Institutional Planning, Assessment & Research 2010 Institutional Planning, Assessment & Research Assessment Review Committee Report HCAS – Support/Foundations.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: Unit 3: Greek Nouns supplement: Tips on Translating Greek into English GREK 1001 Fall 2013 M-Th 9:30-10:20 Coates 236 Wilfred.
Advertisements

1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #4: Core Competencies, Core Processes, Balanced Scorecard and 6Sigma Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
 Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (PATIENT SAFETY) ωφελέειν ή μη βλάπτειν ωφελέειν = θεραπευτική παρέμβαση μη βλάπτειν = ασφάλεια ασθενών.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Άσκηση μοντελοποίησης Χ. Λεμονίδης Μάιος Στόχοι Πρέπει να: Εργαστείτε σε διαφορετικά αυθεντικά έργα, τα οποία βασίζονται στην πραγματικότητα. Αναστοχαστείτε.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Matrix Analytic Techniques
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Νομική Σχολή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
φίλτρα IIR (Infinite Impulse Response)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Chemicals: The first link in many value chains ENΕΡΓΟUMΕ ΜΕ TO NOMO
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΤΩΝ PV ΣΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ LAA ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ PAF
This show was edited by Mike:
CYPRUS RHEUMATOLOGY SOCIETY
2 Θεςη και διαταξη 11/9/2018 6:52 πμ ΔΡ. ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Anti-bullying Campaign
Aρχιτεκτονική άμεσων ενισχύσεων
How to Make Simple Solutions and Dilutions Taken from: Resource Materials for the Biology Core Courses-Bates College (there may be errors!!)
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Νομική Σχολή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ημερίδα Παράδοσης Συμφωνιών Επιχορήγησης Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση ΚΑ Ιουνίου, 2018 Λευκωσία.
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Μεθόδοι επεξεργασίας Vs κατανάλωση ενέργειας
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΑΠΟΣΤΑΞΗ Distillation.
This show was edited by Mike:
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Class X: Verbal Roots and Imperfect © Dr. Esa Autero
Περιγραφή διεργασίας Διάφοροι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων χρησιμοποιούν σύστημα κρίσης για να αποφασίσουν ποιές.
Financial Market Theory
Find: Force on culvert in [lb/ft]
This show was edited by Mike:
This show was edited by Mike:
Deriving the equations of
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Institutional Planning, Assessment & Research 2010 Institutional Planning, Assessment & Research Assessment Review Committee Report HCAS – Support/Foundations George Bailey June 4, Institutional Planning, Assessment, and Research

Mentoring/Review Process Established four coordinators to work with reviewers. Coordinators met together numerous times as needed. 10 faculty reviewed 8 centers, one office, two support programs, and 25 Foundations assessment units. The full committee met once for training. Reviews were conducted individually with assistance from coordinators as needed Institutional Planning, Assessment & Research

ARCS were rigorously trained. Initial training was provided by IPAR staff Institutional Planning, Assessment & Research

Component Data DevelopingAcceptableProficient Outcome Means of Assessment Criteria for Success Results Actions Taken Follow-Up to Actions Taken Institutional Planning, Assessment & Research

Data Visualization Institutional Planning, Assessment & Research

Best Practices – Coordinators Receiving Feedback From ARCS Institutional Planning, Assessment & Research

OUTCOME STATEMENTS OCCASIONALLY WERE CHALLENGING TO CRITIQUE– TYPICAL ARC COMMENT ‘Its Greek to me!”: Example Student Learning Outcome One: ο ὐ δένα πώποτε τ ῶ ν πολιτ ῶ ν, ὦ ἄ νδρες Ἀ θηνα ῖ οι, ο ὔ τε γραφ ὴ ν γραψάμενος ο ὔ τ ᾽ ἐ ν ε ὐ θύναις λυπήσας, ἀ λλ ᾽ ὡ ς ἔ γωγε νομίζω μέτριον ἐ μαυτ ὸ ν πρ ὸ ς ἕ καστα τούτων παρεσχηκώς, ὁ ρ ῶ ν δ ὲ τήν τε πόλιν μεγάλα βλαπτομένην ὑ π ὸ Τιμάρχου τουτου ὶ δημηγορο ῦ ντος παρ ὰ το ὺ ς νόμους, κα ὶ α ὐ τ ὸ ς ἰ δί ᾳ συκοφαντούμενος (ὃ ν δ ὲ τρόπον, προϊόντος ἐ πιδείξω το ῦ λόγου )ο ὐ δέναπώποτετ ῶ νπολιτ ῶ ν ὦ ἄ νδρες Ἀ θηνα ῖ οιο ὔ τεγραφ ὴ νγραψάμενοςο ὔ τ ᾽ ἐ νε ὐ θύναιςλυπήσας ἀ λλ ᾽ ὡ ς ἔ γωγενομίζωμέτριον ἐ μαυτ ὸ νπρ ὸ ς ἕ καστα τούτωνπαρεσχηκώς ὁ ρ ῶ νδ ὲτήντεπόλινμεγάλαβλαπτομένην ὑ π ὸΤιμάρχου τουτου ὶδημηγορο ῦ ντοςπαρ ὰτο ὺ ςνόμουςκα ὶα ὐ τ ὸ ς ἰ δί ᾳσυκοφαντούμενοςὃ ν δ ὲτρόπονπροϊόντος ἐ πιδείξωτο ῦλόγου Institutional Planning, Assessment & Research

Occasionally, ARCS founds “means of assessment” statements somewhat less than fully transparent: The General formula for Assessing Student Learning is as follows:-[ ( l / L) ^2] + [ ( v / C )^2 ] + [ ( a / A )^2 ] + ……… = One Measure of Improvement, where l is the ‘unit outcome’ that can be considered on a learning continuum and L is the maximum modulus that can be considered in that continuum, v is the rate of change of that outcome with respect to ‘demonstrated actions,’ namely, learning and C is the maximum modulus that can be considered in that continuum, a is the rate of change of learning with respect to ‘effort’ in that continuum and A is the maximum modulus fina/ly obtained by assessment. Generally, value l can be considered as an element of learning involving effort such that l = [( x ) ^2 + ( y ) ^2 + ( z ) ^2] ^ Institutional Planning, Assessment & Research This was addressed via one on one exchanges with UACS.

Exchanges generally were well received: Institutional Planning, Assessment & Research

In some cases, medieval criteria for success wanted restatement in postmodern terms: Institutional Planning, Assessment & Research

ARCS were able to get UACS to implement the necessary revisions, as illustrated below: An increase in student learning by one percentage point will prompt the unit to revise pedagogy or curriculum by more than one percent (specifically, by, the sum of the two coefficients obtained by the assessment method). Since the actual student learning success rate is (approximately) the nominal success rate minus deflation due to instructor variation, when inflation rises, the real success rate increases and student learning improves, and decreases otherwise Institutional Planning, Assessment & Research

The most challenging form taken by results reported is illustrated below: Results: Addressing this required creative thinking by ARCS: Institutional Planning, Assessment & Research

Raising the dead: Institutional Planning, Assessment & Research

Which finally brings us to the review of actions taken: Institutional Planning, Assessment & Research

All in all, the team is happy that the format is revised for ! Institutional Planning, Assessment & Research

Rubric and Review Process Feedback Most helpful to reviewers was direct discussion with a coordinator. Coordinators benefited from regularly meeting together to be clear on the advice to give individual reviewers. The biggest difficulty was overcoming different views regarding what was OK and what was not. After coordinators identified a concern and decided on a response, this was communicated to the reviewer. All team members worked creatively to assist individual UACs to understand and make necessary improvements Institutional Planning, Assessment & Research