Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Eνδοσχολικός εκφοβισμός
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Tι είναι ο Σχολικός εκφοβισμός. Τι δεν είναι Σχολικός Εκφοβισμός Δεν είναι: 1. Η περίπτωση του πειράγματος, όπου οι μαθητές κάνουν αστεία μεταξύ τους.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ερευνητική Εργασία για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΙΑΝΟΣ
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γυμνάσιο Θεσπρωτικού “Η σχολική βία : πρόληψη και αντιμετώπιση” Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καραγιάννη Ευαγγελή Σχολικό Έτος 2013-2014

Στη συγγραφή της εργασίας συμμετείχαν οι μαθητές του Α 1 τμήματος ως εξής: 1η ομάδα Αποστόλης Κολιός Θωμάς Ζήσης Βασίλειος Ζήσης Ιωάννης Δήμος 2η ομάδα Καπρέτσου Ελευθερία Κωνσταντή Αλεξάνδρα Αποστόλου Αλεξάνδρα 3η ομάδα Μπούνας Παύλος Κατσίλης Ευάγγελος Κατσίλη Παναγιώτα Γιόνο Κατερίνα 4η ομάδα Ζήσης Παναγιώτης Κιτσαντάς Λαμπρός Βάσσιος Κωνσταντίνος Κιτσαντάς Μιχαήλ 5η ομάδα Δρόσου Κλεοπάτρα Κόκκαλη Χρυσάνθη Μπεράι Ανθή

Σχολική βία Συμβαίνει : στο σχολείο, στην αίθουσα ή και έξω απ’ αυτό Σχολική βία Συμβαίνει : στο σχολείο, στην αίθουσα ή και έξω απ’ αυτό Πώς; κάποια από τα παιδιά που επιτίθενται αναίτια και συστηματικά με βίαιες πράξεις ,λόγια , χειρονομίες ,κοροϊδεύουν ή απομονώνουν και εκβιάζουν αλλά παιδιά .

Μορφές της βίας στον εκφοβισμό: Μορφές της βίας στον εκφοβισμό: Σωματική βία Λεκτική βία Ηλεκτρονική βία Συναισθηματική βία Βανδαλισμοί

Σωματική βία Λεκτική βία Σωματική βία καθετί που προξενεί πόνο (τραυματισμό , χτυπήματα από χαστούκι, καψίματα , σπρωξίματα κ.ά.) Λεκτική βία η πιο συνηθισμένη μορφή ψυχολογικής βίας. Περιλαμβάνει ύβρεις , κατηγορίες , ειρωνεία , απειλές , προσβολές, κοροϊδία , ταπείνωση...

βία στους σχολικούς χώρους Ηλεκτρονική βία είναι η βία που γίνεται μέσω κινητού τηλέφωνου ή διαδικτύου . με απειλές, προσβολές, δυσφήμιση, δημοσιοποίηση πληροφοριών και εικόνων χωρίς άδεια, γελοιοποίηση.. Συναισθηματική βία Είναι ιδιαίτερα σοβαρή μορφή βίας για τα παιδιά κάποιοι εκμεταλλεύονται την ψυχολογική και συναισθηματική μας κατάσταση. Βανδαλισμοί βία στους σχολικούς χώρους καταστροφή αντικειμένων, σπάσιμο τζαμιών, προσβλητικά γκράφιτι κ.ά.

Το προφίλ των παιδιών ως θύματα και θύτες του Σχολικού Εκφοβισμού: Οι μαθητές-θύτες έχουν τα εξής χαρακτηριστικά: Έντονη εξωστρεφή, παρορμητική προσωπικότητα. Ανάγκη για κυριαρχία πάνω σε άλλους. Μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου. Μη ανοχή στη διαφορετικότητα. Αδυναμία τήρησης κανόνων και ορίων. Είναι εχθρικό απέναντι στο περιβάλλον του (ιδιαίτερα σε γονείς και εκπαιδευτικούς ) Χαρακτηριστικά μαθητών- θυμάτων : Χαμηλή αυτοεκτίμηση. Συναισθηματικές δυσκολίες. Αίσθημα μοναξιάς. Αδυναμία επίλυσης προβλημάτων. Άγχος. Φοβίες. Αποφεύγουν την βλεμματική επαφή.

Χαρακτηριστικά του παρατηρητή : Οι αναμενόμενες αντιδράσεις των παιδιών είναι: Να γελάσουν. Να χαμογελάσουν. Να αδιαφορήσουν. Να μιλήσουν στο διπλανό τους και να σχολιάσουν αυτό που γίνεται είτε θετικά είτε αρνητικά. Να κοιτούν και να μην κάνουν απολύτως τίποτε.

Αίτια της νεανικής βίας Αίτια της νεανικής βίας Έλλειψη αγωγής από την οικογένεια (διαταραγμένες σχέσεις των συζύγων, υπερεργασία, έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας) . Ελλιπής παιδεία ( μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, οι εκπαιδευτικοί αγνοούν τα προβλημάτα των μαθητών, ανταγωνιστικό κλίμα).

Αίτια της νεανικής βίας Αίτια της νεανικής βίας Επίδραση της τηλεόρασης (προβάλλει σκηνές βίας, δημιουργεί αντικοινωνικά πρότυπα..) Πολυπλοκότητα σύγχρονης κοινωνίας (προβάλλει πολλαπλές απαιτήσεις, χωρίς να παρέχει τα απαραίτητα εφόδια. Ο νέος μένει μετέωρος, αδύναμος..) Κοινωνική αδικία (ανεργία, κοινωνικές ανισότητες, αναξιοκρατία..) Ψυχοσύνθεση των νέων (απειρία των νέων, η μίμηση κάθε συμπεριφοράς, επαναστατικότητά..)

Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Σωματικές (πονοκέφαλοι,εφιάλτες,απώλεια όρεξης..) Πνευματικές (μειωμένη σχολική επίδοση, συχνές απουσίες, δυσκολίες στη μάθηση..)

Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Κοινωνικές (ακολουθούν ομάδα δημοφίλων-νταήδων, υπομένουν την κοροϊδία, δυσκολία να δημιουργήσουν αληθινούς φίλους ..)

Συνέπειες που δημιουργεί το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού στα θύματα Αυτοεικόνα (η κοροϊδία μειώνει την αυτοεκτίμησή τους, δεν αποδέχονται και επικρίνουν τον εαυτό τους..) Ψυχολογικές (κατάσταση άμυνας, φόβου, αγωνίας, νευρικότητας, γίνεται επιθετικό, εμφανίζει μελαγχολία, κατάθλιψη..)

Συνέπειες εκφοβισμού (μακροπρόθεσμες): θύτες Συνέπειες εκφοβισμού (μακροπρόθεσμες): θύτες Αδυναμία να αποδεχτούν το εαυτό τους Δυσκολία διαπροσωπικών σχέσεων Μένουν μόνοι, με άγχος Πιθανή χρήση ουσιών και αλκοόλ Αυξημένη πιθανότητα βίαιης συμπεριφοράς στη μελλοντική τους οικογένεια

Για την καταπολέμηση της σχολικής βίας οι παρεμβάσεις αφορούν όλους: το σχόλειο την τάξη τον εκπαιδευτικό τους μαθητές

Ποιος είναι ο ρόλος σχολικής κοινότητας στη βία; σε επίπεδο σχολείου Σύνταξη σχολικής επιτροπής Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία Αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου Ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς σε επίπεδο τάξης Συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές Σύζητηση για τις επιπτώσεις Ενήμερωση

Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές Σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία : Παροχή βοήθειας από μαθητές σε αλλους , για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό. Παροχή ευκαιρίων για θέτικη έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων ,συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων ) .

Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από το διευθυντή Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από το διευθυντή Καταγραφή του περιστατικού Διατήρηση αρχείου καταγραφής των περιστατικών Παρακολούθηση επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς παραβίασης των κανόνων ενάντια στη βία Επικοινωνία με τους γονείς του παιδιού Καθορισμός συνεπειών για το παιδί που εκφοβίζει (θύτη) Σχεδιασμός τρόπου παρακολούθησης του προβλήματος

Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τον εκπαιδευτικό Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τον εκπαιδευτικό Μιλήστε στο παιδί που εκφοβίζεται Συζητήστε με τους γονείς του παιδιού Εξακριβώστε ποιο παιδί είναι αυτό που εκφοβίζεται ή αυτό που εκφοβίζει Οδηγήστε το παιδί που εκφοβίζει στο γραφείο του διευθυντή Υποστηρίξτε το παιδί που εκφοβίζεται

Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους συμμαθητές μέσα στη τάξη Προσδιορίστε ποιοι συμμαθητές σας ήταν παρόντες στο περιστατικό εκφοβισμού. Ξεκαθαρίστε αν συμμετείχαν ως ουδέτεροι παρατηρητές ή αν ενθάρρυναν το παιδί που εκφοβίζει. Συζητήστε μαζί τους για το ποια θα ήταν η κατάλληλη συμπεριφορά σε μια τέτοια περίπτωση και για το ποιες ευθύνες έχουν όταν παρατηρούν ένα τέτοιο περιστατικό. Συζητήστε τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει για να αποφευχθεί ο εκφοβισμός και να εξασφαλίσουν ένα ασφαλές περιβάλλον.

Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους γονείς Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους γονείς οι γονείς των παιδιών συνήθως βιώνουν θυμό, πανικό και αγωνία, απογοήτευση.. να καταγράψουν προσεκτικά ότι τους είπε το παιδί να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση του να βοηθήσουν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι πρεπει να ζητάνε βοήθεια ,όταν χρειάζεται. να ενθαρρύνουν το παιδί να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο. να επικοινωνήσουν και οι ίδιοι με το δάσκαλο.

Ηλεκτρονική βιβλιογραφία : Βιβλιογραφία Έντυπη βιβλιογραφία : «Μίλα μη Φοβάσαι - τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο». Συγγραφείς: Ελένη Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέμη Τασάκου. «Μου έκλεψαν το όνομά μου» του Ισπανού πολυβραβευμένου Συγγραφέα – Εικονογράφου Tàssies (Josep Antoni Tàssies Penella) σε μετάφραση Δημήτρη Ψαρρά. Ηλεκτρονική βιβλιογραφία : DVD «Τα μπλε γυαλιά » Ενεργή μη βία. http://mhbiacrete.blogspot.gr/p/blog-page_7429.html

«Θερίζεις αυτό που σπέρνεις. Η βία πάντα προκαλεί τη βία.» Πέρσι Σέλεϊ 1792 – 1822 άγγλος ρομαντικός ποιητής. «Θερίζεις αυτό που σπέρνεις. Η βία πάντα προκαλεί τη βία.»