Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Θα σας παρουσιάσουμε ένα νησί που αγαπάμε πολύ:
Χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης
Κράτησα τη ζωή μου….
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
27 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Το Απέραντο Γαλάζιο.
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο ΗΛΙΟΣ Ήλιος ο ηλιάτορας(1971)
27ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ΄ Τάξη
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ
Οι ταξιδιώτες του Β2 «….Βγαίνοντας από το σχολείο»
Τσιρίκου Ρόζα- Σταυρούλα
 Με μια πρώτη ματιά, ο πίνακας αυτός δεν τράβα το βλέμμα του παρατηρητή. Ωστόσο, παρατηρώντας τον πιο προσεκτικά διακρίνουμε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
Διονύσιος Σολωμός “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι” Σχεδίασμα Β΄ Απόσπασμα 1ο
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Πολυκάναλη Ηχογράφηση στο Audacity
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
Το ταξίδι της Λαγγόνας προς τον Νότο….
ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝTΗ
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
…Ιδανικός κι ανάξιος εραστής…
Αναγνωσεις & ακουσματα
Οι κλεψύδρες του Αγνώστου
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ- ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
Τι εύκρατη που γίνεται η σκέψη, όταν τα μπλε σου βγαίνουν περίπατο
Οι παρομοιώσεις της Οδύσσειας
Με αφορμή υπερρεαλιστική
Η τρελη ροδια Οδυσσεας Ελυτης.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013
ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠ’ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ…
Ουράνιο τόξο.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΑ ΤΖΟΥΛΙΑΝΑ
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
Βασιλείου Χριστίνα (project) Β’1
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Θαλασσινά Τραγούδια Θαλασσινά Τραγούδια Ισμήνη Τσιγκανέ Τμήμα :Α4 Μάθημα : Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Καθηγήτρια :Μπορέτου Στ.
ΓΕΝΕΣΙΣ από το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Kitagawa Utamaro ( ), H Kiyomi, η Sekiya και η Takoto από τη γιορτή Niwaku, 1783, έγχρωμη ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο (νισίκι-ε), 38,2 × 25,3 εκ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Συναντούνται στη ζώνη που βρίσκεται μεταξύ του γεωγραφικού πλάτους των 10 μοιρών στο νότιο ημισφαίριο και του γεωγραφικού πλάτους των 25 μοιρών στο βόρειο.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
«Από το σκοτάδι στο φως» Οδυσσέας Ελύτης – Vincent Van Gogh Μία διδακτική πρόταση Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου.
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
«Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό» ΤΜΗΜΑ: Δ1
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
Ένας Καπετάνιος Θυμάται
"κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι"
Με το σεις και με το σας (3)
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Ε, σεις στεριές και θάλασσες, τ’ αμπέλια κι οι χρυσές ελιές
ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΤΟ ΑΛΩΝΑΚΙ
Τα κολλάζ του Οδυσσέα Ελύτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν. Εκφράστε τις σκέψεις σας ενώ ακούτε τη μουσική σύνθεση του Γιάννη «Γοργόνα»

Τι συνειρμούς σας προκαλεί η εικόνα;

Κάποιες δεύτερες σκέψεις; Δείτε και τις εικόνες που ακολουθούν!

Η τρελή ροδιά Οδυσσέας Ελύτης Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος - EME

Αναλύοντας το ποίημα: Ποια η θέση της εικόνας στην προσπάθεια του αφηγητή να εκφράσει τα συναισθήματά του; Πώς λειτουργεί η ροδιά στο κείμενο; Πώς κλιμακώνονται οι συνειρμοί του Οδ. Ελύτη; Ποια τα υπερρεαλιστικά στοιχεία του κειμένου; Ποια η λειτουργία των χρωμάτων και των ήχων στο κείμενο; Παρακολουθήστε την εναλλαγή των εικόνων και προσπαθήστε να δείτε ποια είναι η θέση του αφηγητή στο κείμενο. Εϊναι τελικά «πανόπτης», «μάτι θεού»; Ποια χαρακτηριστικά της ποιητικής του τέχνης εντοπίσατε; Πού; Τι συμβολίζει η τρελή ροδιά;

Εικόνα και στίχος Το ποίημα παρουσιάζεται με εικόνες. Προσπαθήστε να αποκωδικοποιήσετε τις εικόνες αυτές έχοντας υπόψη σας πως αυτές κινούνται σε συνταγματικούς και παραδειγματικούς άξονες. Για κάθε απόσπασμα καταγράψτε τα δεδομένα και αποκωδικοποιήστε τις λέξεις παρακολουθώντας προσεκτικά την πορεία των συνειρμών του αφηγητή.

Σ’ αυτές τις κάτασπρες αυλές όπου φυσάει ο νοτιάς

Σφυρίζοντας σε θολωτές καμάρες, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά

Που σκιρτάει στο φως σκορπίζοντας το καρποφόρο γέλιο της

Με ανέμου πείσματα και ψιθυρίσματα, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά Που σπαρταράει με φυλλωσιές νιογέννητες τον όρθο

Ανοίγοντας όλα τα χρώματα ψηλά με ρίγος θριάμβου;

Όταν στους κάμπους που ξυπνούν τα ολόγυμνα κορίτσια Θερίζουνε με τα ξανθά τους χέρια τα τριφύλλια Γυρίζοντας στα πέρατα των ύπνων τους, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά

Που βάζει ανύποπτη μες στα χλωρά πανέρια τους τα φώτα Που ξεχειλίζει από κελαηδισμούς τα ονόματά τους,

Είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συννεφιά του κόσμου; πέστε μου Είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συννεφιά του κόσμου; πέστε μου Είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συννεφιά του κόσμου;

Στη μέρα που απ’ τη ζήλια της στολίζεται μ’ εφτά λογιώ φτερά

Ζώνοντας τον αιώνιο ήλιο με χιλιάδες πρίσματα Εκτυφλωτικά, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά

Που αρπάει μια χαίτη μ’ εκατό βιτσιές στο τρέξιμό της Ποτέ θλιμμένη και ποτέ γκρινιάρα, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά,

Που ξεφωνίζει την καινούρια ελπίδα που ανατέλλει;

Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που χαιρετάει στα μάκρη

Τινάζοντας ένα μαντίλι φύλλων από δροσερή φωτιά

Μια θάλασσα ετοιμόγενη με χίλια δυο καράβια Με κύματα που χίλιες δυο φορές κινάν και πάνε Σ’ αμύριστες ακρογιαλιές, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά Που τρίζει τ΄άρμενα ψηλά στο διάφανον αιθέρα;

Πανύψηλα με το γλαυκό τσαμπί που ανάβει κι εορτάζει Αγέρωχο, γεμάτο κίνδυνο, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά

Που σπάει με φως καταμεσίς του κόσμου τις κακοκαιριές του δαίμονα

Που πέρα ως πέρα την κροκάτη απλώνει τραχηλιά της μέρας

Την πολυκεντημένη από σπαρτά τραγούδια Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά Που βιαστικά ξεθηλυκώνει τα μεταξωτά της μέρας;

Σε μεσοφούστανα πρωταπριλιάς

Και σε τζιτζίκια δεκαπενταυγούστου

Τινάζοντας απ’ τη φοβέρα τα κακά μαύρα σκοτάδια της Πέστε μου, αυτή που παίζει, αυτή που οργίζεται, αυτή που ξελογιάζει Τινάζοντας απ’ τη φοβέρα τα κακά μαύρα σκοτάδια της

Ξεχύνοντας στους κόρφους του ήλιου τα μεθυστικά πουλιά

Πέστε μου, αυτή που ανοίγει τα φτερά στο στήθος των πραγμάτων Στο στήθος των βαθιών ονείρων μας, είναι η τρελή ροδιά;

Η ποίηση γεννιέται από το όνειρο, το στοχασμό, την αγάπη για τον άνθρωπο και τον κόσμο… Οδυσσέας Ελύτης «Ανοιχτά Χαρτιά»