ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΜΕΓΕΘΟΣ Α3 ΧΑΡΤΙ ΛΕΥΚΟ ΕΚΤΑΣΗ: 8 – 16 σελ.
ΠΡΟΝΟΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΑΡΘΡΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (500 λ. το καθένα)
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΝ το παιδί Διαβάζει με χαρά Γράφει γραφή επικοινωνιακή Μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο Συνειδητοποιεί τη σχέση παιδί - ΜΜΕ- κοινωνία
Μαθαίνει να συνεργάζεται (Συνεργασία) Δημιουργεί - δρα (Δημιουργικότητα) Νιώθει ικανοποιημένος Ευαισθητοποιείται σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού και διακρίσεων
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΒΙΒΛΙΑ ΤΕΧΝΗ, ΘΕΑΤΡΟ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, VIDEO
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ με τη σφραγίδα της δημιουργικότητας Συλλογή πληροφοριών από το σχολικό χώρο Συνεντεύξεις ή άρθρα Γελοιογραφίες Αναφορά σε μαθητικές δραστηριοτήτες και ο,τιδήποτε άλλο θεωρείται αξιόλογο για την καταγραφή του στην εφημερίδα
Σχέση εφημερίδας – αναλυτικού προγράμματος Η εφημερίδα βρίσκεται σε άμεση σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα. Οι μαθητές ασχολούμενοι μ’ αυτήν ασκούνται σε ικανότητες που είναι στόχοι του αναλυτικού προγράμματος. Μέσω της συγγραφής μιας εργασίας, άρθρου, μιας έρευνας, μιας συνέντευξης ο μαθητής εμπλουτίζει τις γνώσεις για κάποιο θέμα που ήδη έχει ενημερωθεί ή διδαχτεί μέσω του αναλυτικού προγράμματος, αλλά παράλληλα ασκείται για παράδειγμα στην ανάγνωση (προϋπόθεση για να γράψει κάτι για κάποιο θέμα, για να βρει τις κατάλληλες ερωτήσεις) ή στην ορθογραφία (το κείμενο που θα παραδώσει πρέπει να ορθογραφημένο) ή στα μαθηματικά (συγκέντρωση αποτελεσμάτων στις έρευνες, ποσοστά, διαχείριση οικονομικών της εφημερίδας).