ΤΙΤΛΟΣ : ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Καραλή Μαρία (φιλόλογος) Παπαδοπούλου Ευτυχία (καθηγήτρια Αγγλικών) Βασιλόπουλος Γεώργιος (καθηγητής πληροφορικής)
Η αρχιτεκτονική του αρχαίου θεάτρου Καταγραφή των αρχαίων ελληνικών θεάτρων που σώζονται σήμερα Αναστήλωση-Αποκατάσταση αρχαίων θεάτρων με σκοπό τη χρήση τους Προβλήματα από τη σημερινή χρήση ή κατάχρησή τους
Επιδιώκεται οι μαθητές: Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα καλλιτεχνικών, αρχαιολογικών και ιστορικών αξιών Να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική του αρχαίου θεατρικού χώρου Να παρατηρήσουν την επιλογή του χώρου κατασκευής του σε συσχέτιση με την τοπιογραφία του Να αποκτήσουν μορφωτικές εμπειρίες μέσα από τη διερευνητική ομαδοσυνεργατική μάθηση και να προσλάβουν βιωματικές γνώσεις Να βιώσουν εξαιρετικές στιγμές αισθητικής απόλαυσης δραματοποιώντας σκηνές αρχαίας τραγωδίας Να αναζητούν πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης, να μάθουν να επεξεργάζονται το κείμενο ηλεκτρονικά και να το παρουσιάζουν σε διαφάνειες
Διδακτική πρακτική: project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Προτεινόμενη διάρκεια: 5 μήνες
Συνεργασία με Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών Το Αρχαιολογικό Μουσείο Επιδαύρου Το αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας Το Σωματείο “Διάζωμα” Τις Αρχαιολογικές υπηρεσίες Καρδίτσας Επιδαύρου και Δελφών
1. Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας 2. Ευριπίδη «Ελένη» Δραματική Ποίηση 3. Πληροφορική 4. Αγγλικά ( Συνοπτική παρουσίαση της εργασίας στην Αγγλική γλώσσα σε συνομήλικους συμμαθητές ευρωπαϊκών χωρών)
1ος μήνας: Χωρισμός σε ομάδες. Κατανομή των υποθεμάτων εργασίας. Διερεύνηση του θέματος Αναζήτηση - Καταγραφή πληροφοριών. Συγκέντρωση ερευνητικού υλικού 2ος μήνας: Διάρθρωση. Συγγραφή της εργασίας Δραματοποίηση σκηνών της τραγωδίας “Ελένη” του Ευριπίδη
3ος μήνας: Πρόβες συνεχείς – Δραματοποίηση τριών σκηνών της τραγωδίας “Ελένη” του Ευριπίδη. 4ος μήνας: Επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο των Δελφών Επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου Δραματοποίηση και παρουσίαση των σκηνών της τραγωδίας στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου 5ος μήνας: Παρουσίαση του project στο Σχολείο και πιθανόν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας
Ancient Theatres Now and Then Ancient Greek theatres were usually built on hillsides of an amphitheatric shape. The amphitheatres’ circular ordinance allowed the elevation of the seats and guaranteed unhindered view as well as optimal acoustics. Placed within natural landscapes they form creations of great architecture. Most ancient theatres such as the theatre of Epidaurus, Delphi, and Eretria were built in relevance to sacred places. Theatrical contests revealed the indissoluble bonds of the art and the theocratic thought of antiquity. Today, many of these theatres are saved while many efforts of reconstruction, maintenance or full restoration are under way. The goal of these interventions is to protect the monuments as well as to make their historical and cultural value known to the general public. However, many contemporary archeologists warn of the dangers of their reopening. They claim that very old monument is sensitive. Natural causes exacerbate their deterioration, along with the hasty way of reconstruction that aims at economic profits from tourism. Moreover, reopening of the ancient theatres in such a way leads to the destruction of the archeological value of these important documents. However, because a theatre constitutes a place of democracy and equality and because the values of the ancient theatre such as justice, parity, judgment, grace, elegance and beauty are embraced by the new Hellenism, it is an imperative that their utilization be governed by some steady values of proper cultural administration, that must be strictly followed by everyone. It is vital that initiatives such as the one of the organization “Diazoma” that protect and highlight the ancient theatres, are supported. This will enable to perpetuate “breaths of culture” and to contribute to sustainable development of Greece. Κωτοπούλου Δανάη Αγάπη Γ3
Σκηνές από την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη στο θέατρο της Επιδαύρου