ΜΠΡΙΤΖ! ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πλειστηριασμός Ο ανοίξας περιγράφει τη δύναμη του χεριού του σε πόντους αλλά και σε κατανομή. Το άνοιγμα 1ΧΑ είναι πρώτη προτεραιότητα μιας και περιγράφει.
Advertisements

Αντάμ!! Aφού είδαμε ποιο φύλλο κάνουμε αντάμ σε περίπτωση που έχει αγοράσει ο συμπαίκτης, τώρα θα δούμε τη δεύτερη επιλογή μας, στην περίπτωση που δεν.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 17 Ο. ♠ A74 ♥ 653  32 ♣ AKQ87 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση τον ♠ Κ !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ 863 ♥ AK742  KQ9 ♣ J10 Α Γ Ο Ρ Α.
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Μέχρι τώρα για λόγους καθαρά εκπαιδευτικούς και μόνο, όταν αγόραζε ο ένας άξονας ο άλλος σιωπούσε.
Μπριτζ Και οι Γάλλοι προβάλουν ότι το μπριτζ ήταν γνωστό επί πάρα πολλά χρόνια στη Ριβιέρα με το όνομα κεντίβ. Οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι το μπριτζ παιζόταν.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 15 Ο. ♥3♥3 ♠ A843 ♥ A105  A986 ♣ Q5 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση τo ♥ 3 !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ 1052 ♥ 974  753 ♣ ΑKJ3.
Όταν καθιερώνουμε να παίζουμε στο σύστημά μας κάποια σύμβαση, αυτόματα χάνουμε τη φυσική έννοια της αγοράς αυτής!
Επανάληψη Εφ’ όλης της ύλης Ο αντίπαλος δεξιά σας άνοιξε 1 ♦. Τι αγοράζετε με κάθε ένα από τα επόμενα χέρια; ♠ Q10732 ♥ AΚ975  K2 ♣ 5 2 ♦ (cue-bid)
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
Απαντήσεις Προόδου II.
Όπως είπαμε, όταν κάποιος ανοίγει ένα σε χρώμα, το μόνο που ξέρουμε, εκείνη τη στιγμή, είναι ότι έχει 13+ συνολικούς πόντους. Δεν γνωρίζουμε τίποτα.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 16 Ο. ♥Q♥Q ♠ 532 ♥ 542  KQ6 ♣ KJ104 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση την ♥ Q !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ QJ10987 ♥ AK9  2 ♣ ΑQ6 Α Γ.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Ανοίγει ο συμπαίκτης σας 1ΧΑ και σεις κρατάτε: ♠ KQ32 ♥ Α984  Κ987 ♣ 5.
Σινιάλα  Μετά την έξοδο δεν επιτρέπεται σ' έναν παίκτη να δείχνει με εκφράσεις του προσώπου του αν του άρεσε ή όχι το φύλλο που διάλεξε ο συμπαίκτης.
ΠΑΙΖΩ ΜΠΡΙΤΖ ΜΑΘΗΜΑ 2Ο.
Καλά τα αξιώματα αλλά έχουν και υποχρεώσεις. Όπως είπαμε, από τη στιγμή που κάποιος ανοίγει την αγορά, αυτόματα καθιστά αρχηγό του ζεύγους, τον συμπαίκτη.
Ο ανοίξας αρχίζει να περιγράφει το χέρι του με το άνοιγμα που κάνει και ο απαντητής αποφασίζει εάν οι συνολικοί πόντοι του ζευγαριού είναι αρκετοί, ώστε.
Αντάμ!! Ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια του Μπριτζ είναι αυτό της Αντάμ. Η άμυνα έχει το προσόν να παίζει πρώτη σε κάθε διανομή, αλλά έχει το μειονέκτημα.
Μετά την επαναδήλωση του ανοίξαντα η κατάσταση θυμίζει τις συνθήκες ανοίγ- ματος 1ΧΑ. Ο απαντών έχει αρκετές πληροφορίες στη διάθεση του για το χέρι του.
Ο Ρόλος του απαντητή Ο απαντητής κατατάσσει το χέρι του σε μια από τις ακόλουθες τρεις κατηγορίες: α) χέρια αξίας πόντων β) χέρια αξίας πόντων.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 9 Ο. Α Γ Ο Ρ Α B A N Δ 1 ♠ Π Π ♠ K43 ♥ K10  KQ108 ♣ J953 Β Δ Α Ν Η Ανατολή ανοίγει 1 ♠ και ο Νότος αν και έχει 12π, δεν μπορεί.
13 Tυχερό Νούμερο Αξία χεριού = 16+2=18 πόντοι.
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αποφασίσει αν πράγματι θέλει να δείξει το δεύτερο χρώμα του στο επίπεδο δύο και θα το κάνει μόνο αν έχει ένα, τουλάχιστον,
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο. ♠ KQ3 ♥ KQJ  AQ102 ♣ 864 ♠ J7 ♥ 1073  J974 ♣ AQJ9 Β Δ Α Ν Α Γ Ο Ρ Α Β Α Ν Δ 1ΧΑ Π Α Γ Ο Ρ Α Β Α Ν Δ 1ΧΑ Π 2ΧΑ Π Α Γ Ο.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π ♠ A42 ♥ K53  K92 ♣ 9765 ♠ KQ3 ♥ AQ7  A75 ♣ 8432 Β Δ Α Ν Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π 3ΧΑ Π Π Π ♠J Ο.

Με εξαίρεση, την περίπτωση που ο απαντητής είναι πολύ αδύνατος (0-5π), κάνει προτασιακή αγορά στον ανοίξαντα ή επιτακτική, για να συνεχίσει ο ανοίξας.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 22 Ο Β Δ Α Ν ♠ Q ♥ AK  Q3 ♣ A82 Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 1 ♠ Dealer o Νότος που ανοίγει 1 ♠
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 7 Ο. ♥6♥6 Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π ♠ ΚJ8 ♥ A94  K1054 ♣ A76 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 15π και ομαλή κατανομή ανοίγει 1ΧΑ Αντάμ η Δύση.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΩΡΙΣ ΑΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 25 Ο Β Δ Α Ν ♠ A107 ♥ QJ4  KJ32 ♣ A82 Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 1ΧΑ Dealer o Νότος που με 15π ανοίγει 1XA.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΑ ΜΑΘΗΜΑ 19 Ο. ♠ 1092 ♥ KQJ  KQJ5 ♣ A65 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση το ♥ 10 !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ AK64 ♥ A73  A86 ♣ J43 Α Γ Ο Ρ Α B Α.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 3 Ο. ♥Κ♥Κ Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π ♠ ΑΚJ4 ♥ 865  KJ7 ♣ K54 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 15π και ομαλή κατανομή ανοίγει 1ΧΑ Αντάμ η Δύση.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 11 Ο. ♠ A96 ♥ A1083  AQ62 ♣ QJ Β Δ Α Ν Η Νότος με 17π. και ομαλή κατανομή ανοίγει 1ΧΑ Α Γ Ο Ρ Α B A N Δ 1XAΠ Α Γ Ο Ρ Α B A N.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 10 Ο. ♠ QJ32 ♥ KJ7  1074 ♣ A105 Β Δ Α Ν Η Βορράς ανοίγει 1 ♦ και ο Νότος με 11π. και 4φυλλη πίκα, αγοράζει 1 ♠ Ο Νότος αν και.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΕ ΧΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 14 Ο. ♥Α♥Α ♠ KQJ65 ♥ J43  KQ6 ♣ 53 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση τoν ♥ Α !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ Α1073 ♥ 7  A753 ♣ K842 Ο Βορράς.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 23 Ο Β Δ Α Ν ♠ KQ73 ♥ Q52  94 ♣ AKQJ Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 1ΧΑ Dealer o Νότος που με 17π ανοίγει 1ΧΑ.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΡΩΜΑ ΜΑΘΗΜΑ 21 Ο. Β Δ Α Ν ♠ AΚJ108 ♥ 854  72 ♣ AJ10 Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 1 ♦ Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 1 ♦ Dealer η Ανατολή που ανοίγει 1 ♦
Μετά το Stayman και το Take out double η πιο διαδεδομένη και χρήσιμη σύμβαση είναι το Jacoby transfer.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XΩΡΙΣ ΑΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 26 Ο Β Δ Α Ν ♠ KQJ2 ♥ A93  A8 ♣ AKJ8 Α Γ Ο Ρ Α B Α Ν Δ 2  Dealer o Νότος που με 22π ανοίγει 2 
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 8 Ο. ♥3♥3 Α Γ Ο Ρ Α B A N Δ 1 ♦ Π ♠ 854 ♥ A7  963 ♣ A8652 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 8π απαντάει 1ΧΑ στο άνοιγμα του Βορρά 1  Αντάμ.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 5 Ο. ♥Q♥Q Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 2ΧΑ Π ♠ ΑΚJ10 ♥ A96  J94 ♣ AK8 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 20π και ομαλή κατανομή ανοίγει 2ΧΑ Αντάμ η Δύση.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣE XA ΜΑΘΗΜΑ 18 Ο. ♠ J74 ♥ 653  AK932 ♣ 87 Β Δ Α Ν Αντάμ η Δύση τον ♣ Q !! και κατεβαίνει ο μορ... ♠ A63 ♥ AK4  864 ♣ AK105 Α Γ Ο Ρ Α B Α.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 4 Ο. ♣J♣J Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 2ΧΑ Π ♠ ΑΚJ10 ♥ A96  J94 ♣ AK8 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 20π και ομαλή κατανομή ανοίγει 2ΧΑ Αντάμ η Δύση.
Μέχρι τώρα έχουμε μιλήσει για όλα τα ανοίγματα που γίνονται στο επίπεδο ένα. Μερικές φορές όμως, θα τύχει να έχουμε πολλούς πόντους και για να πληροφορήσουμε.
Μέχρι τώρα για λόγους καθαρά εκπαιδευτικούς και μόνο, όταν αγόραζε ο ένας άξονας ο άλλος σιωπούσε. Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Εξ άλλου.
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 12 Ο. ♠4♠4 Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π ♠ ΚJ3 ♥ KQ8  AQ92 ♣ J96 Β Δ Α Ν Ο Νότος με 16π και ομαλή κατανομή ανοίγει 1ΧΑ Αντάμ η Δύση.
Όπως είπαμε, όταν κάποιος ανοίγει ένα σε χρώμα, το μόνο που ξέρουμε, εκείνη τη στιγμή, είναι ότι έχει 13+ συνολικούς πόντους. Δεν γνωρίζουμε τίποτα για.

ΠΑΙΖΩ ΜΠΡΙΤΖ ΜΑΘΗΜΑ 1Ο.
1 11 1ΧΑ ΜΑΝΣ Με 25 πόντους στον άξονα, πρέπει να αγοράσουμε συμβόλαιο ΜΑΝΣ! Οι καλές μανς είναι τα συμβόλαια: 4, 4 , 3ΧΑ Όταν ανοίγω 1 , έχω 5 + φύλλα.
1 ο ΚΟΥΙΖ ΑΓΟΡΑΣ ΑΝΟΙΓΜΑ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ Τι απαντάω; Τι ανοίγω;
ΑΓΟΡΑ: Τα ανοίγματα στο επίπεδο 1 και οι κανόνες απάντησης Για να δω τι θα απαντήσω στο άνοιγμά σου! 1 Ο έρωτας και το φιτ δε κρύβονται…
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΟΛΕΣ: «Ο αντίπαλος άνοιξε… Τι να κάνω;»
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ! ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΈΝΑ ΧΡΩΜΑ ΑΤΟΥ, ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΙΤ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΙΚΤΗ.
Η επαναδήλωση του ανοίξαντος με φιτ στο χρώμα του απαντώντος 1 1  Έχω φιτ στις. Πώς θα το πω?
Impasse Finesse Sorpasso Snit Εμπάς Κατάλαβα ξέρεις ξένες γλώσσες! Να παίζεις όμως bridge μπορείς; Η εμπάς (η αλλιώς τυλιχτή) είναι κόλπο του εκτελεστή!
ΚΑΝΩ ΠΛΑΝΟ ΣΤΑ ΧΑ ΜΑΘΗΜΑ 2 Ο. Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π ♠ K1043 ♥ K75  A87 ♣ Q73 ♠ QJ7 ♥ AJ43  K92 ♣ AJ4 Β Δ Α Ν Α Γ Ο Ρ Α N Δ Β Α 1ΧΑ Π 2 ♣ Π Α Γ Ο Ρ.
Η επαναδήλωση του ανοίξαντος με ομαλή κατανομή, χωρίς 4φυλλο φιτ στο χρώμα του απαντώντος 11 1  Έχω ομαλή κατανομή, με 2φ ή 3φ Έχω ομαλή κατανομή, με.
ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ 1ΧΑ & … ΑΠΛΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ: ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑDVANCER ΧΩΡΙΣ ΦΙΤ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗΣ!
ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΟΛΕΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ  ΑΠΛΗ ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ Α. Στο επίπεδο 1 Α. Στο επίπεδο 1 Β. Στο επίπεδο 2 Β. Στο επίπεδο 2  ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ 1ΧΑ  ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ ΜΕ ΚΟΝΤΡ ΟΜΙΛΙΑΣ!
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ « Τα ανοίγματα 1  και 1  »
 Σε άνοιγμα 1Μ, κοιτάμε αμέσως αν έχουμε φιτ και: Α. Απλό φιτ 2Μ = 6-9π, 3 + φύλλα στο Μ (αδύνατη υποστήριξη) Β. Φιτ με άλμα 3Μ = 10-11π, 4 + φύλλα στο.
ΚΟΥΙΖ ΑΓΟΡΑΣ ΑΝΟΙΓΜΑ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ Τι απαντάω; Τι ανοίγω;
Όταν κάποιος ανοίγει ένα σε χρώμα, το μόνο που γνωρίζουμε, εκείνη τη στιγμή, είναι ότι έχει συνολικούς πόντους.
Μερικές φορές συμβαίνει εκτός από ένα 5φυλλο μαζέρ να έχουμε και το άλλο μαζέρ 4φυλλο.
Συναγωνιστικές Μαθήματα Μπριτζ Αγορά Γ’ Κύκλος Γεωργουλάκης Γεώργιος
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΠΡΙΤΖ! ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΜΠΡΙΤΖ! ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ

Το μπριτζ παίζεται με 4 παίκτες: Τον Βορά, την Ανατολή, το Νότο και τη Δύση! Ο Βοράς είναι συμπαίκτης με τον Νότο ενώ η Ανατολή με τη Δύση. Οι συμπαίκτες κάθονται απέναντι. Έτσι λέμε ότι έχουμε δυο αντίπαλους «άξονες»: Τον Β-Ν και την Α-Δ. Για να ξεκινήσει το παιχνίδι, χρειάζεται μια τράπουλα με 52 φύλλα (τα μπαλαντέρ αφαιρούνται): Η τράπουλα μοιράζεται στους 4 παίκτες δεξιόστροφα κι έτσι ο κάθε παίκτης κρατάει 13 φύλλα!

Η τράπουλα του μπριτζ είναι η γνωστή κοινή τράπουλα με τα 4 σύμβολα, που στο μπριτζ ονομάζονται «χρώματα» (suits). Έτσι λέμε ότι η τράπουλα του μπριτζ έχει 4 χρώματα και το κάθε χρώμα έχει 13 φύλλα. Έτσι έχουμε: Τις  πίκες: Α, K, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4,  3, 2 Tις κούπες: A, K, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 Tα  καρά: A, K, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 και τα  σπαθιά: Α, Κ, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2.

Το μεγαλύτερο φύλλο κάθε χρώματος είναι ο Άσος, ενώ το μικρότερο είναι το 2. Τα σημαντικότερα φύλλα στο μπριτζ είναι οι φιγούρες Α, Κ, Q, J και το 10. Αυτά λέγονται ΟΝΕΡ (high cards).

Ο ΡΗΓΑΣ (Κ) ΜΕΤΡΑΕΙ 3 ΠΟΝΤΟΥΣ! Ο ΑΣΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ 4 ΠΟΝΤΟΥΣ! Ο ΡΗΓΑΣ (Κ) ΜΕΤΡΑΕΙ 3 ΠΟΝΤΟΥΣ! Η ΝΤΑΜΑ (Q) 2 ΠΟΝΤΟΥΣ! Ο ΒΑΛΕΣ (J) 1 ΠΟΝΤΟ! ΑΡΑ Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΕΧΕΙ 40 ΠΟΝΤΟΥΣ!!!!!!!

Τα φύλλα από το 9 και κάτω, λέγονται ΛΙΜΑ (ή απλά μικρά φύλλα). Μόλις μοιραστεί η τράπουλα στους 4 παίκτες, τότε ο καθένας προσεκτικά τοποθετεί τα 13 φύλλα του κατά χρώματα, ξεκινώντας από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο. Έτσι τακτοποιεί το «χέρι» του κάπως έτσι:

Ο σκοπός των παικτών στο μπριτζ είναι να κερδίσουν όσες περισσότερες «λεβέ» (tricks) μπορούν τις οποίες προηγουμένως έχουν προβλέψει! Λεβέ (ή μπάζα) είναι το σύνολο 4 φύλλων που παίζονται στο τραπέζι με τον εξής κανόνα: Ο πρώτος παίκτης τοποθετεί φανερά ένα από τα 13 φύλλα του στο τραπέζι. Τότε λέμε ότι ο 1ος παίκτης έπαιξε! Στη συνέχεια ο επόμενος είναι υποχρεωμένος να τοποθετήσει και εκείνος ένα δικό του φύλλο ιδίου χρώματος μετά παίζει ο τρίτος και τέλος ο τέταρτος.

B Δ Α Ν

Ο Άσος κέρδισε τη λεβέ! Άρα ο άξονας του ΒΝ είναι νικητές, η ΑΔ έχασε… Οι νικητές κλείνουν το φύλλο «όρθιο» μπροστά τους, και οι χαμένοι ξαπλωτό! Δηλαδή: Β Δ Α Ν

Ο κανόνας που ακολουθούν οι παίκτες μετά τον πρώτο, είναι να ακολουθήσουν το χρώμα που έπαιξε ο πρώτος, δηλαδή να τοποθετήσουν στο τραπέζι φύλλο ΙΔΙΟΥ χρώματος με τον πρώτο! Το μεγαλύτερο από τα 4 φύλλα που έχουν παιχτεί, κερδίζει τη ΛΕΒΕ! Ο κερδισμένος της 2ης λεβέ παίζει πρώτος στην 3η λεβέ κ.ο.κ. Για να ολοκληρωθεί η παρτίδα θα πρέπει να παιχτούν 13 λεβέ, αφού θα πρέπει να τελειώσουν τα φύλλα των παικτών.

Ας δούμε πως παίζονται οι λεβέ: 2 Β Δ Α Ν 6 Κ Α Q Β Δ Α Ν K A J

 Υποχρέωση κάθε παίκτη είναι να ακολουθεί το χρώμα της λεβέ. Τι γίνεται όμως εάν του έχει τελειώσει το συγκεκριμένο χρώμα και δεν μπορεί να ακολουθήσει; Αφού μια λεβέ είναι το σύνολο 4 φύλλων, όταν μας τελειώσει το χρώμα που ζητάει ο πρώτος, τότε είναι αναγκασμένος να παίξει φύλλο άλλου χρώματος(ξεσκαρτάρισμα). Τότε όμως δεν μπορεί να κερδίσει τη λεβέ εκτός εάν… το φύλλο που παίζει είναι… ΑΤΟΥ!

Τι είναι το ατού (trump); Είναι το «προνομιούχο χρώμα της παρτίδας»! Μη βιάζεστε … θα δούμε το θέμα αυτό αναλυτικότερα σε λίγο… Υπάρχουν δυο ειδών παρτίδες: ΧΩΡΙΣ ΑΤΟΥ και ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ (ΜΕ ΑΤΟΥ) Παρτίδες ΧΩΡΙΣ ΑΤΟΥ: Παίκτης που δεν ακολουθεί το χρώμα δεν μπορεί να κερδίσει τη λεβέ:

Νικητής της λεβέ είναι ο Βοράς. Ο Νότος έχει παίξει 1ος στη διπλανή λεβέ ζητώντας . Η Ανατολή δεν έχει  κι έτσι παίζει το 2. Η κίνηση αυτή λέγεται «ξεσκαρτάρισμα». Νικητής της λεβέ είναι ο Βοράς. Ακόμα και εάν έπαιζε την Q η Ανατολή τη λεβέ θα την κέρδισε ο Βοράς. 9 Β Δ Α Ν J 2 5

Αν τα καρά είναι ατού, η Α κερδίζει τη λεβέ ΚΟΒΟΝΤΑΣ με το 2!!! Β. Παρτίδες ΜΕ ΑΤΟΥ (χρωματιστές): Ορίζεται πριν την πρώτη λεβέ ένα από τα 4 χρώματα (,,,) ως προνομιούχο, ΑΤΟΥ.  Τότε παίκτης που δεν μπορεί να ακολουθήσει στο χρώμα της λεβέ, μπορεί να «κόψει» με ένα ατού και να κερδίσει εκείνος τη λεβέ! Αν τα καρά είναι ατού, η Α κερδίζει τη λεβέ ΚΟΒΟΝΤΑΣ με το 2!!! 9 Β Δ Α Ν J 2 5

Αν κάποιος παίκτης κόψει με ατού, τότε ο επόμενος μπορεί να πανωκόψει με μεγαλύτερο ατού και να κερδίσει τη λεβέ! Απαραίτητη προϋπόθεση για να κόψουμε, είναι να ΜΗΝ έχουμε φύλλα στο χρώμα που έπαιξε ο 1ος στη λεβέ, δηλαδή να μην μπορούμε να ακολουθήσουμε.

Η τέχνη στο μπριτζ, είναι να μπορείς να προβλέψεις εκ των προτέρων τις λεβέ που θα κερδίσεις. Το δυσκολότερο δε είναι οι παίκτες να μπορέσουν να προβλέψουν τις λεβέ που θα κάνουν και οι δυο μαζί σαν ζευγάρι!

Για να μπορούν να επικοινωνούν οι παίκτες μεταξύ τους, μαθαίνουν τη γλώσσα του μπριτζ… τα «μπριτζιακά!». Η επικοινωνία μεταξύ συμπαικτών είναι φανερή σε όλους. Κανείς δεν μιλάει με το στόμα, αλλά χρησιμοποιεί το κουτάκι αγορών που βρίσκεται στο δεξί του χέρι. Αυτό περιέχει δηλώσεις που είναι «λέξεις – μπριτζ». Αυτές θα μάθουμε στα επόμενα μαθήματα. Μαθαίνοντας τη γλώσσα του μπριτζ, ένας Έλληνας παίκτης μπορεί πολύ εύκολα να συνεννοηθεί σε ένα τραπέζι με έναν Κινέζο, με έναν Ιταλό και έναν Ολλανδό, χωρίς να ξέρει καμία λέξη στη γλώσσα τους .

Πριν ξεκινήσει το παιχνίδι με τις λεβέ, οι 4 παίκτες δηλώνουν πόσες λεβέ θα κάνουν. Αυτό γίνεται με μια διαδικασία που μοιάζει με πλειστηριασμό, που λέγεται ΑΓΟΡΑ (bidding). Κατά τη διάρκεια της αγοράς ορίζεται το είδος του παιχνιδιού (ατού ή χωρίς ατού) και ο εκτελεστής της παρτίδας! Με μία λέξη, ορίζεται το τελικό ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ (contract).

Σε κάθε παρτίδα, ένας από τους 2 άξονες είναι η επίθεση και ο άλλος είναι η άμυνα. Επίθεση είναι το ζευγάρι που κατά τη διάρκεια της αγοράς (πλειστηριασμός), δηλώσει ότι θα κάνει τις περισσότερες λεβέ.

Ο παίκτης της επίθεσης που όρισε το είδος του παιχνιδιού (ατού ή χωρίς ατού) είναι ο ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ (declarer).

Ο συμπαίκτης του εκτελεστή είναι ο ΜΟΡ (dummy). Στη πρώτη λεβέ έχει τη χαρά να παίζει το πρώτο φύλλο στο τραπέζι η άμυνα! Πρώτος παίζει ο παίκτης που κάθεται αριστερά από τον εκτελεστή.

Το 1ο φύλλο που παίζεται στο τραπέζι στην αρχή της παρτίδας λέγεται ΑΝΤΑΜ (lead). Αντάμ κάνει ο παίκτης αριστερά του εκτελεστή, αφού πρώτα τελειώσει η διαδικασία της αγοράς και συμφωνηθεί το συμβόλαιο.

Μόλις εμφανιστεί η αντάμ στο τραπέζι, τότε ο συμπαίκτης του εκτελεστή που είναι ΜΟΡ φανερώνει τα φύλλα του. Ο μορ, τοποθετεί τα φύλλα του ανοιχτά πάνω στο τραπέζι σε στήλες και κατά χρώματα, από το μεγαλύτερο στο μικρότερο. Αν η παρτίδα είναι με ατού, τότε τα ατού τοποθετούνται πρώτα, στη δεξιά στήλη. Αν η παρτίδα είναι χωρίς ατού, τότε τοποθετούνται οι , μετά οι , στη συνέχεια τα  και τέλος τα .

 Τα φύλλα του ΜΟΡ συμμετέχουν στο παιχνίδι, αλλά τα διαχειρίζεται ο ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ. Ο μορ απλά παίζει χαμογελαστός ακολουθώντας τις εντολές του συμπαίκτη του! Απαγορεύεται να μιλάει ή να τον συμβουλεύει τι να παίξει .

Σκοπός του εκτελεστή είναι να πραγματοποιήσει το συμβόλαιό του και φυσικά όσες περισσότερες λεβέ κερδίσει… τόσο καλύτερα!

Σκοπός της άμυνας είναι να πάρει όσες περισσότερες λεβέ μπορεί και βέβαια να εμποδίσει τον εκτελεστή να «βγάλει το συμβόλαιό του»!

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΑΡΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗ ΘΗΚΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ! ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ Η ΠΡΩΤΗ ΣΑΣ ΠΑΡΤΙΔΑ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΤΟΥ! ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ ΘΑ ΕΊΝΑΙ Ο ΒΟΡΑΣ! ΑΡΑ…ΜΟΡ ΘΑ ΕΊΝΑΙ Ο ΝΟΤΟΣ ΑΝΤΑΜ ΘΑ ΚΑΝΕΙ… Ο ΠΑΙΚΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΑΝΑΤΟΛΗ!

ΠΟΣΕΣ ΛΕΒΕ ΚΑΝΑΤΕ?

ΠΑΙΞΑΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑ! ΑΡΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΥΧΕΡΟΣ….!!!! ΚΆΘΕ ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΧΕΙ 2 ΝΙΚΗΤΕΣ! Ο ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΒΕ, ΕΊΝΑΙ Ο ΝΙΚΗΤΗΣ Β-Ν! Η ΑΜΥΝΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΒΕ, ΕΊΝΑΙ Η ΝΙΚΗΤΡΙΑ Α-Δ!

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ…. ΠΑΡΤΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΙΑΝΟΜΗ! ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΤΟΥ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΚΟΥΠΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ ΘΑ ΕΊΝΑΙ Η ΔΥΣΗ ΑΡΑ…ΜΟΡ Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΑΝΤΑΜ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΒΟΡΑΣ! ΜΕΤΡΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΝΤΟΥΣ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

ΠΟΣΕΣ ΛΕΒΕ ΚΑΝΑΤΕ?

ΣΕ ΈΝΑ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΜΠΡΙΤΖ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΙΑΝΟΜΕΣ… ΈΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ… ΤΕΛΙΚΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ! ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΧΗΜΑ ΦΥΛΛΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ «ΚΕΡΔΙΣΕΙ» ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΥΝΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ Π.Χ. ΝΟΤΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΣΧΗΜΑ ΦΥΛΛΑ!

Ο ΠΑΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΠΡΙΤΖ, ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!

Σε μια παρτίδα μπριτζ παίζονται 13 λεβέ. 13/2 = 6,5… Σε μια παρτίδα μπριτζ παίζονται 13 λεβέ. 13/2 = 6,5…. Άρα ο άξονας της επίθεσης «αγοράζει» με σκοπό να κάνει από 7… μέχρι 13 λεβέ! Προφανώς εάν δεν μπορεί να κάνει ούτε 7, τότε θα πρέπει να βρίσκεται σε θέση άμυνας!  Ιεραρχία των χρωμάτων στο μπριτζ: «, , , , ΧΑ (ΧΩΡΙΣ ΑΤΟΥ)» Για να μπορεί να γίνει σωστός πλειστηριασμός, δόθηκε στα χρώματα μια ιεραρχία. Έτσι το φθηνότερο χρώμα είναι τα , στη συνέχεια τα , μετά οι  και τέλος οι . Ακριβότερο συμβόλαιο όλων όμως είναι τα ΧΑ (χωρίς ατού). Τα  και τα  λέγονται: ΜΙΝΕΡ (minors) Οι  και οι  λέγονται: ΜΑΖΕΡ (majors)

Η ακρίβεια στην αγορά αμείβεται: Όσο πιο πολλές λεβέ προβλέψει ο εκτελεστής, τόσο πιο ακριβό συμβόλαιο έχει αγοράσει. Ανάλογα με το ύψος του συμβολαίου, ο εκτελεστής πληρώνεται για την επιτυχία του! Έτσι έχουμε 4 ειδών συμβόλαια: Μερικό σκορ (part – score) - Εύκολα συμβόλαια, μικρό bonus ΜΑΝΣ (game contracts) - Σημαντικά συμβόλαια, ΚΑΛΟ BONUS Μικρό σλεμ (slam) – Ο εκτελεστής πρέπει να κερδίσει 12 λεβέ! Μεγάλο σλεμ (grand slam) – Ο εκτελεστής πρέπει να κερδίσει 13 λεβέ!

Το σκορ υπολογίζεται ως εξής:  Η κάθε λεβέ στα μινέρ, πληρώνεται 20.  Η κάθε λεβέ στα μαζέρ, πληρώνεται 30.  Η 7η λεβέ στα χωρίς ατού πληρώνεται 40, ενώ οι επόμενες 30.

Αν το άθροισμα των πόντων από τις λεβέ δεν φτάνει το 100, το συμβόλαιο λέγεται «μερικό σκορ» (part score). Το bonus επιτυχίας για το part-score είναι ένα 50αράκι!

Αν το άθροισμα των πόντων είναι 100 και πάνω, το συμβόλαιο λέγεται ΜΑΝΣ και έχει bonus επιτυχίας 300 (στην πράσινη ή αλλιώς 1η μανς) ή 500 (στην κόκκινη ή αλλιώς 2η μανς).

Αν το συμβόλαιο είναι 12 λεβέ (μικρό σλεμ), το bonus είναι 800 (στην 1η μανς) ή 1250 (στη 2η μανς).

Έτσι αν κάποιος αγοράσει και βγάλει 2, παίρνει: 2 Έτσι αν κάποιος αγοράσει και βγάλει 2, παίρνει: 2*30 = 60 πόντους από τις λεβέ, συν 50 για τον κόπο του… σύνολο 110 πόντους! Αν κάποιος αγοράσει και βγάλει 4, παίρνει: 4*30 = 120 από τις λεβέ συν 500, σύνολο 620 πόντους!! Προσοχή: Αν κάποιος αγοράσει 2 και κάνει 10 λεβέ… δεν παίρνει το bonus της μανς, αφού δεν την είχε προβλέψει!

Βασικός στόχος της αγοράς είναι…: ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΟ ΦΙΤ ΚΑΙ Η ΜΑΝΣ! ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΜΑΝΣ ΕΙΝΑΙ: 4, 4, 3ΧΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΜΑΝΣ, ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ 25+Π ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ! ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΧΡΩΜΑ ΩΣ ΑΤΟΥ, ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ 8 ΦΥΛΛΑ! (ΦΙΤ)

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΤΑΜ: Αν σε κάποιο χρώμα έχετε ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ονέρ τότε αυτό είναι η καλύτερη επιλογή σας! Αν δεν έχετε τέλεια σειρά, αλλά έχετε σχεδόν συνεχόμενα φύλλα, τότε αυτό είναι η δεύτερη επιλογή σας!

Από ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ, βγαίνουμε το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ: Α Κ Q, K Q J, Q J 10 4, J 10 9 4, A K 9 8 2, 10 9 8 2

Από χρώμα που έχει τουλάχιστον ένα ΟΝΕΡ, βγαίνουμε ΜΙΚΡΟ: Κ 8 6 2, Q 10 7 3, J 8 2, K J 6 3, Q 6 5 Έτσι ο συμπαίκτης αν δει να «εμφανίζεται μια μικρή  στην αντάμ», ξέρει ότι στις  έχουμε κάποιο ονέρ!

Από χρώμα που έχουμε ΛΙΜΑ, βγαίνουμε ΜΕΓΑΛΟ: 9 7 2, 9 7 5 2, 10 4, 6 5 2 Από δίφυλλο, βγαίνουμε το ΜΕΓΑΛΟ φύλλο: J 4, 9 3 Από ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΕΙΡΑ, βγαίνουμε το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ της σειράς: Κ J 10 9

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 13ΠΟΝΤΟΥΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ 13, ΠΕΡΝΑΜΕ ΠΑΣΟ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΝΟΙΞΑΣ! Ο ΑΝΟΙΞΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ «ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ» Ο ΣΥΜΠΑΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΠΑΝΤΩΝ

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ Όταν έχουμε ένα 5φυλλο χρώμα, προσθέτουμε στον εαυτό μας ένα πόντο και ανοίγουμε την αγορά με 12 πόντους από ονέρ! ΕΤΣΙ: ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ 1, ΜΕ 5+ΦΥΛΛΗ  ΚΑΙ 12+Π ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ 1, ΜΕ 5+ΦΥΛΛΗ  ΚΑΙ 12+Π ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ 1ΧΑ, ΜΕ ΟΜΑΛΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΙ 15-16-17 ΠΟΝΤΟΥΣ!

Διάλειμμα για παιχνίδι! Πάρτε σε κάθε τραπέζι τις διανομές με αριθμούς 1 έως και 4. Πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι, θα μετράτε τους πόντους σας! Διανομή 1: Συμβόλαιο 4, εκτελεστής Ν Διανομή 2: Συμβόλαιο 3ΧΑ, εκτελεστής Δ Διανομή 3: Συμβόλαιο 4, εκτελεστής Β Διανομή 4: Συμβόλαιο 4, εκτελεστής Α

© Χριστίνα Συρακοπούλου © Χριστίνα Συρακοπούλου