε Branding Χώρα προέλευσης (COO)Creta Farm “Εν Ελλάδι” Είναι κομμάτι του επωνύμου προϊόντος ΧώραΖήσε το μύθο σου στην Ελλάδα Προορισμός – μάρκετινγκ της περιοχής ΈθνοςJoin us in GreeceΆνθρωποι, κουλτούρα – nation branding ΚράτοςSuccess storyΚυβερνητικό – πολιτικό μάρκετινγκ ΠεριοχήFour dragons in Asia (Hong Kong, Singapore, South Korea, and Taiwan) Ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του 1980 και αναφερόταν στις τέσσερις χώρες που τότε άρχισαν να βιομηχανοποιούνται.

5 Παραδείγματα Country of origin

6 Παραδείγματα Country Marketing Είναι κομμάτι του τουριστικού μάρκετινγκ

7 Παραδείγματα Nation branding

8 Παραδείγματα Περιοχή

9 Nation branding Το έθνος δεν είναι ένα προϊόν με την κλασική του μορφή. Αναφέρεται σε μία σειρά παραγόντων και συσχετίσεων: – Περιοχή – Φυσικοί πόροι – Άνθρωποι – Ιστορία – Κουλτούρα – Γλώσσα – Πολιτική & Οικονομικό σύστημα – Κοινωνικοί θεσμοί – Υποδομές – Διασημότητες – Εικόνα

10 Διαφορές Nation brand με product brand Nation brandProduct brand ΠροσφοράΔεν προσφέρεται κάτιΠροσφέρεται ένα προϊόν ή μία υπηρεσία ΧαρακτηριστικάΔύσκολο να οριστούνΕύκολο να οριστούν ΟφέληΚαθαρά συναισθηματικάΛειτουργικά και συναισθηματικά ΕικόναΠολύπλοκη, ασαφήςΑπλή και σαφής ΣυσχετίσειςΠολλές και πολύπλοκεςΛιγότερες και πιο συγκεκριμένες ΣκοπόςΗ προώθηση της εθνικής εικόναςΕνίσχυση των πωλήσεων και χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες ΙδιοκτησίαΠολλοί stakeholdersΜοναδικός ιδιοκτήτης ΚοινόΔύσκολο να οριστείΣτοχευμένο κοινό

11 Από τι επηρεάζεται η εικόνα ενός έθνους Από το κοινό Από τον χρόνο

12 Από τι επηρεάζεται η εικόνα ενός έθνους Η καλή εικόνα για τα προϊόντα μίας χώρας και η κακή εικόνα ενός έθνους μπορούν να συνυπάρχουν

13 Δυσκολίες 1.Είναι δύσκολο να ορίσεις την ταυτότητα ενός έθνους. ή 2.Δεν μπορείς να επικοινωνήσεις μία ενιαία εικόνα σε πολλές και διαφορετικές χώρες/κουλτούρες. 3.Κάποια στερεότυπα έχουν βαθιές ρίζες στον χρόνο και δεν αλλάζουν με λίγες διαφημίσεις.

14 Δυσκολίες 4.Κάποιες φορές το Nation Brand μοιάζει ξένο στους κατοίκους της χώρας. 5.Από μόνο του το nation branding δεν μπορεί να αλλάξει την εικόνα μίας χώρας και σε καμία περίπτωση να λύσει τα προβλήματά της (π.χ. η εικόνα των Η.Π.Α. στις αραβικές χώρες μετά το 2003).

15 6.Nation Brand υπάρχει και χωρίς Nation Branding και πρέπει να το λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας. 7.Δεν μπορείς να αλλάξεις το όνομα μίας χώρας/περιοχής όπως αλλάζεις το όνομα ενός προϊόντος (π.χ. Hog Island σε Paradise Island). Δυσκολίες

16 Το Nation brand θα πρέπει: Να είναι ξεχωριστό. Να στηρίζεται σε κοινές συσχετίσεις με τους υποψήφιους επισκέπτες/πελάτες.

17 Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 1.Θα πρέπει να ξεκινάει από «κάτω προς τα πάνω» κι όχι το αντίθετο:

18 Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 2.Το Brand βρίσκεται εδώ Τι πιστεύουν οι τουρίστες DNA Όραμα

19 Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 3.Το Nation Branding ως διαδικασία συν-δημιουργίας. Παράδειγμα

20 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google