KM 0907- Διάλεξη 9 προετοιμασία και τεχνικές για το σχεδιασμό της εξάσκησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΡΑΒΕΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ.
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
KM Διάλεξη 8 θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
 Ο 16χρονος Λευτέρης κολυμπά από μικρός και είναι σήμερα από τους καλύτερους κολυμβητές της ομάδας του. Στους τελευταίους αγώνες που συμμετείχε (πρόσθιο.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 4: Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 «ΚΙΝΗΣΗ,
Κίνηση επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές ΟΝΟΜΑ: Ευαγγελία Γιαδανού.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης 4η Περίπτωση: Παραδοσιακοί χοροί Άγγελος Κωνσταντινίδης, ΑΕΜ: 908.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 2: Διαδικασία πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

KM Διάλεξη 9 προετοιμασία και τεχνικές για το σχεδιασμό της εξάσκησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ

Προετοιμασία και Τεχνικές για το Σχεδιασμό της Εξάσκησης

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έναν αθλητή να βελτιώσει το σερβίς του, όταν εκτελεί με λάθος τρόπο το πέταγμα της μπάλας; Eξάσκηση μεμονωμένα στο πέταγμα, ή σε ολόκληρη την κίνηση; Πώς διδάσκεται μια χορευτική ρουτίνα; Πόση εξάσκηση και πόση ξεκούραση;

ΦΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 1. Λεκτική-γνωστική φάση Η κίνηση εντελώς καινούργια για τον ασκούμενο,καθορισμός του τι κάνω, ποιος ο στόχος της κίνησης,γρήγορη βελτίωση,κινήσεις απότομες και σπασμωδικές, χρονοβόρα η διαδικασία λήψης απόφασης, αυτοομιλία, υψηλές απαιτήσεις προσοχής.

‘ΤΙ είναι αυτό;;’

2. Κινητική φάση κινητικά προγράμματα (σειρά εκτέλεσης κινήσεων, μύες, διάρθρωση κινητικού σχεδίου) σταθερότητα πρόβλεψη, συγχρονισμός μείωση αυτοομιλίας μείωση απόδοσης

επιτυχής έκβαση αγώνα

3. Αυτόνομη φάση Επιδεξιότητα ελάττωση προσοχής στρατηγική, στυλ

Σκέψεις πριν την εξάσκηση Παρουσίαση δεξιοτήτων για δημιουργία κινήτρων καθορισμός στόχων για μάθηση

Παρουσίαση της κίνησης Μεταφορά της γενικής ιδέας οδηγίες μάθηση με παρατήρηση επίδειξη και μοντέλα

Θεωρητικές αρχές της εξάσκησης Ποιότητα και ποσότητα εξάσκησης η μάθηση σε σχέση με την απόδοση κατά την διάρκεια της εξάσκησης αντιμαχόμενοι στόχοι, εξάσκηση- έλεγχος περίοδος εξάσκησης πιο αποτελεσματική, δοκιμή διαφορετικών στυλ περίοδος αυτοελέγχου και ελέγχου

Πρακτικές εφαρμογές Χωρίστε το μάθημα σε εναλλασσόμενες φάσεις εξάσκησης και αυτοελέγχου Για τη φάση εξάσκησης,παραλλαγές στο ίδιο θέμα Για τη φάση αυτοελέγχου, καλύτερη εκτέλεση Αυξήστε το κίνητρο με σημειώσεις και αυτοτεστ

Τεχνικές βοήθειας Η καθοδήγηση είναι δυναμική και αποτελεσματική και αποτελεί μεταβλητή απόδοσης. Στο τεστ διατήρησης, όπου αποσύρεται, οι ασκούμενοι μπορεί να εκτελούν και χειρότερα από εκείνους που δεν είχαν καθοδήγηση κατά την εξάσκηση.

Καθοδήγηση πού; Στα αρχικά στάδια μάθησης, γιατί μετά αλλοιώνεται η δυναμική της κίνησης. Στις επικίνδυνες κινήσεις για αποφυγή τραυματισμού.

Μερική- ολική εξάσκηση Σε αργές διαδοχικές κινήσεις, χωρίς αλληλεπίδραση μεταξύ στοιχείων, αποτελεσματική η μερική εξάσκηση. Σε γρήγορες προγραμματισμένες κινήσεις, αποτελεσματική η ολική εξάσκηση. Σε αλληλεπίδραση μεταξύ των στοιχείων, ολική.

Βιβλιογραφία Schmidt, R. &Wrisberg, C.(2009). Κινητική Μάθηση και Απόδοση, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Magill R. (1989). Motor Learning, WCB Publishers, Iowa

Συζήτηση Σας είναι εμφανή τα διαχωριστικά χαρακτηριστικά μεταξύ των τριών φάσεων μάθησης; Αναλύστε τα για μια γνωστή σας δεξιότητα Πώς θα ταξινομούσατε δεξιότητες ανάλογα με την πιο αποτελεσματική μέθοδο εξάσκησης (μερική-μαζική)

Επίλογος Στην γνωστική φάση μάθησης κυριαρχεί ο καθορισμός στόχου της κίνησης, υψηλή προσοχή, αυτοομιλία Στην κινητική, αναπτύσσονται οι κινητικοί σχεδιασμοί Στην αυτόνομη γίνεται αυτοματοποίηση των κινήσεων.

–Οι τεχνικές βοήθειας είναι χρήσιμες μόνο στα πρώτα στάδια εκμάθησης –Η νοερή εξάσκηση είναι χρήσιμη ιδιαίτερα σε δεξιότητες με υψηλές γνωστικές απαιτήσεις –Σε γρήγορες κινήσεις με στενή αλληλεπίδραση των μερών τους, συνιστάται η μαζική εξάσκηση –Σε διαδοχικές και πολύπλοκες κινήσεις συνιστάται η μερική εξάσκηση

Η αύξηση του χρόνου ανάπαυσης μεταξύ των προσπαθειών στις συνεχείς δεξιότητες βελτιώνει την μάθηση. Δεν συμβαίνει το ίδιο και στις διακεκομμένες Οι ενεργειακές απαιτήσεις της κίνησης καθορίζουν την αναλογία μεταξύ εξάσκησης και ξεκούρασης

KM Διάλεξη 10 σταθερή-ομαδοποιημένη-τυχαία- μεταβαλλόμενη εξάσκηση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ

10 ασκήσεις σε μια διδακτική ενότητα, όπως π.χ. 1,2,3,4,5, ΄ ή 1,1,1,1, 2,2,2,2, 3,3,3,3,3 ή 3,4,1,2,και 5,7,3,6, και 3,2,9,4 ; ποια από όλες φαίνεται και ποια είναι αποτελεσματικότερη μέθοδος;

Oμαδοποιημένη- τυχαία εξάσκηση Ομαδοποιημένη---> εξάσκηση σε όλες τις προσπάθειες της α΄πριν αρχίσει η β΄ πλεονέκτημα:συγκέντρωση, διόρθωση, ραφινάρισμα, καλύτερη απόδοση κατά τη διάρκεια της εξάσκησης, χειρότερη στο τεστ διατήρησης.

Τυχαία: μίξη πολλών δεξιοτήτων σε μια διδακτική μονάδα,α΄+β+γ΄, γ + β΄+α΄ πλεονέκτημα: καλύτερη απόδοση στο τεστ διατήρησης, αλλά χειρότερη απόδοση κατά την εξάσκηση.

ΓΙΑΤΙ; Υπόθεση λήθης---> επαναδημιουργία απάντησης θετική για την μάθηση π.χ. 21/7, 18/2, 12/4. Ξεχωριστή μάθηση με περισσότερο νόημα---> αλλαγή δεξιοτήτων τις κάνει πιο σημαντικές στην μνήμη των ασκούμενων.

Χρήση τυχαίας εξάσκησης στο μάθημα: κυκλική προπόνηση με διαφορετικά ή ίδια θέματα.

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ 1. Στην αρχή ομαδοποιημένη, μετά τυχαία. 2. Αν οι συνθήκες αγώνα είναι συνέχεια διαφορετικές, χρησιμοποιείστε τυχαία αμέσως μετά την βασική τεχνική, για την οποία απαιτείται ομαδοποιημένη- εμπέδωση κινητικού σχήματος.

3.Σε σχολικές δραστηριότητες, τυχαία (έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, αποφυγή έλλειψης ενδιαφέροντος από την επανάληψη ίδιων κινήσεων). 4.Εξηγείστε στους ασκούμενους για πτώση απόδοσης στην τυχαία, αλλά βελτίωση της μάθησης.

Μεταβαλλόμενη εξάσκηση Πώς διαρθρώνεται το μάθημα στην περίπτωση που πρέπει να μαθευτεί μία μόνο δεξιότητα; π.χ. πάσα στο ποδόσφαιρο: διαφορετική πορεία, απόσταση, κινητό ή ακίνητο στόχο αλλά σταθερά χαρακτηριστικά όπως βήμα πριν, αιώρηση, χτύπημα, θέση ποδοκνημικής.

Μεταβαλλόμενη εξάσκηση δοκιμάζει πολλές πιθανές παραλλαγές μιας κατηγορίας κινήσεων, διαστάσεις της κίνησης. Μάθηση σχήματος---> σετ κανόνων, το οποίο συσχετίζει τις αποστάσεις με τις παραμέτρους που απαιτούνται.

Η μεταβαλλόμενη εξάσκηση βελτιώνει την ικανότητα γενίκευσης, μέσα στα όρια του γενικευμένου κινητικού προγράμματος (π.χ. διαφορετικές αποστάσεις στην πάσα και στο σουτ).

Τυχαία και ομαδοποιημένη: διαφορά στη σειρά εμφάνισης δεξιοτήτων. Μεταβαλλόμενη και σταθερή: πολλές ή μια διάσταση κατηγορίας κινήσεων. Συνδυασμός μεταβαλλόμενης και τυχαίας, π.χ. 20μ. 40μ. 30μ., 40μ. 20μ. 30μ. κλπ

Διδασκαλία για μεταφορά μάθησης -- Υπογράμμιση ομοιοτήτων μεταξύ των δεξιοτήτων -- Ταμπέλες για έμφαση στη μεταφορά. -΄Έμφαση στη μεταφορά για το μέλλον

Αρχές κινητικής μεταφοράς -- Κινητική μεταφορά μικρή αλλά θετική -- Ασκήσεις και προασκήσεις -- Δεν υπάρχει μεταφορά βασικών ικανοτήτων --Η αρνητική μεταφορά δεν συμβαίνει συχνά.

Εξομοίωση και μεταφορά Εξομοιωτής λέγεται η συσκευή που μιμείται κάποια χαρακτηριστικά μιας πραγματικής δραστηριότητας. Χρήση όταν η κίνηση-κριτήριο είναι δαπανηρή, επικίνδυνη ή με πολύ εξοπλισμό. Χρήση στα πρώτα στάδια μάθησης για μάθηση των κανόνων και της στρατηγικής

Βιβλιογραφία Schmidt, R. &Wrisberg, C.(2009). Κινητική Μάθηση και Απόδοση, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Magill R. (1989). Motor Learning, WCB Publishers, Iowa

Συζήτηση Ποια η διαφορά μεταξύ ομαδοποιημένης- τυχαίας και σταθερής-μεταβαλλόμενης; Πώς θα διδάσκατε δύο διαφορετικές δεξιότητες μέσα σε μια διδακτική μονάδα; Πώς θα χρησιμοποιούσατε μια συσκευή εξομοίωσης προς όφελος της μάθησης;

Επίλογος Στην ομαδοποιημένη εξάσκηση οι προσπάθειες για μια δεξιότητα παρουσιάζονται κατ’ επανάληψη Στην τυχαία εξάσκηση ο ασκούμενος εξασκείται σε διαφορετικές δεξιότητες Η μεταβαλλόμενη περιλαμβάνει παραλλαγές της ίδιας κίνησης

Με την μεταβαλλόμενη διευκολύνεται η δυνατότητα γενίκευσης ιδιαίτερα σε πρωτότυπες κινήσεις Στην μεταφορά διευκολύνει και η εννοιολογική τους συνάφεια. Όσο προχωρούν τα στάδια μάθησης, η μεταφορά ελαττώνεται διότι εξειδικεύονται οι δεξιότητες.