Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
6η Ενότητα:Τρόποι Μεταφοράς Πιάτων
Advertisements

Ανδρέας Στρατηγάκης Έλενα Συλλαίου Χρήστος Σπηλιόπουλος
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΪΚΙΩΝ 1 ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΚΑΡΙΑ.
Αρχή διατήρησης της μάζας – Εξίσωση συνέχειας
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ Ι ΜΑΘΗΜΑ 2.
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Μετά την επίσκεψη.
ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΜΠΟΥΚΗ Α’4.
4.3 ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΙΕΣΗ.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
ΤΟ ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
Ας δούμε το λεξιλογικό πίνακα της 6ης ενότητας :
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Η τέχνη και η γραφή.
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
Συμπόσια στην Αρχαία Ελλάδα
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Μπορείς να πεις ποιος είναι ο διάσημος πίνακας ζωγραφικής ?
ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Απουλική κεραμική Πρώιμη: /360 Μέση:
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Αττικός μελανόμορφος ρυθμός: ως το 560 π.Χ.
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
340. Τάφοι a ziro από το Sarteano, που περιέχουν κανόπες. 7ος αι. π.Χ.
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
To κρασί των αρχαίων Ελλήνων
Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Σε διηθητικό χαρτί γράφουμε το «μήνυμά» μας με τη βοήθεια ενός μικρού πινέλου που βουτάμε σε άχρωμο διάλυμα φαινολοφθαλεΐνης.
ΤΑ ΑΓΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ενότητα 4η: Θεωρητικά ζητήματα
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Πινάκιο Campana B με εξωνεύον χείλος Τεφρά αγγεία.
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ- ΧΡΩΜΑ.
1 η ομάδα Γεωπόνοι Γαμπιεράκης Γιάννης Γιαννουκάς Ηλίας Ντεληγιώργη Σαββίνα Φασόλης Γιώργος Χαρινού Σταυρούλα Ελιά: από το δέντρο στο... πιάτο μας.
ΕΠΙΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ 28/04/2014.
Αρχαία Ελληνικά Ευρήματα στην Ισπανία. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν γνωρίσει την Ιβηρική Χερσόνησο και είχαν προσεγγίσει ακόμα και σε λιμάνια της που βρέχονται.
Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων Θεοδώρα Μπέρδου Αρετή Μούλιου Κατερίνα Τυλιγάδα ΣΤ2΄
Ο ΟΙΝΟΣ Oι αρχαίοι μας πρόγονοι εύχονταν : Ζήσειας, χαίρε, χαίρε και πίε !
ΠΑΛΑΙΟΑΝΑΚΤΟΡΙΚΗ ΚΡΗΤΗ. Σχεδιάγραμμα ανακτόρου Φαιστού.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο μαγικός αριθμός Φ.
ΠΡΩΤΟΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΠΕΙ: 3300 – 2800 π.Χ. "Πολιτισμός Εύτρησης"
ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ (YEIIIA-B)
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Σε ένα σώμα ασκούνται δύο οριζόντιες δυνάμεις F 1, και F 2, και δύο κατακόρυφες F 3 και F 4 όπως φαίνεται στο σχήμα. Αν τα μέτρα των δυνάμεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος Αγγεία Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος

ΑΓΓΕΙΑ

Πίθος Ήταν ένα μεγάλο αγγείο που χρησίμευε για την αποθήκευση προΪόντων όπως λαδιού, δημητριακών κ.α.

Αμφορέας Χρησίμευε για την αποθήκευση και την μεταφορά λαδιού, οίνου και μικρών καρπών. Υπάρχουν πολλοί τύποι αμφορέων όπως οι μονοκόμματοι (που, πιθανότατα, τους ονόμαζαν κάδους, τύπου Α, Β και Γ), οι οξυπύθμενοι (που χρησιμοποιούνταν στο διαμετακομιστικό και υπερπόντιο εμπόριο, κυρίως κρασιού), οι παναθηναϊκοί, οι αμφορείς με λαιμό, οι νικοσθενικοί, οι αμφορείς SOS (επίσης για διαμετακομιστικό και υπερπόντιο εμπόριο, κυρίως λαδιού), οι τυρρηνικοί, οι τύπου Nola, οι αμφορείς - κάδοι (bail - amphorae). Υπάρχουν ακόμη και οξυπύθμενοι αμφορίσκοι για αρωματικά έλαια.

Πελίκη Αποτελεί παραλλαγή του αμφορέα και χρησίμευε για την αποθήκευση και την μεταφορά λαδιού, νερού, οίνου και μικρών καρπών.

Υδρία Ήταν ένα αγγείο με τρεις λαβές, δύο για την μεταφορά και μία για το σερβίρισμα νερού.

Χρησιμοποιούνταν κυρίως για τη φύλαξη ή το σερβίρισμα του οίνου. Στάμνος Χρησιμοποιούνταν κυρίως για τη φύλαξη ή το σερβίρισμα του οίνου.

Οινοχόη Tο αρχαιότερο από τα κοινά ΑθηναΪκά μελανόμορφα αγγεία για την άντληση ή το σερβίρισμα του κρασιού.

Όλπη Ήταν παραλλαγή της οινοχόης και χρησίμευε κι αυτό για την άντληση ή το σερβίρισμα οίνου. Λεπτό σώμα με ενιαία καμπύλη από το στόμιο μέχρι τη βάση. Είναι υψηλή σε αναλογία με το φάρδος της.

Κρατήρας Ήταν το αγγείο μέσα στο οποίο ανακάτευαν το νερό με τον οίνο.

Ψυκτήρας Ήταν ο πάγος της αρχαιότητας, τον γέμιζαν με κρύο νερό κ τον τοποθετούσαν μέσα στον Κρατήρα για να διατηρεί δροσερό τον οίνο.

Κύανθος Μικρό ανοιχτό αγγείο με μια μακριά κάθετη λαβή, χρησίμευε ως σκεύος για την άντληση του οίνου από τον Κρατήρα ως μέτρο για την ανάμειξη του οίνου με το νερό ή ως αγγείο πόσης.

Κάνθαρος Είναι είδος αρχαίου ελληνικού αγγείου με σώμα σχήματος ποτηριού με κάθετη λαβή αμφίπλευρα, συνδεδεμένη με το χείλος του αγγείου και με υψηλή καμπυλωμένη λαβή στο επάνω μέρος. Ως σκεύος είναι συνδεδεμένο με την λατρεία του θεού Διονσύσου, και αποτελεί σύμβολό του.

Μαστός Ένα αγγείο πόσης σε σχήμα γυναικείου στήθους η βάση του οποίου ήταν η θηλή, στηριζόταν σε μια ανεξάρτητη βάση ή σε μικρό τρίποδο.

Κύλιξ Δημοφιλή αγγεία πόσης οίνου, χρησιμοποιούνταν στα συμπόσια.

Ρυτόν Το ρυτό (ρέον ή προτομή) ήταν ένα αγγείο πόσης με τη μορφή μονού ή διπλού κέρατου, κεφαλής ζώου, συνήθως κριαριού ή μουλαριού -αλλά και άλλων ζώων- ή ακόμη και ανθρώπινης κεφαλής που προσαρμοζόταν στο κατώτερο μέρος του κύπελου. Σε μερικές περιπτώσεις δύο κεφάλια αντιπαρατίθενται πλάτη με πλάτη το ένα προς το άλλο. Ο τύπος αποτελεί αντιγραφή ανατολικών σπονδικών αγγείων

Σκύφος Ήταν ένα από τα διάσημα αγγεία πόσης οίνου, ήταν και μέσον δια του οποίου επιχειρούσαν ειδική μαντική τέχνη, την σκυφομαντεία. Πρόκειται για ένα βαθύ αγγείο με χαμηλό ή καθόλου στέλεχος και δύο λαβές.

Διακρίνονται δύο τύποι ως προς το σχήματα των λαβών: α) Ο τύπος Α χαρακτηρίζεται από υψηλές καμπύλες λαβές τοποθετημένες κάτω από το χείλος.

β) Ο τύπος Β έχει οριζόντιες λαβές στο επίπεδο του χείλους.

Ασκός Το όνομα του αγγείου οφείλεται στον ασκό οίνου. (Ο ασκός ήταν πρωτίστως ένα γδαρμένο δέρμα ζώου.) Το σχήμα του αγγείου ήταν ημισφαιρικό, με πιεσμένο σώμα και τοξωτή λαβή που κατέληγε στο στόμιο, το οποίο ήταν λοξό προς τα πάνω για ελεγχόμενη ροή. Η βάση του ήταν επίπεδη.

Πινάκιο Τα πινάκια έχουν σχήμα πιάτου αλλά παρουσιάζουν πολλές ποικιλίες: με στέλεχος και δύο λαβές, τετράγωνα ή κυκλικά, αβαθή ή βαθιά.

Στάμνος Είναι ένα αγγείο με στενή βάση που καθώς ανεβαίνει προς τα πάνω φαρδαίνει, για να στενέψει λίγο και να καταλήξει σε σχετικά φαρδύ λαιμό. Με δύο χερούλια στα πλάγια και κάλυμμα. Το χρησιμοποιούσαν για τη φύλαξη ή το σερβίρισμα του κρασιού.