Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΡΑΣΗ ΕΝΖΥΜΩΝ – ΜΕΤΟΥΣΙΩΣΗ ΠΡΩΤΕΪΝΩΝ
Advertisements

…γεννά απορίες!! Μια βόλτα στο δάσος…
2.7 Χημική αντίδραση.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ερευνώ & ανακαλύπτω στ δημοτικου
Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων. • Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων Πανίκος Μουσκαλλής Καθηγητής Χημείας Μέλος.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
2.8 Άτομα και μόρια.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΑΠΝΟΗ
Μια μικρή βοήθεια με εικόνες. Σίγουρα θα λάβατε κάποιο mail από τη Μαρία στο οποίο θα είδατε κάτι σαν τη παρακάτω εικόνα Διπλό κλικ στο “diktyoklima”
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη Φωτοσύνθεση
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους. νερό Το νερό διαλύει άλατα τα άλατα Οι ξυλώδεις σωλήνες μεταφέρουν νερό το νερό στα φύλλα ΑΛΑΤΑ Οι ρίζες.
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
Προϋποθέσεις Φωτοσύνθεσης
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ Υπεύθυνος: Σεραφείμ Μπίτσιος.
Ε.Κ.Φ.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.
IB Topic: 3.8 Photosynthesis
Φωτοσύνθεση Φυσική ΣΤ΄ τάξης.
Η αναπνοή στα φυτά Ε.Κ.Μπάση 4ο Γυμνάσιο Γλυφάδας.
ΤΑ ΦΥΛΛΑ.
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Διάσπαση της τροφής Τροφή
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ Μύκητες και αλκοολική ζύμωση Η . Γαβρίλης
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ.
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
1. Τα χαρακτηριστικά των οργανισμών
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ Ανταλλαγή αερίων οξυγόνου & διοξειδίου του άνθρακα
Η αλυσίδα αποτελείται από κρίκους.
Τα «βιοτεχνολογικά» μπαλόνια Καραγεώργου Μαρία Βιολόγος 4 ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΜΗΜΑ Β3. ΘΕΜΑ: ΕΝΑΣ ΝΕΑΡΟΣ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΧΑΛΑΡΟ ΡΥΘΜΟ ΔΥΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΤΡΕΞΕ ΈΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ,
Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας και η μοριακή ποικιλότητα της ζωής Βιολογία & Βιοδιάβρωση O άνθρακας.
ΤO ΒΙΒΛΙΟ TOY ROBERT HOOKE ΛΟΝΔΙΝΟ 1665
ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ: ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΑ.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
Φωτοσύνθεση Συμβαίνει στους αυτότροφους οργανισμούς
ΔΙΑΠΝΟΗ Ο όρος διαπνοή αναφέρεται στην απώλεια νερού από ένα φυτό λόγω εξάτμισής του από τα στόματα των φύλλων. Η απώλεια αυτή αναπληρώνεται από το νερό.
ΤΟ ΦΥΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
Βιολογία β΄ λυκείου Επιμέλεια: Παυλίνα Κουτσοκώστα, βιολόγος
Μιτοχόνδρια και χλωροπλάστες
Ερωτήσεις από όλη την ύλη
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
H ελευθέρωση της ενέργειας
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ
Προηγούμενες γνώσεις που θα χρειαστώ...
ΑΝΑΠΝΟΗ Οι οργανισμοί χρειάζονται ενέργεια και την εξασφαλίζουν με τη διάσπαση της γλυκόζης Κυτταρική αναπνοή Σειρά αντιδράσεων διάσπασης που γίνονται.
ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι είναι : κάθε τι που βρίσκετε στη φύση είτε πρόκειται για άψυχα υλικά είτε πρόκειται για οργανισμούς. π.χ. βουνά ,ποτάμια , ο αέρας.
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
Η διαδικασία δέσμευσης ενέργειας από τον ήλιο
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους
Τα φυτά φτιάχνουν την τροφή τους από μόνα τους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος

ΕΚΦΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΑΛΛΗΝΗΣ) ΕΚΦΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΑΛΛΗΝΗΣ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ φυσικός ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΛΙΑΝΑΝΤΩΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ Βιολόγος ΕΚΦΕ ΠΑΛΛΗΝΗΣ: http://1ekfe-anatol.att.sch.gr mail@1ekfe-anatol.att.sch.gr

Τι χρειάζονται οι οργανισμοί για να επιβιώσουν;

Που βρίσκουν οι οργανισμοί την τροφή τους; Γράψε παραδείγματα. Κατάταξε τους οργανισμούς που έγραψες σε κατηγορίες, ανάλογα με το είδος της τροφής τους. Πώς εξασφαλίζουν τα φυτά την τροφή τους; Η τροφή των φυτών παράγεται από άλλους οργανισμούς;

Να μελετήσετε τη διάταξη 1 Πως σχηματίστηκε το άμυλο στα φύλλα; Που οφείλεται το πράσινο χρώμα των φυτών, πώς ονομάζεται η ουσία και σε ποια οργανίδια βρίσκεται. Δραστηριότητα 1η: Στη διάταξη 1, στα φύλλα,αφού έχει απομακρυνθεί η χλωροφύλλη,έχει προστεθεί Lugol το οποίο βάφει το άμυλο. Το άμυλο αποτελείται από πολλά μόρια γλυκόζης. Να μελετήσετε τη διάταξη 1 Πως σχηματίστηκε το άμυλο στα φύλλα; Επομένως στα φύλλα σχηματίζεται……

Να μελετήσετε τη διάταξη που μοιάζει με αυτή της φωτογραφίας Να γράψετε τις παρατηρήσεις σας. …………………….. ……………………… Το αέριο που παράγεται είναι το οξυγόνο.

Τα φυτά της φωτογραφίας φυτεύτηκαν ταυτόχρονα,και ποτιζόντουσαν τακτικά.Το δεξί γλαστράκι έμεινε στο σκοτάδι για 17 ημέρες. Να γράψετε τα σχόλια σας σχετικά με την ανάπτυξη των παραπάνω φυτών……………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………

Τη διαδικασία με την οποία τα φυτά συνθέτουν γλυκόζη την ονομάζουμε ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ Παρακολουθείστε την παρακάτω προσομοίωση και στη συνέχεια απαντήστε στις ερωτήσεις: Τι χρειάζεται το φυτό για να κάνει φωτοσύνθεση; Τι παράγεται κατά τη φωτοσύνθεση; Που γίνεται η φωτοσύνθεση; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την πορεία της; Σε ποιά περίοδο του 24ωρου γίνεται φωτοσύνθεση; (πάτησε κλικ εδώ.)

Αναπνέουν τα φυτά; Στην προσομοίωση να επιλέξεις το παράθυρο the cycle. Ποια είναι η προέλευση του οξυγόνου για την αναπνοή του κοριτσιού; Ποια είναι η πορεία του διοξειδίου του άνθρακα που προέρχεται από την αναπνοή του κοριτσιού; Μελέτησε τη διάταξη 3.(τα δύο δοχεία περιέχουν χρωστική που βρίσκεται στο κόκκινο λάχανο και παραμένουν τυλιγμένα σε αλουμινόχαρτο. Η χρωστική έχει την ιδιότητα να αλλάζει χρώμα με την παρουσία διοξειδίου του άνθρακα στο διάλυμα).

Τι διαφορές παρατηρείς ανάμεσα στα δυο δοχεία; Που μπορεί να οφείλονται οι διαφορές αυτές; Γράψε με συντομία τα συμπεράσματα σου για το δοχείο που περιέχει το φυτό. Γιατί τα δοχεία παραμένουν τυλιγμένα στο αλουμινόχαρτο; Όλοι οι οργανισμοί χρειάζονται εκτός από την τροφή ,και ενέργεια για να συνθέσουν τα δικά τους συστατικά. Η ενέργεια αυτή εξασφαλίζεται από τη διάσπαση ουσιών(όπως η γλυκόζη) με τη βοήθεια του οξυγόνου. Ταυτόχρονα παράγεται διοξείδιο του άνθρακα. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται Αναπνοή.

Χρειάζεται το φυτό οξυγόνο; Τελικά κάνουν αναπνοή τα φυτά;;;; Συμπλήρωσε με βελάκια το διπλανό σχήμα, για να δείξεις την πορεία κάθε παράγοντα.

7Έστω ότι θέλετε να φτιάξετε ένα ενυδρείο και ένα terrarium

Δικτυακοί τόποι …….. Ιστορικά στοιχεία Φωτεινές αντιδράσεις-σκοτεινές αντιδράσεις Φωτεινή φάση Σκοτεινή φάση Παράγοντες που επηρεάζουν τη φωτοσύνθεση Γλυκόλυση Κύκλος κιτρικού οξέος

Προτάσεις επέκτασης…. Φαινόμενο θερμοκηπίου Αποψίλωση δασών Ρύπανση των υδάτων-ευτροφισμός Σημασία φωτοσύνθεσης για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη Βιβλιογραφία: Βασικό επιμορφωτικό υλικό Τόμος Α: Γενικό μέρος Βασικό επιμορφωτικό υλικό Τόμος Β: Ειδικό μέρος Α.Καστορίνης-Θ. Κατσώρχης-Ε. Μουτζούρη-Μανούσου κλπ Εργαστηριακός οδηγός Βιολογία Α΄Γυμν.2001(σε.50) Ε.Μαυρικάκη-Μ. Γκούβρα-Α. Καμπούρη Εργαστηριακός οδηγός Βιολογία Α΄Γυμν.2007(σελ.25,27)