ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Advertisements

Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
Προγραμματισμός στο ΜatLab
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
Τελεστές (operators) – Εκφράσεις (expressions)
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΗΥ120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Συναρτησεις Boole.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2 ΜΑΘΗΜΑ 8. ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΔΙΠΛΟΕΓΓΡΑΦΩΝ DISTINCT Μπορούμε να απαλείψουμε τις διπλοεγγραφές που μας επιστρέφονται και που οφείλονται στην.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΜΑΘ 3122/106 – Γλώσσα Προγραμματισμού Ξενοφών Ζαμπούλης ΜΑΘ-3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι 4-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθεί η χρήση στοιβών στις εξής εφαρμογές: Αναδρομικές συναρτήσεις Ισοζυγισμός Παρενθέσεων.
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΕΡΡΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. Πτυχιακή εργασία Μάρθα Τσολακίδου.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Τρίτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Δυαδική λογική ΚΑΙ (AND) H (ΟR) ΟΧΙ (NOT)
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 2: Βασικές έννοιες Πληροφορικής
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Λογικές πύλες και υλοποίηση άλγεβρας Boole ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ(ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ):ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΑΒΟΣ- ΜΑΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ KAΛΙΑΤΣΗ-ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΒΟΛΤΕΡΙΝΟΣ… ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5

ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ Μπορούμε να συνδυάσουμε μια πράξη με τον τελεστή ανάθεσης και να έχουμε σύνθετη ανάθεση. Για παράδειγμα εάν θέλουμε να αυξήσουμε την τιμή της μεταβλητής a κατά 2 γράφουμε a=a+2. Με τη σύνθετη ανάθεση θα γράψουμε a+=2. Σύνθετη ανάθεση έχουμε με όλους τους αριθμητικούς τελεστές.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΘΕΣΗ a=a+2 a+=2 a=a-2 a-=2 a=a*2 a*=2 a=a/2 a/=2 a=a%2 a%=2

ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗΣ Ο τελεστής αύξησης ++ αυξάνει την τιμή μιας μεταβλητής κατά ένα δηλαδή: η έκφραση x++; είναι ισοδύναμη της x=x+1; Ο τελεστής μείωσης -- μειώνει την τιμή μιας μεταβλητής κατά ένα δηλαδή: η έκφραση x--; είναι ισοδύναμη της x=x-1;

ΕΙΔΗ ΤΕΛΕΣΤΩΝ Οι τελεστές χωρίζονται σε: Ένθετους (infix) όταν βρίσκονται ανάμεσα σε δύο τελεστέους (x*y). Προθεματικούς ή προπορευόμενους (prefix) όταν προηγούνται του τελεστέου, (++x) Επιθεματικούς ή παρελκόμενους (postfix) όταν έπονται του τελεστέου (x++) και Όταν βρίσκονται μέσα σε μία έκφραση τότε: στην περίπτωση του προθεματικού πρώτα εκτελείται η αύξηση ή μείωση και μετά χρησιμοποιείται η νέα τιμή της μεταβλητής στην έκφραση, ενώ στην περίπτωση του επιθεματικού πρώτα χρησιμοποιείται η τιμή της μεταβλητής στην έκφραση και μετά εκτελείται η αύξηση ή μείωση.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΤΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ Συσχετιστικοί είναι οι τελεστές που συγκρίνουν δύο τελεστέους ή δύο εκφράσεις. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης είναι ΑΛΗΘΕΣ (true) δηλ. 1 ή ΨΕΥΔΕΣ (false) δηλ. 0 Για παράδειγμα η έκφραση (3>5) είναι (false) δηλ. 0 ενώ η έκφραση (3==3) είναι (true) δηλ. 1.

ΣΥΣΧΕΤΙΣΤΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ Τελεστής Δράση <  Μικρότερο από >  Μεγαλύτερο από <= Μικρότερο ή ίσο από >= Μεγαλύτερο ή ίσο από == Ίσο != Διάφορο

ΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ Λογικοί είναι οι τελεστές που λειτουργούν βάσει της άλγεβρας Boole επιδρούν σε έναν ή δύο τελεστέους. Αυτοί κατά σειρά προτεραιότητας είναι : ! NOT && AND || OR Σαν είσοδο και έξοδο μπορούν να έχουν μόνο δύο τιμές Τ (true) και F (false). Αν θεωρήσουμε δύο λογικές εκφράσεις p και q τότε η λειτουργία των τελεστών (πίνακας αληθείας) φαίνεται στην επόμενη διαφάνεια.

ΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Τελεστής Δράση ! Λογικό NOT && Λογικό AND || Λογικό OR p q p&&q p||q !p T F  

ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ bits Τελεστής Δράση &  Bitwise AND |  Bitwise OR ^ Bitwise XOR << Ολίσθηση αριστερά >> Ολίσθηση δεξιιά ~ Συμπλήρωμα ως προς ένα

ΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ bits ΣΥΝΕΧΕΙΑ Με αυτούς τους τελεστές κάνουμε πράξεις σε επίπεδο bits και μόνο σε ακέραιες τιμές. Για παράδειγμα ο & εκτελεί την λογική πράξη AND μόνο σε δύο bit εφαρμόζοντας τον αντίστοιχο πίνακα αληθείας (0 & 1). Ο τελεστής ολίσθησης << μετατοπίζει τα bit του αριστερού τελεστέου όσες θέσεις του δηλώνει ο δεξιός τελεστέος και γεμίζει τα κενά που δημιουργούνται δεξιά (a<<3). Αντίστοιχα γίνεται με τον >>. Το συμπλήρωμα ως προς ~ ένα αντιστρέφει τα bits του τελεστέου (~y) και είναι μοναδιαίος τελεστής ενώ οι πρώτοι πέντε είναι δυαδικοί.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η έκφραση 36<<2 δίνει αποτέλεσμα 144 Ενώ η έκφραση 36>>2 δίνει αποτέλεσμα 9 1 1 128 64 32 16 8 4 2 1 1 128 64 32 16 8 4 2

ΤΕΛΕΣΤΗΣ sizeof() Ο τελεστής sizeof() εφαρμόζεται πάνω σε εκφράσεις (a-b) και σε τύπους (float). Είναι μοναδιαίος τελεστής και μας επιστρέφει πόσα bytes καταλαμβάνει η έκφραση ή ο τύπος στην μνήμη. Σημ. ο τελεστής αυτός δεν υπολογίζει την τιμή της έκφρασης στην οποία εφαρμόζεται.

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΤΥΠΩΝ Όταν σε μια έκφραση έχουμε τελεστέους διαφορετικών τύπων, για σωστότερα αποτελέσματα αυτοί πρέπει να μετατρέπονται σε ένα ενιαίο τύπο. Η μετατροπή γίνεται αυτόματα από το πρόγραμμα ή άμεσα από τον προγραμματιστή (casting). Η μετατροπή γίνεται από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο τύπο (σε μέγεθος μνήμης) και η σειρά είναι: char<int<long<float<double Οι compilers μετατρέπουν τον char σε int και τον float σε double.

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΤΥΠΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Έστω η έκφραση a=4,0+1/2; Θα περίμενε κανείς ότι το αποτέλεσμα θα ήταν 4,5. Αυτό όμως δεν συμβαίνει γιατί η διαίρεση του ακεραίου 1 με τον 2 ακέραιο δεν μας δίνει πραγματικό 0,5 αλλά 0, αλλά και ο τύπος ακεραίου δεν μετατρέπεται αυτόματα σε πραγματικό. Άρα a=4,0+1/2; a=4 ενώ a=4,0+1,0/2; a=4,5