ΜουσικΟ ΣχολεΙο ΑλΙμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΜουσικΟ ΣχολεΙο ΑλΙμου
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Οι νέες πολιτικές έννοιες
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Κοινωνική Έρευνα.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜουσικΟ ΣχολεΙο ΑλΙμου Θέμα:Οι σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων στην εφηβεία

Οι διαφυλικές σχέσεις διαπολιτισμικά και διαχρονικά Στόχος –Μέθοδος Ο στόχος της ομάδας μας ήταν η έρευνα σχετικά με τις διαφυλικές σχέσεις στην εφηβεία – νεαρή ηλικία διαπολιτισμικά και διαχρονικά. Το project μας αποτελείται απο δύο μέρη , το διαχρονικό και το διαπολιτισμικό.Τα μέσα τα οποία χρησιμοποιήσαμε για τη δημιουργία του project ήταν κυρίως η αναζήτηση πηγών στο διαδίκτυο, βιβλιογραφίες,παρακολούθηση θεατρικής παράστασης για εφήβους,παρακολούθηση ενός dvd

Εισαγωγή Λίγα λόγια για την εργασία μας… Η έρευνα αφορά τις σχέσεις των δύο φύλων σε διάφορους πολιτισμούς κατά το πέρασμα των αιώνων. Αρχικά, η κοινωνική,πολιτική και πολιτιστική θέση των δύο φύλων διαφέρει απο χώρα σε χώρα , από πολιτισμό σε πολιτισμό.Η θέση των νεαρών γυναικών στη Δύση διαφέρει σε πολλούς τομείς από αυτήν στην Ανατολή.Πιο συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε ότι το ανδρικό φύλο υπερισχύει του γυναικείου στις ανατολικές χώρες καθώς έχουν λιγότερα δικαιώματα και ελευθερίες από το γυναικείο φύλο στη Δύση γιατί όπως είναι γνωστό έχουν διεξαχθεί κινήματα ισοτιμίας μεταξύ των δύο φίλων. Όσον αφορά το διαχρονικό κομμάτι oι σχέσεις των δύο φύλων διαφέρουν κι αυτό οφείλεται στις πολιτικές,πολιτισμικές και κοινωνικές αλλαγές που υπέστησαν οι πολιτισμοί.

Οι διαφυλικές σχέσεις από διαπολιτισμική άποψη Κεφάλαιο 1 Οι διαφυλικές σχέσεις από διαπολιτισμική άποψη

Οι θέσεις των δύο φύλων Είναι γνωστό σε όλους ότι οι ρόλοι των δύο φύλων δεν προέκυψαν αυθαίρετα αλλά δημιουργήθηκαν και στηρίχθηκαν πάνω στη θέση που κατείχαν τα δύο φύλα, αρσενικό και θηλυκό, από την αρχαιότητα ακόμη έως και σήμερα. Η θέση των δύο φύλων καθόρισε και τους ρόλους που διαδραμάτιζαν τα άτομα σε κάθε κοινωνία. Το σύστημα των φύλων μπορεί ανάλογα την κοινωνία που αναφερόμαστε να ορίζεται διαφορετικά, αλλά παραμένει για όλες τις κοινωνίες ένα σύστημα ασύμμετρο καθώς το ένα φύλο θεωρείται κατώτερο από το άλλο και αυτό είναι πάντα το γυναικείο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι σε όλες τις κοινωνίες και τους αιώνες οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι τα αρσενικά και τα θηλυκά είναι διαφορετικά αφού κατ' αρχάς διαφέρουν ανατομικά αλλά και ποιοτικά, στο πνεύμα, στην ψυχή και στις ικανότητες. Διάχυτη ήταν η άποψη ότι δεν είναι δυνατόν να κάνουν τα ίδια πράγματα ούτε να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Η θέση των δύο φύλων από την εμφάνιση του ανθρώπου και μετά έχει υποστεί αρκετές αλλαγές μέχρι να φτάσει στη σημερινή πραγματικότητα. Ξεκινώντας από τους πρώτους ανθρώπους είναι βέβαιο πως δεν κατανοούσαν τη σχέση ανάμεσα στη σεξουαλική επαφή και τη γέννηση. Οι άνδρες που γίνονταν πατέρες δεν είχαν καμία απόδειξη ότι αυτό το γεγονός ήταν το αποτέλεσμα της σεξουαλικής τους επαφής με κάποια γυναίκα. Έτσι για πολλά χρόνια οι γυναίκες είχαν σαφέστατα μεγαλύτερη εξουσία απέναντι στους άντρες αφού αυτές θεωρούνταν οι μοναδικές υπεύθυνες για αυτό το "θαύμα" της ικανότητας τους να δίνουν ζωή. Όμως οι διαφορές που υπάρχουν στις μέρες μας ανάμεσα στους πολιτισμούς ιδιαιτέρως για τις γυναικές είναι τεράστιες… Η γυναίκες στην Ανατολή Oι γυναίκες στη Δύση

Η θέση των Ευρωπαίων και Αμερικανίδων γυναικών   Στη σημερινή εποχή οι Ευρωπαίες και Αμερικανίδες γυναίκες τόσο οικονομικά όσο και θεσμικά βρίσκονται σαφώς σε πλεονεκτικότερη θέση από τις γυναίκες στην Ινδία, το Ισραήλ ή την Τουρκία χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι οι άνδρες Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι τις θεωρούν και τις αντιμετωπίζουν ως ισότιμες με αυτούς. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα με το πλήθος των ζητημάτων αναφορικά με την άνιση μεταχείριση των γυναικών που συνεχώς ασχολούνται στην Επιτροπή Ισότητας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Όμως και στην Ελλάδα γίνεται εμφανές από τα θέματα που απασχολούν τους φορείς για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών, όπως είναι η Γενική Γραμματεία Ισότητας ή το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας.

Οι γυναίκες και οι άντρες στις Ανατολικές χώρες Την τέταρτη χιλιετία π.χ στη Μέση Ανατολή άνθησε ο πολιτισμός των Σουμέριων. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η πολυανδρία ήταν κάτι το πολύ συνηθισμένο. Υπήρξε όμως ένας άντρας, ένας Σουμέριος βασιλιάς που έβαλε τέλος στην πολυανδρία και αντέστρεψε τα έθιμα του γάμου καθιερώνοντας ως απόλυτο ανδρικό πρότυπο το σύζυγο που μπορούσε να παντρευτεί πολλές γυναίκες. Επιπρόσθετα γύρω στο 1700 π. Χ ένας άλλος λαός της Μέσης Ανατολής οι Βαβυλώνιοι μέσω του βασιλιά τους καθιέρωσαν τον Κώδικα του βασιλιά Χαμουραμπί. Σύμφωνα με αυτόν τον κώδικα μια γυναίκα μπορούσε να χωρίσει μόνο στην περίπτωση που είχε σκληρό σύζυγο και ένας άντρας μπορούσε να παντρευτεί μια δεύτερη γυναίκα εάν η πρώτη δε μπορούσε να κάνει παιδιά. Ακόμη ο σύζυγος μπορούσε να είναι άπιστος προς τη γυναίκα του χωρίς να τιμωρείται αλλά εάν αποπλανούσε ένα αθώο νέο κορίτσι η τιμωρία ήταν αποκεφαλισμός. Αντίθετα για τις γυναίκες η διάπραξη απιστίας συνεπάγεται με αυστηρή τιμωρία. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά η γυναίκα σε αυτή την περίπτωση έπρεπε να "φασκιωθεί", να δεθεί σφιχτά και να ριχτεί στο ποτάμι για να πνιγεί Μόνο στην περίπτωση που η απιστία της γυναίκας οφειλόταν σε παραμέληση του συζύγου της ο νόμος ήταν πιο "επιεικής" δίνοντας της την ευκαιρία να σωθεί αφού την έριχναν μεν στο ποτάμι για να πνιγεί αλλά δεν την έδεναν. Ο κώδικας του βασιλιά Χαμουραμπί επηρέασε σημαντικά τους νόμους του λαού των Εβραίων, που σχημάτισαν τρεις χιλιάδες χρόνια πριν το έθνος του Ισραήλ. Και σε αυτήν την ιστορική περίοδο η απιστία αποτελεί σοβαρότατο αμάρτημα και αυτό φαίνεται από την επιταγή της έβδομης εντολής : "Ου μοιχεύσεις". Στο αρχαίο Ισραήλ οι γυναίκες είχαν ελάχιστα δικαιώματα και κάποια μικρή ιδιοκτησία. Ο προορισμός τους από τότε ακόμη ήταν να γίνουν σύζυγοι και μητέρες. Οι άντρες κυριαρχούσαν και είχαν σχεδόν απόλυτη εξουσία επιβάλλοντας τις απόψεις τους για κάθε ζήτημα.

Η γυναίκα κι ο Χριστιανισμός Με το Χριστιανισμό εδραιώνεται ακόμη περισσότερο η θέση της μητέρας στην κοινωνία. Η ενσάρκωση της Παναγίας ως μητέρας -τροφού είναι ίσως η πιο θετική εικόνα για τις γυναίκες. Τα κοσμητικά επίθετα που χρησιμοποιούν για να προσφωνήσουν την Παναγία ισοδυναμούν με τις αρετές που πρέπει να συγκεντρώνει η γυναίκα. Η Παναγία διέθετε όλες αυτές τις αρετές για να φέρει στον κόσμο τον Θεάνθρωπο που μετά τη γέννηση του αναγορεύτηκαν σε θείες αρετές και αδιαμφισβήτητες ηθικές αξίες για όλες τις γυναίκες. Με αυτό τον τρόπο το κράτος έχοντας ως βάση και στήριγμα την Εκκλησία και τα ιερά κείμενα μπορεί να υποτάσσει τις γυναίκες ακόμη περισσότερο. Επομένως το πατριαρχικό σύστημα εξουσίας ενσωματώνοντας τις αξίες του χριστιανισμού και τα ιερά κείμενα καθιερώνει το ρόλο της μητέρας για τις γυναίκες ως τον υπέρτατο ρόλο λόγω και της θείας καταγωγής πλέον από την Παναγία. Από αυτή την ιστορική στιγμή και έπειτα η μητρότητα ως θεϊκή λειτουργία, εκτός βέβαια από κοινωνική αρετή ενισχύθηκε σε ύψιστο βαθμό. Όταν ένας κοινωνικός θεσμός που ήδη υπάρχει εμπλουτιστεί με κάποια θεϊκή προέλευση τότε μετασχηματίζεται σε ανώτερο κοινωνικό θεσμό, γίνεται δηλαδή απόλυτη κοινωνική αλήθεια, κάτι σαν τους φυσικούς νόμους. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η συμβολή της ψυχολογίας στην ανάδειξη της κατωτερότητας του γυναικείου φύλου που με κύριο εκφραστή τον Ρτευά και την ψυχαναλυτική προσέγγιση υποστήριξε ότι η ανατομία είναι πεπρωμένο, υποστηρίζοντας έτσι τις ανατομικές διαφορές των δύο φύλων και την κατά συνέπεια κατωτερότητα της γυναίκας έναντι του άνδρα. Η όποια διερεύνηση της γυναικείας προσωπικότητας και συμπεριφοράς ως διαφορετικής εστιάστηκε στη βιολογική λειτουργία της αναπαραγωγής. Η οπτική αυτή σύμφωνα με την παραδοσιακή κατανομή των φυλετικών ρόλων συνοδεύτηκε από την ταξινόμηση της πραγματικότητας με βάση τα φύλα και καθορίστηκε η απόλυτη ταύτιση του άντρα με τον πολιτισμό και της γυναίκας με τη φύση.

Τα δύο φύλα στη Ρωσία (από δεκαετία ’50 και μετά) Σχέσεις μεταξύ αντρών και γυναικών :   Παρατηρείται ιδιαίτερος σεβασμός προς τη γυναίκα. Ο άντρας οφείλει να την υπερασπίζεται, να τη φροντίζει και να της προσφέρει βοήθεια, ακόμα και αν δεν την γνωρίζει. Της ανοίγει την πόρτα, τη βοηθάει να σηκώσει βαριά αντικείμενα, της προσφέρει τη θέση του και από μικρή ηλικία ακόμα. Οι γυναίκες είναι δραστήριες, δυναμικές και δεν αφήνουν κανένα να τις υποβιβάσει. Δυστυχώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αλκοολισμού και ο άντρας συχνά βγαίνει εκτός εαυτού.

Θέσεις στην κοινωνία : Υπάρχει πλήρης ισότητα και δεν υπάρχει κοινωνικός ρατσισμός. Πολλές γυναίκες κατέχουν υψηλές θέσεις στο χώρο εργασίας και θεωρούνται το ίδιο ικανές στις «αντρικές» δουλειές. Μάλιστα, κάποιες φορές τις προτιμούν. Έχουν ίσα δικαιώματα και δεν περιορίζονται στην οικογενειακή εστία.  

Γάμος και Οικογένεια   Aν το ζευγάρι δεν αγαπιέται, έχει την επιλογή να χωρίσει, χωρίς να κακολογείται από την κοινωνία. Όταν παντρεύονταν, συνηθιζόταν η γυναίκα να μένει στο σπίτι του άντρα και εκείνος να αναλαμβάνει τις ευθύνες της οικογένειας. Δεν εξαρτώνται από τον σύζυγο και εκείνος δεν έχει τον πλήρη έλεγχο απέναντί της. Όλα αυτά χωρίς επίπτωση στην κοινωνική τους θέση. Επίσης, στην περίπτωση χωρισμού, η γυναίκα, ως ανεξάρτητη, δε δέχεται χρήματα από τον άντρα, αλλά ζει με δικά της έξοδα, εκτός αν έχουν παιδιά, όπου εκείνος πληρώνει το μερίδιό του για την ανατροφή τους μέχρι τα δεκαοχτώ τους χρόνια. Από την πλευρά της οικογένειας, και οι γονείς μεγαλώνουν τα παιδιά τους με ισότητα και δεν κάνουν διακρίσεις. Δεν περιορίζουν το κορίτσι μόνο για νοικοκυρά, αντιθέτως της δίνουν την ίδια εκπαίδευση και τις ίδιες ευκαιρίες με το αγόρι.

Κεφάλαιο 2 Οι διαφυλικές σχέσεις διαχρονικά

Η γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα Ο Περικλής υποστηρίζει ότι οι γυναίκες πρέπει να φροντίζουν να μην ακουσθεί το όνομά τους, ούτε για καλό ούτε για κακό μεταξύ των ανδρών. Τις περιορίζει δηλαδή με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στην ανωνυμία του γυναικωνίτη. Προσωπικότητα περιορισμένη πνευματικά, Σπάρτη, Γόρτυνα και Χίο πολιτεία αναγνώριζε μεγάλο κύκλο γυναικείας δραστηριότητας.  Διαρκής περιορισμός μέσα στο σπίτι Σ’ όλη την ζωή της βρισκόταν υπο την εξουσία του πατέρα της ή του αδελφού της ή του συζύγου της. Κλεισμένη διαρκώς στο γυναικωνίτη, δεν συμμετείχε καθόλου στην κοινωνική ζωή της πόλεως ούτε μππορούσε να έχει γνώμη για βασικά θέματα του οίκου. Το νομικό αυτό καθεστώς διατηρήθηκε επί αιώνες.   Νομική άποψη Από νομική άποψη η γυναίκα θεωρείται ανήλικη και από την γέννησή της ως το θάνατό της. Σε όλη της την ζωή βρίσκονταν υπό κηδεμονία ή καλύτερα υπό επιτροπεία, την οποία ονόμαζε «κυριεία», ενώ τον επίτροπό της «κύριο». Με τον γάμο της η γυναίκα απλώς αλλάζει κηδεμόνα. Από την επιτροπεία του πατέρα της ή του μεγαλύτερου αδελφού της περιέρχεται στην επιτροπεία του συζύγου της.. Ακόμη και μετά το θάνατό του δεν υπάρχει περίπτωση να βρει την αυτεξουσιότητάς της. Ο μεγαλύτερός της υιός γίνεται κηδεμόνας της. Και αν δεν υπήρχε υιός τότε αναλάμβανε ένας από τους πλησιέστερους άρρενες συγγενείς της. Το άδικο αυτό νομικό πλαίσιο για τις σημερινές αντιλήψεις δικαιολογούσαν οι αρχαίοι κατά τον απλούστερο τρόπο. Επικαλούνταν την φυσική, πνευματική, και ηθική γυναικεία αδυναμία, η οποία εξασθενίζει την θέληση των γυναικών και τις καθιστά εύκολη λεία των επιτήδειων.

Θετικά κι αρνητικά στοιχεία τη συνεργασίας μας Στη διάρκεια της τετράμηνης συνεργασίας κάποιοι τομείς λειτούργησαν καλά ενώ συναντήσαμε και αρκετά εμπόδια.Αρχικά υπήρχε πολύ μεγάλο πρόβλημα στην επικοινωνία λόγω ασυνενοησίας μεταξύ των μελών της ομάδας μας.Η αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο δεν ήταν εύκολη διότι το θέμα μας ήταν συγκεκριμένο και αφορούσε μόνο τις διαφυλικές σχέσεις διαχρονικά και διαπολιτισμικά και οι αξιόπιστες πηγές ήταν ελάχιστες. Ένας άλλος βασικός τομέας ήταν η έλλειψη χρόνου από τη στιγμή που ξεκινήσαμε την αναζήτηση πληροφοριών διότι αργήσαμε να καταλάβουμε ως ομάδα το θέμα μας και να το προσδιορίσουμε. Επίσης οι έλαχιστες γενικές μας γνώσεις πάνω στο θέμα δεν μας βοήθησαν ιδιαίτερα στην εργασία μας.Ένα πολύ θετικό στοιχείο της έρευνας μας ήταν η βοήθεια που μας πρόσφεραν οι καθηγητές μας διότι μας δώσαν ακριβείς οδηγίες για το πως να δουλέψουμε.Ένα άλλο θετικό στοιχείο είναι ότι στο τέλος της τετράμηνης συνεργασίας μας καταφέραμε να συγκεντρώσουμε κάποιες αξιόπιστες πηγές και λύσαμε εν μέρει το πρόβλημα εύρεσης πληροφοριών. Επίλογος Τέλος πιστεύουμε ότι δεν πετύχαμε σε μεγάλο ποσοστό τον στόχο μας λόγω των προαναφερθέντων προβλημάτων αλλά αποκτήσαμε καινούριες γνώσεις πάνω σε αυτό το θέμα και μάθαμε να εργαζόμαστε ομαδικά.

Τέλος πιστεύουμε ότι δεν πετύχαμε σε μεγάλο ποσοστό τον στόχο μας λόγω των προαναφερθέντων προβλημάτων αλλά αποκτήσαμε καινούριες γνώσεις πάνω σε αυτό το θέμα και μάθαμε να εργαζόμαστε ομαδικά.

Επιμέλεια εργασίας: Αφροδίτη Δημογεροντάκη Αγγελική Πιερρίδη Αγγελική Ρουμελιώτη Κατερίνα Στεφάτου Τζένη Χιονίδη