Νέα Αθηναϊκή Σχολή 1880-1920.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

Γιώργος Κάκαρης Γ
Κωνσταντίνος Καβάφης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ.
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Ανανέωση της παράδοσης και η λογοτεχνία του Μεσοπολέμου
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
Έλληνες Λογοτέχνες: Κωστής Παλαμάς Τμήμα: Ε’1 Μαρία Κ. Εβελινα Μ. Εβελινα Μ.
Κωστής Παλαμάς
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
Γεώργιος Βιζυηνός
Τα λογοτεχνικά ρεύματα και κινήματα
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Μενέλαος Λουντέμης.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΝΕΦ 248. Μίλτος Σαχτούρης 1) Πρώτη Μεταπολεμική Γενιά (τα όρια)
Μενέλαος Λουντέμης.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.

Κώστας Βάρναλης. Πύργος – σημερινή Βουλγαρία « Ποιητής του προλεταριάτου » - Μ. Βίτι Περιοδικά Ηγησώ και Νουμάς « Το ξύλο, η καθαρεύουσα και.
ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ.
Η γειτονιά μου ΟΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟΥ Το όνομά της η οδός πήρε από τον Ανδρέα Κάλβο. Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1792 και πέθανε 3 Νοεμβρίου το 1890 στο Λάουθ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ/ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
Πίνακες ζωγραφικής Ελλήνων ζωγράφων με θέμα το παιδί Λίλιαν Λάμπρου Β2
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Πηγές αναζήτησης υλικού στο Διαδίκτυο Αρχείο σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων και φωτογραφικό λεύκωμα
Ενότητα 4 η κεφ. 4 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Η Ελλάδα μετά την απελευθέρωση έκανε προσπάθειες να οργανωθεί σαν κράτος και να φτάσει το επίπεδο των ανεπτυγμένων.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Μυθολογικά και Ιστορικά πρόσωπα στην ποίηση του Ιωάννη Γρυπάρη.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Αγροτική Κοινωνιολογία
Διδάσκοντας Νεοελληνική Λογοτεχνία στο Λύκειο
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Η εξέλιξη της ποίησης.
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
AΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Νεότερη λογοτεχνία Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β΄ τεύχος (σελ. 171)
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέα Αθηναϊκή Σχολή 1880-1920

Νέα Αθηναϊκή Σχολή Γενιά του ’80 – ορισμός στη μεταπολεμική εποχή 1880 – Νέα Αθηναϊκή ή Νέα Σχολή Αλλαγή στην κοινωνική και πνευματική ζωή Έμφαση στη Μεγάλη Ιδέα Στροφή προς τη δημοτική, ηθογραφία και λαογραφία Προσαρμογή στα ευρωπαϊκά ρεύματα

Νέα Αθηναϊκή Σχολή Στίχοι – Νικόλαος Καμπάς Ιστοί αράχνης – Γεώργιος Δροσίνης Ήτον η εξωτερική μορφή, η επιμέλεια στην έκφραση, η εξακρίβωση στις εικόνες, και προ πάντων το συγκράτημα από την υπερβολικότητα, που είχε χαντακώσει τον ρομαντισμό (Γ. Δροσίνης, Σκόρπια φύλλα της ζωής μου, 1940)

Γενιά του 1880 ποίηση: παρνασσισμός και συμβολισμός Πεζογραφία: ηθογραφία και νατουραλισμός Κωστής Παλαμάς – ηγετική φυσιογνωμία Γεώργιος Βιζυηνός, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Ανδρέας Καρκαβίτσας… Το ταξίδι μου (1888) – μανιφέστο της δημοτικής

Γενιά του 1880 παρνασσισμός – στη Γαλλία τη δεκαετία του ’60 (Σύγχρονος Παρνασσός (1866-1876)) Αντικειμενικότητα και ακρίβεια στην έκφραση Η τέχνη για την τέχνη (Theophile Gautier) Αντίδραση στο ρομαντισμό και στον υπερβολικό συναισθηματισμό – συγκράτηση του πάθους Προτίμηση στη μορφή – συσχετισμός με την γλυπτική Ψυχρότητα και εξαφάνιση του συναισθήματος

Γενιά του 1880 Συμβολισμός – στη Γαλλία, τέλος του 19ου αιώνα Jean Moreas = Ιωάννης Παπαδιαμαντόπουλος (Ένα λογοτεχνικό μανιφέστο, 1886) Ο Charles Baudelaire και ο Edgar Allan Poe Αντίδραση στο ρομαντικό στόμφο αλλά και στην παρνασσική απάθεια Εξωτερικός κόσμος χωρίς ποιητικό ενδιαφέρον για τους συμβολιστές Υπαινικτική και υποβλητική χρήση της γλώσσας – συσχετισμός με τη μουσική

Γενιά του 1880 Κώστας Χατζόπουλος – Φθινόπωρο (1917) – εισάγεται η συμβολιστική πεζογραφία στη νεοελληνική λογοτεχνία Παλαμάς (Τα μάτια της ψυχής μου, 1890), Ι. Γρυπάρης (Σκαραβαίοι και τερρακότες, 1919), Καβάφης, Καρυωτάκης... Νεοσυμβολισμός, νεορομαντισμός

Γενιά του 1880 Ηθογραφία – αναπαράσταση των ηθών, του τρόπου ζωής και της ψυχοσύνθεσης των προσώπων που ζούνε στην ελληνική ύπαιθρο ή στην αστική κοινωνία Λεπτομερής αναπαράσταση μιας μικρής, λίγο ως πολύ σύγχρονης παραδοσιακής κοινότητας στο φυσικό περιβάλλον της (Μπίτον) Θετική και αρνητική αποδοχή της τάσης Ηθογραφικό διήγημα (από το 1883) Ανάπτυξη της δημοσιογραφίας

Ηθογραφικό διήγημα Διαγωνισμός της Εστίας, 15.5.1883: «Η υπόθεσις...έσται ελληνική, τουτέστι θα συνίσταται εις περιγραφήν σκηνών του ελληνικού βίου εν οιαδήποτε των περιόδων της ιστορίας αυτού ή εις εξιστόρησιν επεισοδίου τινός της ελληνικής ιστορίας». (Η Χρυσούλα του Δροσίνη –πρώτο βραβείο) Αυτοβιογραφικά στοιχεία Αγροτικό (κυρίως) τοπίο Λαογραφία και εθιμογραφία

Νατουραλισμός (naturalisme) μορφή του ρεαλισμού – Γαλλία Μιμητική αντικειμενική απεικόνιση της πραγματικότητας Ρεαλισμός = Νατουραλισμός; Απουσία της εξιδανικευμένης παρατήρησης της πραγματικότητας Πιστή απεικόνιση σκηνών με επιστημονικές μεθόδους Θετικισμός, θεωρία για την εξέλιξη των ειδών, θεωρία της κληρονομικότητας

Νατουραλισμός στην Ελλάδα Μετάφραση της Νανάς του Ζολά (1880) από τον Ιωάννη Καμπούρογλου «Επιστολιμαία διατριβή αντί προλόγου» του Αγησίλαου Γιαννόπουλου Ηπειρώτη Ηθογραφικό διήγημα