ΗΥ-220 - Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Γειά σας.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Lesson 1c: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Διασύνδεση LAN Γιατί όχι μόνο ένα μεγάλο LAN
Relations Chapter 9.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
JSIS E 112: Elementary Modern Greek
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
φίλτρα IIR (Infinite Impulse Response)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Εντολές Δικτύων Command Line.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
This show was edited by Mike:
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Εκπαιδευτική ρομποτική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΑΠΟΣΤΑΞΗ Distillation.
This show was edited by Mike:
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Find: σ1 [kPa] for CD test at failure
Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
Financial Market Theory
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Class IV Aorist Adverbial Participle © Dr. Esa Autero
Λέξεις που αλλάζουν νόημα αν είναι μετρήσιμα ή μη μετρήσιμα
3Ω 17 V A3 V3.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
CPSC-608 Database Systems
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης2 Clock generation (2)

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης3 Clock distribution

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης4 Timing of devices

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης5 Calculating the clock period

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης6 Make things faster (1)

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης7 Make things faster(2)

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης8 Be careful with parallelism !

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης9 Timing problems Easy solution :

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης10 Timing problems (2) More sophisticated solution :

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης11 Correct timing depends on capacity

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης12 Asynchronous Inputs

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης13 What is Synchronisation? The action of enforcing or determining an ordering of signal events. Sampling an asynchronous signal with a clock. Sampling a synchronous signal across a clock domain. SOLUTION : A synchroniser samples a signal outside the local clock domain and outputs a version of that signal that has transitions synchronised to the local clock.

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης14 But : Metastability What happens if the input changes at exactly the time when the active edge of the clock arrives ? Output may get into a “metastable”state (intermediate Voltage) and stay in it for an undetermined duration T So do NOT use the output for a time T or do something clever !

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης15 States of buffer/inverter

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης16 Metastability

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης17 When was the signal sampled? Since a signal changes asynchronously to the sampling Clock, a sampling point could have been a little after the signal changes, yielding either 0 or 1. As a result, it does NOT matter if after the metastable period, the signal with get to 0 or to 1. All that matter is to become a valid binary value, that all of its receivers interpret in the same way !

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης18 Asynchronous bus sampling Useless ! There is no way to tell if the sampled word is a valid one(old or new) or an invalid word made by a random Selection of bits from these two words. Only possible solution : Sample the input at at least twice the frequency the signal changes so you expect to see each word at least twice ! (this is not feasible in some cases either, since you may not know the frequency the signal changes !

ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης19 Another approach for busses!