ΕΦΗΒΕΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Advertisements

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Το κάπνισμα στην ζωή μας
ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1η 14/4/2010 ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Εκπαιδευόμενοι Κοινωνικοί Λειτουργοί : Ιντζέ Ελένη, Ξένου.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Αναγνωστοπούλου Δάφνη
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Τα συναισθήματα :.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
Εφηβεία Η εφηβεία είναι η μεταβατική > περίοδες στην ζωή μας.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Φιλία.
ΑΝΟΡΕΞΙΑ ΑΝΟΡΕΞ ΙΑ ΑΝΟΡΕΞΙΑ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Τα προβλήματα των εφήβων
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
 ΘΕΜΑ:ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ:Γνωρίσματα εφηβικής  Ηλικίας-Οέφηβος μέσα στην κοινωνία-δημιουργία αρμονικών διαπροσωπικών σχέσεων με φίλους, συμμαθητές και οικογένεια.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Κοινωνικοποίηση Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία με την οποία τα παιδιά αποκτούν τις αξίες ,τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές που θεωρούνται σημαντικές.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΦΗΒΕΙΑ

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Για να μπορέσει να χαράξει κανείς μια πορεία στη ζωή, πρέπει να ξέρει ποιες είναι οι ικανότητες, τα πιστεύω και ποιες οι αδυναμίες του, ώστε να τα χειριστεί σωστά για την επίτευξη των στόχων του. Αυτή η προσπάθεια «απόκτησης ταυτότητας του εγώ» συμβαίνει κατά την εφηβική ηλικία και επίκεντρο του ενδιαφέροντος του παιδιού είναι ο εαυτός του (εφηβικός εγωκεντρισμός). Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται και αισθάνεται τα πράγματα αλλάζει συνεχώς από το ένα στο άλλο άκρο (πχ τη μια στιγμή ο έφηβος είναι ευδιάθετος και την άλλη νευρικός και απαισιόδοξος). Η προσπάθεια των παιδιών να αποδεχτούν τις αλλαγές που τους συμβαίνουν και να αποκτήσουν τη δική τους ταυτότητα έχει αντίκτυπο στο συναισθηματικό τους κόσμο και τα κάνει συνήθως να έχουν κάποιες από τις παρακάτω αντιδράσεις :

. . . Ο έφηβος φοβάται και ανησυχεί για τη σωματική του εμφάνιση και σεξουαλική καταλληλότητα του Επιδιώκει τη μοναξιά Νιώθει εύκολα ανία Είναι νευρικός και πολλές φορές εχθρικός απέναντι στους άλλους και σε κάθε μορφή εξουσίας Ονειροπολεί και είναι ευσυγκίνητος Έχει αντιδραστική στάση προς το αντίθετο φύλο μέχρι να αποσαφηνίσει το ρόλο των φύλων Δεν είναι σταθερός στις αποφάσεις τους Έχει κριτική διάθεση έναντι των άλλων και αμφισβητεί όλους αυτούς που φροντίζουν για το «καλό» του κόσμου, προκαλώντας το κακό του Προσπαθεί να ορίσει τα πιστεύω του και να τα υπερασπιστεί Διεκδικεί «τα δικαιώματα του» Νιώθει πως μόνο αυτοί που βιώνουν την ίδια κατάσταση μπορούν να τον καταλάβουν και για αυτό είναι στενά συνδεδεμένος με τις παρέες συνομηλίκων του

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στους εφήβους γι’ αυτό και πολλές φορές αυτή η ηλικία έχει κυκλοθυμισμούς. Από την μια οι έφηβοι διψάνε για ανεξαρτησία, από την άλλη δεν νιώθουν έτοιμοι γι’ αυτή. Εσείς πρέπει να στηρίξετε το παιδί σας σε κάθε αναταραχή που βιώνει. Χρειάζεται υπομονή και διακριτικότητα στις κινήσεις σας ώστε να βοηθήσετε το παιδί στην προσπάθεια του «να ανακαλύψει τον εαυτό του». Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για το παιδί σας. Η εφηβεία είναι μια δύσκολη περίοδος όσο και εάν εμείς νομίζουμε πως «παιδιά είναι… τι προβλήματα έχουν». Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση τους. Σαν μαμά σκεφτείτε την περίοδο της εγκυμοσύνης σας. Τις αλλαγές που εσείς επιδεχτήκατε στο σώμα και στην διάθεση σας λόγω της αλλαγής των ορμονών.

ΒΙΟΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Ο βιοσωματικός τομέας υφίσταται ραγδαίες αλλαγές, άλλες ορατές (πχ. Αλλαγή σωματικών αναλογιών) και άλλες όχι (πχ. αλλαγές στη λειτουργία του γενετικού συστήματος). Οι διαστάσεις του σώματος αλλάζουν με ταχύτατο ρυθμό, κάτι που καλείται «αυξητικό τίναγμα εφηβείας» και τα παιδιά πολλές φορές γι’ αυτό το λόγο γίνονται αδέξια («μα πως σκόνταψε, αφού δεν υπήρχε τίποτα στο πάτωμα;»). Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να κατηγορούμε τα παιδιά για την «απροσεξία τους». Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μειώσουμε την αυτοεκτίμηση τους και θα τα αναστατώσουμε. Η …εφηβική αδεξιότητα, θα υποχωρήσει καθώς το παιδί θα αφομοιώσει τις σωματικές αλλαγές και θα μπορεί πιο εύκολα να χειριστεί το σώμα του. Αλλαγές έχουμε επίσης στις αναλογίες του προσώπου, που ενώ αρχικά είναι όλο «μύτη και δόντια», στην πορεία αναπτύσσονται και τα υπόλοιπα μέλη.

ΑΝΤΡΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Ουσιώδη μεταλλαγή παρατηρούμε και σε όλα τα οργανικά συστήματα Ουσιώδη μεταλλαγή παρατηρούμε και σε όλα τα οργανικά συστήματα. Γεννητικό, κυκλοφοριακό, αναπνευστικό, πεπτικό και νευρικό. Οι ορμόνες επίσης δεν μένουν ανεπηρέαστες… ορμονικές αλλαγές συμβάλλουν και αυτές στη βιωματική αλλαγή του εφήβου. Απόρροια των παραπάνω είναι το ότι ο έφηβος, παύει να έχει την «παιδική του μορφή», τα χαρακτηριστικά του φύλου διαμορφώνονται σιγά-σιγά και χτίζεται το «σπίτι-σώμα» που θα κατοικήσει ο αυριανός ενήλικας. Όμως για τον έφηβο πολλές φορές είναι δύσκολο να αποδεχτεί αυτές τις αλλαγές και να τις εντάξει στο βιοσωματικό του είδωλο, με αποτέλεσμα να βιώνει ψυχική ένταση. Η ένταση αυτή είναι πιθανό να συνοδεύεται από προσπάθεια απόκρυψης των αλλαγών του (πχ ένα κορίτσι που νιώθει αμηχανία για την αύξηση του στήθους της σκύβει τους ώμους για να μη φαίνεται και αλλοιώνει τη στάση του σώματός της) και αρνητικά συναισθήματα (ντροπή, αμηχανία, μειωμένη αυτοεκτίμηση κ.α). Το να κατανοήσει ο γονιός αυτές τις αλλαγές και τα αίτια τους είναι το πρώτο βήμα που μπορεί να κάνει για την κατανόηση της συμπεριφοράς του εφήβου και της σωστής υποστήριξης και καθοδήγησής του.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΩΜΑ+ ΚΑΣΣΙΑΝΗ