Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Ρατσισμός-Bulling.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΤΕΛΛΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤ ΄1. Θ ύμα Θ ύτης Θ εατής.
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Κατανοώ και αντιμετωπίζω το Σχολικό Εκφοβισμό
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Θέμα project : Cyberbullying
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Tι είναι ο Σχολικός εκφοβισμός. Τι δεν είναι Σχολικός Εκφοβισμός Δεν είναι: 1. Η περίπτωση του πειράγματος, όπου οι μαθητές κάνουν αστεία μεταξύ τους.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όταν μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό (bullying), εννοούμε το φαινόμενο μεταξύ των μαθητών με τα εξής χαρακτηριστικά: (1) τη στοχευμένη συμπεριφορά (2) την.
 Υπάρχει πάντα ένας δράστης και ένα θύμα. Ο δράστης είναι αυτός που κάνει bullying και το θύμα είναι το παιδί που το δέχεται.  Ο δράστης μπορεί να.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ερευνητική Εργασία για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό
Bullying.
Σχολικός Εκφοβισμός.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Βία στο σχολείο: εικόνα σου είμαι κοινωνία…και σου μοιάζω;
Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Τελική εργασία:Project
Γ.ΕΛ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ Ομάδα Δράσεων Πρόληψης (ΟΔΠ) Θ. ΜΑΤΖΑΒΙΝΟΥ
Ερευνα για την σχολικη βια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός; Σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική εκείνη συμεπριφορά που είναι εσκεμμένη,απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη, αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και περιέχει ανισότητα στη δύναμη είτε σωματική είτε συναισθηματική.

Τι ΔΕΝ είναι σχολικός εκφοβισμός; Όταν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα είναι ίσης ‘’δύναμης’’ τότε,πρόκειται για σύγκρουση, βίαιη ίσως, αλλά όχι εκφοβιστική συμπεριφορά. Υπάρχει επίσης η περίπτωση του πειράγματος, όπου οι μαθητές κάνουν αστεία μεταξύ τους διασκεδάζοντας και οι δύο αληθινά.

Μορφές εκφοβισμού Σωματικός

Λεκτικός

Εκφοβισμός με εκβιασμό

Έμμεσος ή κοινωνικός

Ηλεκτρονικός

Ρατσιστικός

Σεξουαλικός

Χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο όχι μόνο δεν είναι ομαλή, αλλά αντιθέτως, έχει τα χαρακτηριστικά μιας απότομης αλλαγής. Χάνεται η προσωπική επαφή με τον δάσκαλο διότι πλέον υπάρχουν πολλοί καθηγητές με ανάλογες ειδικότητες.Η ανταγωνιστικότητα ανάμεσα στους μαθήτες και η οικονομική και κοινωνικη κατάστασή τους επηρεάζει την συμπεριφορά τους.

Έκταση και ένταση του εκφοβισμού 1. Ο εκφοβισμός σταθερά μειώνεται μεταξύ των ηλικιών 12 και 18. 2. Το φαινόμενο φτάνει στην κορύφωσή του στα δύο πρώτα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 3. Σταδιακά μειώνεται η σωματική βία και αυξάνεται η λεκτική και η ψυχολογική. 4.Γενικά,το ποσοστό του εκφοβισμού, όσο τα χρόνια προχωρούν μικραίνει,αλλά μεγαλώνει σε ένταση.

Ατομικά χαρακτηριστικά θυτών και θυμάτων Οι μαθητές-θύτες έχουν συνήθως τα εξής χαρακτηριστικά: Έντονη, εξωστρεφής παρορμητική προσωπικότητα. Μη ανοχή στην διαφορετικότητα. Δικαιολογούν τις πράξεις τους ως πρόκληση του θύματος και τις εκλογικεύουν ελαχιστοποιώντας τις συνέπειες για το θύμα. Ναρκισιστική προσωπικότητα με υψηλή αυτοπεποίθηση που δεν στηρίζεται στην πραγματικότητα.

Οι μαθητές-θύματα έχουν συνήθως τα εξής χαρακτηριστικά: Παθητικά θύματα:ανασφαλή,αγχώδη,μοναχικά,με χαμηλή αυτοεκτίμηση ‘’Προκλητικά’’θύματα:αντιδραστικά,αδέξια,αυθόρμητ- α ,συχνά υπερκινητικά με δυσκολία συγκέντρωσης Ανήκουν σε μειοψηφική ομάδα (εθνότητα,θρήσκευμα,αναπηρία,σεξουαλικός προσανατολισμός,σωματική εμφάνιση,παχυσαρκία κ.α.)

Ο ρόλος τω θεατών στον εκφοβισμό: Τι κάνουν συνήθως: Παίρνουν το μέρος του θύτη και έτσι νιώθουν και αυτοί δυνατοί Τον θαυμάζουν/τον φοβούνται Διασκεδάζουν,γελάνε και ενθαρρύνουν τη βία Δεν πιστεύουν ότι η αναφορά σε ενηλίκους θα αλλάξει κάτι Νομίζουν ότι οι θύτες θα καταλάβουν ότι αυτοί τους ‘’κάρφωσαν’’ και θα τους εκδικηθούν Νιώθουν τύψεις και ενοχή

Τι είναι καλό να κάνουν: Απορρίπτουν τη βία και παρεμβαίνουν για να τη σταματήσουν αν είναι ασφαλές Υποστηρίζουν το θύμα Αναφέρουν το περιστατικό σε εκπαιδευτικό ή στον διευθυντή και ενθαρρύνουν το θύμα να κάνει το ίδιο

Αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού Σε επίπεδο σχολείου Ενημέρωση με ημερίδες,ομιλίες,φυλλάδια Ανοιχτή επικοινωνία με τους γονείς θυτών και θυμάτων με ξεκάθαρες διαδικασίες για το πως και σε ποιον αναφέρουν και για τα βήματα που θα ακολουθήσει το σχολείο Έλεγχος και εποπτεία των χώρων του σχολείο όπου συνήθως κρύβεται ο εκφοβισμός

Σε επίπεδο τάξης Καθορισμός ενός κώδικα συμπεριφοράς στην αρχή της χρονιάς Δημιουργία διαδικασίας αναφοράς των περιστατικών (π.χ. Κουτί προβλημάτων της τάξης) Αντιμετώπιση των θυτών κατ’ιδίαν χωρίς δημόσια διαπόμπευση,απειλές και ειρωνίες

Χαμόγελο του παιδιού Κύριο μέλημά του είναι να προασπίσει τα δικαιώματα των παιδιών σε άμεση συνεργασία με τις υπηρεσίες του κράτους. Στα πλαίσια των διαστηριοτήτων του λειτουργεί η γραμμή S.O.S 1056 από το 1997.Έχει αναγνωρισθεί ως Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά από το υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Λειτουργεί πανελλαδικά σε 24ωρη βάση 7 ημέρες την εβδομάδα και η κλήση είναι δωρεάν.