ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Unit 4: Conjunctions 2013 edition Wilfred E. Major
Advertisements

Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης Computer applications in the modern enterprise Γ. Κούζας, PhD.
Ανίχνευση απαιτήσεων χρηστών για υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις Άγγελος Μητρέλης 1, Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος.
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Ανάκτηση Πληροφορίας Αποτίμηση Αποτελεσματικότητας.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Το cloud computing & τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα 12o Συνέδριο Infocom World 2010 Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2010 Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
1 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» Διδάσκων: κος. Καπιδάκης Σαράντος Εξάμηνο: Χειμερινό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
Dear marker118642, Your Conference, Α ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ 3ΗΣ ΠΕ Ν.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, has been successfully created for May :01 AM Buenos Aires Duration:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
1 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΣΤΗΝ XML ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ : ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ επιμέλεια : ΡΑΜΜΑ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΑΘΗΝΑ 2007 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας –
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Εντολές Δικτύων Command Line.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Children with visual disability in the digital environment
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Τεχνολογίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων στον ψηφιακό κόσμο
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» Digital libraries: what do users want? Μάθημα:Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Υπεύθ. Καθηγητής:Σαράντος Καπιδάκης Αναστασία Μαργιόλα Αθήνα, 2008

Επισκόπηση θεμάτων Ορισμοί ψηφιακών βιβλιοθηκών Χρήστες και ψηφιακές βιβλιοθήκες Παρουσίαση διαφόρων ερευνών Παρουσίαση της έρευνας: Digital libraries: what do users want? Αποτελέσματα Συμπεράσματα και προβληματισμοί

ψηφιακές βιβλιοθήκες (1/2) τι σημαίνει ψηφιακή βιβλιοθήκη; δεν υπάρχει ακριβής ορισμός κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις, χωρίς ωστόσο να εντοπίζονται διαφωνίες ίσως ο αρτιότερος ορισμός να είναι τελικά ένας συνδυασμός όλων όσων έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα η έννοια της ψηφιακής βιβλιοθήκης μπορεί να πάρει διαφορετικές διαστάσεις σε διαφορετικές κοινότητες, ανάλογες με τις ανάγκες που εξυπηρετεί σε καθεμιά από αυτές

ψηφιακές βιβλιοθήκες (2/2) Ορισμοί Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες είναι οργανισμοί που παρέχουν τους πόρους, συμπεριλαμβανομένου του εξειδικευμένου προσωπικού, για τη συλλογή, οργάνωση και προσφορά πνευματικής πρόσβασης, την ερμηνεία, διανομή, διατήρηση και εξασφάλιση της διατήρησης με την πάροδο του χρόνου του συνόλου συλλογών ψηφιακών εργασιών, έτσι ώστε να είναι άμεσες και οικονομικώς διαθέσιμες για χρήση από μια ορισμένη κοινότητα χρηστών ή ομάδες κοινοτήτων. (Ομοσπονδία Ψηφιακών Βιβλιοθηκών (DLF) ) Μια ψηφιακή βιβλιοθήκη είναι ένα κατανεμημένο τεχνολογικό περιβάλλον που ελαττώνει δυναμικά τα εμπόδια της δημιουργίας, διανομής, διαχείρισης, αποθήκευσης, ολοκλήρωσης και επαναχρησιμοποίησης των πληροφοριών από ιδιώτες ή ομάδες ερευνητών (Edward A. Fox)

Χρήστες και ψηφιακές βιβλιοθήκες Εμπλεκόμενοι στην διαδικασία σχεδιασμού ψ.β.: βιβλιοθηκονόμοι πληροφορικοί κ.ο.κ. Δείκτης μέτρησης της αποδοτικότητας των υπηρεσιών των ψ. β. ικανοποίηση των χρηστών Οι χρήστες σπανίως ερωτώνται για τις απόψεις τους όσον αφορά την λειτουργία των ψηφιακών βιβλιοθηκών

Έρευνες (1/3) Hsieh-Yee ομάδες χρηστών (έμπειροι, άπειροι) η ερευνητική εμπειρία και η γνώση των θεματικών κατηγοριών έχουν θετικό αποτέλεσμα στις ερευνητικές μεθόδους που χρησιμοποιούν οι χρήστες Kai-Wah Chu και Law φοιτητές εμπειρίας αναζήτησης σωστά αποτελέσματα της έρευνας

Έρευνες (2/3) Πρόγραμμα Envision Fox et al., 1993 σκοπό τη δημιουργία χρηστοκεντρικών βάσεων δεδομένων 12 συμμετέχοντες οι οποίοι ειδικεύονταν στους χώρους της βιβλιοθηκονομία και της πληροφορικής εννέα σχεδιαστικές αρχές για ψηφιακές βιβλιοθήκες Twidale και Nichols 1998 OPAC οι χρήστες επιτυγχάνουν τους στόχους της αναζήτησής τους μέσω της συνεργασίας

Έρευνες (3/3) Stelmaszewska και Blandford 2004 δώδεκα φοιτητές πληροφορικής και δύο καθηγητές πληροφορικής οι χρήστες είχαν την ανάγκη εξοικείωσης με το φυσικό περιβάλλον της βιβλιοθήκης προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις αναζητήσεις τους η ανάγκη αυτή της εξοικείωσης είναι μεγαλύτερη στις ψηφιακές βιβλιοθήκες όπου οι χρήστες είναι μόνοι τους στην διάρκεια των αναζητήσεων τους Fields et al., 2004 βιβλιοθηκονόμοι οι έμπειροι χρήστες των ψηφιακών βιβλιοθηκών έχουν μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας στις αναζητήσεις τους σε σχέση με τους άπειρους χρήστες

Ερευνών συνέχεια…(1/2) Ελάχιστες έρευνες έχουν ασχοληθεί με τα πραγματικά ζητούμενα των χρηστών από τις ψηφιακές βιβλιοθήκες Theng et al., 2000 δείγμα 45 ανθρώπων (απόφοιτοι πληροφορικής ) 3 ψ.β. ACM Digital Library (ACMDL) Networked Computer Science Technical Reference Library (NCSTRL) New Zealand Digital Library (NZDL) το 73% των συμμετεχόντων δυσκολεύτηκαν στην χρησιμοποίηση των ψ.β. αφού οι τελευταίες παρείχαν ελάχιστη έως ανύπαρκτη βοήθεια στην αναζήτηση

… (2/2) Stelmaszewska et al., 2001 αλληλεπίδραση των χρηστών με τις ψηφιακές βιβλιοθήκες το περιβάλλον διεπαφής είναι πολύ σημαντικό και πρέπει μεταξύ των άλλων να το χαρακτηρίζει απλότητα προκειμένου οι χρήστες να αισθάνονται οικεία με την χρησιμοποίηση του Zhang and Marchionini, 2005 αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών βιβλιοθηκών λαμβάνοντας υπόψη την ικανοποίηση των χρηστών Relation Browser++ VS ψ.β.

Digital libraries: what do users want? Η παρούσα έρευνα προσπαθεί να εντοπίσει εκείνα τα χαρακτηριστικά και τα γνωρίσματα που θα ήθελαν οι χρήστες να υπάρχουν στις ψηφιακές βιβλιοθήκες 2 ψηφιακές βιβλιοθήκες Science Direct ( Classical Music Library (

Συμμετέχοντες 1/2 48 χρήστες (28 γυναίκες και 20 άντρες), ηλικίας μεταξύ 18 και 49 ετών, με διαφορετικά επίπεδα μόρφωσης

Συμμετέχοντες 2/2 IT and internet-use IT background YesNo 1. Do you regularly use electronic mail? 2. Do you regularly use search engines (e.g. Google, AltaVista)? 3. Do you regularly use word processing applications (MS Word, Word perfect)? 4. Do you regularly use spreadsheet applications (MS Excel, Lotus)? 5. Have you successfully installed software on a computer? 6. Have you ever written and successfully run a computer program? 7. Do you know what a USB port is? If yes please describe: …………………………………………………….. 8. Do you know how much RAM your computer has? (please describe) If yes please describe how much? …………………………………………………….. 9. Do you send official forms on the internet? 10. Do you use internet banking? 3 βασικές κατηγορίες (αρχάριος χρήστης, intermediate, έμπειρος χρήστης)

Διαδικασία έρευνας 3 στάδια 1 ο εξοικείωση με τις ψηφιακές βιβλιοθήκες 2 ο μια σειρά αναζητήσεων 3 ο συμπλήρωση ερωτηματολογίου Επιπλέον ένας ερευνητής ήταν παρών κατά τη διάρκεια της αναζήτησης και κατέγραφε τις αντιδράσεις των χρηστών

Τα μέρη του ερωτηματολογίου 2 μέρη: 1 ο μέρος: καταγραφή των χαρακτηριστικών και των γνωρισμάτων που θα ήθελαν να διαθέτει μια ψηφιακή βιβλιοθήκη 2 ο μέρος: ιεραρχική ταξινόμηση 5 απαιτήσεων/ζητούμενων που έχουν οι ίδιοι από τις ψηφιακές βιβλιοθήκες εκφράσουν την άποψή τους, σε μία κλίμακα πέντε σημείων, σχετικά με κάποιες προτάσεις για τον σχεδιασμό των ψηφιακών βιβλιοθηκών

2.1 R1 Information should be found easily and quickly in DLs R2 DLs should provide cues to help users retrieve the information they are seeking R3 Users should be able to easily familiarize themselves with DLs R4 DLs should have a positive effect on individuals’ ways of working R5 DLs should support collaborative knowledge working

2.2 S1The DL should contain music and video content, in addition to articles and books S2I should be able to read books over the internet S3A DL should be like a physical library, where users can see all other books related to the same subject S4All users should have a DL profile where they can see information such as: list of all their saved articles and books, music they listened to, and videos they watched S5An electronic library assistant should be available all day long, to help users if needed S6I would like to see a list of all my last printed or visited items in a DL S7A DL should give me a list of all related subjects to my last search S8I should be alerted whenever a new item related to my subject is in the library S9A DL should have an online chat facility S10Authors should be allowed to publish their books in a DL S11Users should be able to contact authors to discuss their articles/books S12Users should be able to co-operate and communicate with other users of the DL S13A DL search engine should produce reliable results S14A DL should display pictures of a book front cover, alongside other available details of the book S15A DL should categorise books based on their subject S16A DL should provide users with a list of its most important resources S17A DL should be able to display a list of frequently accessed books S18A DL should be easy to learn S19A DL should allow users to see feedback from other readers

Αποτελέσματα 1 ου μέρους Οι απαντήσεις ομαδοποιήθηκαν σε 3 τμήματα: λειτουργικότητα χρησιμότητα/περιβάλλον διεπαφής περιεχόμενο

Functionality The contents of the books and articles of a DL should be searchable A DL should have links to other DLs A DL should display all relevant materials to the searched item A DL should display all available details about a searched item Users should be able to save their previous searches. Users should be able to read other users’ feedback about a DL item The search engine of a DL should take users straight to the actual item, which was searched for A DL should classify materials not only by their subject, but also by type,e.g. journals or books A DL should send users s or SMS alerts, notifying them when booked materials become available All services offered by a physical library should be offered from a DL as well A DL should have embedded help “prompts” that give guidance to users at relevant stages

Interface/usability A DL should have clearly labelled search filters for books, CD/DVD, video and journals A DL should have a visual-based interface A DL interface should use animation in order to build some humour into it A DL should have more drop-down menu interfaces A DL interface should have more icons and buttons The results of a search should be no more than a page long Content DLs should allow users to read newspapers and have access to e-books DLs should contain pictures, music clips and videos

Αποτελέσματα 2 ου μέρους

Αποτελέσματα 3 ου μέρους Οι προτάσεις ομαδοποιήθηκαν σε 3 κατηγορίες: πολύ σημαντικό, σημαντικό, και λιγότερο σημαντικό

Η επιλογή «πολύ σημαντικό»

Η επιλογή «σημαντικό»

Η επιλογή «λιγότερο σημαντικό»

Μέσος όρος των 19 S

Συμπεράσματα-Προβληματισμοί Η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση των χρηστών σε αξιόπιστες πληροφορίες είναι υψίστης σημασίας για την ικανοποίηση των απαιτήσεων τους Οι χρήστες δεν θα πρέπει να είναι θεατές στον σχεδιασμό και την δημιουργία των ψ.β., αλλά να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο Κάθε αρχή και δύσκολη!!

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!