ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης
Advertisements

Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Δυαδικη παρασταση αριθμων και συμβολων
Προσημασμένοι Ακέραιοι Δυαδικοί Αριθμοί
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
Κλάσματα.
ΧΡΗΣΗ Η/Υ Σημειώσεις για το μάθημα του 1ου εξαμήνου σπουδών για την ειδικότητα Ειδικός Φοροτεχνικού Γραφείου ΙΕΚ Ξάνθης ΜΑΘΗΜΑ 1: Εισαγωγή στην τεχνολογία.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παρουσίαση μαθήματος Α΄Γυμνασίου : Δυνάμεις ρητών αριθμών
ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΠΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ Συστήματα αρίθμησης Δυαδικό αριθμητικό σύστημα
ΕΝΟΤΗΤΑ 6Η ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΥΠΙΚΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ Β΄
ΕΣ 08: Επεξεργαστές Ψηφιακών Σημάτων © 2006 Nicolas Tsapatsoulis Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Επεξεργαστές Ψ.Ε.Σ Τμήμα Επιστήμη και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Αριθμητικά συστήματα στον Η/Υ
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 Παράσταση Πληροφοριών.
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 16 Εισαγωγή στα Ψηφιακά Συστήματα: Μέρος B TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
1-1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Πληροφορικής Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων Διδάσκων: Γιώργος Σταμούλης.
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
ΣχεδΙαση ΨηφιακΩν ΣυστημΑτων Συστηματα αριθμησησ Δυαδικοι αριθμοι
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Ενότητα 3 : Αναπαράσταση αριθμών στο δυαδικό σύστημα
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική -Ι Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ
Ενότητα 3 : Αναπαράσταση αριθμών στο δυαδικό σύστημα
Πληροφορική Ενότητα 1 (Μέρος Β): Δυαδικό Σύστημα Αρίθμησης.
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Η ΑΡΙΘΜΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Λογική Σχεδίαση Ψηφιακών Συστημάτων
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός, Χειμερινό Εξάμηνο 2008
Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Περυσινάκη
ΗΜΥ-210: Σχεδιασμός Ψηφιακών Συστημάτων Χειμερινό Εξάμηνο 2008
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΗΜΥ 210: Λογικός Σχεδιασμός
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Par2.1 – Αναπαράσταση Αριθμών http://jginis.mysch.gr/ - Γκίνης Ιωάννης

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Ακέραιοι ονομάζονται οι αριθμοί που βρίσκονται στο διάστημα (-∞,…, 0,…, +∞). Ο υπολογιστής διαχειρίζεται ακεραίους αριθμούς δηλαδή αρνητικούς και θετικούς αριθμούς. Πώς; Κωδικοποίηση των αριθμών σε μορφή συμπλήρωμα ως προς 2 (2’s complement): Το msb ενός δυαδικού αριθμού δηλώνει το πρόσημό του. (1 για τους αρνητικούς και 0 για τους θετικούς). Συγχρόνως το msb διατηρεί την αξία του ανάλογα με την θέση του στον αριθμό.

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Αν είχαμε μόνο φυσικούς αριθμούς να αναπαραστήσουμε τότε: 100110(2) = 38(10) Με βάση το συμπλήρωμα ως προς 2 όμως είναι: 100110(2) = -26(10) Θετικός αριθμός: 01010011 Αρνητικός αριθμός: 11010011

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Αν είχαμε μόνο θετικούς (φυσικούς) αριθμούς τότε: Με 8 bit θα αναπαριστούσαμε τους θετικούς από 0 έως 255. Δηλαδή από 0000 0000(2) = 0 έως 1111 1111(2) = 255. Γενικότερα, αν k το πλήθος των bit τότε μπορούν να αναπαρασταθούν 2k φυσικοί αριθμοί με μεγαλύτερο τον 2k – 1. Παράδειγμα: Με 3 bit αναπαρίστανται 8(=23) αριθμοί και ο μεγαλύτερος φυσικός αριθμός είναι το 7(=23-1) δηλ. (111)2. Άσκηση: Ποιό είναι το πλήθος των αριθμών που αναπαρίστανται με 8 bit και ποιός ο μεγαλύτερος φυσικός αριθμός που μπορεί να αναπαρασταθεί;

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Στους ακεραίους το msb παριστάνει το πρόσημο διατηρώντας παράλληλα και την αξία του. Παράδειγμα: Για έναν αριθμό με 8 bit η αξία του msb είναι ίση με: -1 · 27 = -128, εάν το msb είναι 1. 0 · 27 = 0 εφόσον το msb είναι 0. 1 1 1 0 · 20 = 0 1 · 21 = 2 1 · 22 = 4 0 · 23 = 0 6 + (-128) = -122 0 · 24 = 0 0 · 25 = 0 0 · 26 = 0 -1 · 27 = -128

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Η κωδικοποίηση συμπλήρωμα ως προς 2 καθιστά εύκολη την μετατροπή ενός θετικού αριθμού σε αρνητικό και το αντίστροφο. Για να βρούμε πως μετατρέπεται ο αριθμός 5 στο δυαδικό σε -5: Γράφουμε τον αριθμό. Αντιστρέφουμε όλα τα 0 σε 1 και τα 1 σε 0. Προσθέτουμε το 1. Την ίδια διαδικασία ακολουθούμε όταν θέλουμε να μετατρέψουμε το -5 σε 5. 1 1 1 1 1 1 1 1 + 1 1 1 1 1 1 1 1

Αναπαράσταση Ακεραίων Αριθμών Η κωδικοποίηση συμπλήρωμα ως προς 2 χρησιμοποιείται στους υπολογιστές διότι η υλοποίησή της είναι πολύ εύκολη με απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα και επειδή… Μετατρέπει την πράξη της αφαίρεσης σε πρόσθεση. Ο υπολογιστής δεν ξέρει να κάνει αφαίρεση! Παράδειγμα: Για να αφαιρέσουμε τον αριθμό 5 από τον αριθμό 11. Μετατρέπουμε το 5 σε -5. Αντί για την αφαίρεση 11 - 5 κάνουμε την πρόσθεση 11 + (-5) = 6. 1 1 1 1

Σχετικοί σύνδεσμοι: http://el.wikipedia.org/wiki/Ακέραιος http://el.wikipedia.org/wiki/Πληροφορία http://el.wikipedia.org/wiki/Πληροφορική http://el.wikipedia.org/wiki/Υπολογιστής http://el.wikipedia.org/wiki/Αλγόριθμος