ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοκκινη κλωστη δεμενη στην ανεμη τυλιγμενη………..
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικές και Ομαδικές εργασίες από τα παιδιά της Α3
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Το Aναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
Αικατερίνη Παπαγεωργίου Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Στην καρδιά της Ευρώπης
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Α Π Ο Τ Ο Λ Η Σ Σ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Παρατηρούμε και σημειώνουμε Αξιοποιούμε τη λίστα των ονομάτων Προχωρούμε σε ανάλυση και σύνθεση των γραφημάτων.
Απόσπασμα από το βιβλίο : «Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα».
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Δαρμένη Νομού Ροδόπης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: 20 παιδιά (12 νήπια, 8 προνήπια) ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ:Κατερίνα Τσιλεπώνη AΦΟΡΜΗΣΗ: «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι», Ε.Τριβιζά. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ: «Τι μπορούμε να κάνουμε με ένα βιβλίο». ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 εβδομάδες ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Μέθοδος Project, Διαθεματική προσέγγιση ΦΑΣΕΙΣ Project: α΄φάση: αφόρμηση β΄φάση: ιστογράμματα γ΄φάση: δραστηριότητες δ΄φάση: αξιολόγηση

Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του βιβλίου: «Το ποντικάκι Να φωτοτυπήσουμε το βιογραφικό του Τριβιζά και να το πάρουμε σπίτι Να βρούμε πληροφορίες για το συγγραφέα Να το ζωγραφίσουμε, Να το εικονογραφήσουμε Να του στείλουμε E- mail Να γράψουμε μια δικιά μας ιστορία Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του βιβλίου: «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι». Να του στείλουμε γράμμα, με ένα βιβλίο που θα φτιάξουμε μόνοι μας Να το παίξουμε σε θέατρο Να φτιάξουμε τη γωνιά του Τριβιζά Να φτιάξουμε πολλά αστεράκια Να βάλουμε μουσική και να χορέψουμε το χορό των αστεριών Να γίνουμε όλοι ποντικάκια και να κάνουμε τούμπες

Σκοπός: Το λογοτεχνικό κείμενο ως πηγή προβληματισμού, ευαισθητοποίησης και δημιουργικής έκφρασης. Στόχος: Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας μέσω της διερεύνυσης της συγγραφής ενός λογοτεχνικού κειμένου και της επεξεργασίας του, της πρόκλησης της τέρψης, της έκφρασης και της δημιουργίας.

Διαθεματική προσέγγιση ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ -Γνωριμία και εξοικείωση με τον τρόπο συγγραφής ενός βιβλίου -Πραγματοποίηση επίσκεψης -Γνωριμία με τα χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Η/Υ: αποστολή e-mail στο συγγραφέα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -Αρίθμηση -Διακρίσεις σχημάτων- χρωμάτων -Ταξινομήσεις -Χωροχρονικές έννοιες Διαθεματική προσέγγιση με αφορμή ένα παραμύθι ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ -εικονογράφηση βιβλίου -χειροτεχνικές κατασκευές (αστέρια) -κατασκευή κοστουμιών και καπέλων -ζωγραφική απεικόνιση του αγαπημένου τους ήρωα ΘΕΑΤΡΟ Δραματοποίηση- παρουσίαση παραμυθιού ΜΟΥΣΙΚΗ Μουσική επένδυση δραματοποίησης ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Μιμητικές κινήσεις ποντικιών ΓΛΩΣΣΑ Αφήγηση -Επεξεργασία κειμένου: σύνθεση, μεταφορά, υποκοριστικά, αντίθετα, ενικός / πληθυντικός, άγνωστες λέξεις, αναγνώριση δομικών στοιχείων -Κύβος πλοκής -Ταυτότητες ηρώων -Δημιουργία νέων ιστοριών -Γράμμα στον Τριβιζά -Ε-mail στον Τριβιζά -Κατασκευή λεξικού

ΠΟΡΕΙΑ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Αφήγηση παραμυθιού από τη νηπιαγωγό Νοηματική ανάλυση κειμένου- σχολιασμός Επιλογή επεξεργασίας του βιβλίου ως σχέδιο εργασίας Δημιουργία ιστογράμματος Ενημέρωση γονέων Συλλογή βιβλίων του συγγραφέα και δημιουργία γωνιάς του Τριβιζά Δραματοποίηση παραμυθιού

Επεξεργασία κειμένου: -Εντοπισμός σύνθετων λέξεων, αντίθετων, υποκοριστικών, επιθέτων, ενικού- πληθυντικού. -προσδιορισμός άγνωστων λέξεων -αναγνώριση δομικών στοιχείων (ήρωες, αρχή, μέση, τέλος κλπ ) Κύβος πλοκής Δημιουργία παραμυθιών από τα νήπια (ανάποδα παραμύθια, παραμύθια με άλλη αρχή ή τέλος). Δημιουργία ιστορίας με 4 δοσμένες λέξεις(ποντικάκι, αστεράκι, Χριστούγεννα, διάστημα) Γράμμα στον Ευγένιο Τριβιζά E- mail στον Ευγένιο Τριβιζά Κατασκευή Λεξικού

Γωνιά του Τριβιζά «Η γωνιά του φίλου μας του Ευγένιου» Συγκέντρωση πληροφοριών Βιογραφία Φωτογραφία Συγκέντρωση βιβλίων Θεματική κατάταξη βιβλίων Καταγραφή των αφηγηματικών χαρακτηριστικών ( χιούμορ, ανατροπή, οι ωραίες λέξεις, ευχάριστος)

Εικαστικές δραστηριότητες: - εικονογράφηση βιβλίου σε σχήμα αστεριού -βιβλιοδεσία ( σε 3-6 φύλλα ) - κατασκευή αστεριών - απεικόνιση μέσω της ζωγραφικής, του αγαπημένου τους ήρωα - κατασκευές κοστουμιών και καπέλων για δραματοποίηση Δραματοποίηση – παρουσίαση παραμυθιού στο άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου Παίζουν ρόλους και δίνουν τη δική τους τροπή στην ιστορία. Συζήτηση για τα χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα Επίσκεψη «στο χωριό του Αι- Βασίλη»

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Σχετικά με τη Γλώσσα: (Προφορική επικοινωνία, Ανάγνωση, Γραφή). Αφήγηση παραμυθιού Νοηματική ανάλυση κειμένου- σχολιασμός Επεξεργασία του κειμένου: - Σύνθεση - Μεταφορά - Υποκοριστικά - Αντίθεση - Ενικός-Πληθυντικός - Άγνωστες λέξεις - Αναγνώριση δομικών στοιχείων( ήρωες, αρχή, μέση, τέλος) Κύβος πλοκής

Ταυτότητες ηρώων Τα ονόματα των ηρώων αλλά και οι ιδιότητες τους που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, δίνουν θαυμάσιες ευκαιρίες για γλωσσικά παιχνίδια (Τρωκτικούλης-ποντικούλης, Λίτσα- Κουκλίτσα). Ανακαλύπτουν ομοιότητες και διαφορές . Δημιουργία νέων ιστοριών (ανάποδα παραμύθια, ιστορία με άλλη αρχή ή τέλος, ιστορία με 4 δοσμένες λέξεις. Γράμμα στον Ευγένιο Τριβιζά Τα νήπια αποφασίζουν να στείλουν ένα γράμμα στο συγγραφέα. Συζητούν για το περιεχόμενο. . Δημιουργία κειμένου. Του στέλνουν το ανάποδο παραμύθι που δημιούργησαν και εικονογράφησαν σε σχήμα αστεριού. E-mail στον Ε. Τριβιζά Εντοπισμός άγνωστων λέξεων του κειμένου και κατασκευή εικονογραφημένου λεξικού

Μαθηματικά: Αρίθμηση , Ομαδοποίηση σχημάτων, χρωμάτων, Χωροχρονικές έννοιες

Μελέτη Περιβάλλοντος Μέσα από το κείμενο τα νήπια οδηγούνται στο να ασχοληθούν με τη συγγραφή ενός βιβλίου και την εικονογράφησή του. Να μάθουν για τη χρήση και τη χρησιμότητά του για τον άνθρωπο. Δευτερεύον θέμα -Τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων -Επίσκεψη «στο χωριό του Αι-Βασίλη»

Έκφραση και Δημιουργία Εικαστικά : - εικονογράφηση βιβλίου σε σχήμα αστεριού -βιβλιοδεσία ( σε 3-6 φύλλα ) - κατασκευή αστεριών - απεικόνιση μέσω της ζωγραφικής, του αγαπημένου τους ήρωα - κατασκευές κοστουμιών και καπέλων για δραματοποίηση Θέατρο:δραματοποίηση – παρουσίαση παραμυθιού στο άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου Παίζουν ρόλους και δίνουν τη δική τους τροπή στην ιστορία. Συζήτηση για τα χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα Επίσκεψη «στο χωριό του Αι- Βασίλη» Παντομίμα Μουσική: μουσική επένδυση δραματοποίησης συνοδεία μουσικών οργάνων. Φυσική Αγωγή: μιμητικές κινήσεις ποντικιών

Ο κύβος της πλοκής

Ο κύβος της πλοκής

Αρίθμηση εικόνων