Η θέση των γυναικών την εποχή του Χριστού και σήμερα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
Αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Ιστορία της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
ΘΕ.3: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΚΟΛΗ.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με το σεις και με το σας Ενότητα 2. Άσκηση 1 Υπάρχει μια σειρά από λέξεις και τα παιδιά θα πρέπει να αντιστοιχήσουν τις λέξεις με τον αριθμό των συλλαβών.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Προτυπο πειραματικο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνης
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
Αγγλικανική Εκκλησία ΘΕ 1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο
ΔΕΔΕ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ1 ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
Κομφουκιανισμοσ Θ.Ε 1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο Σοφία Βασιλειάδου Γ΄
ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2 ΟΝΟΜΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
Θ.Ε 3: Ποιός είναι ο άνθρωπος Σοφία Βασιλειάδου Β΄
Γαλαξίες.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Σχολικό έτος Από τις μαθήτριες: Μανουηλίδου Όλγα και Παπά Ελισάβετ Θέμα: Το κάπνισμα.
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Ένα υπέροχο παραολυμπιακό
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Αντισφαίριση με αμαξίδιο
Φεβρουάριος Βύσκα Λίντια Γεωργιάδη Δήμητρα Κουμελά Αγγελική.
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ Τμήμα:Β2 Δημήτρης Χατζηπαυλίδης Κωνσταντίνος Μπίτσης.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ θέμα Εισαγωγή Ιστορικό Εξοπλισμός (στολή)
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
Παραολυμπιακοί αγώνες
Μια θεωρητική ματιά στο « Gravity » Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσάγκαρη Παναγιώτα Υπεύθυνη Μαθήτρια: Παπαβασιλείου Ελένη – Χρυσάνθη Τμήμα: Β’3 Σχολικό Έτος:
Γιάννης Ρίτσος.
Η Ακολουθία της Οξφόρδης
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : 4 ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ ΟΝΟΜΑ : ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ : Γ 3.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Ινδουϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Ισλαμοφοβία, κυριολεκτικά σημαίνει ο φόβος για το Ισλάμ, τους Μουσουλμάνους και τα θέματα που αφορούν στο Ισλάμ.
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Τα δικαιώματα της γυναίκας στο Ισλάμ και το Χριστιανισμό
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θέση των γυναικών την εποχή του Χριστού και σήμερα Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3

Εισαγωγή: Αναμφίβολα η πιο επαναστατική πτυχή του Ιησού είναι οι απελευθερωμένες σχέσεις που είχε με τις γυναίκες, σε μια εποχή και στο πλαίσιο μιας θρησκείας, όπως ο Ιουδαϊσμός, όπου αντιμετώπιζαν τη γυναίκα ως κατώτερο ον στην πλήρη διάθεση του άνδρα, ένα απλά αντικείμενο που εκείνος μπορούσε να το κάνει ό,τι ήθελε. Ο Ιησούς, με τον τρόπο που πλησίασε τη γυναίκα, απέδειξε πως αδιαφορεί για την κατώτερη θέση που είχε στην κοινωνία του Ισραήλ και της συμπεριφέρεται όπως και τον άνδρα, με τη διαφορά πως την πλησιάζει με μεγαλύτερη τρυφερότητα. Στα ευαγγελικά αναγνώσματα, κανονικά και μη, υπάρχει μια αξιοσημείωτη σύμπτωση στην παρουσίαση της σχέσης του Ναζωραίου με τη γυναίκα και υπογραμμίζουν την κατάλυση της κατωτερότητας της με τη διδασκαλία, αλλά και τις πράξεις του Ιησού. Γι’ αυτόν η γυναίκα συμβολίζει όλα όσα πρέπει να επανακτήσουν την αρχική τους ελευθερία, το νέο τρόπο ζωής που κήρυττε και στον οποίο δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στον άνδρα και τη γυναίκα, ανατρέποντας έτσι την παλιά αντίληψη της συγκέντρωσης της εξουσίας στους άνδρες.

Οι γυναίκες: Όπως σχεδόν σε όλους τους αρχαίους λαούς, έτσι και στον Εβραϊκό η γυναίκα θεωρούταν ως κατώτερο πλάσμα από τον άνδρα, που επιβαλλόταν να υποτάσσεται στην εξουσία που αυτός έχει. Μάλιστα στην πρωινή προσευχή κάθε Ισραηλίτης ήταν υποχρεωμένος να ευχαριστεί το Θεό που δεν τον έπλασε γυναίκα. Ακόμα και μέσα στην οικία της όφειλε να κυκλοφορεί με το κεφάλι καλυμμένο και έπρεπε να ζει απομονωμένη. Στο Ναό μπορούσε να πάει μόνο έως τον προθάλαμο, ενώ ποτέ δε συμμετείχε, ούτε μπορούσε να λάβει το λόγο, στη συναγωγή. Η γυναίκα, όπως αναφέραμε και παραπάνω, δεν επιτρεπόταν να διδαχθεί τις Γραφές ούτε να μορφωθεί. Και ενώ επιτρεπόταν με μεγάλη ευκολία το διαζύγιο στον άνδρα, σε εκείνες απαγορευόταν, για οποιονδήποτε λόγο.

Η γυναίκα που συλλαμβανόταν να διαπράττει μοιχεία καταδικαζόταν σε θάνατο δια λιθοβολισμού. Ο λόγος της στα δικαστήρια είχε ελάχιστη σημασία και αξία και σπάνιο θεωρούταν από τους δικαστές ως αξιόπιστος μάρτυρας. Δεν είχε τη δυνατότητα να κληρονομήσει τον άνδρα της και μάλιστα εάν πέθαινε ο σύζυγός της αυτόματα η κηδεμονία περνούσε στον αδελφό του και, αν εκείνος ήταν ανύμφευτος, έπρεπε να τη νυμφευθεί. Άλλωστε σε όλη την Παλαιά Διαθήκη διαβάζουμε εδάφια που αναφέρονται με απαξία στη γυναίκα.

Ο Ιησούς, μέσα σε αυτό το κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο που αναφέραμε παραπάνω, σπάει όλα τα δεδομένα και τα πιστεύω για τις γυναίκες και τις εντάσσει ισάξια στο στενό κύκλο των μαθητών του. Τις δίδασκε όπως δίδασκε και στους άνδρες, τις ίαινε όπως γιάτρευε και τους άνδρες. Όχι μόνο δεν απομάκρυνε τη γυναίκα, αλλά της έδωσε τις πρωτοβουλίες που μέχρι πριν δεν τις είχε. Την αγκάλιασε, την προστάτεψε την καταξίωσε στα μάτια των κοινωνών ως ίση προς τον άνδρα και σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις την προβάλλει και ως πρότυπο για τους άνδρες.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός πως οι γυναίκες του Ιησούς στάθηκαν δυνατές, όταν οι μαθητές του είχαν κρυφτεί τρομαγμένοι μετά τη Σταύρωση. Άλλωστε σε αυτές φανερώθηκε ως Αναστημένος και οι γυναίκες χρειάστηκαν να πείσουν τους μαθητές για την αλήθεια της Ανάστασης. Ποτέ ο Ιησούς δε διαχώρισε το Αποστολικό χάρισμα από τον άνδρα και τη γυναίκα. Σίγουρα τα γεγονότα της ιστορίας θα είχαν διαδραματιστεί διαφορετικά, εάν οι γυναίκες είχαν και περισσότερη εξουσία. Ο Ιησούς αντίκριζε στο πρόσωπο της γυναίκας το πιο ορατό σύμβολο του συμπονετικού, μη εκδικητικού προσώπου του Θεού. Πάντα τις υπερασπίστηκε, τις έδωσε τα πάντα. Και αυτές με τη σειρά του Τον αγάπησαν, σε μια αμοιβαία σχέση, ανώτερη από τα ανθρώπινα, δυνατότερη από τη φθορά του χρόνου.

Η θέση των γυναικών σήμερα: Τα τελευταία χρόνια τα πράγματα έχουν μεταβληθεί και η θέση της γυναίκας έχει αλλάξει πάνω στην κοινωνική σκακιέρα. Η γυναίκα πλέον εργάζεται, βγάζει τα δικά της χρήματα και δεν διστάζει να διεκδικήσει όλα όσα θέλει. Οι αλλαγές αυτές αποτυπώνονται καλύτερα στο θέμα του γάμου, και πιο συγκεκριμένα στο γεγονός ότι οι γυναίκες τα τελευταία χρόνια παντρεύονται σε όλο και μεγαλύτερη ηλικία. Προτεραιότητα γι’ αυτές δεν αποτελεί πάντα η οικογένεια , αλλά η επαγγελματική καταξίωση και η οικονομική ανεξαρτησία. Ωστόσο σε κάποιες περιοχές του πλανήτη οι γυναί΄κες συνεχίζουν να είναι κατώτερες από τους άντρες σε μεγάλο βαθμό.

Η θέση των γυναικών στο δυτικό κόσμο: Στην εποχή μας στο δυτικό κομμάτι του πλανήτη μας έχει καταργηθεί η πατριαρχική οικογένεια, ο θεσμός της προίκας και η υποχρέωση των γυναικών να αλλάζουν το επώνυμο τους μετά το γάμο. Στη σύγχρονη εποχή, η γυναίκα εκτός απο την ανατροφή των παιδιών και την φροντίδα του συζύγου της, άρχισε να φροντίζει και τον εαυτό της. Δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς και τώρα πια δίνει χρόνο στην ίδια και στα ενδιαφέροντά της. Ασχολείται με τον αθλητισμό, με τα κοινωνικά, τον πολιτισμό και με την τεχνολογία.

Στον μουσουλμανικό κόσμο: Η θέση της γυναίκας συνεχίζει να είναι υποβαθμισμένη στις ανατολικές χώρες του πλανήτη. Οι σπουδαιότεροι παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τη θέση της γυναίκας στο Ισλάμ είναι η θρησκεία, το δίκαιο, η παράδοση, οι κοινωνικές και οικονομικές δομές, καθώς και η ίδια η ψυχοσωματική εκπαίδευση κάθε γυναίκας.

Είναι γνωστό ότι η γυναίκα δεν έχει δικαίωμα να εκφράσει την άποψη της και να κάνει πράγματα χωρίς την άδεια του συζύγου της. Αυτή διαμένει στην κατοικία του άνδρα της. Το Κοράνι επιτρέπει στους άνδρες να τιμωρούν τις γυναίκες σε περιπτώσεις απείθειας, μη εφαρμογής των καθηκόντων τους, αλλά και για λόγους βελτίωσης του χαρακτήρα. Κατά τον μεγάλο μουσουλμάνο θεολόγο Al Ghazali «Ο γάμος είναι ένα είδος σκλαβιάς για τη γυναίκα. Καθήκον της είναι η απόλυτη υπακοή στον άνδρα σε κάθε πράγμα, εκτός εάν αυτό βρίσκεται σε αντίθεση με τους νόμους του Ισλάμ».

Η τιμωρία της γυναίκας στη μουσουλμανική εποχή για μοιχεία ή γέννηση παιδιού χωρίς να είναι παντρεμένη είναι ο θάνατος δια λιθοβολισμού. Στο Ιράν και τη Σαουδική Αραβία οι γυναίκες είναι υποχρεωμένες να καλύπτουν το πρόσωπό τους και εκτός σπιτιού, ενώ συνιστάται στους συζύγους να δέρνουν τις γυναίκες τους, για να τις συνετίσουν. Τα εγκλήματα τιμής εξάλλου εις βάρος των γυναικών είναι καθημερινή πρακτική στις χώρες του Ισλάμ. Συχνά γυναίκες δολοφονούνται από τους συζύγους και τους συγγενείς τους γιατί έφεραν ντροπή στην οικογένειά τους.

Πηγές: http://taanepikaira.blogspot.gr/2010/12/blog-post_28.html http://www.slideshare.net/geormak/h-16571540 http://2gympsilkalymn.wordpress.com/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE% BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%B2- %CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85/%C E%B5%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-5- %CE%B5%CF%85%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE %BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82- %CE%B8%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%85/%CE%B7- %CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1- %CF%83%CF%84%CE%BF- %CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8C- %CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B1- %CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9/%CE%B7- %CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82- %CE%B3%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1%CF%82- %CF%83%CF%84%CE%BF- %CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CE %BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C/