ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Research Methods in Public Relations And Marketing ΘΕΜΑ: Πίνακες Συνάφειας Συσχέτιση ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ : Καλογηράτου Ζ. Μονοβασίλης Θ. Μαρνέρη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Άλλες Στατιστικές Παλινδρόμησης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Πρόβλεψη αποτελεσμάτων ποδοσφαιρικών αγώνων
Αριθμητική με σφηνοειδείς αριθμούς Ν. Καστάνη
Μεταβολές περιοδικών ιδιοτήτων.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Μετρήσεις Κεντρικής Τάσης
Πιθανότητες & Τυχαία Σήματα Συσχέτιση
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Το μοντέλο της απλής παλινδρόμησης
Σφαλματα ή αβεβαιοτητα των μετρησεων
Κάτω όριο τιμής Προσφορών Έγχυσης Υδροηλεκτρικών Μονάδων (Ελάχιστο Μεταβλητό Κόστος) Μέρος 2 ο -Δοκιμαστική Εφαρμογή Μεθοδολογίας.
Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Μάθημα 5 ο Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Δασική Διαχειριστική Ι Δασική Διαχειριστική.
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Η Ύλη του Μαθήματος Επανάληψη της πολλαπλή παλινδρόμησης και Ασυμπτωτική κατανομή της εκτιμήτριας ελαχίστων τετραγώνων. Βοηθητικές μεταβλητές και παλινδρόμηση.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Εισαγωγή στις ανισώσεις
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Σχέση Απόδοσης- Κινδύνου στα Πλαίσια της Θεωρίας Χαρτοφυλακίου
Καλώς ήρθατε στις Οικονομικές Επιστήμες
3:11:52 PM Α. Λαχανάς.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ Α’ εξάμηνο
Μέση τιμή από Νίκος Ψαρουδάκης Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Περιγραφική Στατιστική
Εκτίμηση με Απλά Δείγματα
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σύνταξη FREQUENCY (Πίνακας τιμών; Πίνακας διαστημάτων)
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Σχολή Πολιτικών Μηχανικών
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΟΓΗΡΑΤΟΥ Ζ.- ΜΟΝΟΒΑΣΙΛΗΣ Θ. ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΠΑΣΚΑΡΗ ΠΕΤΡΟΥΛΑ.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
Υπάρχει σχέση μεταξύ ευτυχίας και ανάπτυξης; ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ:ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 2: Επαγωγική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
. 8η Διάλεξη Παρεμβολή Hermite
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 1η Διάλεξη
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Εισαγωγή στην Στατιστική
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
Στατιστικές Υποθέσεις II
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Κανονικότητα Μια από τις υποθέσεις του υποδείγματος της γραμμικής παλινδρόμησης είναι ότι ο διαταρακτικός όρος κατανέμεται κανονικά με μέσο μηδέν και σταθερή.
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΘΕΜΑ : ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 2 ου ΒΑΘΜΟΥ.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Research Methods in Public Relations And Marketing ΘΕΜΑ: Πίνακες Συνάφειας Συσχέτιση ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ : Καλογηράτου Ζ. Μονοβασίλης Θ. Μαρνέρη Ευγενία Μάρτιος 2013 Πασκάρη Πετρούλα Φωτιάδου Χριστίνα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η άσκηση περιλαμβάνει τη βαθμολογία Απολυτηρίων της Γ΄ Τάξης του 1 ου ΓΕΛ Φλώρινας των δύο τελευταίων Σχολικών Ετών 2010 – 2011 και καθώς και τους Βαθμούς Πρόσβασης για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που επεξεργαζόμαστε είναι 215. Για τη διευκόλυνση της επεξεργασίας των δεδομένων έγινε αναγωγή της βαθμολογίας 1 μονάδα = 10 μόρια δηλαδή 20 μονάδες = 200 μόρια. Ονομάσαμε με Χ τη στήλη με τους Βαθμούς Απολυτηρίων και με Υ τους Βαθμούς Πρόσβασης. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τον παρακάτω πίνακα Συνάφειας.

ΧΥΧΥΧΥΧΥΧΥ ΓΕΝΙΚΟΙ ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ 1ου ΓΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ

ΧΥΧΥΧΥΧΥΧΥ Συνέχεια

ΧΥΧΥΧΥΧΥΧΥ Συνέχεια

ΧΥΧΥΧΥΧΥΧΥ Συνέχεια

ΧΥΧΥ Συνέχεια

Χρησιμοποιήσαμε τις ακόλουθες συναρτήσεις και βρήκαμε για τους Βαθμούς Απολυτηρίων: 1. Το Πλήθος των Τιμών: =COUNTA(B3:B117) Την Ελάχιστη Τιμή: = MIN(B3:B217) 97 Τη Μέγιστη Τιμή: = MAX(B3:B217) 197 Το Εύρος αφού αφαιρέσαμε την Ελάχιστη Τιμή από τη Μέγιστη Τιμή: =C6 - C5 δηλαδή = 100

Συνέχεια Χρησιμοποιήσαμε τις ακόλουθες συναρτήσεις και βρήκαμε για τους Βαθμούς Πρόσβασης: 1. Το Πλήθος των Τιμών: =COUNTA(A3:A117) Την Ελάχιστη Τιμή: = MIN(A3:Α217) 23 Τη Μέγιστη Τιμή: = MAX(A3:Α217) 193 Το Εύρος αφού αφαιρέσαμε την Ελάχιστη Τιμή από τη Μέγιστη Τιμή: =D6 - D5 δηλαδή = 170

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΧΝ/ΤΩΝ 6 ΤΑΞΕΩΝ ΚΛΑΣΗ ΒΑΘΜΟΙ 110 < [111,130] 150 [131,150] 170 [151,170] 190 [171,190] >190 Δημιουργήσαμε τον πίνακα Συχνοτήτων με 6 Τάξεις Συνέχεια

Δημιουργήσαμε τον πίνακα με τις Παρατηρούμενες Συχνότητες. Δημιουργήσαμε τον πίνακα με τις Αναμενόμενες Συχνότητες. Τέλος δημιουργήσαμε τον πίνακα με τις Παρατηρούμενες Συχνότητες^2/ Αναμενόμενες Συχνότητες. Οι βαθμοί ελευθερίας είναι: (5-1)*(6-1)=20 ΣύνδεσηΣύνδεση

Το μέγεθος της σχέσης σε έναν πίνακα συνάφειας δίνεται από τον συντελεστή συνάφειας C Ο Συντελεστής Συνάφειας βρέθηκε από Τη Ρίζα του Συνόλου των Παρατηρούμενων^2 / Αναμενόμενων Συχνοτήτων – Το Σύνολο των Παρατηρούμενων Συχνοτήτων / Το σύνολο των παρατηρούμενων ^2 / Αναμενόμενων Συχνοτήτων. C = SQRT(X^2/(X^2+N) = 0, MAX C = SQRT(4/5) = 0, Η συνάφεια είναι C / MAX C = 0, Δηλαδή 52% Συνέχεια

Χ^2 = Το Σύνολο των Παρατηρούμενων ^2 / Αναμενόμενων Συχνοτήτων - Το Σύνολο των Παρατηρούμενων Συχνοτήτων Με σφάλμα 5% έχουμε εξάρτηση : CHIINV(0,05,20) = 31, Με σφάλμα 1% έχουμε εξάρτηση : CHIINV(0,05,20) = 37, Οι βαθμοί ελευθερίας είναι: (5-1)*(6-1)=20

Πίνακες Συνάφειας (Συμπεράσματα) Βρέθηκε χ 2 =58, Ο πίνακας συνάφειας είναι 6Χ5 άρα έχουμε χ 2 κατανομή με είκοσι βαθμούς ελευθερίας και για επίπεδο σημαντικότητας 95% η τιμή είναι 31,41043 ενώ για επίπεδο σημαντικότητας 99% η τιμή είναι 37,56623 Παρατηρούμε ότι το 58, που βρέθηκε είναι μεγαλύτερο του 31,41043 άρα σε επίπεδο σημαντικότητας 95% γίνεται δεκτή η υπόθεση ότι υπάρχει σχέση μεταξύ του βαθμού απολυτηρίου και του βαθμού πρόσβασης. Ο συντελεστής συνάφειας βρέθηκε ενώ η μέγιστη τιμή που μπορεί να πάρει είναι 0, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μέτρια (όχι ισχυρή) συνάφεια. Η Συνάφεια είναι 52%. 17

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ Χρησιμοποιήσαμε τις εξής συναρτήσεις: SUM (X) = Το Άθροισμα όλων των Τιμών του Χ (Βαθμοί Απολυτηρίων Μαθητών) = SUM(Y) = Το Άθροισμα όλων των Τιμών του Υ (Βαθμοί Πρόσβασης Μαθητών) = MEAN(X) = Το Σύνολο των Τιμών του Χ / Το Πλήθος των Μαθητών MEAN(Y) = Το Σύνολο των Τιμών του Υ / Το Πλήθος των Μαθητών MEAN(Χ) = 160,106 (MEAN(Y) = 135,009 COV(X,Y) = Το Σύνολο (X - MEAN_Y) * (Y – MEAN_Y / Το Πλήθος των Μαθητών ( Αποδίδει τη Συνδιακύμανση,) = 370,115 VAR(X) = Το Σύνολο των Τιμών του (X – MEAN_X)^2 / Το Πλήθος των Μαθητών (Εκτιμά τη Διακύμανση) = 589,07 VAR(Y) = Το Σύνολο των Τιμών του (Y – MEAN_Y)^2 / Το Πλήθος των Μαθητών = 1625,15 Σύνδεση

Συνέχεια R = Συντελεστής Συσχέτισης = COV(X,Y) /SQRT(VAR(X)*VAR(Y)) = 0,37827 Ευθεία Ελαχίστων Τετραγώνων b = COV(X,Y) / VAR(Χ) = 0,6283 a = MEAN(Y) - b * MEAN(X) = 34,413 S^2 = error^2 / (Το Πλήθος των Μαθητών – 2) = VAR (a_HAT) = S^2 / (1+MEAN_X^2 / VAR(X) / (Το Πλήθος των Μαθητών) = 15723,41 VAR (b_HAT) = S^2 / (Το Πλήθος των Μαθητών * VAR(X)) = 0,59959 t(n-2);0,975 = TINV(0,05;213) = 1, = a + SQRT ( VAR(a_HAT) * 1, = 281,5839 = a - SQRT ( VAR(a_HAT) * 1, = -212,7564 Σύνδεση

Συμπεράσματα Συσχέτισης Για διάστημα εμπιστοσύνης 95% οι τιμές των α κα β θα ακολουθούν την εξής κατανομή: Το α θα κυμαίνεται -212,75 έως 281,583. Το β θα κυμαίνεται από 2, έως 0, Επειδή ο συντελεστής Συσχέτισης είναι 0, συμπεραίνουμε ότι δεν υπάρχει μεγάλη συσχέτιση, δηλαδή η παλινδρόμηση είναι μικρή.