Ευσέβιος και Κωνσταντίνος: η ίδρυση των χριστιανικών ναών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΗΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ(4 ος &5 ος ) Τον 4ο και 5ο αιώνα είναι μεγάλη η ποικιλία των παραλλαγών στον τύπο αυτό. Το εγκάρσιο κλίτος συχνά δεν υπάρχει και.
Advertisements

Ζωγραφική-ανάμικτα υλικά Γυμνασίου
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Ε2’ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ. ΕΑ. Π
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΛΤΣΑ ΙΩΑΝΝΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΣ
6ο. Αυτοκρατορία και Χριστιανισμός τον 4ο και τον 5ο αιώνα
Βασιλάκη Α., Εικονομαχικές εκκλησίες στη Νάξο, ΔΧΑΕ 3 ( ) 49-74
Ιταλία: Καλαβρία, Στύλος, Cattolica. Βενετία, Άγιος Μάρκος.
G. Vikan, Byzantine Pilgrimage Art, Washington D.C. 1982
Sivan H. , Who was Egeria? Piety and Pilgrimage in the Age of Gratian, Harvard Theological Review 81/1 (1988),
5ο. Η ναοδομία από τον Ηράκλειο έως και τον Λέοντα Ϛ’ το Σοφό ( ):
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Αρχιτεκτονική:
ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ: ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
9ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η Ελλαδική «σχολή» (Β’ Μέρος) Αθήνα: Μονή Πετράκη, Άγιοι.
ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ: Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ
4ο. Ο χριστιανικός ναός στην Ύστερη Αρχαιότητα και το Βυζάντιο:
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ: ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ, ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Δούρα Ευρωπός (~250μ.Χ.).
R o m a Æ t e r n a : ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΓΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Anthony Kaldellis, The Christian Parthenon: Classicism and Pilgrimage in. Byzantine Athens, New York: Cambridge University Press, 2009, σ (κεφ.
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Κωνσταντινούπολη. 1.Ναός Αφροδίτης 2.Ναός Απόλλωνα 3.Ναός Αρτέμιδος 4.Ναός Ποσειδώνος 5.Ναός Αθηνάς Σκεδασίας 7. Ιππόδρομος 8.Αμφιθέατρο 14.Ναός Πλούτωνα.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Γαλέριου. Λόγω της μη χρήσης του αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα Ε: Μεταβυζαντινή Τέχνη (1453 – αρχές 19ου αι.) –
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Αρχιτεκτονικά προπλάσματα και οι απεικονίσεις τους.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι
Η παλαιοχριστιανική βασιλική Η καταγωγή. Οι τύποι.
Κεφ. 5 Ο πνευματικός κόσμος στη Λατρεία.
Η Αγία Σοφία Αντρέας Χατζησταύρου.
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων (Θρησκευτικού Τουρισμού)
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
Αγία Σοφία Μαρία – Στεφανία Χατζηγορηγορίου
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευσέβιος και Κωνσταντίνος: η ίδρυση των χριστιανικών ναών

Ιερουσαλήμ: η Αιλία του Μεγάλου Κωνσταντίνου Ιορδανία, Μήδαβα (Madaba): ναός Αγίου Γεωργίου, χάρτης Συροπαλαιστίνης (6ος αι.)

Βασιλική και Ροτόντα του Παναγίου Τάφου

Πανάγιος Τάφος

Πανάγιος Τάφος και Baalbek, ναός της Αφροδίτης

Baalbek, ναός της Αφροδίτης

Narbonne (Γαλλία), ομοίωμα του Παναγίου Τάφου

Ευλογίες της Monza και του Bobbio

Ιερουσαλήμ: η βασιλική της Επί του Όρους των Ελαιών ομιλίας

Βηθλεέμ: η βασιλική της Γεννήσεως

Αντιόχεια: οι χριστιανικοί ναοί Αντιόχεια, νησί. Χρυσό Οκτάγωνο (Κωνσταντίνεια περίοδος, 327-341) Αντιόχεια, Δυτικό νεκροταφείο. Ναός Αγίου Βαβύλα (καθιέρωση επί επισκόπου Μελετίου, 381 μ.Χ.)

Αντιόχεια: οι χριστιανικοί ναοί Ευσέβιος, Εἰς τὸν βίον τοῦ μακαρίου Κωνσταντίνου τοῦ βασιλέως, Λόγος Γ’ κεφ. 50 «καὶ τῶν λοιπῶν δ’ ἐθνῶν τὰς μάλιστα κρατιστευούσας πόλεις ταῖς τῶν εὐκτηρίων φιλοκαλίαις ἐκπρέπειν ἐποίει, ὥσπερ οὖν καὶ {τὴν} ἐπὶ τῆς ἀνατολικῆς μητροπόλεως, ἣ τὴν ἐπώνυμον εἴληχεν Ἀντιόχου προσηγορίαν· ἐφ’ ἧς ὡς ἐπὶ κεφαλῆς τῶν τῇδε ἐθνῶν μονογενές τι χρῆμα ἐκκλησίας μεγέθους ἕνεκα καὶ κάλλους ἀφιέρου, μακροῖς μὲν ἔξωθεν περιβόλοις τὸν πάντα νεὼν περιλαβών, εἴσω δὲ τὸν εὐκτήριον οἶκον εἰς ἀμήχανον ἐπάρας ὕψος, ἐν ὀκταέδρου {μὲν} συνεστῶτα σχήματι, ἐν κύκλῳ ὑπερῴων τε καὶ καταγείων χωρημάτων ἁπανταχόθεν περιεστοιχισμένον, ὃν καὶ χρυσοῦ πλείονος ἀφθονίᾳ χαλκοῦ τε καὶ τῆς λοιπῆς πολυτελοῦς ὕλης ἐστεφάνου κάλλεσιν.» Ευάγριος, Ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία VI 8, PG 86.2, στ. 2857

Αγία Σοφία Υποθετική κάτοψη της Αγίας Σοφίας κατά την α’ και β’ φάση (επί Μεγάλου Κωνσταντίνου και Θεοδοσίου Β’)

Άγιοι Απόστολοι Υποθετική κάτοψη των Αγίων Αποστόλων κατά την φάση ανακατασκευής του ναού επί Ιουστινιανού

Άγιοι Απόστολοι

Άγιοι Απόστολοι

Έφεσος, Άγιος Ιωάννης και Βενετία, Άγιος Μάρκος

Χεβρώνα: η βασιλική στη δρυ Μαμβρή

Ρώμη, χριστιανικοί ναοί επί Μεγάλου Κωνσταντίνου

Βασιλική Χριστού Σωτήρος στο Λατερανό (312-318)

Βασιλική Χριστού Σωτήρος στο Λατερανό (312-318) Το Βαπτιστήριο

Τίμιος Σταυρός της Ιερουσαλήμ (320-330) Βάση αγάλματος αγίας Ελένης (317-322)

Τίμιος Σταυρός της Ιερουσαλήμ (320-330)

Μαυσωλείο Κωνσταντίας (†354)

Βασιλική Αγίου Παύλου εκτός των τειχών (Κωνσταντίνεια περίοδος και 384)

Βασιλική αγίου Πέτρου στο Βατικανό (νεκροταφείο)

Βασιλική αγίου Πέτρου στο Βατικανό (νεκροταφείο)

Βασιλική αγίου Πέτρου στο Βατικανό (νεκροταφείο)

Βασιλική αγίου Πέτρου στο Βατικανό (318/9-329)

Βασιλική αγίου Πέτρου στο Βατικανό (318/9-329) Εγκάρσιο κλίτος Fastigium

Ρώμη, βασιλικές εκτός των τειχών (νεκροταφεία)

Κωνσταντίνειες βασιλικές: η θέση τους εντός και εκτός τειχών Ρώμη Κωνσταντινούπολη Ιεροσόλυμα

Κωνσταντίνειες βασιλικές : το πρόβλημα του «μαρτυρίου» Ρώμη, Βατικανό, Άγιος Πέτρος Ιεροσόλυμα, Βασιλική και Πανάγιος Τάφος, Βηθλεέμ, βασιλική της Γέννησης