Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Ήπιες Μορφές Ενέργειας Ι
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
Εργαστήριο Υδρογεωλογίας - ΑΣΚΗΣΗ 7
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Τεχνικές υλοποίησης του παγκόσμιου συστήματος αναφοράς
Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Ανάκτηση 3Δ Μοντέλων βάσει Περιεχομένου: Μια Υβριδική Προσέγγιση Παπαδάκης Παναγιώτης.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Χειρισμος αντικειμενου απο δυο ανθρωπομορφα ρομποτικα δαχτυλα
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Αναγνώριση Προτύπων.
ΜΕΛΕΤΗ ΧΡΟΝΟΣΕΙΡΩΝ ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Δοκιμαστικό μοτίβο ευρείας οθόνης (16:9) Δοκιμή αναλογιών εικόνας ( Πρέπει να εμφανίζεται κυκλικό ) 16x9 4x3.
ΣΥΜΜΕΤΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
Τρισδιάστατη δομή: από τα ρομπότ στα μόρια
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Θεωρία Στοχαστικών Σημάτων: Εκτίμηση φάσματος, Παραμετρικά μοντέλα ΒΕΣ.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Computational Imaging Laboratory Υπολογιστική Όραση ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ.
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Alpha-Beta Pruning for Games with Simultaneous Moves Abdallah Saffidine, Hilmar Finnsson, Michael Buro Παρουσίαση: Βάλβης Δημήτριος Εργασία στο μάθημα.
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
Κινηματική.
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Learning to Learn: Algorithmic Inspirations from Human Problem Solving.
Περιστροφή γύρω σημείο Ο κατά γωνία φ στο πεδίο Χ,Υ
Παρουσίαση Νο. 6 Αποκατάσταση εικόνας Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΠΤΙΚΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ
Οπτική Τριών Διαστάσεων & Συνθετική Κάμερα Β. Λούμος.
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΜΕ ΧΩΡΙΚΗ-ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Α.Μ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : Δρ. ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ.
Στατική και Δυναμική Πελματογραφική Ανάλυση, Σύγκριση Αναλύσεων.
Ρομποτική Μάθημα 5ο «Αντίστροφη κινηματική χειριστών» Γαστεράτος Αντώνιος, Επίκουρος Καθηγητής Εργαστήριο Ρομποτικής και Αυτοματισμών Τομέας Συστημάτων.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Test.
Test.
Ρομποτική Μάθημα 6ο «Διαφορική κινηματική»
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Οργανωτική Δομή και Ανάλυση Γραφειοκρατία Οργανογράμματα
ΙΑΣΩΝ ΓΕΡΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
Ρομποτική Μάθημα 7ο «Σχεδιασμός τροχιάς και έλεγχος»
Τρισδιαστατοσ σαρωτησ
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Μέθοδοι Ανακατασκευής Εικόνας
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
11 Ο Γαλαξίας μας.
ΑΘΕΙΣΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ηλεκτρικό πεδίο Δυνάμεις από απόσταση.
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
Μη Γραμμικός Προγραμματισμός
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
Παρουσίαση 3η: Αρχές εκτίμησης παραμέτρων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη Mirror Perspective-Taking with a Humanoid Robot Justin W. Hart and Brian Scassellati 16 Ιανουαρίου 2013 Τσιλιώνης Ευθύμιος (12Μ11)

Εισαγωγή Γενικότερος Σκοπός: Δημιουργία ρομπότ που να επιτυγχάνει στο Mirror Test (Gallup ,1970) Προαπαιτούμενα: Αυτογνωσία (προηγούμενη δουλειά) Χρήση του καθρέπτη για spatial reasoning

Γενική Αρχιτεκτονική End-effector Model: Περιγραφή κίνησης στο χώρο Perceptual Model: Περιγραφή συστήματος όρασης Perspective-Taking Model: Χρήση της προοπτικής του καθρέπτη Structural Model: Εξωτερική 3D δομή Appearance Model: Χαρακτηριστικά εξωτερικής επιφάνειας Functional Model: Επίδραση ενεργειών σε αντικείμενα

Perspective-Taking Model Ο υπολογισμός της θέσης στο χώρο του end-effector γίνεται μέσω των αντικατοπτριζόμενων καμερών (Mirror-Perspective Cameras) Διαδικασία: Καταγραφή τριών θέσεων του end-effector σε διάφορες στάσεις Ji Πρόβλεψη από End-effector model Ĵi Ανακατασκευή από Perceptual model ĵi & ĵi′ Δισδιάστατη θέση στο καθρέπτη από κάθε κάμερα Αρχικές εκτιμήσεις των Mirror-Perspective Cameras με βάση το επίπεδο του καθρέπτη Μη γραμμική βελτίωση των Mirror-Perspective Cameras

Perspective-Taking Model

Περιγραφή διαδικασίας End-effector model Χρήση ομογενών συντεταγμένων Εφαρμογή παραμέτρων Denavit-Hartenberg για τις κινηματικές αλυσίδες(kinematic chains) Κάθε άρθρωση(joint) έχει 4 παραμέτρους Με βάση το forward-kinematic model η θέση δίνεται από: Μ : μετασχηματισμός που ασκείται στο επόμενο joint

Περιγραφή διαδικασίας Perceptual model Pinhole Camera Model Intrinsic matrix : Extrinsic parameters : R-προσανατολισμός, C-θέση στο χώρο Ideal projection matrix : Camera projection matrix : Από 3D σε 2D : και άρα Με βάση τα ĵi & ĵi′ υπολογίζεται το Ĵi

Περιγραφή διαδικασίας Αρχική εκτίμηση των Mirror-Perspective Cameras Ίδιο intrinsic matrix με πραγματικές Υπολογισμός του επιπέδου του καθρέπτη Μέσο διάνυσμα: Υπολογισμός Π4: Επίπεδο καθρέπτη:

Περιγραφή διαδικασίας Υπολογισμός θέσης Mirror-Perspective Cameras Υπολογισμός προσανατολισμού: Τομή επιπέδου καθρέπτη και άξονα-z κάμερας Άξονας-z Mirror-Perspective Camera: Ο προσανατολισμός είναι η μετάθεση της περιστροφής του άξονα που είναι κάθετος και στους δύο άξονες-z

Περιγραφή διαδικασίας Μη γραμμική βελτίωση Ελαχιστοποίηση της απόστασης μεταξύ των προβολών του end-effector και των 2D ισοδύναμων θέσεων για m δείγματα Χρήση του αλγόριθμου Levenberg-Marquardt

Πειράματα Χρησιμοποίηθηκαν 3 διαφορετικές θέσεις του καθρέπτη Για κάθε θέση 150 διαφορετικές πόζες του βραχίονα δοκιμάστηκαν (50 για εκπαίδευση, 100 για εξέταση) Έλεγχος απόδοσης συστήματος: Μέση απόσταση σε 2D και 3D μεταξύ προβλέψεων και μετρήσεων της θέσης του end-effector

Αποτελέσματα Πλεονεκτήματα Καλή επίδοση μετά απο 10 εκπαιδεύσεις Σχετίζεται καλά με το στόχο της επίτευξης του Mirror Test Κάνει προβλέψεις με βάση την αυτογνωσία Μειονεκτήματα Καλύτερη επίδοση όταν ο end-effector είναι στο οπτικό του πεδίο Η βελτιστοποίηση των mirror-perspective cameras γίνεται ανεξάρτητα της μιας από την άλλη

Αποτελέσματα

Ευχαριστώ! Τέλος