Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Advertisements

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων Οι τουριστικοί λιμένες μετατρέπονται σε πυλώνες τοπικής ανάπτυξης Εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Νηρηίδες» για.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της διοργανώτριας χώρας θεωρούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιβάρυναν τον οικονομικό τομέα της ζωή τους, επιφέροντας.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Event management Event management ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
Διάλεξη 3 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς – Η Περίπτωση της Ελλάδας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Παρουσίαση άρθρου της Τσαμπίκα Μπαφίτη με τίτλο:
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 1
Εναλλακτικός vs μαζικός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 8
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
Εργασία των μαθητών του Β3
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΔΠΜΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Χαροκοπείου.
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΛΑΔΑΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Η έννοια της επιχείρησης
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του τουρισμού 4.1. Τουρισμός και κοινωνική αλλαγή Αλλαγές στα ήθη και τα έθιμα Αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις Αλλαγές στην χωροταξία – περιβάλλον Αλλαγές στην οργανωτική – διοικητική δομή Αλλαγές στην τοπική οικονομία Τουριστική Κοινωνιολογία και Οικολογία

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του τουρισμού 4.1. Τουρισμός και κοινωνική αλλάγη Τουρισμός και κοινωνική αλλαγή είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους Όταν σε μία περιοχή αναπτύσσεται ο τουρισμός, αυτό επιφέρει σε κάθε περίπτωση σημαντικές κοινωνικές αλλαγές στα υπάρχοντα κοινωνικά δεδομένα και ο περιορισμός των αρνητικών και η αύξηση των θετικών επιπτώσεων προϋποθέτει ορθολογικό σχεδιασμό της ανάπτυξης ώστε αυτή να είναι αρχικά αποδοτική για την τοπικά κοινωνία και συνακόλουθα για την εθνική οικονομία της χώρας

Case study: Οι κοινωνικές επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης σε δυό ομάδες πληθυσμού στην Ιο και την Σέριφο, Τσάρτας Π. 1988 Οι κοινωνικές επιπτώσεις εξετάζονται με βάση τις αλλαγές στη συμπεριφορά των νέων και των γυναικών Με βάση τα στοιχεία που κατέγραψε η έρευνα ερωτηματολογίου οι επιπτώσεις είναι δυσμενέστερες στην Ιο που είχε μαζικό τουρισμό από ότι στην Σέριφο που είχε μεμονωμένους επισκέπτες Οι νέοι υιοθετούν πρώτοι τα καταναλωτικά πρότυπα των τουριστών και απομακρύνονται από την εκπαίδευση λόγω των ευκαιριών που παρέχει ο τουρισμός Παρά την αυξημένη συμμετοχή των γυναικών στην τουριστική απασχόληση δεν επήθλε βελτίωση στην θέση τους

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2.Επιρροές και Συσχετίσεις της Κοινωνικής Στρώματωσης στον Τουρισμό - Τυπολογίες Ως Κοινωνική Στρωμάτωση εννοούμε τον τρόπο διάρθρωσης και συγκρότησης της κάθε κοινωνίας με βάση χαρακτηριστικά όπως: Επάγγελμα Εισόδημα Εκπαιδευτικό επίπεδο Τόπος διαβίωσης (αστικότητα) Προσβασιμότητα (στην πληροφορία, στα μεγάλα αστικά κέντρα ) κ.α. Αποτελεί δηλαδή έναν τρόπο ιεράρχησης των διαφορετικών κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων, οι οποίες συνθέτουν την κοινωνική δομή των σύγχρονων χωρών

Κοινωνική Στρωμάτωση στην αρχαίο Αίγυπτο

Κοινωνική Στρωμάτωση στον αρχαίο κόσμο

Κοινωνική Στρωμάτωση στον καπιταλισμό

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2.Επιρροές και Συσχετίσεις της Κοινωνικής Στρώματωσης στον Τουρισμό – Τυπολογίες Οι αναλύσεις της Κοινωνικής στρωμάτωσης χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα στις έρευνες αγοράς, στις δημοσκοπήσεις, διότι εκτιμάται ότι οι διαφορετικές κοινωνικόεπαγγελματικές ομάδες εκφράζουν διαφορετικά συμφέροντα και απόψεις

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό Τουριστική Συμπεριφορά και Κοινωνική Στρωμάτωση Η Κοινωνικής στρωμάτωση συνδέεται άμεσα με τη συμπεριφορά του τουρίστα ως καταναλωτή Οι επιλογές που κάνουν οι τουρίστες επηρεάζονται από την κοινωνική και επαγγελματική θέση τους στην ιεραρχία της κοινωνίας που ζουν Το γεγονός αυτό συνδέεται με τα οικονομικά- επαγγελματικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά των τουριστών, καθώς και τη ταξιδιωτική τους εμπειρία ¨Όλα τα παραπάνω δεδομένα χρησιμοποιούνται από το τουριστικό μάρκετινγκ ώστε ανάλογα να επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών και να τους προσελκύσει στους διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Στερεότυπο Μία ανεπαρκής και υποκειμενική, συχνά βαθιά ριζωμένη άποψη για ανθρώπους, κοινωνικές ομάδες, ιστορικά γεγονότα και καταστάσεις Παραδείγματα «οι Γερμανοί είναι οργανωμένοι» «οι Ιταλοί φωνακλάδες» «οι Σκοτσέζοι φωνακλάδες»

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Με αυτή την έννοια τα στερεότυπα συχνά οδηγούν σε μορφές ρατσισμού και ξενοφοβίας γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την επικοινωνία των τουριστών με τους ντόπιους, όπου συχνά, η λειτουργία αυτών των στερότυπων, οδηγεί σε συγκρούσεις, διαφωνίες και λανθασμένες εκτιμήσεις της μίας ομάδας για την άλλη

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Ιδιαιτέρα σημαντική αναδεικνύεται η περίπτωση των στερεότυπων στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ του τουρισμού διότι: Η χρήση τους βοηθάει τον τουρίστα να «αναγνωρίσει» και να επιλέξει την τουριστική περιοχή που θα επισκεφτεί π.χ. ΟΙ ταυρομαχίες παραπέμπουν στην Ισπανία, το Κολοσσαίο στην Ρώμη

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Μπορεί όμως η ίδια χρήση να καταλήξει στη διαμόρφωση παρόμοιας διαφημιστικής εικόνας για διαφορετικές περιοχές, όταν χρησιμοποιούν στερεοτυπικά εικόνες των πόρων τους. Π.χ. Ο ήλιος και η θάλασσα, εάν δεν διαφοροποιούνται επαρκώς μπορούν να αφορούν δεκάδες προορισμούς στη μεσόγειο και τον κόσμο

Case study: Πολιτιστικά στερεότυπα για την Ελλάδα

Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Απαιτείται άρα μια περισσότερο εκλεπτυσμένη και σύνθετη χρήση των στερεότυπων ώστε αφενός να επηρεάζουν επικοινωνιακά τον τουρίστα στις επιλογές του, αλλά αφετέρου να περιγράφουν με σαφή τρόπο τα χαρακτηριστικά του προορισμού που καλείται να επισκεφτεί

Η εξέλιξη στις τουριστικές αφίσες του ΕΟΤ Nelly's 1920-40 1940-50 1950-60 Μιχάλης Κατζουράκης 1960-70

Η εξέλιξη στις τουριστικές αφίσες του ΕΟΤ 1970-80 1980-90 1990-2000 2000-2010