Cyberbullying και ασφαλής χρήση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Advertisements

Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Περιγραφή-Ερευνητικά Δεδομένα-Πρόληψη εξέταση πλευρών του φαινομένου, όπως οι διάφορες μορφές του, η σχέση του με.
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Συνεργασία: Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη Πανευρωπαϊκός διαγωνισμός Safer Internet.
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Κυβερνοεκφοβισμός (Cyberbullying)
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεμιτσάνη ς Ευάγγελος Μαρινάκη Μαρία.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Θέμα :Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός Συμβουλές πρόληψης και αντιμετώπισης Παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος «ερευνητική εργασία» Α τετραμήνου Τάξη : Β Ονοματεπώνυμο.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
CYBER BULLING ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
menu 1 Διαδικτυακή Βία Περιεχόμενα ΚΟΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΙΑΤΟΥ ΜΥΡΤΩ
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
Η παρενόχληση στο διαδίκτυο είναι ένα φαινόμενο με αυξανόμενες διαστάσεις που προκύπτει όταν παιδιά ή έφηβοι παρενοχλούνται μεταξύ τους στο κυβερνοχώρο.
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Θοδωρής Λάζαρης, Πρόδρομος Σχιστοχείλης, Λευτέρης Πάνου.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ψηφιακή παρενόχληση – αιτία ή αποτέλεσµα του ψηφιακού αναλφαβητισµού;
Aλεξάνδρα Τ. Aγγελική Ν. Ραφαήλ Φ. Σπυριδούλα Λ. ΣT1
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Διαδίκτυο : κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (Cyberbullying): Γιατί αφορά το σχολείο
Ερευνα για την σχολικη βια
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Cyberbullying και ασφαλής χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης από εφήβους Δρ Λάμπρος Λαζούρας Λέκτορας Ψυχολογίας Διεθνές Τμήμα του Πανεπιστημίου του Sheffield

Από τα ‘πεντόβολα’ στα social media

Η εξέλιξη σε αριθμούς 50 εκατομμύρια χρήστες σε… 38 χρόνια 13 χρόνια • 38 χρόνια • 13 χρόνια • 2 χρόνια (Vafopoulos, 2012)

Πόσα ‘like’ έκανες σήμερα; 1 δις ενεργοί χρήστες του κάθε μέρα έκανες σήμερα; Facebook κάθε μήνα, 2.5 δις ‘Likes’ • • 77% των μαθητών ηλικίας 13-16 ετών διατηρούν προφίλ μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε • 38% των παιδιών ηλικίας 9-12 ετών χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Livingstone et al., 2012)

Ιθαγενείς και μετανάστες στο Web Net geners (1977 - 1997) Μετανάστες του δικτύου (προ 1977) • Έχουν μεγαλώσει με την τεχνολογία του Δικτύου • Τους είναι δύσκολο να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτή • ‘Βαπτισμένοι’ στα bits (Tapscott, 2009)

Social media: Είναι πάντα ασφαλή; • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ασφαλή • …οι χρήστες τους όχι πάντα • Οφέλη: άμεση επικοινωνία, μεγάλο δίκτυο ατόμων που συνδέονται μεταξύ τους, κοινωνία και κοινότητα του δικτύου • Κίνδυνοι: μη-ασφαλής χρήση – Ηλεκτρονικός εκφοβισμός ή κυβερνοεκφοβισμός (cyberbullying)

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (Cyberbullying) Επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων κατ’ επανάληψη εναντίον ενός θύματος που δε μπορεί να προστατευτεί εύκολα (Cyberbullying) • (Smith et al., 2008)

Τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εκφοβισμού • Ανωνυμία: Οι δράστες δεν είναι εύκολο εντοπιστούν ή να ταυτοποιηθούν να • Χρόνος: Πραγματοποιείται σε ανύποπτο χρόνο χωρίς να το γνωρίζουν απαραίτητα τα θύματα • Γνώσεις: απαιτούνται τεχνικές γνώσεις και όχι σωματική δύναμη (Lazuras et al., 2013)

Μορφές ηλεκτρονικού εκφοβισμού Αποστολή υβριστικών η/και απειλητικών • Αποστολή υβριστικών η/και απειλητικών μηνυμάτων • Παραβίαση και δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων • Δυσφήμηση και διασυρμός μέσω διαδικτύου • Παραποίηση προσωπικών στοιχείων και της ταυτότητας των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Beran & Li, 2007; Pyzalksi, 2011)

Πόσο συχνό είναι το φαινόμενο; Μεταξύ 12-20% μεταξύ εφήβων (12-17 ετών) σε Ευρώπη, Αυστραλία και Β. Αμερική • • Στις περισσότερες περιπτώσεις (>70%) πρόκειται για συσχέτιση με παραδοσιακές μορφές εκφοβισμού (Olweus, 2012; Slonje et al., 2013)

Cyberbullying στην Ελλάδα Τσορμπατζούδης, Λαζούρας, & Μπαρκούκης (2012) • Ευρωπαϊκό πρόγραμμα DAPHNE III, Κυβερνοεκφοβισμός σε 6 Ευρωπαϊκές χώρες • 997 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από 22 σχολεία σε όλη την Ελλάδα • Περίπου 10% δήλωσαν θύματα κυβερνοεκφοβισμού και 34% δήλωσαν μάρτυρες περιστατικών ηλεκτρονικού εκφοβισμού στο φιλικό τους περιβάλλον • Η λήψη απειλητικών και προσβλητικών μηνυμάτων ήταν η πιο συχνή μορφή ηλεκτρονικού εκφοβισμού http://www.bullyingandcyber.net/en/documents/ecip/greece/

Οι συνέπειες του ηλεκτρονικού εκφοβισμού Συναισθηματικά προβλήματα • • Απομόνωση και κοινωνικός αποκλεισμός • Χαμηλή αυτοεκτίμηση • Απουσίες και χαμηλή απόδοση στα μαθήματα • Κατάθλιψη και αρνητικά συναισθήματα • Φόβος και ανασφάλεια • Απόπειρες αυτοκτονίας (Hinduja & Patchin, 2010 ; Κowalksi et al., 2012)

Τι μπορούμε να κάνουμε; Δεν είναι απλά μια ‘πλάκα’ Μαθητές – να κάνουμε; • Δεν είναι απλά μια ‘πλάκα’ – Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν δημόσιο βήμα – Ακόμη και η ενίσχυση φαινομένων εκφοβισμού μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες • Π.χ. Like σε προσβλητικά μηνύματα

Αντιμετώπιση και πρόληψη Δικτυώσου Υπεύθυνα • Απέχω – δε συμμετέχω σε περιστατικά εκφοβισμού • Αναχαιτίζω – προσπαθώ ενεργά να αποτρέψω περιστατικά εκφοβισμού • Αναφέρω – σε φίλους, γονείς, καθηγητές και αρμόδιες αρχές • ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΩ! – εσύ ή οι φίλοι σου μπορεί να είστε τα αυριανά θύματα

Υπεύθυνος χρήστης social media Stand up to Cyberbullying social media http://www.commonsensemedia.org/cyberbullying

Συμβουλές προς γονείς και καθηγητές • Γνωρίστε καλύτερα το ‘περιβάλλον’ του διαδικτύου – Για να αντιμετωπίσετε καλύτερα τις ‘αόρατες’ απειλές • Συνεργασία και επικοινωνία ‘μεταναστών’ και ‘ιθαγενών’ διαδικτύου του • Προτρέψτε τα παιδιά/μαθητές σας να μοιραστούν μαζί σας τις εμπειρίες τους στο διαδίκτυο – Σχέση εμπιστοσύνης και όχι καταναγκασμού

Επικοινωνήστε και ενημερωθείτε – http://www.saferinternet.gr/ – http://www.stopcyberbullying.org/ – http://www.bullyingnoway.com.au/ – http://www.cyberbullying.org/ – http://www.commonsensemedia.org/cyberbullying

http://www.saferinternet.org/web/guest/centre/-/centre/greece

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας