ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Advertisements

γάλα κεφίρ (3/3) Χημική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Χημεία Α΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Κατασκευή Απλών Πυροτεχνημάτων
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
των διαλυμάτων των οξέων
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Υπολογισμός θερμότητας αντίδρασης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Υπολογισμός μέσης & στιγμιαίας
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Ρολόι ιωδίου.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου ΠΙΔΑΚΑΣ ΑΜΜΩΝΙΑΣ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων.
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Εξουδετέρωση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης. Στον εργαστηριακό πάγκο υπάρχουν : Θερμιδόμετρο τύπου coffee-cup (2 πλαστικά κύπελλα το ένα μέσα στο άλλο με καπάκι η.
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  Σωλήνας με νερό και φυσαλίδα  Μετροταινία  Χρονόμετρο  Στήριγμα για πλάγια θέση του σωλήνα ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ 2009.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης να σχεδιάζουν και να επεξεργάζονται.
«Εν Χημικόν ωρολόγιον» Το χημικό ρολόι Β ΛΥΚΕΙΟΥ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ Η. Γαβρίλης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠHΡΕΑΖΟΥΝ ΡΟΛΟΪ ΙΩΔΙΟΥ Μάντζιου Μαρία χημικός.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Β΄ Γυμνασίου Παρασκευή Διαλυμάτων Ιδιότητες Υλικών Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Χημεία Α΄και Β΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
11η εργαστηριακή άσκηση Β Λυκείου
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης στην ταχύτητα χημικής αντίδρασης

Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης στην ταχύτητα χημικής αντίδρασης Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Όργανα – Συσκευές  Ποτήρια ζέσεως 250 mL (3)  Δοκιμαστικοί σωλήνες  Γυάλινη ράβδος  Σιφώνια  Θερμόμετρο  Χρονόμετρο Αντιδραστήρια  Ταινία Mg  HC ℓ (aq) 1M και 0,5Μ  Πάγος 2 ο Πείραμα

Επίδραση θερμοκρασίας στην ταχύτητα αντίδρασης Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Πορεία αντίδρασης  Σε 3 δοκιμαστικούς σωλήνες εισάγουμε 5 mL HC ℓ 1M.  Τοποθετούμε τον 1 ο σωλήνα σε ποτήρι ζέσης που περιέχει ζεστό νερό.  Τοποθετούμε το 2 ο σωλήνα σε ποτήρι ζέσεως που περιέχει νερό θερμοκρασίας δωματίου.  Τοποθετούμε τον 3 ο σωλήνα σε ποτήρι ζέσεως που περιέχει κρύο νερό και παγάκια.  Αφήνουμε τους σωλήνες λίγο χρόνο ώστε να εξισωθεί η θερμοκρασία με αυτή του κάθε ποτηριού.  Κόβουμε την ταινία Mg σε 3 ίσα κομμάτια και εισάγουμε ένα σε κάθε σωλήνα.  Μετράμε το χρόνο μέχρι την εξαφάνιση του Mg. 2 ο Πείραμα

Επίδραση θερμοκρασίας στην ταχύτητα αντίδρασης Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Παρατηρήσεις  Συμπληρώνουμε τον παρακάτω πίνακα.  Διαπιστώνουμε ότι το Mg αντιδρά γρηγορότερα στο διάλυμα με την υψηλότερη θερμοκρασία.  Συνεπώς συμπεραίνουμε ότι με την αύξηση της θερμοκρασίας αυξάνεται η ταχύτητα των χημικών αντιδράσεων 2 ο Πείραμα ΣωλήναςΘερμοκρασία ( 0 C)Χρόνος αντίδρασης (s)

Επίδραση συγκέντρωσης στην ταχύτητα αντίδρασης Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Πορεία αντίδρασης  Σε στήριγμα δοκιμαστικών σωλήνων αριθμούμε 6 δοκιμαστικούς σωλήνες.  Προσθέτουμε με σιφώνιο στους σωλήνες HC ℓ και νερό, στις ποσότητες που φαίνονται παρακάτω: 3 ο Πείραμα ΣωλήναςH 2 O (mL)HCℓ (mL)Χρόνος αντίδρασης ,

Επίδραση συγκέντρωσης στην ταχύτητα αντίδρασης Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Πορεία αντίδρασης  Κόβουμε 6 κομμάτια Mg μήκους 1 cm.  Στον 1 ο σωλήνα προσθέτουμε ένα κομμάτι Mg και χρονομετρούμε μέχρι την ολοκλήρωση της αντίδρασης.  Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και για τους υπόλοιπους 5 σωλήνες.  Καταγράφουμε τους χρόνους στον προηγούμενο πίνακα.  Με βάση τα παραπάνω πειραματικά δεδομένα μπορούμε να σχεδιάσουμε διάγραμμα της συγκέντρωσης HC ℓ σε συνάρτηση με το χρόνο. 3 ο Πείραμα

Επίδραση συγκέντρωσης στην ταχύτητα αντίδρασης Υπολογισμοί με multilog Mg (s) + 2HC ℓ (aq)  MgC ℓ 2(aq) + H 2(g) Πορεία αντίδρασης  Κόβουμε 2 κομμάτια Mg μήκους 5 cm.  Σε κωνική φιάλη τοποθετούμε 1 κομμάτι Mg και προσθέτουμε 50 mL διαλύματος HCℓ 0,5M.  Πωματίζουμε γρήγορα και ξεκινάμε να λαμβάνουμε τιμές από το multilog.  Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία χρησιμοποιώντας διάλυμα HCℓ2M.  Συγκρίνοντας τις 2 γραφικές παραστάσεις εντοπίζουμε την επίδραση της συγκέντρωσης στην ταχύτητα της αντίδρασης. 4 ο Πείραμα