Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
Δάσκαλοι του κόσμου (Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης 2013)
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Η φτώχια στο σημερινό κόσμο
Παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης του ΟΗΕ (INCB) για τα ναρκωτικά 2009.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Listen to her story… ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ… Επιμέλεια: Ζερβάκη Μαρία Δημοτικό Σχολείο Αγίου Θωμά.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η Διεθνής Κρίση και η Ανεργία Μια Αμφ ί δρομη Σχ έ ση.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Παγκόσμιος Χάρτης.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα για κάθε άνθρωπο.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΝΕ ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΦΛΩΡΟΥ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η UNICEF συνηγορεί για ποιοτική βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά - αγόρια και κορίτσια - με έμφαση στην ισότητα των φύλων και στην εξάλειψη.
Συγκριτική κοινωνική εργασία Εθνικό σχέδιο δράσης Αυστρίας Καταπολέμηση φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού Ιούνιος 2001 Καλατζή Αθηνά Εξάμηνο ΣΤ΄ Κλουφά.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
Οικονομοτεχνικές Μελέτες στην Εκπαίδευση Πληθυσμός, εργασία & Υγεία.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ.
Συνθήκες Διαβίωσης Στη Ζίτσα
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Η ΦΤΩΧΕΙΑ Γρίλλιας Μανώλης Κουρτικάκη Αγγελική Κωτούλα Αναστασία
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
1η Δεκεμβρίου.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Πυραμίδες ηλικιών 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Καθηγητής: Αυγουστίδης Παναγιώτης Σχολικό Έτος
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
O πληθυσμός της Ευρώπης
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ Α. Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών Β. Παγκόσμια  Ημέρα για τα ορφανά πολέμου Γ. Ημέρα  της Ερυθράς Χειρός.
Κωνσταντίνα Πάιους Ελευθερία Πετράκου Αναστασία Συνοδινού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 21ο κύμα
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου

Από το λεξικό Εκπαίδευση: Η Διανοητική, Ηθική, Ψυχική και Σωματική εξάσκηση του Παιδιού-                        Η Συστηματική Μόρφωση που προσφέρεται από τους δασκάλους στο σχολείο - Οι Βαθμίδες της παιδείας Μόρφωση:    Διαμόρφωση, Διάπλαση, Σχηματισμός, Εκπαίδευση, Πνευματική και Ηθική καλλιέργεια.   Η μόρφωση είναι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα,   ζωτικό  για την ανάπτυξη και την ευημερία των ατόμων και των κοινωνιών συνολικά.  Βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά - αγόρια και κορίτσια - με έμφαση στην ισότητα των φύλων και στην εξάλειψη κάθε είδους ανισοτήτων   Η έναρξη της νέας Σχολικής Χρονιάς αποτελεί μια ξεχωριστή στιγμή στη ζωή των μαθητών Για εκατομμύρια παιδιά όμως στον κόσμο η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.  Σήμερα, σε όλο τον κόσμο, περίπου 93 εκατομμύρια παιδιά, η πλειοψηφία των οποίων είναι κορίτσια, στερούνται το σχολείο.

Υπάρχουν 781 εκατομμύρια ενήλικες αναλφάβητοι σε όλο τον κόσμο, το 64% απ' αυτούς είναι γυναίκες.        Κύρια στοιχεία για την Εκπαίδευση ·         Ο αριθμός των παιδιών που δεν φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο αν και έχουν την αντίστοιχη ηλικία, εκτιμάται ότι έχει μειωθεί από 115 εκατομμύρια το 2002 σε 101 εκατομμύρια το 2007. Από αυτά, τα 53 εκατομμύρια είναι κορίτσια. ·         Σε παγκόσμια κλίμακα, περίπου το 80% των παιδιών σχολικής ηλικίας πηγαίνουν σχολείο. Στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, αυτός ο αριθμός αγγίζει το 66%. ·         Η παρακολούθηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης φτάνει το 61% περίπου στην Δυτική και Κεντρική Αφρική, το 81% στην Νότια Ασία και το 83% στην Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική. ·         Ο μεγαλύτερος πληθυσμός παιδιών που δεν πηγαίνουν στο σχολείο (στοιχεία του 2007), βρίσκεται στην υποσαχάρια Αφρική, όπου περίπου 45,5 εκατομμύρια παιδιά δεν φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακολουθούν η Νότια Ασία (35 εκατομμύρια), η περιοχή της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (6,7 εκατομμύρια), οι χώρες της Ανατολικής Ασίας και του Ειρηνικού (4,7 εκατομμύρια) και η περιοχή της Λατινικής Αμερικής και Καραϊβικής (4,2 εκατομμύρια). ·         Παγκοσμίως, μόνον το 49% των παιδιών ανάλογης ηλικίας φοιτούν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα υπόλοιπα είτε πηγαίνουν ακόμη σε κάποια τάξη του Δημοτικού είτε έχουν εγκαταλείψει το σχολείο. ·         Το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων όσον αφορά την παρακολούθηση της Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης, έχει σχεδόν εξαλειφθεί σε περιοχές όπως αυτές της Ανατολικής Ασίας (το σύνολο των εγγραφών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συνολικά είναι 98% για τα αγόρια και 97% για τα κορίτσια, ενώ το συνολικό ποσοστό σχολικής παρακολούθησης είναι 88% για τα αγόρια και 88% για τα κορίτσια), στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Κοινοπολιτείας των Ανεξάρτητων Κρατών το σύνολο των εγγραφών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 92% για τα αγόρια και 90% για τα κορίτσια, με συνολικό ποσοστό σχολικής παρακολούθησης 94% για τα αγόρια και 92% για τα κορίτσια. Στην Ανατολική και Νότια Αφρική υπάρχουν περισσότερα κορίτσια από αγόρια που παρακολουθούν τάξεις του δημοτικού με τις συνολικές εγγραφές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να φθάνουν το 83% για τα αγόρια και το 82% για τα κορίτσια, συνολικό ποσοστό σχολικής παρακολούθησης 69% για τα αγόρια και 70% για τα κορίτσια.

Εκπαίδευση Η εκπαίδευση και η φτώχεια είναι αλληλοεξαρτώμενες. Όταν οι οικογένειες πέφτουν σε ένδεια, τα μεγαλύτερα παιδιά συχνά εγκαταλείπουν το σχολείο για να βοηθήσουν το οικογενειακό εισόδημα. Έρευνα που έγινε για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι στα μισά νοικοκυριά όπου ο γονέας-βιοπαλαιστής έμεινε άνεργος, τουλάχιστον ένα παιδί της οικογένειας εγκατέλειψε το σχολείο. Η εκπαίδευση αναπτύσσει την διανοητική ικανότητα και τις δεξιότητες. Παιδιά που τελειώνουν τουλάχιστον 4 χρόνια σχολείου - το ελάχιστο για τη στοιχειώδη μόρφωση - είναι καλύτερα εφοδιασμένα για να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Το επίπεδο της εκπαίδευσης σχετίζεται επίσης με το επίπεδο του εισοδήματος και την απασχόληση σε κάποια δουλειά του δημόσιου τομέα.   Οι γάμοι παιδιών μπορεί συχνά να οδηγήσουν στον τερματισμό της εκπαίδευσης ενός κοριτσιού. Σε κοινωνίες όπου η πρακτική αυτή είναι διαδεδομένη, ο γάμος μιας κοπέλας σε παιδική ηλικία είναι μέρος ενός συμπλέγματος κοινωνικών προτύπων και συμπεριφορών που αντανακλούν τη χαμηλή αξία που αποδίδεται στα ανθρώπινα δικαιώματα των κοριτσιών», δήλωσε η Anju Malhotra.       

Κλειδί η εκπαίδευση των κοριτσιών Η εκπαίδευση των κοριτσιών είναι το κλειδί για να εξασφαλίσουμε πως η επόμενη γενιά θα λάβει εκπαίδευση. Περίπου το 75% των παιδιών εκτός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις αναπτυσσόμενες χώρες είχαν μητέρες που δεν είχαν πάει σχολείο. Η εκπαίδευση είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την προστασία των παιδιών ενάντια στο γάμο. Όταν τα κορίτσια είναι σε θέση να παραμείνουν στο σχολείο μια αλλαγή νοοτροπίας μπορεί επίσης να έλθει ως προς τις ευκαιρίες τους εντός της κοινότητας. Το ποσοστό των παιδιών-νυφών έχει μειωθεί κατά τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά οι γάμοι παιδιών παραμένουν σε υψηλά ποσοστά σε πολλές περιοχές του κόσμου, ιδιαίτερα στις αγροτικές περιοχές και μεταξύ των φτωχότερων.  Ένα από τα προβλήματα των κοριτσιών που πηγαίνουν ακόμα σχολείο είναι η μετακίνηση καθώς είναι ακριβή και επικίνδυνη.

Παιδιά πολέμου Οι απώλειες του πολέμου είναι συχνά παιδιά. Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο στρατολογούνται και πεθαίνουν ως στρατιώτες, γίνονται πρόσφυγες, ακρωτηριάζονται και πεθαίνουν από νάρκες. Στη Λιβερία μόνο, από 10.000 έως 20.000 παιδιά έχουν στρατολογηθεί ή απαχθεί για να γίνουν στρατιώτες, αχθοφόροι .  Εκτός από την προώθηση διεθνών συμβάσεων η UNICEF διαμορφώνει ειδικά προγράμματα επανένταξης για τέτοια παιδιά αλλά και για τα παιδιά θύματα των συρράξεων γενικότερα.                                 Επιπρόσθετη επένδυση στους τρεις παρακάτω σημαντικούς τομείς θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην βελτίωση της εκπαίδευσης: 1.     Κόστος εκπαίδευσης: Η κατάργηση της πληρωμής αμοιβών από τους μαθητές και η επιβάρυνσή τους με κόστος βιβλίων και σχολικών ειδών που αποθαρρύνουν τους πιο φτωχούς και έτσι δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο. 2.     Σχολικά κτίρια: Το χτίσιμο περισσότερων σχολείων σημαίνει λιγότερο συνωστισμένες αίθουσες διδασκαλίας αλλά και ευκολότερη πρόσβαση των μαθητών σε αυτά. Μελέτη π.χ. στο Νεπάλ απέδειξε ότι για κάθε επιπρόσθετο χιλιόμετρο απόστασης μειώνεται η πιθανότητα φοίτησης κατά 2,5%. 3.     Ποιότητα εκπαίδευσης: Στις περισσότερες περιοχές οι δάσκαλοι αμείβονται πενιχρά και εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες χωρίς τον στοιχειώδη εκπαιδευτικό εξοπλισμό. Αυτό όχι μόνο μειώνει το επίπεδο της διδασκαλίας αλλά είναι πολύ δύσκολο και για τα παιδιά να μάθουν και έτσι εγκαταλείπουν το σχολείο.

Στο δρόμο προς την Εκπαίδευση για Όλους Για να επιτύχουμε καθολική πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι το 2015, τα ποσοστά εγγραφής πρέπει να αυξηθούν παγκόσμια κατά 1,3% το χρόνο και για τα επόμενα δέκα χρόνια. Ορισμένες χώρες πρέπει να πραγματοποιήσουν πιο εντυπωσιακές προόδους. Για παράδειγμα, το Μπενίν πρέπει να βελτιώνει τα ποσοστά αυτά κατά 2,88% κάθε χρόνο, η Ερυθραία κατά περισσότερο από 4%, το Νεπάλ κατά 2,25% και το Αφγανιστάν κατά 3,9% το χρόνο. - Εάν οι περισσότερες χώρες στη Μέση Ανατολή και τη Β. Αφρική, την Ανατολική Ασία & Ειρηνικό και στη Λατινική Αμερική & Καραϊβική συνεχίσουν με τους αυξανόμενους ρυθμούς εγγραφής στο σχολείο που παρουσιάζουν, θα είναι εντός των Αναπτυξιακών Στόχων του 2015. - Χώρες που κατάργησαν τα σχολικά δίδακτρα είδαν τρομερή αύξηση στα ποσοστά εγγραφής στο σχολείο: στην Κένυα το 2003 οι εγγραφές αυξήθηκαν από 5,9 εκατομμύρια σε 7,2 εκατομμύρια μέσα σε λίγες εβδομάδες. Η Ουγκάντα, η Τανζανία και το Μαλάουι είχαν ανάλογη επιτυχία. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην New York Times η κυβέρνηση της Συρίας διέταξε το άνοιγμα των σχολείων για την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ οι μάχες μαίνονται για τα καλά. Πάνω από 2,000 σχολεία στην Συρία έχουν καταστραφεί από τον πόλεμο και εκατοντάδες από αυτά χρησιμοποιούνται ως καταφύγια από άστεγες οικογένειες.