Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη
Πρώτη επαφή με το βιβλίο Η προσέγγισή μας Συνεργασία μεταξύ Γ’ και Δ’ τάξης – 2 φορές την εβδομάδα (3 ώρες) Μαθητές Ρομά διαφορετικού επιπέδου Δραστηριότητες Μελέτης, Αγωγής υγείας, Μαθηματικών, Γλώσσας Πρώτη επαφή με το βιβλίο Παρατήρηση των εικόνων του βιβλίου Συζήτηση για την πιθανή εξέλιξη της ιστορίας Μεγαλόφωνη ανάγνωση Συζήτηση του περιεχομένου του βιβλίου
Δημιουργία γενεαλογικού δέντρου κάθε μαθητή Μελέτη Δημιουργία γενεαλογικού δέντρου κάθε μαθητή Δημιουργία βιβλίου «Οι ρίζες μας» με τη συγκέντρωση όλων των γενεαλογικών δέντρων των μαθητών Εγγραμματισμός Λέξεις: μαμά, μπαμπάς, παππούς, γιαγιά, αδερφός, αδερφή Κύρια ονόματα
Μελέτη Μεγαλόφωνη ανάγνωση Συζήτηση για το σπίτι του Μπακακούλη Το οικοσύστημα της λίμνης Οι μεγαλύτερες λίμνες της Ελλάδας Δημιουργία ζωγραφιάς με θέμα «Το σπίτι του Μπακακούλη» Εγγραμματισμός λέξεις: βάτραχος, λίμνη Ο βάτραχος ζει στη λίμνη. λέξεις: στεριά, θάλασσα Παιχνίδι: Πού ζει το ζώο;
Μελέτη Ανάγνωση βιβλίου «Τα πουλιά που ζουν στο νερό» του Κώστα Βασιλάκη εκδ. Λιβάνη Ήχοι πουλιών: επιλογή πουλιού και δημιουργία μάσκας Θεατρικό παιχνίδι με σενάρια στη λίμνη: «Πώς ζουν τα πουλιά στη λίμνη;», «Τι θα γίνει αν έρθει ένας κυνηγός;», «Τι θα γίνει αν γεμίσει η λίμνη σκουπίδια;» Δημιουργία αφίσας από τις μάσκες που δημιούργησαν οι μαθητές
Αγωγή υγείας Μεγαλόφωνη ανάγνωση: Ζητάμε από τους μαθητές να παρατηρήσουν τα συναισθήματα του Μπακακούλη και στο τέλος της ανάγνωσης τα καταγράφουμε Παρατήρηση: οι λέξεις που περιγράφουν τα συναισθήματα είναι παθητικές μετοχές Δίνεται στους μαθητές εικόνα με συναισθήματα και γίνεται συζήτηση για το καθένα από αυτά Παιχνίδι: Παντομίμα – Οι ομάδες προσπαθούν να καταλάβουν πώς νιώθει το κάθε παιδί περιγράφοντάς το με μία παθητική μετοχή Δημιουργία τροχού «Πώς νιώθω σήμερα» έπειτα από τη ζωγραφική σε ομάδες έξι απλών συναισθημάτων Εγγραμματισμός Μετοχές παθητικής φωνής Λέξεις: χαρά, λύπη, πόνος, θυμός
Αγωγή υγείας Συζήτηση: Τι τρώει ο Μπακακούλης Σωστή διατροφή – φρούτα – παιδική παχυσαρκία Σχεδιασμός τηλεοπτικής εκπομπής: Άντληση πληροφοριών από κείμενα Εγγραμματισμός: Πώς ονομάζεται κάθε φρούτο; Ποίημα για σωστή διατροφή Εγγραφή βίντεο
Μαθηματικά Συζήτηση: Τα μαθηματικά στην καθημερινή μας ζωή Τι προβλήματα αντιμετώπισε ο Μπακακούλης Χωρισμός σε τρεις ομάδες και δημιουργία μαθηματικού προβλήματος Ανταλλαγή του προβλήματος και λύση
Γλώσσα Δημιουργία του δικού τους παραμυθιού ως συνέχεια του βιβλίου που επεξεργαστήκαμε. Ιδεοθύελλα: Πού πήγαν ο Μπακακούλης και η Κατερίνα ταξίδι και τι περιπέτειες είχαν εκεί; Δόθηκαν σελίδες Α3 με γραμμές και τα παιδιά έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους συνέχεια
Ευχαριστούμε!