Πωσ φτιαχονταν το ψωμι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελένη Μαρτσέλου Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου
Advertisements

Μη μας από-ρίπτετε…. Επαναχρησιμοποιήστε μας!!!
KYKΛAΔITIKΟΙ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΙ
Γράψε στους κύκλους τι συμβαίνει το φθινόπωρο
POKEMON ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΙ ΦΑΙΔΩΝΑΣ.
ΠΟΙΗΜΑ Ένα όμορφο πρωινό αποφάσισα και εγώ τα παπούτσια μου να βγάλω για να μοιάσω σε κάποιον άλλο, ένα παιδί πολύ μικρό που δεν έχει παπούτσια να βάλει,
LET’S DO IT GREECE ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΚΡΙΝΗΣ.
Στόχοι που επετεύχθησαν Διαμοιρασμός υλικού Εμπλουτισμένη διδασκαλία
Παρίσι!Μία πόλη γεμάτη αξιοθέατα!!!!
Μέσα Συγκοινωνίας ΑΙΜΙΛΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ.
Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3 Άσκηση 4 Άσκηση 5.
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
Κώστα νομίζω η μέρα δεν είναι καλή σήμερα. Κοίταξε τον ουρανό
Λαχνίσματα ΓΙΩΡΓΟΣ.
Ξυπνάς το πρωί. Μια μέρα ξεκινάει….
Το Λιοντάρι, ο Κυνηγός και ο Λοτόμος (Αισώπου μύθοι)
ΤΟ ΨΩΜΙ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ…
4o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ‘’ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ’’
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
Τα κητώδη Δελφίνια, φώκαινες και φάλαινες στα ελληνικά πελάγη Μέρος 2ο
Το χρυσόψαρο Xρήστος Κωτσαλάς.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φυσι- κά θα έρθω Έλα! Είμαι ο μπλε κάδος ανα-
1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Τμήμα Α1 Α. Μ. Β. Π. Β. Γ. Γ. Μ. Γ. Α.
Lesson 31. Nouns ο δάσκαλος, η δασκάλα ο καιρός, η χαρά, το αυγό ο μαθητής, η μαθήτρια ο ουρανός, η ζώνη, η φωτιά ποιος, ποια, ποιο ο Χριστός, ο Χρίστος.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ- Τα Χριστούγεννά μου. Χίλια εννιακόσια ενενήντα ένα -Πέντε μηνών -Δεν είχα μαλλιά.
γ Ο ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ φανάρι διαστημόπλοιο φαγητό στολή. κράνος
Οι μήνες Ένας χρόνος έχει 12 μήνες.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ο Κύριος παρουσιάστηκε στον Αβραάµ, κοντά στη ∆ρυ Μαµβρή, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του κατά το µεσηµέρι. Σήκωσε τα µάτια του και είδε.
Re-Cyprus 3Ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Η ελιά.
Επιμέλεια εργασίας Α. Α. Π. Α. Μ. Β. Δ. Γ. Σ. Γ.
 Γεια σας σήμερα θα σας κάνω ένα μικρό μάθημα για το πώς να χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο σωστά και με ασφάλεια.
ΕΝΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
ΤΟ ΧΡΥΣΟΨΑΡΟ Λαϊκα Παραμυθια Σοϊλεμεζιδης Ηλίας Β΄5.
Παίρνω μία σοκολάτα. Την χωρίζω σε δύο ίσα κομμάτια. Παίρνω το αριστερό κομμάτι. Έχω πάρει το 1/2 της σοκολάτας. Χωρίζω το κάθε κομμάτι σε τρία ίσα μέρη.
Lesson 9 GRE101- GREEK ΜΑΘΗΜΑ 9. Auxiliary verb like/ dislike Questions: Σ’ αρέσει αυτή η ομπρέλα; Σας αρέσει αυτό το αυτοκίνητο; Answers: Ναι, μ’ αρέσει.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Διαγωνισμός Έκφρασης και Δημιουργίας
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Το χρυσόψαρο ΛΑΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ.
2. Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης
Καλά αλλά γρήγορα γιατί έχω κανονίσει να βγω με τους φίλους μου.
8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΤΜΗΜΑ ΣΤ΄2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 16 επανάληψη 2ης ενότητας
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Σεπτέμβρης 2015 Ε1’ Ελευθερία Μπάξα.
Βδομάδα 10_14/3/16 Στόχοι Revision.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Καθόμουν στην τουαλέτα και έκανα ό,τι έκανα όταν ξαφνικά άκουσα…
Η Ιστορία ενός σπόρου Βαμβακιού
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Οι μήνες Ένας χρόνος έχει 12 μήνες.
που έχει δυο λογιών κρασάκι. Τι είναι;
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Τι σημαίνει φιλία για μένα;
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ … ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΤΑΞΗ Α’ ΤΜΗΜΑ 2 ΣΧ. EΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πωσ φτιαχονταν το ψωμι

Με το ένα εγώ οργώνω, δηλαδή σκάβω τη γη Με το δύο τώρα σπέρνω, ρίχνω σπόρους στη στιγμή.               Με το τρία θα θερίσω και τα στάχυα τα ψηλά όλα κάτω θα τα ρίξω.  Με το τέσσερα αλωνίζω και τα στάχυα συγυρίζω.  Με το πέντε τα λιχνίζω και τα σπόρια ξεχρίζω.                                     Με το έξι θα αλέσω. Τα σποράκια θα πατήσω στην μυλόπετρα καλά, για να πάρω το αλευράκι να γεμίσω τα σακιά. Με το εφτά το αλευράκι το ζυμώνω με νεράκι, με προζύμι κι    αλατάκι, να γένει ένα φραντζολάκι.  Με το οχτώ, ναι, θα το ψήσω. Το φραντζολάκι θα φουρνίσω. κει στο παραγώνι                 Με το εννιά το φούρνο μου θα ανοίξω, δηλαδή θα ξεφουρνίσω.γύρω στη φωτιά.                  Με το δέκα, εμπρός, περάστε, το μυρωδάτο μου ψωμί να δοκιμάστε!                                                                                        

ΤΟ ΟΡΓΩΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ. ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΕΣΕΡΝΑΝ ΒΟΔΙΑ Ή ΑΛΟΓΑ ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΑΚΤΕΡ Η ΓΗ ΑΦΡΑΤΕΥΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΗ ΣΠΟΡΑ

Η ΣΠΟΡΑ Ακολουθεί η σπορά, η φιλοξενία του χειμώνα στην αγκαλιά της γης, η καρποφορία κι ό,τι σπείρεις….

Θα θερίσεις!!!! Τρύγος-θέρος-πόλεμος Τόση δουλειά, τόσος αγώνας, όλοι μαζί χωράφι -χωράφι στοιβάζεται η σοδειά σε θημωνιές…

Για να δεθούν τα άλογα στο αλώνι και κύκλο με κύκλο πατώντας το γέννημα της γης να χωρίσουν τον καρπό από τα άχυρα

Και με τη βοήθεια του ανέμου να χωρίσει ο βαρύς καρπός στη μια μεριά κι από την άλλη να στοιβαχτούν τα άχυρα για να χρησιμοποιηθούν κι αυτά αλλού, τίποτε να μη πάει χαμένο από ότι έδωσε η μάνα γη.

Ευτυχισμένη η ώρα του αλέσματος, τυχερός ο μυλωνάς κι όλοι όσοι γεμίζουν με αλεύρι τα σακιά και το κατώγι με εξασφαλισμένη την πιο αρχαία τροφή που έφτιαξε ο άνθρωπος το ψωμί

Νερό, αλάτι ,αλεύρι ,προζύμι ζύμωμα, φούσκωμα….

Ψήσιμο!!!!!! ΚΑΛΟΦΑΓΩΤΟ!!!!!

1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Κείμενα Νεοελληνικής λογοτεχνίας Ε.Μπίσα Συμμετείχαν: Μιχαήλ Κοκόλης Νίκος Κρανάς Διαμάντης Κουκουλάρης