Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Λογοτεχνία και Τέχνη 23 Ιανουαρίου 2013 Κωνσταντοπούλου Άννα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Advertisements

Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
 Το μπαλέτο (ή μπαλλέτο, αλλά και κλασικός χορός ) είναι είδος χορού, με καταγωγή από την Ιταλία του 15ου αιώνα, το οποίο αργότερα εξελίχθηκε στη σκηνική.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη…» Σχ
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Εντγκάρ Ντεγκά (Edgar Degas)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι.
ΧΟΥΝΤΑΛΑ ΕΛΛΗ Φεβρουάριος 2014 Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΜΟΡΦΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Πρακτικής Άσκησης Λογοτεχνία και Τέχνη 14 Νοεμβρίου 2012 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.4: Αρχιτεκτονική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.2: Μουσική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.1: Ζωγραφική και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 3.1: Μορφή Γραπτού Κειμένου Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική.
 Με τον όρο Τέχνες εννοείται η ανθρώπινη δραστηριότητα ή δημιουργία που είναι σημαντική εξαιτίας της έλξης που προκαλεί στις ανθρώπινες αισθήσεις, διεγείροντας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
H E N R I M A T I S S E P A P I E R S D E C O U P E R.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΙΩΤΑ 24/9/2015 Ε’1.
Η τέχνη στο νηπιαγωγείο
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
To Teach Curricular Subjects
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Λογοτεχνία και Τέχνη 23 Ιανουαρίου 2013 Κωνσταντοπούλου Άννα

Λίγα λόγια για την δραστηριότητα Γνωριμία των παιδιών με τον Γάλλο ζωγράφο “Edgar Degas” και τα έργα του με αφορμή το βιβλίο «Ολίβια». Επαφή των παιδιών με έργα του καλλιτέχνη που έχουν ως θέμα τους τον «χορό - μπαλέτο», θέμα το οποίο έχει χαρακτηρίσει και τη συνολική δουλειά του καλλιτέχνη. (Περισσότερα από τα μισά έργα του απεικονίζουν χορευτές). Παρατήρηση των έργων, αναζήτηση ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα σε έργα του, παιχνίδι «Πού βρίσκεται ο ζωγράφος μέσα στους πίνακες του;». Δημιουργία δικών τους έργων με θέμα το χορό.

Ανάγνωση βιβλίου

Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης έδειξα στα παιδιά την σελίδα του βιβλίου που απεικονίζεται η ηρωίδα της ιστορίας, Ολίβια, να παρατηρεί τον αγαπημένο της πίνακα κατά την επίσκεψή της στο μουσείο. Έπειτα ζήτησα από τα παιδιά να τον παρατηρήσουν και να πουν τι βλέπουν να απεικονίζεται σε αυτόν. -Τι βλέπετε σε αυτόν τον πίνακα; Ποιό νομίζετε ότι είναι το θέμα του; -Μια μπαλαρίνα! Δείχνει μπαλαρίνες να χορεύουν!

Στη συνέχεια παρουσίασα στα παιδιά πίνακες του Edgar Degas που απεικονίζουν χορευτές – μπαλαρίνες, λέγοντάς τους χαρακτηριστικά: «Θέλω τώρα να σας δείξω και άλλους πίνακες που έχει ζωγραφίσει ο ίδιος ζωγράφος». Ζήτησα από τα παιδιά να κοιτάξουν τους πίνακες. -Τι παρατηρείτε σε αυτούς τους πίνακες; -Όλοι έχουν μπαλαρίνες! -Μοιάζουν μεταξύ τους ή είναι διαφορετικοί; -Μοιάζουν! Σε όλους υπάρχουν μπαλαρίνες! Φοράνε ίδια φορέματα! -Αυτός που ζωγράφισε αυτούς τους πίνακες ονομάζεται Edgar Degas και έχει ζωγραφίσει πολλούς ακόμα πίνακες που έχουν ως θέμα τους το χορό και τις μπαλαρίνες. Του άρεσε πολύ να παρατηρεί τις χορεύτριες να χορεύουν και γι’ αυτό έχει ζωγραφίσει και πολλούς πίνακες με αυτό το θέμα.

Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι παρατήρησης. Αφού ανέφερα στα παιδιά το γεγονός ότι ο Edgar Degas συνήθιζε να ζωγραφίζει και τον ίδιο σε κάποιο σημείο του πίνακα, τα προέτρεψα να παρατηρήσουν τους πίνακες και να τον αναζητήσουν.

Οι πίνακες του Edgar Degas που παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια The Dance Foyer at the Opera on the rue Le Peletier, 1872

The Ballet Rehearsal on Stage

Ballet Rehearsal, 1873

The dance hall

Οι σελίδες του βιβλίου «Ολίβια και Edgar Degas»

Στη συνέχει ξεκίνησε η εικαστική δραστηριότητα με αφορμή την εικόνα της Ολίβιας ως μπαλαρίνα. -Υπάρχουν και άλλα ζώα που ονειρεύονται να χορέψουν όπως και η Ολίβια. Και έχω φέρει πολλά ζώα για να κάνετε τους δικούς σας πίνακες με χορευτές! -Ναι!! Αρχικά τα παιδιά έκοψαν τις φιγούρες των ζώων περιμετρικά.

Αφού ολοκλήρωσαν το κόψιμο, κόλλησαν τα διάφορα ζώα στα χαρτόνια.

Διπλώνοντας τις χάρτινες θήκες για κέικ (cupcake) έφτιαξαν τα ρούχα – φούστες των χορευτών τους.

Τέλος, με μαρκαδόρους πρόσθεσαν κορδέλες, κοσμήματα, παπούτσια στους χορευτές καθώς και πάτωμα πάνω στο οποίο χόρευαν.

Τα έργα των παιδιών με τα δικά τους ζώα που ονειρεύονται να χορέψουν όπως οι μπαλαρίνες του Edgar Degas.