Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού Μαθηματικά Στ΄ τάξης Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
Στόχοι μαθήματος Να αναγνωρίζουμε ισοδύναμα κλάσματα Να δημιουργούμε ισοδύναμα κλάσματα
Πότε δύο κλάσματα λέγονται ισοδύναμα Δύο κλάσματα λέγονται ισοδύναμα όταν εκφράζουν το ίδιο μέρος του όλου (της ακέραιας μονάδας) Π.χ. 1/2 = 2/4 = 4/8
Πώς δημιουργούμε ισοδύναμα κλάσματα; Πολλαπλασιάζω και τους δύο όρους του κλάσματος με τον ίδιο αριθμό Διαιρώ και τους δύο όρους του κλάσματος με τον ίδιο αριθμό.
Πρόβλημα Η τάξη μας έχει 24 μαθητές. Το ¼ των μαθητών πήραν άσπρα μολύβια, τα 12/48 πήραν κόκκινα μολύβια, τα 4/16 πήραν μπλε και τα 5/20 πήραν κίτρινα μολύβια. Ποιο χρώμα πήραν οι περισσότεροι μαθητές της τάξης; Λύση: 1/4 = 4/16= 5/20= 12/48 Το ¼ του 24 = 6 μολύβια, άρα όλοι οι μαθητές πήραν από 6 μολύβια