ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑ: «ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ» Υπεύθυνοι προγράμματος: Καραβασίλης Ιωάννης (Διευθυντής-Δ/λος Β τάξης) Δροσάκη Αικατερίνη (Δ/λα Α τάξης) Μπαρουτίδης Νίκος (Δ/λος Γ – Δ τάξεων) Ζορμπάς Θωμάς (Δ/λος Ε – ΣΤ τάξεων) Μερτζανίδου Ιωάννα (Κ. Φυσικής Αγωγής) Τσακίρδαη Ελπίδα (Κ. Αγγλικής Γλώσσας) Δημοτικό σχολείο Σκοτούσσης Σερρών Σχολικό έτος 2009 - 10
Συνάντηση με τους υπεύθυνους του προγράμματος Συμμετοχή σε βιωματικό σεμινάριο και παραλαβή υλικού
Τα συμβόλαιά μας
Όροι συμβολαίου Να συνεργαζόμαστε Να μιλάμε με τη σειρά για να ακουγόμαστε Να μην καταστρέφουμε τις εργασίες μας Να ακούμε όποιον μιλάει και να μην τον κοροϊδεύουμε Να συμμετέχουμε σε όποια ομάδα τύχει και όχι μόνο με τους κολλητούς μας Να σεβόμαστε τους συμμαθητές μας και τους δασκάλους μας Να σεβόμαστε τους χώρους που θα επισκεφτούμε
Μέσα οδικής μεταφοράς Μέσα μαζικής μεταφοράς Μέσα εναέριας κυκλοφορίας
Κάθε δραστηριότητα την κάλυπταν με φωτογραφίες και βίντεο δυο μαθητές των Ε΄-ΣΤ΄τάξεων
Πόστερ μέσων οδικής και μαζικής μεταφοράς, μέσων εναέριας κυκλοφορίας Πόστερ μέσων οδικής και μαζικής μεταφοράς, μέσων εναέριας κυκλοφορίας
Διάφορα μέσα μεταφοράς – εικόνες από το διαδίκτυο
Όχημα οικονομικό, ιδανικό για πολύτεκνες οικογένειες
Πυραυλοκίνητη μηχανή ή μηχανοκίνητος πύραυλος για βιαστικούς
Εντυπωσιακές μηχανές
Λόγω κρίσης… η ΤΟΥΟΤΑ επανέφερε το αρχικό της μοντέλο
Η αυξημένη τιμή της βενζίνης ίσως μας οδηγήσει στις παρακάτω λύσεις
Χρησιμοποιώ σωστά τα μέσα Μαζικής Μεταφοράς Ομαδική εργασία για όλες τις τάξεις Ανάγνωση κειμένου και εντοπισμός ανάρμοστης συμπεριφοράς των παιδιών Συζήτηση για την ορθή συμπεριφορά των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς Γραφή νέου κειμένου με αντικατάσταση των επικίνδυνων συμπεριφορών από πιο σωστές και ακίνδυνες
Ο περίφημος κύριος Κ.Ο.Κ. και η «Σηματιά» του Ο περίφημος κύριος Κ.Ο.Κ. και η «Σηματιά» του Κ.Ο.Κ. = κώδικας οδικής κυκλοφορίας
Τουαλέτες Γραφείο Αίθουσα Τάξεις: Β', Αγγλικής Γλώσσας Γ'- Δ', Ε'- ΣΤ' Δημιουργήσαμε ενημερωτικές πινακίδες για το εσωτερικό του σχολείου, στο εργαστήρι πληροφορικής, με μαθητές των Ε΄-ΣΤ΄τάξεων Τουαλέτες Αίθουσα Αγγλικής Γλώσσας Γυμναστήριο Γραφείο Τάξεις: Β', Γ'- Δ', Ε'- ΣΤ' Τάξη Α΄
Πόστερ αυτοσχέδιων σημάτων-μηνυμάτων Ομάδα Α: «Χτυπήστε πριν μπείτε» «Απαγορεύονται τασάκια, στάχτες και τσιγάρα» Ομάδα Β: «Μην πετάτε τα σκουπίδια έξω από τον κάδο» Ομάδα Γ: «Απαγορεύεται η είσοδος με παπούτσια» Ομάδα Δ: «Απαγορεύεται η είσοδος από αυτήν την πόρτα»
Το αλφαβητάρι της κυκλοφοριακής αγωγής
Καταγραφή πινακίδων γύρω από το σχολείο μας και ερμηνεία τους
Αυτοσχέδια παιχνίδια ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ.wmv για παιδιά Α΄& Β΄ τάξεων
«Τι να προσέξω όταν αγοράζω ποδήλατο;» Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες καταγράφουν τη δική τους λίστα και την παρουσιάζουν στους υπόλοιπους Δημιουργία πόστερ
Προτάσεις για έναν καλό ποδηλάτη 1. Κράνος 2. Στα δεξιά του δρόμου 3 Προτάσεις για έναν καλό ποδηλάτη 1.Κράνος 2.Στα δεξιά του δρόμου 3.Έλεγχος ποδηλάτου 4.Όχι ακουστικά 5.Τη νύχτα να φορά κάτι φωσφορούχο και να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση
«Ο μικρός Νικόλας» Οι μαθητές των Γ - Δ τάξεων δραματοποίησαν το κείμενο, από το βιβλίο του Μικρού Νικόλα, και το παρουσίασαν στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου μας. Η διανομή των ρόλων, ο αυτοσχεδιασμός και η οργάνωση της δραματοποίησης έγινε αποκλειστικά και μόνο από τους ίδιους τους μαθητές και σε περιορισμένη χρονική περίοδο.
«Το ποδήλατο» Των Ρενέ Γκοσινί & Ζαν Ζακ Σανπέ (το βίντεο) «Το ποδήλατο» Των Ρενέ Γκοσινί & Ζαν Ζακ Σανπέ (το βίντεο)
Παιχνίδι στην αυλή «Ο τροχονόμος»
Ο τροχονόμος
Πράσινο….τρέχουμε, προσοχή στις τράκες
Πορτοκαλί…περπατάμε και…μαρσάρουμε!!!
Κόκκινο…σταματάμε και…φρενάρουμε!!
«Το Θύμα ενός τροχαίου» Προβολή Video, διαφημιστικών σποτ της χώρας μας αλλά και άλλων χωρών και εκμάθηση τραγουδιών «Το Θύμα ενός τροχαίου» Δραματοποίηση από τους μαθητές των Ε΄& ΣΤ΄τάξεων
Μηνύματα Ζωής Μην αφήσεις ένα λάθος να στοιχίσει μια ζωή (ομάδα Α) Το οινόπνευμα είναι ο χειρότερος συνοδηγός (ομάδα Β) Αν αδιαφορείς για τη ζωή, κάποια στιγμή θα την προσπεράσεις (ομάδα Γ) Η ζώνη ασφαλείας μας δένει με τη ζωή (ομάδα Δ)
Κυκλοφοριακή αγωγή και …ποίηση! Τα παιδιά απαιτούν Οι οδηγοί να συμμορφωθούν Ας φωνάξουμε όλοι μαζί Φρένο στα ατυχήματα, γκάζι στη ζωή Μπαμπά για σένα νοιάζομαι Στη ζωή μου σε χρειάζομαι Γι αυτό μπαμπά μην τρέχεις Αφού παιδάκι έχεις Όταν οδηγείς μην πίνεις Δικαίωμα στο χάρο δίνεις Βάλε ζώνη να χαρείς τα ωραία της ζωής «Ζέβρα» στο δρόμο όταν συναντάς Είναι ζήτημα ζωής Πάντα φρένο να πατάς (Γιούλη) πάντα κράνος να φορείς Ζέβρα = Διαβάσεις
Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
Η Άφιξη
Θεωρητικό μέρος σε αίθουσα του αυτοκινητοδρομίου
Επίσκεψη στο κυλικείο του αυτοκινητοδρομίου
Χωρισμός σε ομάδες πεζών, ποδηλατών και οδηγών αυτοκινήτου
Στο Πάρκο… εν κινήσει CLIP0017.AVI
Οι μαθητές αξιολόγησαν την επίσκεψη οι μικροί μαθητές με ζωγραφιές και οι μεγαλύτεροι με «Σκέφτομαι και γράφω»
Διαθεματική προσέγγιση στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας
“The wheels on the bus” «Οι ρόδες του λεωφορείου»
Το Τραμ τραμ τραμ τραμ Τραμ, τραμ, τραμ περνάει ένα τραμ Και μία μηχανή, στην άκρη Χριστιανοί Προσοχή στη διάβαση παιδιά, αν θέλεις να περάσεις εκεί κοντά να κάτσεις Στο φανάρι εκεί κοντά περιμένετε παιδιά Με πολύ – πολύ μεράκι, το πράσινο το ανθρωπάκι (2 φορές) Σε αμάξι όταν μπαίνεις και λεωφορείο, Τη ζώνη να φοράς, μη σε πάρει το φορείο Τάκα τάκα τάκα περνά μια σακαράκα Μη βιαστείς στο δρόμο της να μπεις Αριστερά και δεξιά πρέπει πάντα να κοιτάς Πριν απέναντι περάσεις ακόμη κι απ΄τις διαβάσεις (2 φορές) Ποδήλατο όταν κάνεις μες στις γειτονιές Κράνος να φοράς κι όχι πολλές μαγκιές Στα δεξιά του δρόμου πάντα να οδηγείς Αργά να πηγαίνεις και μην ανησυχείς Στο πεζοδρόμιο παιδιά να ΄σαστε προσεχτικά Όχι μπάλα και σπρωξίδια κινδυνεύετε στ΄αλήθεια (2 φορές) τραμ τραμ τραμ