menu 1 Διαδικτυακή Βία Περιεχόμενα ΚΟΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΙΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Advertisements

Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
FACEBOOK ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
4ο ΓΕ.Λ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Υποκλοπή Προσωπικών Δεδομένων ΜΙΜΗΣΗ ΒΙΑΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΛΔΕΡ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΔΕΣΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ.
Σεξουαλική παρενόχληση μέσω διαδικτύου και παιδική αποπλάνηση
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
Η παρενόχληση στο διαδίκτυο είναι ένα φαινόμενο με αυξανόμενες διαστάσεις που προκύπτει όταν παιδιά ή έφηβοι παρενοχλούνται μεταξύ τους στο κυβερνοχώρο.
CYBER BULLYING.
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Θοδωρής Λάζαρης, Πρόδρομος Σχιστοχείλης, Λευτέρης Πάνου.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
PLEASE STOP BULLYING JUST BE FRIENDS.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Τι σημαίνει Διαδικτυακός Εκφοβισμός ;
Ας διαγράψουμε (delete) τον φόβο για το διαδίκτυο
Η επικινδυνότητα του διαδικτύου
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
C.B.I (Cyber Bullying Investigation)
TROLL GAMERS ΘΕΜΑ: Ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ε4 ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!! ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΑΠΑΘΗΣ! ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ!
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

menu 1 Διαδικτυακή Βία Περιεχόμενα ΚΟΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΙΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ Εισαγωγή Από τη προκαλείτε η βία στο διαδίκτυο? Με ποιες μορφές, μπορεί να εκδηλωθεί? Ποιος είναι ο σκοπός της διαδικτυακής βίας? Ποια είναι η σχέση της διαδικτυακής βίας με τους εφήβους? Πως, μπορεί να αντιμετωπιστεί η διαδικτυακή βία? Στατιστικά – Ερωτηματολόγιο Επίλογος ΚΟΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΙΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ ΜΠΑΝΤΟΛΑ ΤΙΝΑ ΤΖΗΜΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΖΗΜΟΚΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑ menu 1

2 menu

CYBER BULLYING 3 menu Νέες μορφές βίας Η βία και ο εκφοβισμός, υπήρχαν πάντοτε ως κοινωνικά φαινόμενα, σε κάθε εποχή, σε κάθε ιστορική και χρονική περίοδο. Ειδικά για τους ανηλίκους, αξίζει να θυμηθεί κανείς τα έργα του Dickens. Τα φαινόμενα αυτά έχουν σχέση με την κοινωνική ανισότητα, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ματαίωση, τη διαφορετικότητα. Νέες μορφές βίας Τα τελευταία χρόνια , η τεχνολογία παρέχει στα παιδιά, ένα καινούριο μέσο εφαρμογής βίας. Αυτό είναι εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου. Ο εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας ,παρενόχλησης, προσβολής, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς, που πραγματοποιείται μέσω της χρήσης διαδικτύου και άλλων σύγχρονων μέσων , η οποία επαναλαμβάνεται σε τακτικά ή άτακτα χρονικά διαστήματα, με σκοπό να βλάψει το θύμα. Πολλοί παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν ένα άτομο στο να ασκεί τέτοιες βίαιες συμπεριφορές όπως: 3 menu

4 menu Α) Η ανάγκη για επιβολή βίας Β) Συσσωρευμένος θυμός Γ) Η ανάγκη επικέντρωσης προσοχής Δ) Βαρεμάρα Ε) Η ευχαρίστηση να προκαλέσει πόνο και φόβο Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο είναι ασφαλέστερος του <παραδοσιακού> , γιατί είναι ανώνυμος και οι πιθανότητες να συλληφθεί είναι μηδαμινές. ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Παιδοφιλία: Ως παιδοφιλία αναφέρεται μία μορφή  παραφιλίας η οποία περιγράφει επαναλαμβανόμενες και επίμονες σεξουαλικές τάσεις και φαντασιώσεις που αφορούν σεξουαλική δραστηριότητα με παιδιά. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί : 1.200 νέες φωτογραφίες με παιδική πορνογραφία οι οποίες δημοσιεύονται κάθε μέρα, 1εκ. Ανήλικοι απεικονίζονται σε αυτές τις δημοσιεύσεις. 4 menu

Νεανική παραβατικότητα και διαδίκτυο: Ένα ποσοστό της τάξεως του 4 Νεανική παραβατικότητα και διαδίκτυο: Ένα ποσοστό της τάξεως του 4.2% έχουν δεχτεί απειλητικά μηνύματα, ενώ δεν είναι λίγα και τα κρούσματα στρατολόγησης εφήβων σε παράνομες οργανώσεις. Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση-Πορνογραφία: Στις μέρες μας αρκετοί έφηβοι (6.2%) ενημερώνονται σχετικά με τη σεξουαλική τους διαπαιδαγώγηση μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο πολλές από τις πληροφορίες δεν ελέγχονται, κάποιες είναι λαθεμένες και οδηγούνται στην παραπληροφόρηση. Δεν είναι λίγα και τα κρούσματα εφήβων που έχουν συχνή πρόσβαση σε sites με ακατάλληλο περιεχόμενο( πορνογραφικό) με αποτέλεσμα πολλές φορές η συμπεριφορά τους να παρουσιάζει προβλήματα αγωγής και κοινωνικοποίησης. menu 5

Κυβερνοαυτοκτονία: Δυσάρεστα είναι τα αποτελέσματα από έρευνες που πραγματοποίησε η ΕΛ.ΑΣ τον τελευταίο χρόνο και που δείχνουν πως πάνω από 14 ήταν οι απόπειρες αυτοκτονιών. Σε μία περίπτωση κιόλας η αυτοκτονία δεν μπόρεσε να αποφευχθεί. Υπεύθυνοι για αυτό είναι ενήλικες, οι οποίοι δημιουργούν sites που προτείνουν τρόπους αυτοκτονίας και ενήλικες οι οποίοι παρακινούν τα παιδιά στο να αυτοκτονήσουν. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΒΙΑΣ Η βία μέσω του διαδικτύου είναι μια από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις μεταφοράς μοτίβων ανθρώπινης συμπεριφοράς. Πρόκειται για μία επιθετική και συνειδητή ομαδική ή ατομική πράξη, η οποία δύσκολα αντιμετωπίζεται και στόχο της έχει να στραφεί εναντίον μιας ομάδας ή και μεμονωμένων ατόμων. Ωστόσο η κυριότερη από τις ανησυχίες που συνδέουν τις νέες τεχνολογίες με τη βία είναι ο φόβος ότι τα παιδιά και οι έφηβοι μπορεί να γίνουν στόχος για τους αποκαλούμενους << διαδικτυακούς εκμεταλλευτές>> , οι οποίοι αναζητούν ευάλωτα άτομα τα οποία μπορούν να απομονώσουν και να κακοποιήσουν. Η <ανωνυμία> του διαδικτύου έχει δώσει τη δυνατότητα σε τέτοιου είδους ανθρώπους να <μεταμφιέζονται> και να υιοθετούν μια ψεύτικη ταυτότητα που διευκολύνει την πρόσβασή τους σε παιδιά , εφήβους, σε κανάλια συνομιλίας και διάφορες τοποθεσίες διαδικτυακών ιστολογιών. Μέσα από την κοινωνική δικτύωση ( facebook, twitter,) δημιουργούνται ψεύτικα προφίλ με σκοπό την παρενόχλησή ,την κλοπή ταυτότητας, το εξευτελισμό ή ακόμα και την αποπλάνηση ανηλίκων. 6 menu

ΣΧΕΣΗ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ menu 7 Η διασπορά μιας φήμης για κάποιον, τα χλευαστικά σχόλια, η ανάρτηση προσβλητικών φωτογραφιών στο facebooκ και άλλα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, η δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών χωρίς τη συγκατάθεση εκείνου που τον αφορούν, τα απειλητικά μηνύματα είναι μόνο λίγα παραδείγματα που αφορούν τους εφήβους και την διαδικτυακή βια. Τα θύματα μη μπορώντας να ελέγξουν το <βάρος> αυτό αισθάνονται ανασφάλεια και απώλεια ελέγχου , ενώ παράλληλα χάνουν την αυτοεκτίμησή τους και menu 7

βαθαίνουν στο αίσθημα της μοναξιάς βαθαίνουν στο αίσθημα της μοναξιάς. Το ζητούμενο λοιπόν είναι οι νεαροί χρήστες να είναι υπεύθυνοι, να συμβουλεύονται τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς πριν κάνουν οτιδήποτε που να αφορά στο διαδίκτυο και όταν βλέπουν να συμβαίνουν περιστατικά σαν αυτά που προαναφέρθηκαν να τα καταγγείλουν έτσι ώστε να αποφεύγονται παρόμοια δύσκολα περιστατικά. Η υγιής χρήση του διαδικτύου πρέπει να θεωρείται δεδομένη και να διδάσκεται από την νεαρή ηλικία. menu 8

Στατιστικά για την διαδικτυακή βία 9 menu

10 menu

menu 11

menu 12

menu 13

14 menu

menu 15

menu 16

17 menu

menu 18

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 19 menu Πολλοί έφηβοι στη σημερινή κοινωνία χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά για λόγους επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Παρόλα αυτά σύμφωνα με ορισμένα στατιστικά στοιχεία όπως αν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σαν μέσο βίας οι περισσότεροι από αυτούς απάντησαν όχι. Βέβαια δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν πέσει θύματα διαδικτυακής βίας, γι’ αυτό ο καθένας μας θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός.

Επίλογος Φυσικά, δεν πρέπει να φτάσουμε ούτε στο άλλο άκρο, αυτό της διαδικτυακής απομόνωσης, όπου κάποιος αποφεύγει εντελώς τις ευκολίες του διαδικτύου απλά και μόνο από φόβο μη τυχόν του συμβεί τίποτε. Το διαδίκτυο δεν είναι μπαμπούλας και σίγουρα δεν εγκυμονεί περισσότερους κινδύνους από την ζωή εκτός διαδικτύου. 20 menu