«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Advertisements

Σπερματογένεση 1η φάση Σπερματογόνια (Πρόδρομα γεννητικά κύτταρα)
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Αναπαραγωγή και Ανάπτυξη
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΒΑΤΣΙΟΣ ΞΕΝΟΦΩΝ
6.3 Η αναπαραγωγή στους ζωικούς οργανισμούς
Α. Δρίβας 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΑΜΕΤΩΝ
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΑΜΕΤΩΝ
Εργαστηριακές Ασκήσεις Βιολογίας Γ΄ Γυμνασίου
ΜΙΤΩΣΗ: διδακτικές προσεγγίσεις
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης Πληροφορική & Επικοινωνιακή Τεχνολογία.
Είμαι το μέρος που συνδέει το άνθος με το βλαστό
Βλαστοκύτταρα Φουρκαλίδης Μιχάλης α’ γυμνασίου 2ο συνέδριο μικρών βιολόγων Απρίλιος Ελληνογερμανική Αγωγή.
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
ΣΑΓΩΝΑ ΕΛΕΝΗ, ΜΑΙΑ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ ΚΟΥΡΤΕΣΗ ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΙΟΛΟΓΟΣ.
Φυσικό περιβάλλον Βιόσφαιρα.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών Ε.Κ.Φ.Ε. Αργολίδας
ΕΚΦΕ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ Παρατήρηση μονίμου παρασκευάσματος αίματος, τομής ωοθήκης και τομής όρχεως Επιμέλεια: Ηλίας Ζ. Κουντούπης.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ Η αναπαραγωγή είναι απαραίτητη για τη συνέχιση της ζωής
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΡΥΩΤΥΠΟΥ
ΜΙΤΩΣΗ Η ζωή ξεκινά από το ζυγωτό που είναι το πρώτο κύτταρο του οργανισμού Δημιουργείται από την γονιμοποίηση του ωαρίου από το σπερματοζωάριο Από το.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΡΑΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
6.2 Η αναπαραγωγη στα φυτά.
6ο Κεφάλαιο: Αναπαραγωγή
6.2 Η αναπαραγωγή στα φυτά.
Σύλληψη , τοκετός και έμμηνος κύκλος
Τμήμα Α2 Έτος Τι είναι η εξωσωματική γονιμοποίηση; Η εξωσωματική γονιμοποίηση είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής.
Πρωτεΐνες ή Λευκώματα:. Πρωτεϊνες Το όνομά τους « πρωτεΐνες » προέρχεται από το ρήμα πρωτεύω και υποδηλώνει την πρωταρχική τους σημασία για τη ζωή, αν.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ –ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ - ΣΥΛΛΗΨΗ Μαγδαληνή Αγγέλικα Γιώτα Γκαγιάννη Κατερίνα Καμβρογιάννη Μάτα Γεωργούδη Δήμητρα Ρούση ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ : Α’
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Κληρονομικότητα Κληρονομικότητα: η μεταβίβαση των χαρακτηριστικών από τη μια γενιά στην άλλη Στην κληρονομικότητα οφείλεται η ομοιότητα Οι απόγονοι δεν.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ Αμφιγονική αναπαραγωγή στα ανθόφυτα (φυτά που έχουν άνθη) Το άνθος παράγει τους γαμέτες και συνεπώς αποτελεί το αναπαραγωγικό όργανο.
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
ΦΥΛΛΟ.
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Τα ζώα που ζουν κοντά μας
6.2 Η αναπαραγωγη στα φυτά.
Αλλαγές φύλου στην αρχαία Ελλάδα
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:σύλληψη-αντισύλληψη-σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα
Κεφάλαιο 13 Αναπαραγωγικό σύστημα
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
Ερωτήσεις από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας
Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ; ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΟΜΟΙΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ;
ΣΑΓΩΝΑ ΕΛΕΝΗ, ΜΑΙΑ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΙΑ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του συμβαίνουν, καθώς και οι ανάγκες που σχετίζονται με την αναπτυξιακή του πορεία, θα πρέπει να ληφθούν ιδιαίτερα υπόψη από τους ενήλικες, μια και εκτός των άλλων σε αυτά θα αναζητηθούν οι αιτίες της συμπεριφοράς του και θα προταθούν και οι τρόποι αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων δημιουργούνται». Γενικά Ψυχοπαιδαγωγικά Θέματα-Γενική Διδακτική Μεθοδολογία. Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

Διδακτικοί στόχοι  Να αναγνωρίζει την σημασία και αναγκαιότητα της αναπαραγωγής για την διαιώνιση του είδους, καθώς και ότι η αναπαραγωγή εξυπηρετεί την διατήρηση του είδους και όχι του οργανισμού που αναπαράγεται.  Να αναφέρει τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιδρούν στη διαδικασία της αναπαραγωγής.  Να αναφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της αμφιγονικής αναπαραγωγής καθώς και τη σημασία του φύλου στην αναπαραγωγή του ανθρώπου.  Να διακρίνει βιολογικά το γεννητικό σύστημα του άνδρα (♂) και της γυναίκας (♀).  Να αναφέρει τον βιολογικό ρόλο των ορμονών στην ζωή του ανθρώπου.

Α) Παρακολούθησε το video και συμπλήρωσε τα επόμενα: Το σύστημα του οργανισμού που χρησιμεύει στην αναπαραγωγή ονομάζεται ……………………. Στα περισσότερα φυτά, ζώα και στον άνθρωπο η αναπαραγωγή γίνεται με ………………….. Η ……………. στα φυτά είναι ο αρσενικός γαμέτης, ενώ στον άνθρωπο είναι το ………………….

Β) Χάρτης Εννοιών

Απάντησε στις ερωτήσεις 1.Γιατί η ύπαρξη των δύο φύλων είναι απαραίτητη στον άνθρωπο; ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………. 2. Τι είναι το ζυγωτό και πώς προκύπτει; ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:……………………………………………………………………………………………………… [Βιολογική γονιμοποίηση είναι η σύντηξη των δύο γαμετών και η δημιουργία του ζυγωτού (διπλοειδούς κυττάρου με 46 χρωμοσώματα στον άνθρωπο) από το οποίο με συνεχείς μιτωτικές διαιρέσεις, θα προκύψει ο νέος οργανισμός].

Γ) Σκέψου την αναπαραγωγή στην διαιώνιση του είδους Ποια είδη γνωρίζετε που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ………………………………………………………………………………………… Ποιες είναι οι αιτίες και ποια είναι η θέση σας σ΄ αυτό; …………………………………………………………………………………………… Η παρεμπόδιση της αναπαραγωγής των ειδών τι συνέπειες έχει γι’ αυτά; ……………………………………………………………………………………………

Δ) Χωριστείτε σε ομάδες των 4 ατόμων. 1) Παρατηρείστε τις εικόνες:

2) Συζητήστε και γράψτε 4 παράγοντες που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία της αναπαραγωγής. ……………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… ………………………………………………………………………

ΔΟΜΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ 1) Στην παρακάτω εικόνα βλέπεις ένα ζευγάρι και ένα παιδί. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του άνδρα; ………………………………………………………………………………………………………………… Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γυναίκας; ………………………………………………………………………………………………………………… Ποιά φύλα υπάρχουν στον άνθρωπο; ………………………………………………………………………………………… Το παιδί, λοιπόν, με ποιόν από τους δύο γονείς του έχει κοινά χαρακτηριστικά; ………………………………………………………………………………………… Με ποιόν έχω κοινά χαρακτηριστικά;

2) Ακούστε με προσοχή! «Εγκυκλοπαίδεια Ανθρωπίνου Σώματος» Στο λογισμικό «Εγκυκλοπαίδεια Ανθρωπίνου Σώματος» ακολούθησε την διαδρομή: «εργαστήριο» - «τομογράφος συστημάτων» - «συστήματα» -«αναπαραγωγικό σύστημα» - ….. αφήγηση: ανδρικό αναπαραγωγικό σύστημα αφήγηση: γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα.

3) Χωριστείτε σε 4 ομάδες: μελετήσει Κάθε ομάδα να μελετήσει: α) τις δύο διαφάνειες, β) τα δύο προπλάσματα (αρσενικό, θηλυκό) τοποθετήσει και να τοποθετήσει τα καρτελάκια με τους όρους στις κατάλληλες θέσεις του κάθε προπλάσματος (χρησιμοποιώντας τις καρφίτσες).

4) Να συμπληρώσετε τους επόμενους χάρτες εννοιών. οι όρχεις οι ωοθήκες παράγουν αποθηκεύο νται στην ενώνεται με τον περνά από τον προστάτη και καταλήγει στην άκρη του ενώνεται με την παράγουν καταλήγει στον οδηγούνται στους εκτείνονται από τις ωοθήκες στη

Βιβλιογραφία Guyton (1992): Ιατρική Φυσιολογία, ΤΟΜΟΣ Γ΄ Έκδοση 1992 Αρδίτης. και άλλοι: Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Γενικού Λυκείου, ΟΕΔΒ Enger et. al.: Concepts in Biology, 7 th edition, Richard et. al.: The color Atlas of Humman Anatomy,Harmony Books, N. York Καστορίνης Α. και άλλοι: Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Γενικού Λυκείου. Ανδριώτης Μ. και άλλοι: Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ 2007 Μαυρικάκη Ε. και άλλοι: Βιολογία Α΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ Εικόνες, σχήματα από το διαδύκτιο. ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ Εγκυκλοπαίδεια του ανθρώπινου σώματος, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. Βιολογία Α΄ - Γ΄ Γυμνασίου «Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας». Μελέτη ιστολογικών παρασκευασμάτων, ΕΚΦΕ Νάξου.