Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρώματα Βασικά & Συμπληρωματικά
Advertisements

Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Ηλεκτρομαγνητικό Φάσμα
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
Τα χρώματα δημιουργούνται στον εγκέφαλο. αισθητηριακή εμπειρία •Τα χρώματα δεν είναι καθ’ αυτό φυσικό φαινόμενο. Είναι αισθητηριακή εμπειρία. χημεία του.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Εννοιες και Παράγοντες της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας.
ΧΡΩΜΑ Η οπτική εντύπωση που προκαλείται από την άμεση
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΔΟΜΗ Δρ. Ι.Γ.Καράλη.
ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΗ ΑΠΛΑΝΩΝ
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Δημιουργία Χρώματος Χρωματικό Διάγραμμα Έγχρωμα Φίλτρα
Φάσματα.
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Χρώμα.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ SCRATCH
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΦΩΣ –ΧΡΩΜΑ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η θεωρία των χρωμάτων. η θεωρία των χρωμάτων.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ηλεκτρομαγνητικά πεδία
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
μέθοδοι προσδιορισμού
ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦYΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΔΙΑΦΑΝΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ PERIOD04 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΠΑΛΣΗΣ ΠΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ Αλέξιος Λιάκος, M.Sc.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
EIΔΙΚΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΞΑΧΡΩΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΤΑΧΡΩΜΙΑΣ. EIΔΙΚΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΞΑΧΡΩΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΤΑΧΡΩΜΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Ι 1.Εισαγωγή 2.Χρωματικό φάσμα 3.CIE l*a*b* 4.RGB.
ΕΓΧΡΩΜΗ ΟΡΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΧΡΩΜΗΣ ΟΡΑΣΗΣ Red nm Orange nm Yellow nm Green nm Cyan nm Blue
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
ΠΟΛΥΦΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΠΕΡΥΘΡΟ ΑΝΑΚΛΑΣΗΣ.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
FREEMAT Επεξεργασία εικόνας.
Φως και ορατό φάσμα (1 από 3)
Ενότητα # 5: Εικόνα Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Τι είναι χρώμα; Ανθρώπινο μάτι και χρωματική αντίληψη
ΣΥΝΕΣΤΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΤΟ ΦΩΝΗΕΝ Ο ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ :
Επεξεργασία Εικόνας.
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
Ο ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.
Αναπαράσταση Εικόνας.
Εισαγωγικές έννοιες φωτισμού
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων VB VB

Δημιουργία ενός μωσαϊκού χρωμάτων

Δημιουργία ενός ελεύθερου σχεδίου από έγχρωμες ελλείψεις 1. Επιλέγουμε το εργαλείο Έλλειψη και το δεύτερο στυλ γεμίσματος. 4. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία της διπλανής εικόνας, επιλέγοντας κάθε φορά ένα άλλο χρώμα με διαφορετική έλλειψη. Στο τέλος παίρνουμε ένα σχέδιο παρόμοιο με το διπλανό. 2. Επιλέγουμε το χρώμα πρώτου πλάνου και το χρώμα φόντου. 3. Με τη λειτουργία σύρε και άφησε δημιουργούμε μια τυχαία έλλειψη.

Δημιουργίες στη Ζωγραφική (από γεωμετρικά σχήματα) Αναλυτική καταγραφή κατά βήματα της πορείας σχεδιασμού του κλόουν στο πρόγραμμα της Ζωγραφικής.

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (1 από 9) ΒΗΜΑ 1

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (2 από 9) ΒΗΜΑ 2

Παρατηρήστε ότι το σχέδιο του κλόουν αποτελείται από απλά γεωμετρικά ή ελεύθερα σχέδια (Εικόνα α), τα οποία εύκολα μπορείτε να αναπαραγάγετε.

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (3 από 9) ΒΗΜΑ 3

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (4 από 9) ΒΗΜΑ 4

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (5 από 9) ΒΗΜΑ 5

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (6 από 9) ΒΗΜΑ 6

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (7 από 9) ΒΗΜΑ 7

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (8 από 9) ΒΗΜΑ 8

Ι. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ (9 από 9) ΒΗΜΑ 9

Αποθήκευση της εικόνας μας 3. Στο παράθυρο που εμφανίζεται μπορούμε να επιλέξουμε σε ποια περιοχή θέλουμε να αποθηκεύσουμε τη ζωγραφιά μας. Επιλέγουμε την περιοχή Τα έγγραφά μου. 1. Με απλή επιλογή ανοίγουμε το μενού Αρχείο. 2. Επιλέγουμε την επιλογή Αποθήκευση. 4. Από το παράθυρο αυτό μπορούμε να επιλέξουμε την αποθήκευση της εργασίας μας σε μια δισκέτα. 5. Γράφουμε το όνομα που θα αποθηκεύσουμε τη ζωγραφιά μας: κλόουν 7. Το όνομα της αποθηκευμένης εικόνας εμφανίζεται στον τίτλο του παραθύρου. 8. Με την επιλογή Αρχείο – Έξοδος κλείνουμε τη Ζωγραφική. 6. Επιλέγουμε το κουμπί Αποθήκευση.

Άνοιγμα αποθηκευμένης εικόνας 1.Από το μενού επιλογών επιλέγουμε Αρχείο - Άνοιγμα 2. Στο παράθυρο που ανοίγει αναζητούμε τη ζωγραφιά μας με το όνομα που την αποθηκεύσαμε και την επιλέγουμε 3. Επιλέγουμε το κουμπί Άνοιγμα

Θεωρία Χρώματος Εισαγωγή Το χρώμα είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας περιγραφής, που συχνά απλουστεύει κατά πολύ την διαδικασία αναγνώρισης αντικειμένων και την εξαγωγή περιοχών. Οι άνθρωποι μπορούν να διακρίνουν χιλιάδες διαφορετικές αποχρώσεις και εντάσεις χρωμάτων, ενώ από τις αποχρώσεις του γκρι μόνο 20-30. Περίπου το 65% των αισθητήρων στο ανθρώπινο μάτι είναι ευαίσθητοι στο κόκκινο, 33% στο πράσινο και μόνο το 2% στο μπλε.

Το ορατό φάσμα είναι κομμάτι του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος το οποίο ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι. Το λευκό φως αναλύεται από ένα πρίσμα στα χρώματα του οπτικού φάσματος

Ένα τυπικό ανθρώπινο μάτι ανταποκρίνεται σε μήκη κύματος στον αέρα από 380 έως 780 nm (nano = 10-9) Όπως είδαμε στην προηγούμενη εικόνα το ορατό φάσμα δεν περιέχει όλα τα χρώματα τα οποία τα ανθρώπινα μάτια & εγκέφαλος μπορούν να ξεχωρίσουν, πχ απουσιάζουν τα καφέ, ροζ και μωβ. Αυτό συμβαίνει γιατί τα χρώματα αυτά είναι στην ουσία μια μίξη πολλαπλών μηκών κύματος.

Primary = Βασικά Secondary = Δευτερεύων Tertiary = Τριτογενή Δίσκος του Νεύτωνα

Φασματικά χρώματα

Αναπαράσταση της χρωματικής αντίληψης Η αίσθηση του χρώματος οφείλεται στα κωνία του αμφιβληστροειδούς τα οποία είναι τριών ειδών με φάσματα απορρόφησης S1(λ), S2(λ) και S3(λ) στις περιοχές «κίτρινο-πράσινο», «πράσινο» και «μπλε» αντίστοιχα. Ίδιες φασματικές αποκρίσεις σημαίνουν αντίληψη ίδιου χρώματος (ακόμη κι αν στην πραγματικότητα πρόκειται για διαφορετικό μήκος κύματος ακτινοβολίας).

Εισαγωγή Η επεξεργασία έγχρωμης ψηφιακής εικόνας, χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες Επεξεργασία εικόνων πλήρους χρώματος: σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται εικόνες που λαμβάνονται από αισθητήρες πλήρους χρώματος. Ψευδοχρωματισμός εικόνων: εδώ ο στόχος είναι η ανάθεση χρώματος σε εικόνες επιπέδων του γκρί.

Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (1) Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (1) περιγραφή φωτεινής πηγής Ακτινοβολία (Radiance) είναι το συνολικό ποσό ενέργειας που εκπέμπεται από την πηγή φωτός. Μετράται σε Watts. Φωτεινότητα (Luminance) είναι μία εκτίμηση του ποσού της ενέργειας που φτάνει στον παρατηρητή. Μετράται σε lumens (lm). (η φωτεινή ενέργεια που ανακλά το αντικείμενο) Λαμπρότητα (Brightness) είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης.

Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (2) Βασικά χαρακτηριστικά χρώματος (2) περιγραφή χρώματος Απόχρωση (χροιά) (Hue) αντιπροσωπεύει το επικρατέστερο χρώμα έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής. Καθαρότητα (κορεσμός) (Saturation) αναφέρεται στην καθαρότητα του χρώματος, σε σχέση με το ποσό άσπρου φωτός με το οποίο αναμειγνύεται. Λαμπρότητα (Brightness) είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης.

To Έγχρωμο Αναλογικό Τηλεοπτικό Σήμα Μια έγχρωμη εικόνα συνίσταται από τη φωτεινότητά της Y (Luminance) και τη χρωμικότητά της CHR (Chrominance), δηλ Έγχρωμη εικόνα = φωτεινότητα + χρωμικότητα Η χρωμικότητα είναι ένα γεωμετρικό άνυσμα και καθορίζεται από το μέτρο του που ονομάζεται κορεσμός Saturation (αγνότητά του ή αλλιώς τη μη νόθευσή του με ποσότητα λευκού φωτός) και τη γωνία του που ονομάζεται χροιά Hue (απόχρωση). Άρα Έγχρωμη εικόνα = φωτεινότητα + κορεσμός + χροιά

Θεωρία χρώματος (1) Βασικά (primary) χρώματα Κόκκινο (Red) Πράσινο (Green) Μπλε (Blue) Συμπληρωματικά (secondary) χρώματα Κυανό (Cyan) Μωβ (Magenta) Κίτρινο (Yellow)

Συμπληρωματικά χρώματα Θεωρία χρώματος (2) Βασικά χρώματα Συμπληρωματικά χρώματα Για την περιγραφή των χρωμάτων στον Η/Υ χρησιμοποιούνται διάφορες μεθοδολογίες και μοντέλα.

Βασικά Χρωματικά Μοντέλα 1. RGB (1) Με το μοντέλο RGB περιγράφεται η χρωματική ένταση κάθε κουκίδας χρησιμοποιώντας τρία χρωματικά κανάλια. Έχει βρεθεί ότι οποιοδήποτε χρώμα μπορεί να συντεθεί ανακατεύοντας όχι περισσότερα από τρία άλλα χρώματα. Η τριάδα των χρωμάτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί δεν είναι μοναδική. Βασικός κανόνας είναι κάθε ένα από αυτά τα χρώματα δεν πρέπει να έχει παραχθεί από τα υπόλοιπα δύο. Τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε (Red, Green, Blue – RGB). Το ποσοστό συνεισφοράς κάθε βασικού χρώματος ορίζεται στο διάστημα από 0 (μαύρο) έως 255 (λευκό) ή ανάλογα 65535 στο τρισδιάστατο RGB

RGB μίξεις χρωμάτων Κόκκινο Πράσινο Μπλε Χρώμα 65535 Λευκό Κίτρινο Κίτρινο Magenta- Βαθύ κόκκινο Κυανό Μαύρο

Χρωματικά μοντέλα \ RGB (2) Χρησιμοποιείται στην απεικόνιση χρωμάτων στις οθόνες και γενικά στα συστήματα απεικόνισης.

Χρωματικά μοντέλα \ RGB (3) Κάθε εικόνα αποτελείται από 3 υπο-εικόνες, μία για κάθε βασικό χρώμα. Κόκκινο Πράσινο Μπλε

Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (1) Στο CMYK μοντέλο (Cyan Magenda Yellow blacK), τα χρώματα θεωρούνται προσμίξεις των συμπληρωματικών χρωμάτων Κυανό, Μωβ, Κίτρινο. Το μοντέλο αυτό είναι αντίστοιχο με το RGB και χρησιμοποιείται στην έγχρωμη εκτύπωση και λιγότερο στις εφαρμογές πολυμέσων. Στην πράξη προστίθεται επιπλέον το μαύρο χρώμα για καλύτερα οπτικά αποτελέσματα.

Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (2) Κάθε εικόνα αποτελείται από 4 υπο-εικόνες. Κυανό Μωβ Κίτρινο Μαύρο

Χρωματικά μοντέλα \ CMY & CMYK (3) Η μετατροπή μεταξύ των δύο μοντέλων γίνεται ως εξής:

Χρωματικά μοντέλα \ HSI (1) Στο HSI μοντέλο, τα χρώματα αναπαριστώνται από δύο χρωματικούς παράγοντες (Hue & Saturation) και την φωτεινότητά (Intensity). Χρησιμοποιείται για την περιγραφή των χρωμάτων με βάση την ανθρώπινη αντίληψη.

Χρωματικά μοντέλα \ HSI (2) Μία πρακτική οπτική αναπαράσταση για το HSΙ σύστημα, επιτυγχάνεται εάν περιστρέψουμε τον RGB κύβο έτσι ώστε στον κάθετο άξονα να βρίσκεται η ευθεία που ενώνει τις γωνίες του μαύρου και του άσπρου.

Χρωματικά μοντέλα \ HSI (3) Κάθε εικόνα αποτελείται από 3 υπο-εικόνες, μία για κάθε συνιστώσα. Απόχρωση Καθαρότητα Ένταση

Χρωματικά μοντέλα \ HSB-HSL Με τις μεθοδολογίες HSB (Hue, Saturation, Brightness) και HSL (Hue, Saturation, Lightness) μπορούμε να καθορίσουμε την απόχρωση (hue) με γωνιακούς όρους (0 – 360ο) και τις παραμέτρους κορεσμού (saturation) και φωτεινότητας (brightness) ή (lightness) ως ποσοστά (%). Με κορεσμό 100% το χρώμα είναι καθαρό. Με κορεσμό 0% είναι άσπρο, μαύρο ή γκρι ανάλογα με τη βασική απόχρωση. Για παράδειγμα φωτεινότητα 100% δίνει λευκό. Αντίστοιχα φωτεινότητα 0% μαύρο. Ενώ φωτεινότητα 50% αποδίδει καθαρό χρώμα.                                                                    A. Saturation B. Hue C. Brightness D. All hues

Βαθμοί Απόχρωσης \ HSB-HSL Χρώμα Βαθμοί (Hue) Κόκκινο 0ο Κίτρινο 60ο Πράσινο 120ο Κυανό 180ο Μπλε 240ο Magenta - Βαθύ κόκκινο 300o B. Hue

Άλλα Μοντέλα CIE Κάθε χρώμα ορίζεται από τις παραμέτρους συχνότητας (frequency), κορεσμό (Saturation) και απόλυτη φωτεινότητα (luminance). YIQ, YUV Χρησιμοποιούνται στη μετάδοση τηλεοπτικού σήματος. Βασικοί παράμετροι είναι η φωτεινότητα (luminance) και της chrominance. Photo YCC Αναπτύχθηκε από την Kodak για τον ορισμό της αναπαράστασης ψηφιακών έγχρωμων εικόνων από slides κ.α. Το μοντέλο αυτό χρησιμοποιείται στις PhotoCD εικόνες.