ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μορφές Ενέργειας.
Advertisements

Κίνηση φορτίου σε μαγνητικό πεδίο
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Πυρηνικά φαινόμενα.
Εσωτερική Ενέργεια.
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΦΟΡΔΑΚΟΣ
Η Μεγάλη Έκρηξη και η Δυνατότητα Δημιουργίας Αντιύλης !
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Ήλιος o Πρώτος «…κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα
Η ενέργεια του ατόμου του υδρογόνου
Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία: Η ατομική βόμβα (1945)
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
Η γένεση και ο «θάνατος» των αστέρων Λουκάς Βλάχος
ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ Βάγια Κλάδου & Μαρία Τσακαλάκη.
Ραδιενέργεια.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Έλλειμμα μάζας Ενέργεια σύνδεσης
ΚΟΤΣΑΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ Πυρηνική σύντηξη και Εφαρμογές στην ενέργεια
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΥΒΡΙΔΙΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Α ΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΉΠΙΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Αιολική ενέργεια Γεωθερμική ενέργεια Ηλιακή ενέργεια.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Αλεξάνδρα Βαρσαμιδάκη
Χριστοδουλάκης Χρήστος Υπεύθυνη καθηγήτρια: Α. Τσαγκογέωργα
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Τζαχαλάκη Χριστοδούλη Οσάφη Αγγελική.
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
Πυρηνική σύντηξη ελαφρών πυρήνωνΕίναι η διαδικασία της συνένωσης δύο ελαφρών πυρήνων για να σχηματίσουν ένα βαρύτερο, Η αντίδραση αυτή είναι ισχυρά εξώθερμη.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑ Β’
1 Σχάση πυρήνων Ή το «τζίνι» έξω από το μπουκάλι.
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
8. ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΩΝ
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
Παραδόσεις φυσικής γενικής παιδείας Γ’ Λυκείου Σχολικό έτος
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Πυρηνικό εργοστάσιο Παναγιώτης Τσιναρόπουλος Β3’β Εργασία Τεχνολογίας Σχολικό έτος
★ Πλανητικη Σκιαση Παρουσίαση απο τους μαθητές : ★ ΓΙΩΡΓΟ ΝΑΝΟ ★ ΔΗΜΗΤΡΗ ΘΕΡΣΙΤΗ.
ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
► Μέγεθος ατόμου ~ 0.1nm ( m) ► Πυρήνας ~ 1fm ( m) ► m p = m n ~ 1800m e ► Aτομα: μικροί πυκνοί πυρήνες σε σχεδόν άδειο χώρο.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Η ενέργεια είναι κάτι που δεν μπορούμε να αγγίξουμε, να δούμε, να μυρίσουμε ή να ακούσουμε. Η ενέργεια είναι ένα ουσιαστικό μέρος της καθημερινής.
ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
Η μονάδα ατομικής μάζας (Μ.Α.Μ. ή a.m.u. atomic mass unit) είναι η μονάδα μέτρησης της μάζας των ατόμων και ισούται με το 1/12 της μάζας του πυρήνα του.
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
Η ατομική βόμβα από τη σκοπιά της φυσικής
ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κωνσταντίνος Βελαλής & Παναγιώτης Πατατούκος
Υπεύθυνος καθηγητής – Κ . Βαλανίδης
Καταστροφές.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
Εσωτερική Ενέργεια ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Μορφές ενέργειας Ηλίας Μπουναρτζής.
ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΙΠΛΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΛΑΜΠΟΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑ
Υποατομικά σωματίδια Ατομικός και μαζικός αριθμός Ισότοπα
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
PROJECT 4: ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Project : Εναλλακτικές πηγές ενέργειας
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ http://users.dra.sch.gr/filplatakis

 Πυρηνικές αντιδράσεις ονομάζουμε το φαινόμενο κατά το οποίο η κρούση σωματιδίων με πυρήνες έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων πυρήνων

Ο Rutherford ήταν ο πρώτος που παρατήρησε πυρηνικές αντιδράσεις κατά τον βομβαρδισμό πυρήνων αζώτου με σωμάτια α. Η αντίδραση μπορεί να γραφεί ως εξής:

Στις πυρηνικές αντιδράσεις ισχύουν οι αρχές διατήρησης: + = α) Του φορτίου: + = β) Των νουκλεονίων: He N H O p1 p2 p3 p4 pαρχ pτελ γ) Της ορμής: δ) Της ενέργειας

 Όσον αφορά την ενέργεια, εκτός από την κινητική ενέργεια των σωματιδίων πρέπει να λαμβάνουμε υπ’ όψη και την ενέργεια λόγω της μάζας τους.  Η διαφορά μάζας ηρεμίας πριν και μετά την αντίδραση προσδιορίζει την ενέργεια Q της αντίδρασης, σύμφωνα με την ισοδυναμία μάζας και ενέργειας.

Στην αντίδραση: Α + Β  Γ + Δ Η ενέργεια της είναι: Q = (MA + MB – MΓ – ΜΔ)c2 Αν ΜΑ + ΜΒ > ΜΓ + ΜΔ (χάνεται μάζα) τότε: Q > 0 (εκλύεται ενέργεια) άρα: η αντίδραση είναι ΕΞΩΘΕΡΜΗ Αν ΜΑ + ΜΒ < ΜΓ + ΜΔ (σχηματίζεται μάζα) τότε: Q < 0 (απορροφάται ενέργεια) άρα: η αντίδραση είναι ΕΝΔΟΘΕΡΜΗ

Πυρηνική σχάση Ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία ένας ασταθής ατομικός πυρήνας χωρίζεται (σχάται) σε δυο ή περισσότερους (μικρότερους) πυρήνες και σε μερικά παραπροϊόντα σωμάτια (όπως νετρόνια) Το γνωστότερο παράδειγμα είναι του 235U που αντιδρά με θερμικά νετρόνια:

Μετά τη κρούση του νετρονίου συντίθεται ένας πυρήνας 236U Τα νετρόνια που αποδεσμεύονται από τη σχάση μπορούν να συνεχίσουν να προκαλούν νέες σχάσεις σε άλλους πυρήνες (αλυσιδωτή αντίδραση). Η μη ελεγχόμενη αλυσιδωτή αντίδραση είναι η αρχή λειτουργίας του πυρηνικής βόμβας.

Πυρηνική σύντηξη Ονομάζεται η συνένωση ελαφρών πυρήνων σε βαρύτερους με ταυτόχρονη απελευθέρωση ενέργειας. Το γνωστότερο παράδειγμα είναι οι πυρηνικές συντήξεις που γίνονται στον Ήλιο: Ή συνοπτικά:

 Για να συμβεί σύντηξη μεταξύ δύο πυρήνων θα πρέπει αυτή να έχουν μεγάλη ενέργεια, ώστε να προσεγγίσουν αρκετά μεταξύ τους και η ηλεκτρική απωστική δύναμη να υπερνικηθεί από την ελκτική ισχυρή πυρηνική.  Τέτοιες ενέργειες αποκτώνται σε θερμοκρασίες της τάξης των 108 Κ στις οποίες έχουμε κατάσταση «πλάσματος», δηλαδή πλήρως ιονισμένα άτομα.  Τόσο μεγάλες θερμοκρασίες στη φύση έχουμε μόνο στα άστρα γι’ αυτό και οι αντιδράσεις σύντηξης, πολλές φορές αναφέρονται σαν «θερμοπυρηνικές αντιδράσεις».

Τα θετικά της χρήσης πυρηνικής ενέργειας  Για να επιτευχθεί η ελεγχόμενη σύντηξη πάνω στη Γη πρέπει πρώτα να δημιουργήσουμε συνθήκες ανάλογες μ' εκείνες του Ήλιου. Οι ερευνητές πρότειναν διάφορους αντιδραστήρες σύντηξης. Εδώ η απαιτούμενη θερμοκρασία είναι πολλαπλάσια της ηλιακής, γιατί δεν έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε συνθήκες πίεσης ανάλογες μ' εκείνες που επικρατούν στον Ήλιο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τεχνικό πρόβλημα.    Η πυρηνική σύντηξη του Τρίτιου (σπάνιο ισότοπο του υδρογόνου) είναι η αιχμή του δόρατος της τεχνολογίας τα τελευταία πενήντα χρόνια. Αν το επιτύχουν, το όφελος θα είναι διπλό. Αφενός θα αποκτήσουμε μια αστείρευτη πηγή ενέργειας που θα παράγεται από το πιο άφθονο στοιχείο της φύσης, το νερό, αφετέρου θα απαλλαγούμε από τα ορυκτά καύσιμα και τους ρύπους που εκπέμπονται από τη χρήση τους. Απ’ αυτή την άποψη η πυρηνική σύντηξη είναι καθαρή πηγή ενέργειας.

Τα αρνητικά της χρήσης πυρηνικής ενέργειας α) Ακόμα και σε κατάσταση ομαλής λειτουργίας, οι πυρηνικοί αντιδραστήρες εκπέμπουν ραδιενεργά αέρια που διαφεύγουν στην ατμόσφαιρα β) Σε περίπτωση ατυχήματος, όπως εμπειρικά πια γνωρίζουμε, οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες και σε έκταση και σε διάρκεια γ) Η λειτουργία ενός αντιδραστήρα προϋποθέτει μονάδα εμπλουτισμού που επίσης είναι κίνδυνος για το περιβάλλον δ) Το μεγαλύτερο και άλυτο πρόβλημα της πυρηνικής ενέργειας είναι η συσσώρευση των ραδιενεργών αποβλήτων των αντιδραστήρων